Kesäkuiset 2020
Joko täältä löytyy muita hätähousuja jotka on plussanneet vai olenko ainoa? :)
Kommentit (157)
Meillä kans tärppäis ekasta kerrasta ja välillä pelottaa että voiko kaikki mennä näin helposti. Välillä taas olen huumaavan onnellinen. Tervetuloa mukaan! Kiva kun joku on näin samanlaisessa tilanteessa. Tai tällä hetkellä mulla on kyllä kaikkea muuta kuin kiva fiilis. Aivan karmea pahoinvointi.
Täällä käyty tänään ultrassa ja vastai viikkoja ja sydän löi 🥰 helpottunut olo, vaikka voihan vieläkin käydä mitä vain. Mutta ainakin nyt oli kaikki niinkuin pitää 🙂 täälä pahoinvointi vähän helpottanut nyt..
Tänään 8+4 ja eka neuvolakäynti iltapäivällä. Ainoat oireet minulla on pitkin päivää oleva etominen ja huonovointisuus sekä huimaus. Nämä siis voimistuivat tässä 7 ja 8 viikoilla. Rinnat ja varsinkin nännit ovat herkät ja vähäsen kipeät koko ajan.
Ihan alussa oli menkkamaisia kipuja, mutta ne hävisivät kokonaan viikolla 6. Tämä on hieman huolettanut minua kun kohdun seudulla ei ole mitään kipuja muulloin kuin aivastaessa tai nopeasti liikkeelle lähtiessä (makuulta ylös yms). Munasarjat tuikkivat toisinaan voimakkaasti, että vaikea keskittyä yhtään mihinkään. Verta ei ole tullut missään vaiheessa, ei ollut alussa edes kiinnittymisvuotoa.
Varhaisultraan en ole varannut aikaa vaan odottelen sinne kunnan tarjoamaan, joka ilmeisesti minulla on joulukuun tokalla viikolla.
Tarrasukkia kaikille odottajille :)
Kiva kuulla teiltä kuulumisia. Käyn aina välillä kurkkimassa onko mitään uutta kellään. :D
Ihanaa Lumihiutale_ ❤
Kävin myös ekalla nevvolakäynnillä. Se täti oli ihana. Puhui vavvoista ja nevvolasta. :D Ultraan pääsen vasta joulukuussa.
Sitten tältä illalta kuulumisia: sain dopplerilla selvät ❤äänet! Tyky-tyky-tyky-tyky-tyky... Yhden kerran löytyi, toista ei.. Kaveri on vielä niin pieni että pääsi luikertelemaan karkuun. Mun sydän on sulaa. ❤
Pahoinvointi on helpottanut täälläkin ja kahvikin maistuu taas kahvilta. Onko teillä noussut paino jo tässä vaiheessa? Mulla on pari kiloa jopa, mutta taitaa johtua vaan herkuista. 😄 Muutenkin on kyllä kauhea nälkä koko ajan? Töissäkin tekee tiukkaa jaksaa lounaaseen saakka vaikka aamupalan syönkin, toisin kuin ennen.
Siis mä just tänään mietin että ihan kun paino ois noussut ja on turvonnut olo. 😅 Oon tarkka syömisistä, vaikka siis syön aika paljon, niin syön myös erittäin terveellisesti. Ja isänpäivän herkuttelun lukuunottamatta en ole perusruoasta poikennut.
Huomennahan totuuden näkee, eikös neuvolassa punnita? En viitsi etukäteen kiusata itseäni. Eka neuvola on siis meillä huomenna, mies pääsi onneks mukaan. 😊
Mua myös huolettaa kun tänään on tosi oireeton päivä. On tää vuoristorataa.
Eikä, mullakin eka neuvola huomenna 😄 Jännää... Mä luulen et tää painon nousu johtuu myös siitä et aineenvaihdunta tuntuu pysähtyneen. 😅 ennen kaikki tuli vähän niinkuin suoraan läpi..nyt turvottaa, housut kiristää ja välillä tuntuu niinkuin mahakin jo näkyis. 😱
Mulla on paino noussut muutaman kilon jo. Oon vuosia ollut saman painoinen, nyt kun neuvolassa punnittiin, olin ihan ihmeissäni että en oo koskaan painanut noin paljon. :D Olen siltikin hoikassa kunnossa, mutta tätä menoa saan vihdoin vähän kurveja. Ruoka maistuu siis täälläkin. Parin tunnin välein löydän itseni syömästä. :D
Täälä kans turvonnut olo, varsinkin iltaisin on maha ku puolessavälissä jo 😀 mut pahoinvointi on helpottanut nyt..
Mulla ei painoa ole tullut vielä (onneksi, sitä on muutenkin riittämiin) mutta tämä turvotus on jotain aivan järkyttävää! Varsinkin iltaisin maha on niin järkyttävä pallo että näytän siltä kuin olisin jo ihan loppuvaiheessa. Tosiaan olen melko reippaasti ylipainoinen niin turvotus oikein korostuu. Alku meni täysin oireetta mutta nyt alkanut tulla hajuherkkyyttä ja sen seurauksena pahoinvointia. Ensiviikolla olisi ultra, millään ei malttaisi odottaa! rv 11+2 nyt
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Täällä ihan sama homma turvotuksen suhteen. Olen aina ollut hoikka, mutta pystynyt syömään ihan reiluja annoksia perusruokaa, kun aineenvaihdunta on ollut vilkasta. Nyt suolen toiminta tuntuu ihan jämähtäneen, mikä voi kyllä liittyä siihenkin että pahoinvoinnin vuoksi tietyt kuitupitoiset ruoat ovat jääneet pois listalta. Mutta vatsa turpoaa sellaiseksi palloksi, että jos en tietäisi niin luulisin raskauden edenneen jo pidemmälle.
Varhaisultrassa käytiin miehen kanssa, kun huoli ja jännitys ollut kova eikä vai maltettu odottaa siihen viralliseen ultraan. Ja oli kyllä sen arvoista nähdä pienen sydämen sykkivän ja käsien heiluvan ❤️ Itku siinä tuli, niin kuin vähän joka asiasta nykyään... Ultrassa lääkäri arvioi lasketun ajan vielä vähän aikaisemmaksi. Nyt siis menossa joko rv 9+2 tai 9+5.
Me oltiin ekassa neuvolassa tänään. Mun raskausoireet ovat hävinneet lähes kokonaan ja pelko ja huoli on kova 😭 Neuvolassa sanottiin ettei suositella vh-ultraa, koska neuvolan tarjoama ultra on syystä tietyllä viikolla, jotta siitä saatava tieto olisi luotettavaa.
Neuvolassa suositeltiin kuitenkin hakemaan raskaustesti ja testaamaan kotona, jos haluaa katsoa miltä tilanne näyttää. Oireiden häviäminen on joillain normaalia näillä viikoilla, mutta sitä, onko se normaalia mulla, ei voida varmaksi sanoa. Mua ahdistaa. ☹️
Voi ei, toivottavasti kaikki on kunnossa. Ei mullakaan ole nyt mitään kauheen selkeitä oireita. Ruokahalu ja tää aineenvaihdunnan muutos ehkä päällimmäisinä. Ja olen ollut nk. kuivan kesän orava ruumiinrakenteeltani aina. 😀 Tein myös testin toissapäivänä ja kaksi viivaa tuli. Ilmeisesti siis viiva ja hormonit tippuu jos keskenmeno? Neuvolassa tänään sain normaalisti labralähetteen ja kätilö soittelee kuulemma ekaa ultra-aikaa lähiviikkoina.
Eikö hormonit keskenmenon jälkeen ole vielä "pitkään" sen verran korkealla että testit näyttävät plussaa?
Casamaria, jos ei ole rahan kanssa tiukkaa, itse ainakin kävisin varhaisultrassa tarkistamassa että pieni on kunnossa.
Mulla tosiaan myös rinnat olleet koko ajan normaalimmat ja tänään eivät enää ole yhtään hellät. Ihan normaalit. Pahoinvointi on taasen lisääntynyt.
Mä aloin miettiä samaa Tähtityttö. ☹️ Ei siitä testin tekemisestä ole mitään hyötyä. Oon koko aamun googlannut ja lukenut keskusteluja tästä aiheesta. Virhe.
Mä mietin viikonlopun yli ultra-asiaa ja tunnustelen oireita. Neuvolassa oltiin niin sitä vastaan... Toisaalta taas, mitä haittaa ultrassa käynnistä olisi?
Varovainen hiphurraa... Rinnat ovat taas aamuisin kipeät ja pahoinvointi on palannut. Mieskin koko ajan kyselee oloa ja on innoissaan jos sanon että on paha olo. 😁
Täälä on kyllä ollu taas viimeraskauteen verraten ihan erilainen tämä alkuraskaus.. viimeraskaudessa kun ei ollu yhtään mitään oireita, ainoastaan kahden päivän etova olo... Nyt on ollu kaks viikkoa etova olo, rinnat kipeät ja väsy ym... Ja palelu edelleen. Kuulin muuten sydänäänet dopplerilla tässä yksi päivä ❤️
Onko teillä muilla nippaillut alavatsaa jatkuvasti? Vähän häiritsee mulla kun väheni radikaalisti nippailut ja nyt tuntuu kuin kohdussa ois ihan hiljaista. Tänään 9+3 ja nelisen viikkoa ollut jo melko hiljaista. Muita oireita kyllä on.
Mulla on pahoinvointi pahentunut. Pidin tänään etäpäivän ja ai hyvänen aika mikä olo, pahoinvointia aamusta iltapäivään. En oksentanut, mutta lähellä oli. Illalla uskalsin vihdoin lähteä kävelylle. Myös alavatsan nippailut alkoivat tänään tauon jälkeen eli varmasti Nepu91:lläkin on vaan hiljaisempi kausi. :) Mulla on tänään 8+5.
Onko joku muuten ollut saikulla pahoinvoinnin takia? Oliko oksentelua? Mä en tiedä miten selviän jos pahoinvointi pahenee tästä edes asteen verran...
Täällä kans yks 30v ensimmäistä kertaa raskaana. Raskaus sai alkunsa heti ensimmäisestä "tietoisesti otetusta riskistä" 2.10. Tein positiivisen testin 17.10 ja shokki on ollut aika kova. 😳 Toistaiseksi olo on ollut vaan hyvin sekava ja epävarma, järkyttynytkin. Jos oikein laskin niin täälläkin laskettu olisi 24.6. Eka neuvola ensi viikolla.