Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi kaverisuhteen irti

Vierailija
11.10.2019 |

Olimme erään miehen kanssa kavereita: tunsimme työn kautta ja nopeasti parissa kuukaudessa suhteemme syventyi kaveruudeksi: olimme tiiviisti yhteydessä whatsappilla ja näimme työjuttujen yhteydessä ja niiden jälkeen joskus jäimme juttelemaan yms. Puhuimme hyvinkin syvällisiä ja tiedämme molempien elämistä/asioista aika paljon kaikkea.

Olemme molemmat tahoillamme suhteessa - mitään pettämistä ei tietenkään missään vaiheessa ollut. Juttu kyllä lensi ja vähän hyväntuulista flirttiä ehkä mutta ei mitään muuta.

Nyt mies yhtäkkiä pari viikkoa sitten ilmoitti ettei halua enää olla kaveri. Haluaa hoitaa duuniasiat yhdessä mutta that’s it.
Oloni on kurja, koen menettäneeni sielun kumppanin, ystävän jonka kanssa todella synkkasi.
En tokikaan voi tästä suuttua tai mitään; työasiat on hoidettava edelleen eikä ketään voi ystäväksi pakottaa. Harmittaa tosi paljon vaan.

Juttelimme asioista enkä sen jälkeen ole ollut häneen yhteydessä. Eikä hän minuun. Tästä nyt vajaa pari viikkoa tästä juttelusta.

Onko mitään mitä voin tehdä?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koet menettäneesi sielunkumppanin, mutta olet samalla suhteessa jonkun kanssa joka ei siis ole sielunkumppanisi.

Sinulla on siis suurempiakin ongelmia.

Hei, kyllä mieheni on mun sielunkumppani. Tämän ystävän kanssa koin vaan sellaista sielunkumppanuutta jota en muiden ystävieni kanssa koe.

Ajattelen että sielunkumppanuuttakin voi olla monenlaista eikä se ole mieheltäni pois suinkaan. En ole miestäni pettänyt enkä petä.

Mietin, mistä tulee ajatus teille että minä olisin flirttaaja...kyllä siinä molemmat jotain heitti mutta ihan viatonta - ei siinä taka-ajatuksia minulla ainakaan ollut enkä usko että hänelläkään....

Harmittaa vaan, koska koin saaneeni hyvän ystävän.

Ap

Flirttailu ei koskaan ole taka-ajatuksetonta.

Vierailija
82/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AINA kun joku miespuolinen ystävä on etääntynyt tai poistanut Facebookista tms. on syynä ollut mustasukkainen nainen joka on pistänyt miehen osoittamaan rakkauttaan poistamalla naispuoliset ystävät elämästään. Sitten suhteen mentyä poikki (koska eivät tuollaiset suhteet kauaa voi kestää) mies on pyytänyt anteeksi ja selittänyt miksi hylkäsi kaveruuden. Olen antanut anteeksi, koska sellaista elämä on. Parisuhteita kuitenkin tulee ja menee, ystävyys on jotain vahvempaa mihin ei vaikuta mustasukkaisuudet sun muut.

Onko siis joku syy miksi etä halua tutustua näiden rakkaiden ja tärkeiden miesystäviesti naisystäviin? Koskeeko tämä sama tutustumishaluttomuus myös naispuolisten ystäviesi miehiä? Tiedän monta monituista naista jotka eivät halua kavereidensa vaimoihin tutustua, vaan pitää nämä miehet erillään "kavereina". Sensijaan naiskavereiden miehiin ollaan ietysti innolla tutustumassa... Hmm, miksiköhän näin?

Hmm... miten niin en halua? Mielestäni kirjoitukseni kertoi selvästi kuka näissä tapauksissa on ollut se joka ei halua tutustua. Useimpien kavereideni puolisoihin olen kyllä tutustunut. Yhden vanhimman mieskaverini puolisosta on tullut vuosien mittaan jopa läheisempi ystävä kuin mitä tämä mies on koskaan ollut. Mutta sitten on puolisoita, joista ei ole juuri kuullutkaan tai kuulee ekan kerran kun mies ottaa välirikon jälkeen uudelleen yhteyttä ja kertoo, että sori oli tuollainen erikoinen suhde menossa missä vaadittiin välien katkaisemista. Eli se en ole kyllä ollut mitenkään minä joka ei ole halunnut tutustua.

Tosi tärkeiltä ja rakkailta ja hyviltä läheisiltä ystäviltä kyllä kuulostaakin nuo sun viritykset, joiden parisuhteiden et edes tiedä alkaneen ennen kuin sinut poistetaan kavereista :D Anna mun kaikki kestää!

Eipä mulle niin väliä kestätkö omien ajatuskiemuroidesi kanssa vai et, mutta ihmettelen silti miksi kuvittelet että vain tärkeiden, rakkaiden ystävien puolisot voisivat tehdä noin. Ei sillä ole mustasukkaiselle mitään väliä kuinka tärkeitä, rakkaita ja läheisiä ystäviä hänen puolisollaan on kun käsky käy esim. poistaa kaikki naispuoliset kaverit somesta. Esimerkiksi tapaus josta puhuin, ei ollut minulle mikään erityisen läheinen ystävä mutta silti minutkin oli käsketty poistaa. 

Toisekseen, vaikka tässä tapauksessa ei niin ollutkaan, läheinen voi olla vaikka ei puhuisi vaikkapa kuin pari kertaa vuodessa. Aikuisuudessa tällaisia ystävyyssuhteita usein muodostuu, kun vaikkapa asutaan eri paikkakunnilla ja on eri elämänvaiheet. Silti ystävyys pysyy ja usein jossain vaiheessa taas tiivistyy jos tiet taas risteävät.

Niin se juttu muuttuu matkalla hoviin ;) Ensin kirjoitat "AINA kun joku miespuolinen ystävä on etääntynyt..." Vaikka et ole edes tiennyt että YSTÄVÄSI seurustelee. Ja sitten kirjoitat: "Olen antanut anteeksi, koska sellaista elämä on. Parisuhteita kuitenkin tulee ja menee, ystävyys on jotain vahvempaa mihin ei vaikuta mustasukkaisuudet sun muut." Ja nyt onkin vain yksi mies, joka sekään ei ollut kovin läheinen.

Trololoo ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AINA kun joku miespuolinen ystävä on etääntynyt tai poistanut Facebookista tms. on syynä ollut mustasukkainen nainen joka on pistänyt miehen osoittamaan rakkauttaan poistamalla naispuoliset ystävät elämästään. Sitten suhteen mentyä poikki (koska eivät tuollaiset suhteet kauaa voi kestää) mies on pyytänyt anteeksi ja selittänyt miksi hylkäsi kaveruuden. Olen antanut anteeksi, koska sellaista elämä on. Parisuhteita kuitenkin tulee ja menee, ystävyys on jotain vahvempaa mihin ei vaikuta mustasukkaisuudet sun muut.

Onko siis joku syy miksi etä halua tutustua näiden rakkaiden ja tärkeiden miesystäviesti naisystäviin? Koskeeko tämä sama tutustumishaluttomuus myös naispuolisten ystäviesi miehiä? Tiedän monta monituista naista jotka eivät halua kavereidensa vaimoihin tutustua, vaan pitää nämä miehet erillään "kavereina". Sensijaan naiskavereiden miehiin ollaan ietysti innolla tutustumassa... Hmm, miksiköhän näin?

Hmm... miten niin en halua? Mielestäni kirjoitukseni kertoi selvästi kuka näissä tapauksissa on ollut se joka ei halua tutustua. Useimpien kavereideni puolisoihin olen kyllä tutustunut. Yhden vanhimman mieskaverini puolisosta on tullut vuosien mittaan jopa läheisempi ystävä kuin mitä tämä mies on koskaan ollut. Mutta sitten on puolisoita, joista ei ole juuri kuullutkaan tai kuulee ekan kerran kun mies ottaa välirikon jälkeen uudelleen yhteyttä ja kertoo, että sori oli tuollainen erikoinen suhde menossa missä vaadittiin välien katkaisemista. Eli se en ole kyllä ollut mitenkään minä joka ei ole halunnut tutustua.

Tosi tärkeiltä ja rakkailta ja hyviltä läheisiltä ystäviltä kyllä kuulostaakin nuo sun viritykset, joiden parisuhteiden et edes tiedä alkaneen ennen kuin sinut poistetaan kavereista :D Anna mun kaikki kestää!

Eipä mulle niin väliä kestätkö omien ajatuskiemuroidesi kanssa vai et, mutta ihmettelen silti miksi kuvittelet että vain tärkeiden, rakkaiden ystävien puolisot voisivat tehdä noin. Ei sillä ole mustasukkaiselle mitään väliä kuinka tärkeitä, rakkaita ja läheisiä ystäviä hänen puolisollaan on kun käsky käy esim. poistaa kaikki naispuoliset kaverit somesta. Esimerkiksi tapaus josta puhuin, ei ollut minulle mikään erityisen läheinen ystävä mutta silti minutkin oli käsketty poistaa. 

Toisekseen, vaikka tässä tapauksessa ei niin ollutkaan, läheinen voi olla vaikka ei puhuisi vaikkapa kuin pari kertaa vuodessa. Aikuisuudessa tällaisia ystävyyssuhteita usein muodostuu, kun vaikkapa asutaan eri paikkakunnilla ja on eri elämänvaiheet. Silti ystävyys pysyy ja usein jossain vaiheessa taas tiivistyy jos tiet taas risteävät.

Niin se juttu muuttuu matkalla hoviin ;) Ensin kirjoitat "AINA kun joku miespuolinen ystävä on etääntynyt..." Vaikka et ole edes tiennyt että YSTÄVÄSI seurustelee. Ja sitten kirjoitat: "Olen antanut anteeksi, koska sellaista elämä on. Parisuhteita kuitenkin tulee ja menee, ystävyys on jotain vahvempaa mihin ei vaikuta mustasukkaisuudet sun muut." Ja nyt onkin vain yksi mies, joka sekään ei ollut kovin läheinen.

Trololoo ;)

Anteeksi ap kun vedin tällaisen pakkomielteisen rääppijän ketjuusi. Tarkoitukseni oli yksinkertaisesti kertoa omasta kokemuksestani, jonka mukaan aina kun joku miespuolinen kaveri tai ystävä on laittanut välit poikki, syy on ollut kaverin mustasukkaisessa naisessa. Ja näitä tapauksia on useampia. Sanoit, että ystäväsi puoliso ei tiennyt teidän pitävän yhteyttä. Sillä ei kuitenkaan ole mustasukkaiselle mitään merkitystä oletko läheinen ystävä, kaukaisempi kaveri tai pitkäaikainen ystävä jonka kanssa ystävyys ei juuri sillä hetkellä ole tiiveimmillään. Voi toki olla muukin syy kyseessä mutta oma veikkaukseni on se, että jotain tällaista tässäkin tapauksessa on takana.

Vierailija
84/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on löytäny naisen, ja nainen ei tykkää että on naispuoleisia kavereita.

Vierailija
85/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis väliä onko ystävä mies vai nainen mutta sut se heivas koska olet nainen.

Ja ei normaalia flirttailla ”kevyesti” kaverin kanssa, flirttailetko ap myös naiskavereiden kanssa?

Vierailija
86/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on löytäny naisen, ja nainen ei tykkää että on naispuoleisia kavereita.

Lue kunnolla. Mies on ollut alun alkanekin varattu. Ei se mitään ole "löytänyt". Paitsi ehkä selkärankansa.

Vierailija
87/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, mielenkiintoista keskustelua, olen mielenkiinnolla lukenut viimeiset sivut jotka on poissaollessani tulleet. Kiitos niistä!

Niin, en minä tiedä mitä tuon miehen päässä liikkuu. Ja mulle periaatteessa olisi sama vaikka olisi ihastunut muhun koska ei meille mitään tule (pitkä liitto itsellä jne.). Mun mielestä parisuhteessa moni ihastuukin ja se suotakoon - jos se siihen jää eikä mitään asialle tee - ellei ole sovittu esim.avoimesta suhteesta.

Mua vaan kiinnostaa eri näkökulmat tähän että pääsisin asian ”yli”, koska vastauksia en tuolta mieheltä näemmä saa... yritän ymmärtää toisen mielenmaailmaa, ehkä myös siksi että oppisin mahdollisesti itse tästä jotain.

Ap

Vierailija
88/128 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla vähän perso miehen huomiolle. Ja nyt sitten harmittaa. Mies teki oikein. Lopeta turhanaikainen asian märehtiminen. T. Mies

Vierailija
89/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
90/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, mielenkiintoista keskustelua, olen mielenkiinnolla lukenut viimeiset sivut jotka on poissaollessani tulleet. Kiitos niistä!

Niin, en minä tiedä mitä tuon miehen päässä liikkuu. Ja mulle periaatteessa olisi sama vaikka olisi ihastunut muhun koska ei meille mitään tule (pitkä liitto itsellä jne.). Mun mielestä parisuhteessa moni ihastuukin ja se suotakoon - jos se siihen jää eikä mitään asialle tee - ellei ole sovittu esim.avoimesta suhteesta.

Mua vaan kiinnostaa eri näkökulmat tähän että pääsisin asian ”yli”, koska vastauksia en tuolta mieheltä näemmä saa... yritän ymmärtää toisen mielenmaailmaa, ehkä myös siksi että oppisin mahdollisesti itse tästä jotain.

Ap

Siis miten niin et saa mieheltä vastausta? Sehän jo vastas sulle! Selkeän vastauksen sait.

Vierailija
91/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, tällä kertaa Ap jätti mainitsematta, että kyse on hänen hoitavasta lääkäristään, jota ilmeisesti stalkkaa. Kyse palstavakkarista siis.

Vierailija
92/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt aika pian jaloillani, kun joku on joskus todennut, että meillä synkkaa hyvin.

Ei kuulu sanastooni, ja inhottaa kun hyvin sujuneen small talkin jälkeen aletaan vääntää pintapuolisesta tuttavuudesta jotain ystävyyttä (mahdollisine velvoitteineen).

Suurimmalle osalle ihmiskuntaa tiedoksi: ei olla sielunkumppaneita, vaikka tavatessa juttu luistaisikin. Olen sillä lailla pinnallisesti hyvät sosiaaliset taidot omaava, mutta esim. työsuhteet rajoitan työaikaan (saan siitä palkkaa). Lisä on rasite.

Vierailija
93/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, tällä kertaa Ap jätti mainitsematta, että kyse on hänen hoitavasta lääkäristään, jota ilmeisesti stalkkaa. Kyse palstavakkarista siis.

Hehee, ei ole. Olisikin: harlekiiniainesta. Bisnespuolella mennään ja luulen että se on osasyy tähän; siellä imago on tärkeä ja kovassa maineessa pitää olla....

Ap

Vierailija
94/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koet menettäneesi sielunkumppanin, mutta olet samalla suhteessa jonkun kanssa joka ei siis ole sielunkumppanisi.

Sinulla on siis suurempiakin ongelmia.

Hei, kyllä mieheni on mun sielunkumppani. Tämän ystävän kanssa koin vaan sellaista sielunkumppanuutta jota en muiden ystävieni kanssa koe.

Ajattelen että sielunkumppanuuttakin voi olla monenlaista eikä se ole mieheltäni pois suinkaan. En ole miestäni pettänyt enkä petä.

Mietin, mistä tulee ajatus teille että minä olisin flirttaaja...kyllä siinä molemmat jotain heitti mutta ihan viatonta - ei siinä taka-ajatuksia minulla ainakaan ollut enkä usko että hänelläkään....

Harmittaa vaan, koska koin saaneeni hyvän ystävän.

Ap

Miehesi ei ole sielunkumppanisi. Tämä kaverimiehesi oli sielunkumppanisi, mutta valitsit suhteeseen mieluummin muun miehen kuin sielunkumppanin, ja nyt kärsit seuraukset.

Vierailija
95/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tykästynyt sinuun enemmän,kun ystävänä.Kotona on mustasukkainen justiina,joka on huolissaan omasta asemastaan.Ystäviä voi tulla myös työpaikalta.Joka päivänen yhteydenpito työajan ulkopuolella ei kyl oo viisasta parisuhteessa olevalle.Ja parisuhteen ongelmat ei kuulu työkaverille kerrottavaksi,joka on toista sukupuolta.

Vierailija
96/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni flirtti (oman kumppanin selän takana) on ihan ok. Ei sitä vakavasti tarvitse ottaa. Pientä flirttiä ei kuitenkaan ole mitkään vihjailevat puheet tai ehdotukset. Eikä työelämä välttämättä ole sille paras paikka.

Anna miehen mennä. Tutustu itseesi ja motiiveihisi. On mielestäni hyvin erikoista ja epäkypsää, että parisuhteessa elävä aikuinen kokee vahvaa "sielunkumppanuutta" nopean tutustumisen jälkeen. Tulee vähän epävakaat fiilikset.

Veikkaan, että ripustauduit liikaa.

Vierailija
97/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ehdottaisitte? Että annan olla kokonaan enkä ota koskaan enää muuten yhteyttä, vain duunissa hoidan pakolliset (ollaan eri yksiköissä, ei nähdä usein)?

Ap

Vierailija
98/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdottaisitte? Että annan olla kokonaan enkä ota koskaan enää muuten yhteyttä, vain duunissa hoidan pakolliset (ollaan eri yksiköissä, ei nähdä usein)?

Ap

Kyllä.

Vierailija
99/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte, loppuuko koko homma sitten tähän? Ottaako mies yhteyttä ap:n (muissa kuin työasioissa, vai naamioiksi kenties työasiaan liittyen muuta juttua että saa tikusta asiaa)?

Pystyykö ap olla ottamatta yhteyttä?

Täähän menee jännäksi!

-ohis

Vierailija
100/128 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Business maailmassa on aika normaalia että ollaan mukamas ystäviä, kehutaan vastakkaista sukupuolta (=jos siitä on hyötyä busineksessä), ollaan mukamas ystäviä, useinhan liikemiehet ovat sosiaalisesti taitavia ja omaa hyvät käytöstavat jolloin moni nainen saattaa kuvitella työsuhteesta/liiketuttavuudesta ehkä vähän liikaa.

Kuvittelit jotain (halusit ehkä enemmän?) mitä sinulla ja tällä miehellä ei edes ollut. Mies on myyntimies ja sinusta ei ehkä enää ole hänelle hyötyä.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi