Onko kuntouttavassa työtoiminnassa olevalla aina päihde tai mielenterveysongelmia?
Kommentit (15)
Ei aina mutta siellä voi helposti kehittyä sellainen ongelma. Pupu kurssit on myös sellaisia että niitä on vaikea kestää täysin selvinpäin.
Aloittaja on trolli. Tai kyllähän niinkin tyhmiä "ihmisiä" on jotka luulee kaikkien työttömien olevan nistejä. Mistä niitä huume jämiä löytyikään? Eduskuntatalosta. Ruotsissa oli jokaisen puolueen vessasta jäämiä.
Sanotaan ihmiset irti sote alalta jolla pitäisi olla pahin pula tekijöistä ja haetaan kehitysmaista lisää elätettäviä.
Persuilla tietty taskumatti ja ase aina. Etkö tiedä kuka mä oon🤣
Menkää töihin
Menkää töihin
Menkää töihin
Terveisin Urpo ja Purjo
Mistä ne tyhmimmät narkkarit löytyy.
Olen kuullut juttua että mm. alkoholi ongelmaa esiintyy jonkin verran
Ei välttämättä sinne mennessä, mutta pois tullessa voi olla...
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelmia on myös ihan tavallisilla työntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelmia on myös ihan tavallisilla työntekijöillä.
Tämä on ihan totta kyllä
Burn outista toipuvia voi olla myös. Anteeksi anglismi.
ylensä joo
mutta niin on työelämässä olevillakin
Kokemuksesta voisin sanoa, että 90 prosentilla on. 10 prosenttia on työkyvyttömiä, vaan eivät pääse eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voisin sanoa, että 90 prosentilla on. 10 prosenttia on työkyvyttömiä, vaan eivät pääse eläkkeelle.
Tämä on juuri näin. Kuntouttava työtoiminta on täysin tuloksetonta työllistymisen suhteen, mutta voi ehkä joissain tapauksissa ehkäistä syrjäytymistä. Motivaattori on ollut 9€ päiväraha ja jos välimatkaa bussipysäkille on yli 3 km niin bussilippu. Mielestäni KUTY:n voisi ajaa alas ja säästää. Kerhotoiminnan voi antaa yhdistysten järjestettäväksi.
Olen yhdeltä pajalta kysynyt ja ei tarvitse olla ongelmia muuta kuin se että on pitkäaikaistyötön ja työkkärin suunnitelmassa on jotain juttua kuntouttavasta hommelista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri näin. Kuntouttava työtoiminta on täysin tuloksetonta työllistymisen suhteen, mutta voi ehkä joissain tapauksissa ehkäistä syrjäytymistä. Motivaattori on ollut 9€ päiväraha ja jos välimatkaa bussipysäkille on yli 3 km niin bussilippu. Mielestäni KUTY:n voisi ajaa alas ja säästää. Kerhotoiminnan voi antaa yhdistysten järjestettäväksi.
No ei tuloksetonta kuitenkaan. Osa noista kyllä lähtee opiskelemaan tai työkokeiluun. Ne pidempään raittiina olleet. Tai isommista mielenterveysasioista toipuneet. KUTY on osalle se kynnys, jonka ylitettyään, auttaa eteenpäin. Nuorissa etenkin näitä on.
Ei