Mies sanoi kaverisuhteen irti
Olimme erään miehen kanssa kavereita: tunsimme työn kautta ja nopeasti parissa kuukaudessa suhteemme syventyi kaveruudeksi: olimme tiiviisti yhteydessä whatsappilla ja näimme työjuttujen yhteydessä ja niiden jälkeen joskus jäimme juttelemaan yms. Puhuimme hyvinkin syvällisiä ja tiedämme molempien elämistä/asioista aika paljon kaikkea.
Olemme molemmat tahoillamme suhteessa - mitään pettämistä ei tietenkään missään vaiheessa ollut. Juttu kyllä lensi ja vähän hyväntuulista flirttiä ehkä mutta ei mitään muuta.
Nyt mies yhtäkkiä pari viikkoa sitten ilmoitti ettei halua enää olla kaveri. Haluaa hoitaa duuniasiat yhdessä mutta that’s it.
Oloni on kurja, koen menettäneeni sielun kumppanin, ystävän jonka kanssa todella synkkasi.
En tokikaan voi tästä suuttua tai mitään; työasiat on hoidettava edelleen eikä ketään voi ystäväksi pakottaa. Harmittaa tosi paljon vaan.
Juttelimme asioista enkä sen jälkeen ole ollut häneen yhteydessä. Eikä hän minuun. Tästä nyt vajaa pari viikkoa tästä juttelusta.
Onko mitään mitä voin tehdä?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teitkö sä jotain loukkaavaa?
Mitä mies vastasi kun kysyit syytä välirikolle?Kuulema ei johdu minusta tai mistään mitä tein (tätä toki kysyin). Hän kuulema ei ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa (missä ihmeen tilanteessa? Ystävyydessä?) ja ei halua olla ystävä kun pelkää sen vaikuttavan työntekoon. Tämä oli selitys. Onko se näin vai taustalla muuta (mitä?)? Sitä en varmaan saa koskaan tietää. Ja se on tosi surullista.
Ei johdu sinusta = johtuu sinusta.
Eihän miehen vaimo edes ehkä tiennyt näiden ystävyydestä joten se ei voine tällöin olla syynä..?
Eikä välttämättä työkaveritkaan. Joten ei ehkä mikään valloitus kuitenkaan...
AINA kun joku miespuolinen ystävä on etääntynyt tai poistanut Facebookista tms. on syynä ollut mustasukkainen nainen joka on pistänyt miehen osoittamaan rakkauttaan poistamalla naispuoliset ystävät elämästään. Sitten suhteen mentyä poikki (koska eivät tuollaiset suhteet kauaa voi kestää) mies on pyytänyt anteeksi ja selittänyt miksi hylkäsi kaveruuden. Olen antanut anteeksi, koska sellaista elämä on. Parisuhteita kuitenkin tulee ja menee, ystävyys on jotain vahvempaa mihin ei vaikuta mustasukkaisuudet sun muut.
No et todennäköisesti saa ikinä tietää, miksi mies oikeasti teki noin. Voi olla että koki suhteenne käyvän liian läheiseksi naimisissa olevalle. Voi olla että vaimonsa koki niin. Voi olla että oli ihastunut ja halusi varmistaa että mitään ei tapahtuisi. Voi olla että aloit ärsyttää häntä. Voi olla että koki suhteenne häiritsevän työntekoa tai pelkäsi, että pomonne ajattelisi niin. Tai jotain muuta. Mutta et voi muuta kuin kunnioittaa hänen toivettaan.
Ap tässä vastaa: hänen vaimonsa ei tiennyt muuta kuin että olemme tuttuja, ei tiennyt yhteydenpidosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies.
Mikä? Ai se ettei vaimonsa tiennyt yhteydenpidosta vai se että lopetti kaveruuden?
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä vastaa: hänen vaimonsa ei tiennyt muuta kuin että olemme tuttuja, ei tiennyt yhteydenpidosta.
Ap
No lopulta tiesi, ei ymmärrettävästi tykännyt, kaveruus lopetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No lopulta tiesi, ei ymmärrettävästi tykännyt, kaveruus lopetettiin.
Ei tiennyt välttämättä. Mitä väliä? Mies sen päätti. Mutta miksi? Tuskin antaa muijan ohjailla.
Ohis
Ap tässä. Mietin myös sitä, jäikö tätä miestä häiritsemään tämä kaverisuhteen loppu yhtään, kaipaako hän keskustelujamme vai unohtuiko kaikki saman tien ja minä siinä sivussa, tunteva ihminen.
Itsellä jotenkin tosi surullinen olo, surullinen lopputulos. Ihmetys juuri siitä, miksi näin piti tehdä, miksei vaan voinut hiljaa etääntyä vaan piti riuhtaista koko kaverisuhde irti.
Ap
Mies alkoi pelastamaan parisuhteensa ettei joudu elatusmaksuja maksamaan jonkun pintaliidon takia
Hae aina vapaita miehiä jos haluat itsekunnioituksesi pitävän.
Fiksu mies. Jos minä tutustuisin töissä johonkin mieheen ja huomaisin viihtyväni hänen seurassaan vähän normaalia paremmin, niin pistäisin myös kaverisuhteen poikki. Teilläkin tämän ”kaverisi” kanssa on jotain eroottista latausta välillänne kun kerroit kuitenkin avoimesti flirttailusta ym. Fiksu ja parisuhdettaan kunnioittava ihminen viheltää tossa väliss pelin poikki.
Ehkä sun kannattaa miettiä onko sun nykyinen miehesi sulle ihan oikeesti se The One jos sua noin kovasti satuttaa se että 2 kuukautta kestänyt kaveruus johonkin mieheen katkeaa.
En ymmärrä, miksi täällä jengi on niin vihaisia ap:lle että hänellä on MIES ystävänä jota kaipaa? Ihan kuin se olisi hänen mieheltään pois.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö tämä ap ole sinustakin aika selkeä merkki, että ehkä miehen puolesta kyse ei ole ollut pelkästä kaveruudesta kun ei ole voinut olla teidän väleis rehellinen vaimolleen? Stoppasi homman ennen kuin menee pidemmälle ja tunteet syvenee.
Eli hyväksy asia, kunnioita miehen päätöstä ja jatka eteenpäin.
Jos parin kuukauden tuttavuutta suret noin pohjattomasti niin ehkä kyseessä on jotain mitä et ole itsellesikään myöntänyt.
Vierailija kirjoitti:
AINA kun joku miespuolinen ystävä on etääntynyt tai poistanut Facebookista tms. on syynä ollut mustasukkainen nainen joka on pistänyt miehen osoittamaan rakkauttaan poistamalla naispuoliset ystävät elämästään. Sitten suhteen mentyä poikki (koska eivät tuollaiset suhteet kauaa voi kestää) mies on pyytänyt anteeksi ja selittänyt miksi hylkäsi kaveruuden. Olen antanut anteeksi, koska sellaista elämä on. Parisuhteita kuitenkin tulee ja menee, ystävyys on jotain vahvempaa mihin ei vaikuta mustasukkaisuudet sun muut.
Mulla on miespuolinen kaveri (kyllä, hän on myös mieheni kaveri, mutta enemmän minun)
Hänellä on paljon naispuolisia kavereita, joiden kanssa hengailee, ja flirttailee, vie syömään, käy lenkillä, katselee leffoja jne. Sitten kun hän ihastuu johonkin naiseen, niin hän ilmoittaa näille kaverinaisille että ei pysty enää olemaan kaveri, koska on nyt yhdessä rakastamansa naisen kanssa, eikä halua siihen mitään väliin. Naiset loukkaantuvat, ja ovat harmissaan kun menettivät "hyvän kaverin". Kun tämä kaverini sitten eroaa muutaman viikon/kk:n päästä, niin hän alkaa taas soittelemaan näille kavereilleen, että mentäiskö leffaan, ero tuli :D
Mulle hän ei tätä tee, koska ollaan oltu yli 20 vkavereita, ja KAIKKI tietää sen, joten ei ole tarvetta irtisanoa kaveruutta. Sen sijaan nämä muut naishengailukaverit, heihin kaveruus lopetetaan aina välillä, ja sitten taas jatketaan. Ja tämä siis tämän kaverini OMASTA aloitteesta, ei siksi että se uusi tyttis sitä vaatisi, eihän hän eden voi mitenkään näitä kaikkia naishengailukavereita tietää. Tämä kaveruuden lopettaminen tapahtuu siksi että tällä kaverillani on kuitenkin näitä hengailunaisia kohtaan sellainen tietty tunne ja ajatus, jonka takia heidät pitää poistaa uuden suhteen tieltä. Minua kohtaan tätä tunnetta ei ole, joten minua ei tarvitse poistaa ;)
Mulla vähän vastaava tilanne, mutta ei kuitenkaan. Ollaan sinkkuja ja aluksi oli jotain suhdeviritystä, joka sitten kuivahti kasaan jostain syystä. Meille jäi kuitenkin mun mielestä hieno yhteys ja kaverisuhde jäljelle, mutta nyt mies selkeesti ottanu etäisyyttä eikä ketään naista oo kuvioissa et ei oo sitäkään. Tuntunu vaan typerältä, että kyllästyikö hän muhun kaverina vai mitä hittoa! Mutta elämä jatkuu, vaikka harmittaakin, koska tyypistä pidin tosi kovasti ja tosiaan kuvittelin ihan väärin, että hänkin seurassani viihtyi.
Silti otsikkosi on nimenomaan, että MIES sanoi kaverisuhteen irti. Ja on ollut hyväntuulista flirttiä. Jos ystäväsi olisi ollut naispuolinen, olisiko otsikkosi ollut, että nainen sanoi kaverisuhteen irti? Vai kenties, että ystävä sanoi kaverisuhteen irti? Miksi otsikossa on oleellisena tietona, että kaveri oli mies?