Mies sanoi kaverisuhteen irti
Olimme erään miehen kanssa kavereita: tunsimme työn kautta ja nopeasti parissa kuukaudessa suhteemme syventyi kaveruudeksi: olimme tiiviisti yhteydessä whatsappilla ja näimme työjuttujen yhteydessä ja niiden jälkeen joskus jäimme juttelemaan yms. Puhuimme hyvinkin syvällisiä ja tiedämme molempien elämistä/asioista aika paljon kaikkea.
Olemme molemmat tahoillamme suhteessa - mitään pettämistä ei tietenkään missään vaiheessa ollut. Juttu kyllä lensi ja vähän hyväntuulista flirttiä ehkä mutta ei mitään muuta.
Nyt mies yhtäkkiä pari viikkoa sitten ilmoitti ettei halua enää olla kaveri. Haluaa hoitaa duuniasiat yhdessä mutta that’s it.
Oloni on kurja, koen menettäneeni sielun kumppanin, ystävän jonka kanssa todella synkkasi.
En tokikaan voi tästä suuttua tai mitään; työasiat on hoidettava edelleen eikä ketään voi ystäväksi pakottaa. Harmittaa tosi paljon vaan.
Juttelimme asioista enkä sen jälkeen ole ollut häneen yhteydessä. Eikä hän minuun. Tästä nyt vajaa pari viikkoa tästä juttelusta.
Onko mitään mitä voin tehdä?
Kommentit (128)
Ap vastaa:
Me olemme molemmat osapuolet olleet jo vuosia naimisissa ja mulla on myös muita miehiä ystävinä - hän ei ole siis ainoa. Eli ei ole mikään sellainen juttu että jompikumpi olisi juuri nyt alkanut seurustelemaan ym.
Toki olen hänen parisuhdetta kunnioittanut, miksi en olisi?! Outo ajatuskin, en ole niskaan hengittänyt tai tehnyt mitään minkä voisi jotenkin epäilyttåväksi tulkita...
Kuten sanoin, mun mies on myös mun sielunkumppani ja ystävä, mutta on aina antanut tilaa mun olla ystävä myös muille - oli ne miehiä tai naisia tai muunsukupuolisia (en jaottele ystäviä sukupuolen mukaan, en koe siihen tarvetta).
Ap
Miks te suurentelette asiaa ja vetoatte miehen "ihastumiseen" kun mies itse on sanonut että syynä on se, ettei halua töiden kärsivän.
Joskus asiat nyt vain ovat näin yksinkertaisia. Ei ole mitään piilotettuja tunteita.
Mä uskon kyllä että miehellä tuli tunteita liikaa peliin tohon, siksi jäähdyttelee?
Eiköhän sieltä ole vaimolta tullut käsky. Olen kokenut monesti, että minä olen se naiskaveri joka pudotetaan kuormasta heti kun on suhde. Jostain syystä kun kävin asuntoonikin tutustumassa niin isännöitsijä ilmoitti että huoltomies on sitten naimisissa. Kyllä siinä kotona hetki seisottiin peilin edessä ja tuli tuijotettua sitä peilikuvaa etsien, että mikä minussa on vikana kun olen niin hirveä uhka kaikille, kun en tietääkseni ole kiinnostunut kenestäkään.
Ehkä miehellä ei ole niin vahvaa ja avaraa mieltä kuin sinulla?
Sehän se meissä ihmisissä joskus on heikkoa, miten asetumme mielellämme yleisesti hyväksyttyyn hajuttomaan ja mauttomaan formaattiin uskaltamatta kokeilla rajojamme. Pönötämme yhdessä parisuhteessa toisissamme kiinni kuin liimatut ja uskomme, että se olisi ihanteellisin tapa olla ihminen. Siihen ei anneta mahtua ihmisiä ja ystävyyttä muutoin kuin valmiiksi pureskeltuja samanlaisia tylsimyksiä kuin itsekin ollaan ja jatketaan keski-ikään, vanhuuteen , kunnesvihmetellään sitten suut auki, että miten elämästä on tullut niin onttoa ja tylsää.
Jos olet pitänyt miehestä, ollut hänen ystävyydestään iloinen, voi joku vähän tylsempi mies tulkita sen riskiksi. Vaimon retale taustalla tuhisee sen lisäksi omistushaluaan ja rähisee, miten mies ei huomaa vain häntä.
Jos voit, niin puhu asiasta. Ota selvää onko mies elämää pelkäävä tavis vai lähtikö karkuun kohdatessaan uusia tunteita sinun kanssasi? Se, ettei uskalla puhua sinulle kasvokkain kertoo jo karua kieltään että olet ehkä kuvitellut häntä älykkäämmäksi ja mukavammaksi kuin onkaan,
Vierailija kirjoitti:
No teitkö sä jotain loukkaavaa?
Mitä mies vastasi kun kysyit syytä välirikolle?
Siinähän se luki aloituksessa, kevyttä flirttiä
Onkohan ap mun ex buddy o pali pall malli?
Toi noin ni.
Tota, jos viettää aikaa enemmän frendy kaa, ku oman perheen kaa. Jää lapset ja vaimo paitsioon, ni kyl mä vihellän pelin poikki siin vaihees toi noin ni.
Ei siin o mitää järkee et hengaa toi noi ni frendin kaa enemmän ku perheesä.
Eli peli piip poikki.
Toi noi ni, muuteha mä voisin vaa muuttaa ap:n lua ja peli olis uus. Ei siin o mitää järkee.
Mul o perhe ja hoidan työni ja perheeni. Ei tähä mahu mitää kavereita pyörii ruuhkavuosina et toi noin ni.
Ymmärsitte varmaa toi noin-ni?
Taaaas yksi kaverinainen joka ei vaan tajua!
Ymmärrän hyvin ap:ta. Kyllä minuakin harmittaisi kohdata ihminen jonka kanssa on paljon yhteistä juteltavaa, ja sitten menettää hänet.
Luultavasti taustalla "palstamamma" tyylinen sairaalloisen mustasukkainen naisystävä, jonka mielestä naisen kanssa ei muka voi olla kaveri. Jos mies olisi fiksu ja aikuinen, ei olisi luopunut ap:n kaveruudesta.
Ei miehillä ole naispuolisia ystäviä muuta kuin joku exä, josta on kasvettu erilleen. Naiset ovat joko tuttuja tai rakastajia.
Jos ei parin viikon sisällä tajua että oojea, oojea gimme dat punani, niin ei sitten.
Mies varmasti tajusi että haluat olla oikeasti kaveri ja ei mies oikeasti kaveria hae vaan pikapanoseuraa työpaikan roskakatokselle.
Mieshän ap:n kertoman mukaan sanoi "en ole aiemmin ollut tällaisessa tilanteessa." Jokainen voi tuista päätellä että kaveri suhde kävi raskaaksi joko miehelle itselle, tai hänen parisuhteelleen. Mies valitsi puolensa, end of story! Ikävää tietysti ystävyyden ja ap:n kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap mun ex buddy o pali pall malli?
Toi noin ni.
Tota, jos viettää aikaa enemmän frendy kaa, ku oman perheen kaa. Jää lapset ja vaimo paitsioon, ni kyl mä vihellän pelin poikki siin vaihees toi noin ni.
Ei siin o mitää järkee et hengaa toi noi ni frendin kaa enemmän ku perheesä.
Eli peli piip poikki.
Toi noi ni, muuteha mä voisin vaa muuttaa ap:n lua ja peli olis uus. Ei siin o mitää järkee.
Mul o perhe ja hoidan työni ja perheeni. Ei tähä mahu mitää kavereita pyörii ruuhkavuosina et toi noin ni.
Ymmärsitte varmaa toi noin-ni?
Tua nuin-ni? Emmä ymmärtän yhtä mittä su puheestas.
Vastaan sulle nyt ap. Mieheni kiusaantui ”kevyestä flirtistä” ja minä kyllä siitä loukkaannuin, ei ole asiallista, ja vaikka et tajua, siinä on mahdollisuus, vaikka pieni, että johtaa johonkin.
Tultiin siihen tulokseen että meidän suhteen kannalta parempi ettei ystävyytenne jatku. Meillä myös tulossa lapsi, ei aikakaan riitä.
Aika aikaansa kutakin.
Siis miespuoliset työkaverit otaksuu että tuollainen "jättö" tarkoittaa että olette panneet ja nyt ette ole ns väleissä.
Hakee miespuolisilta työkavereilta kunnioitusta. Kuvittelevat että olet sen valloitus.
En ole koskaan tajunnut flirttailua sellaisten kanssa, joista ei ole kiinnostunut muuta kuin kaverina.
N
Vierailija kirjoitti:
Siis miespuoliset työkaverit otaksuu että tuollainen "jättö" tarkoittaa että olette panneet ja nyt ette ole ns väleissä.
Hakee miespuolisilta työkavereilta kunnioitusta. Kuvittelevat että olet sen valloitus.
Joo sielä on kahvitauolla lyöty tassuja yhteen ja naureskeltu rehvakkaasti ja virnuiltu.
Jokunen ukoista on saattanut tehdä roopesetä hypyn ilmaan ja iskeä kannat yhteen ja pieraista ilmaan.
Tassut yhteen on jätkien juttu ja kaikki otaksuu että on hoideltu uusi työntekijä ;)
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
uu jeah beibe, uu jea sweet thang kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sielä on kahvitauolla lyöty tassuja yhteen ja naureskeltu rehvakkaasti ja virnuiltu.
Jokunen ukoista on saattanut tehdä roopesetä hypyn ilmaan ja iskeä kannat yhteen ja pieraista ilmaan.
Tassut yhteen on jätkien juttu ja kaikki otaksuu että on hoideltu uusi työntekijä ;)
Tää lady on valmista kauraa ruudun täällä puolen.
Kaada kuohuvaa rinnoilleni. Työpäivä on nyt pulkassa!
Niin tai sitten on käyttänyt vaan ajanvietteenä kun ei ole naista. Olen itekin ollut ajanvietteenä ihan kaveripohjalta tutuille miehille. Sitten ovat pariutuneet ja minusta tämä on hyvä näin, ei tulis mieleenkään mennä ulisemaan että miksi minut unohdit. Olen ite nyt parisuhteessa ja mun mies on paras ystäväni, ois todella outoa, jos kaveeraisin jonkun miespuolisen kanssa nyt. Ap vaikutat vähän roikolta. Mies on voinut katkaista välit ihan vaan sen takia, että sä et ole antanut hänelle tilaa rakentaa suhdetta vaan olet olettanut, että olet edelleen se ykkösprioriteetti tälle miehelle. Ei sun kuulu olla, vaan sen uuden kumppanin. Naiset osaa kyllä olla epälojaaleja toisiaan kohtaan, huh huh.