Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset apua. Mieheni koira ei tottele minua yhtään

Vierailija
11.10.2019 |

Miehellä oli koira kun tapasimme. Oli ottanut sen 2 vuotta aiemmin. Pidän koirista mutta itselläni ei koskaan ole ollut koiraa. Nyt olemme jo naimisissakin eli vuosia on kulunut mutta ongelma on yhä sama, miehen koira ei vieläkään tottele minua yhtään. Olen alkanut aika paljon rasittua tästä kun kotona sisälläkään se ei tottele minua yhtään ja joudun asumaan koiran kanssa jota en saa tekemään mitään mitä käsken. Koiraihmiset apua?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä rotuinen koira on? Uros vai narttu? Leikattu?

Beagle, leikattu narttu. Ap

Vierailija
22/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkääpä vaikka kuukauden ajan niin, että sinä hoidat koiran: annat kaikki, siis ihan kaikki sen ruoat (ja pistä se vaikka istahtamaan tms. ennen kuin saa kipon, joten se älyää, että tätä tyyppiä pitää totella), ts. hoidat sen perustarpeet niin että koira huomaa olevansa susta riippuvainen. Kyllä se sitten alkaa totella. Toistaiseksi se käsittää homman niin, että sen hyvinvointi on kokonaan ja vain sun miehestä kiinni, ja sulla ei oo asiassa mitään virkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijota vihaisesti, huuda möreällä äänellä, ota uhkaava kehonkieli käskiessä käyttööm

Näin teenkin. Olen aina tehnyt. Sillä ei vain ole mitään vaikutusta. Enkä edes ole mikään pieni nainen kimittävällä äänellä. Ap

Vierailija
24/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se koira vaan oppinut ettet ole tosissasi. Mun koira on tosi itsepäinen olento ja surutta käyttää lepsuja ihmisiä hyväkseen. Silti tottelee mun poikaystävää vaikka ei edes asuta yhdessä. Mun poikaystäväkään ei ollut tottunut koiriin mutta hienosti opetellut. Paljon hellii ja leikkii ja silti osaa komentaa kun tarvii ja koira tottelee. Leikitkö sä ja hellitteletkö koiraa? Jotenkin nyt pitäisi saada se koira ymmärtämään että oot myös sen omistaja jota täytyy kuunnella.

Vierailija
25/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, useimmat kouluttavat koiransa tottelemaan ainoastaan itseään. Koirat saattavat myös yleensä kuunnella jostakin syystä paremmin toista sukupuolta olevia.

Miten vietät muuten koiran kanssa aikaasi? Osallistutko ruokintaan, leikittämiseen ja lenkittämiseen?

Vai käskytätkö ainoastaan? Koirakin tarvitsee jonkin syyn totella.

Sanoit, että mies on neuvonut vieressä miten koiraa käsketään.

Kysyykö koira silloin mieheltäsi ensin tarvitseeko sinua totella esim. Katsomalla miestä ennen kun reagoi käskyysi?

Yleensä tuo on aika tyypillinen tilanne. Koira ei varsinaisesti tottele sinua vaan suostuu hetkeksi omistajansa (joskus tiedostomattomasta) pyynnöstä noudattamaan "vieraan" käskyjä.

Vierailija
26/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkääpä vaikka kuukauden ajan niin, että sinä hoidat koiran: annat kaikki, siis ihan kaikki sen ruoat (ja pistä se vaikka istahtamaan tms. ennen kuin saa kipon, joten se älyää, että tätä tyyppiä pitää totella), ts. hoidat sen perustarpeet niin että koira huomaa olevansa susta riippuvainen. Kyllä se sitten alkaa totella. Toistaiseksi se käsittää homman niin, että sen hyvinvointi on kokonaan ja vain sun miehestä kiinni, ja sulla ei oo asiassa mitään virkaa.

Olemme tehneet kuukausia näin, vähän tauottaen pari vuotta. Ei sillä ole ollut vaikutusta. Se antaa minun kyllä ihan hyvin hoitaa myös vaikeammat hoitotilanteet kuten kynsien leikkuun (jota vihaa yli kaiken) ja haavanhoidon (oli leikkauksessa) ym eli luottaa minuun niissä, mutta ei vain tottele käskyjä. Ap

Vierailija
27/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Beaglet ovat aika itsepäisiä koiria, jotka helposti kiintyvät vain yhteen ihmiseen. Saako koira miten paljon virikettä, kun kyseessä kuitenkin metsästysviettinen koira? Onko sillä tapana ns. loukkaantua kielloista ja olla niin v*ttupää, kun hänen arvon prinsessaa on kielletty?

Vierailija
28/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijota vihaisesti, huuda möreällä äänellä, ota uhkaava kehonkieli käskiessä käyttööm

Näin teenkin. Olen aina tehnyt. Sillä ei vain ole mitään vaikutusta. Enkä edes ole mikään pieni nainen kimittävällä äänellä. Ap

Käske miehen äänellä, jos ei ole apua, ongelma kehonkielessä. 

Vierailija
29/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetettu koira tottelee opettajaansa, omistajaansa.

Koiralla ja sen omistajalla on aivan erityinen suhde.

Eikö omistaja voisi jotenkin opettaa koiransa tottelemaan myös aloittajaa? Antaa aloittajan komentaa koiraa, ja palkita jos koira tottelee, ja jos ei, puuttua itse asiaan ja pakottaa koiraa tottelemaan.

Vierailija
30/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirissa on sama vika kuin miehissä. Ne ei lue ajatuksia, eikä ymmärrä hienovaraisia vihjeitä.

Vierailija
31/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Beaglet ovat aika itsepäisiä koiria, jotka helposti kiintyvät vain yhteen ihmiseen. Saako koira miten paljon virikettä, kun kyseessä kuitenkin metsästysviettinen koira? Onko sillä tapana ns. loukkaantua kielloista ja olla niin v*ttupää, kun hänen arvon prinsessaa on kielletty?

Sekä mies että minä ollaan melko kiireisiä ihmisiä, eli ei koira ehkä saa niin paljon virikkeitä kuin pitäisi. Kolme kunnon lenkkiä päivässä saa kyllä, mutta muuten ehkä ei. Ja joo tuntuu että se loukkaantuu ja kiusaksi on tottelematta. Mutta minä olen niin loppu tähän että en ala perumaan töitäni ollakseni enemmän miehen koiran kanssa, ja miestä taas ei tunnu kiinnostavan aktivoida koiraansa riittävästi. Koira on siis hyvällä hoidolla, mutta ehkä tykkäisi jos olisi aktiviteettia pitkän päivään enemmän. Pakko meidän on kuitenkin töissä käydä. Ap

Vierailija
32/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontakti, kontakti, kontakti. 

Teidän pitää luoda sellainen suhde, että koiraa kiinnostaa mitä asiaa sinulla on. Sinä voit silloin puhua ihan omalla äänelläsi, eikä tarvitse matkia miestä. 

Nyt vaan pitää etsiä narut, joista vetää. Beaglet ovat yleensä persoja ruualle, joten lähtisin kokeilemaan sillä. Naksutinkoulutus voisi olla yksi metodi. 

Vierailija
33/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös kaksi kyseistä jänisajuria kotosalla :D

Beagle osaa olla uskomattoman omapäinen ja se tarvitsee lukuisia toistoja! 8v uros toimii jo hyvin, on rauhallinen sisällä ja tietää mikä on/ei ole kiellettyä.

2,5v uros taas on vielä niin nuori että virtaa riittää ja tuntuu korvat olevan lähinnä koristeena...

Kun jaksat olla mustavalkoinen ja kouluttaa koiraa, niin kyllä se sinuakin rupeaa tottelemaan. Muistat vain, että mikä on kiellettyä, on aina kiellettyä. Koulutushetket myös lujittuvat sinun ja koirasi suhdetta (ruokaa saa syödä vasta kun annetaan käsky, koira tottelee yksinkertaisia pyyntöjä esim tulee luo, odottaa tms käskystä).

Älä heitä kirvestä kaivoon, beagle ei ole palveluskoira mutta oppii aikanaan kyllä!

Vierailija
34/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsken niin möreällä äänellä kuin mitä minusta lähtee. En kuitenkaan ole mies. Ap

Vierailija
35/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös kaksi kyseistä jänisajuria kotosalla :D

Beagle osaa olla uskomattoman omapäinen ja se tarvitsee lukuisia toistoja! 8v uros toimii jo hyvin, on rauhallinen sisällä ja tietää mikä on/ei ole kiellettyä.

2,5v uros taas on vielä niin nuori että virtaa riittää ja tuntuu korvat olevan lähinnä koristeena...

Kun jaksat olla mustavalkoinen ja kouluttaa koiraa, niin kyllä se sinuakin rupeaa tottelemaan. Muistat vain, että mikä on kiellettyä, on aina kiellettyä. Koulutushetket myös lujittuvat sinun ja koirasi suhdetta (ruokaa saa syödä vasta kun annetaan käsky, koira tottelee yksinkertaisia pyyntöjä esim tulee luo, odottaa tms käskystä).

Älä heitä kirvestä kaivoon, beagle ei ole palveluskoira mutta oppii aikanaan kyllä!

Montako vuotta pitää yrittää? Olen jo viisi vuotta yrittänyt ja nyt kohta enää inhoan tuota koiraa. Ap

Vierailija
36/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira tottelee vain kasvattajaansa.

Et ole sen kasvattja, miksi se sinua silloin tottelisi.

Jos koira tottelisi kaikkia muiden ihmisten käskyjä, se olisi todella vaarallista.

Höpöhöpö, koirat tottelee usein sitä jolla auktoriteettia on. Toki jotku vartiokoiriksi jalostetut on jalostettu luonteiltaan niin tiukoiksi, etteivät meinaa edes omistajaansa totella (koska työkin perustuu itsenäiseen toimimiseen), mutta valtaosa koirista kyllä yleensä uskoo, kun vaan osaa sanoa asiansa jämäkästi.

Minä komentaisin kerran pois sohvalta jämäkällä äänensävyllä ja kehonkieli myös "äkäinen", jos ei usko, niin ottaisin niskanahasta kiinni ja veisin vaikka pihalle. Jos koira on kovin herkkä, niin panta kaulaan ja pannasta sitten kiinni ja pihalle. Ap ei ole näyttänyt koiralle että häntä pitäisi totella.

Olen komentanut täysin vieraitaki koiria pois, kun on meinanneet tulla lenkillä omieni luokse. Ei ole vielä löytynyt koiraa joka ei olis uskonut ja on kyllä ollut sakemanneja ja vaikka mitä nämä, jotka ei ole omistajaansa totelleet. Ajoitus ja riittävä painokkuus vaan.

Vierailija
37/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat totteelee niin kuin ne on opettu, tai miten ovat oppineet tottelemaan. Selvästikin tämä koira on opetettu tottelemaan vain isäntäänsä. Metsästyskoirillakin on niin että jonku koiran voi antaa kenelle vaan metsälle mukaan ja koira toimii ja tottelee. Joku toinen koira taas toimii pelkästään isäntäsnä kanssa. Joitakin koiria ei saa opetettua tottelemaan edes kahta omistajaansa. Kaikki on kiinni koirasta, kouluttajasta ja koulutuksesta. Tuossa on noin miljoona muuttujaa, jotka liittyy kaikki toisiinsa.

Vierailija
38/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetettu koira tottelee opettajaansa, omistajaansa.

Koiralla ja sen omistajalla on aivan erityinen suhde.

Eikö omistaja voisi jotenkin opettaa koiransa tottelemaan myös aloittajaa? Antaa aloittajan komentaa koiraa, ja palkita jos koira tottelee, ja jos ei, puuttua itse asiaan ja pakottaa koiraa tottelemaan.

Näitä tilanteita ei edes ole kun mies on kotona eli silloin koira ei edes yritä sohvalle eikä sinne yhteen huoneeseen tms vastaavaa missä voisin sitä käskeä. Ap

Vierailija
39/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitsee olla äkäinen? voihan sen koiran houkutella sieltä pois hyvälläkin eli houkutella sen pois. Vai ottaako sitten ihmistä päähän, vaikka ongelma on ratkaistu?

Vierailija
40/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsken niin möreällä äänellä kuin mitä minusta lähtee. En kuitenkaan ole mies. Ap

Etkö voisi lainata miehesi ääntä ensialkuun. Koira saanee sätkyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme