Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki muut ovat onnistuneita ja onnellisia

Vierailija
11.10.2019 |

Tein vääriä valintoja elämässäni erityisesti koska hyväntahtoisuuttani käytettiin hyväksi. Olin kiltti, sinisilmäinen ja jonkun mielestä varmasti tyhmä. Elämästä tuli helvettiä, joka on eron jälkeen pahentunut entisestään, koska mikään taho ei tunnista eron jälkeistä vainoa, kontrollia ja pelottelua.

Selailen nettiä ja näyttää siltä, että kaikki muut ovat onnistuneet ja onnellisia. Olen ainoa epäonnistunut ja tyhmyyteni on heijastunut myös lasteni elämään. Isä käyttää heitä julmasti väkivallan välineenä, enkä minä voi tehdä mitään. Jokaiselta taholta kuulen olevani vieraannuttaja.

Kuinka onnellinen olet? Kuinka monta onnellista, seesteistä perhettä tunnet? Minua ei auta olla katkeroitunut, mutta olen pelännyt niin kauan ja edelleen olen jatkuvasti peloissani, uupunutkin. Mielikuvat kaikkien muiden onnesta lisää pahaa mieltä 😢

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvat muiden onnesta ovat aika vääriä - elämä on taistelua meille kaikille, kaikki eivät vaan kerro vaikeuksistaan, pitävät vaan onnellisuuden maskia päällä, ettei kukaan huomaa miten onnettomia ovat.

Kertovat vaikeuksistaan usein vasta, kun ne ovat menneet ohi - näitä juttujahan on naisten lehtien jutut väärällään.

Vierailija
2/6 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa soopaa taas. Vinkki: vaihda joskus sit tyyliä, niin ei heti tunnisteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla usein sama fiilis. Periaatteessa kaikki on ok (perhe, omaisuutta, vakityö ja ok palkka) mutta tuntuu, että oma luonteeni pilaa kaiken. Olen ujo ja toivottoman epävarma itsestäni, vaikka ikääkin jo lähes 40. Kai olen vähän tyhmäkin, vaikka äo normaali. Asiat eivät vaan jää mun päähän. Töissä kollegat suurimmaksi osaksi yliopiston käyneitä ja sen huomaa, ymmärtävät ja sisäistävät asiat heti. Itselle kaikki aina vaikeaa eikä tällä hetkellä työ muutenkaan motivoi. Haluaisin helpomman työn, mutta nykyinen palkkataso muuttuisi silloin väistämättä enkä halua sitäkään.

Häpeän myös vähän ulkonäköäni. Tuntuu, että kaikki muut tyylikkäitä ja kauniita, itse olen räjähtänyt aina. Kasvoista olen rumahko eikä meikki tilannetta juurikaan paranna.

Tänään on tosi ikävä fiilis ja tuntuu, etten vain sovi koko maailmaan. Onneksi toisina päivinä sujuu edes vähän paremmin.

Vierailija
4/6 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesäälissä kieriminen ei auta mitään - Ap:n kannattaa vaan nyt pyyhkiä pöytä ja katsoa mitä on oikeasti tehtävissä, sillä elämä jatkuu.

Jos henkiset voimavarat eivät vaan riitä  - kannattaa varmaan pyytää rukousta seurakunnista tai Nettirukoilijoilta. Itse olen ainakin saanut näistä paikoista paljon apua. 

Vierailija
5/6 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla usein sama fiilis. Periaatteessa kaikki on ok (perhe, omaisuutta, vakityö ja ok palkka) mutta tuntuu, että oma luonteeni pilaa kaiken. Olen ujo ja toivottoman epävarma itsestäni, vaikka ikääkin jo lähes 40. Kai olen vähän tyhmäkin, vaikka äo normaali. Asiat eivät vaan jää mun päähän. Töissä kollegat suurimmaksi osaksi yliopiston käyneitä ja sen huomaa, ymmärtävät ja sisäistävät asiat heti. Itselle kaikki aina vaikeaa eikä tällä hetkellä työ muutenkaan motivoi. Haluaisin helpomman työn, mutta nykyinen palkkataso muuttuisi silloin väistämättä enkä halua sitäkään.

Häpeän myös vähän ulkonäköäni. Tuntuu, että kaikki muut tyylikkäitä ja kauniita, itse olen räjähtänyt aina. Kasvoista olen rumahko eikä meikki tilannetta juurikaan paranna.

Tänään on tosi ikävä fiilis ja tuntuu, etten vain sovi koko maailmaan. Onneksi toisina päivinä sujuu edes vähän paremmin.

Jos pukeutumistyylissäsi on toivomista, suosittelen käymään pukeutumisneuvojalla -  esim. Lindeksillä on sellainen "Personal shopper" eikä maksa mitään.

Kicksillä he neuvovat mielellään myös meikkiasioissa ilmaiseksi ja kampaajalta kannattaa kysyä uutta kampaustyyliä.

Vierailija
6/6 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan kadehdi ketään jota et tunne tarkoin, älä ainakaan netin perusteella. Se on pintaa. Älä yleensäkään jämähdä kadehtimaan. Et koskaan voi tietää mitä julkisivun takana piilee.

Itsesääli maistuu makealta hetkittäin mutta on vaarallista ja passivoivaa antaa sille valta. Itsestäsi on kaikki kiinni, ei siitä miten sinua on kohdeltu. Useimpia meistä on kohdeltu kaltoin jossain vaiheessa. Tehtyä et saa tekemättömäksi mutta itse vaikutat siihen miltä huominen näyttää. Et voi antaa vastuuta tulevastasi kenenkään toisen haltuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi