Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset apua. Mieheni koira ei tottele minua yhtään

Vierailija
11.10.2019 |

Miehellä oli koira kun tapasimme. Oli ottanut sen 2 vuotta aiemmin. Pidän koirista mutta itselläni ei koskaan ole ollut koiraa. Nyt olemme jo naimisissakin eli vuosia on kulunut mutta ongelma on yhä sama, miehen koira ei vieläkään tottele minua yhtään. Olen alkanut aika paljon rasittua tästä kun kotona sisälläkään se ei tottele minua yhtään ja joudun asumaan koiran kanssa jota en saa tekemään mitään mitä käsken. Koiraihmiset apua?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinkin lepsua rotua ei saada tottelemaan. Tsot tsot. No onneksi jämerä mies tietää miten toimia ja koirakin uskoo. Kun ei sitä auktoriteettia ole niin sitä ei ole.

Halusitko vain päästä kettuilemaan minulle vai olisiko sinulla jokin neuvo? 

Ap

Vierailija
82/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap tarkemmin esim. tuo tilanne, kun koira menee sohvalle eikä lähde pois, vaan heittäytyy lötköksi.

Mitä teet tarkalleen ottaen ja miten tilanne päättyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars mars ruuanlaittoon siitä.

Vierailija
84/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin se joka aiemmin kysyi totteleeko koira välillisesti miestä koulutustilanteissa.

Jos en ole ketjun perusteella väärin ymmärtänyt niin tilanne on tämä;

-Koiralla on miellyttämishalua ainoastaan miestä kohtaan

- Koira ei ole agressiivinen tai dominoi, sitä ei vain kiinnosta

- Olet osallistunut koiran hoitoon monipuolisesti, ilman että siitä on apua.

Kannattaa nyt ainakin kiinnittää huomiota siihen miten koira käyttäytyy muissakin kuin ongelmatilanteissa esim. Miten ja milloin leikitätte sitä.

Mutta itse lähtisin tilanteessasi tekemään itsestäni milenkiintoisen koiran silmissä näin:

- Pidä koiran herkkuja mukana ja palkitse sitä satunnaisesti pyytämättä siltä mitään, mutta älä silloin kun koira kerjää herkkuja.

-Pyydä koiraa välillä tekemään jotain ja palkitse herkulla kun se tottelee. Pyydä vain kerran, jos koira ei tottele jätä se huomiotta ja tee mitä ikinä oletkaan tekemättä.

- Jätä herkut satunnaisesti antamatta kun koira tottelee, mutta palkitse sitä kehulla tai rapsutuksilla

Koiran pitäisi tästä oppia, että sinua kannattaa kuunnella. Pelkkä komentaminen (tai toisaalta myös nameilla houkutteleminen) ei motivoi koiraa kuuntelemaan. Kun ajat koiran pois kielletystä paikasta, se on jo saanut palkkionsa. Kun koira menee sohvalle tai muualle kiellettyyn paikkaan työnnät sen alas sanomatta mitään. Ilmeisesti miehesikään ei

tarvitse ryhtyä komentamaan vaan koira pysyy sohvilta poissa muutenkin.

Vierailija
85/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin se joka aiemmin kysyi totteleeko koira välillisesti miestä koulutustilanteissa.

Jos en ole ketjun perusteella väärin ymmärtänyt niin tilanne on tämä;

-Koiralla on miellyttämishalua ainoastaan miestä kohtaan

- Koira ei ole agressiivinen tai dominoi, sitä ei vain kiinnosta

- Olet osallistunut koiran hoitoon monipuolisesti, ilman että siitä on apua.

Kannattaa nyt ainakin kiinnittää huomiota siihen miten koira käyttäytyy muissakin kuin ongelmatilanteissa esim. Miten ja milloin leikitätte sitä.

Mutta itse lähtisin tilanteessasi tekemään itsestäni milenkiintoisen koiran silmissä näin:

- Pidä koiran herkkuja mukana ja palkitse sitä satunnaisesti pyytämättä siltä mitään, mutta älä silloin kun koira kerjää herkkuja.

-Pyydä koiraa välillä tekemään jotain ja palkitse herkulla kun se tottelee. Pyydä vain kerran, jos koira ei tottele jätä se huomiotta ja tee mitä ikinä oletkaan tekemättä.

- Jätä herkut satunnaisesti antamatta kun koira tottelee, mutta palkitse sitä kehulla tai rapsutuksilla

Koiran pitäisi tästä oppia, että sinua kannattaa kuunnella. Pelkkä komentaminen (tai toisaalta myös nameilla houkutteleminen) ei motivoi koiraa kuuntelemaan. Kun ajat koiran pois kielletystä paikasta, se on jo saanut palkkionsa. Kun koira menee sohvalle tai muualle kiellettyyn paikkaan työnnät sen alas sanomatta mitään. Ilmeisesti miehesikään ei

tarvitse ryhtyä komentamaan vaan koira pysyy sohvilta poissa muutenkin.

Ai niin ja silloin kun mies on kotona, olisi hyvä, että mies on koulutustilanteissa välinpitämätön, eli ei eleillään tai muuten kannusta koiraa tottelemaan itseäsi vaan koiran pitää itse valita totella.

Vierailija
86/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira tottelee vain kasvattajaansa.

Et ole sen kasvattja, miksi se sinua silloin tottelisi.

Jos koira tottelisi kaikkia muiden ihmisten käskyjä, se olisi todella vaarallista.

On vaarallista, jos koira ei tottele perheensä käskyjä.

Naapurin koira totteli minua, kun komensin sen takaisin kotiin. Oli juuri lähdössä karkuteille omasta pihastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi