Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas joku valittaa iltapäivälehdessä

Vierailija
11.10.2019 |

Voi hemmetti voi olla taas tyhjänpäivästä valitusta. Siis joku yh-mamma itkee ettei elä palkallan. Saa siis nettona yli 2000€ kun lasketaan tuet päälle. Valittaa että lapset syövät niin paljon ja auto ja mopokin tulee kalliiksi. Ittu näitä uusavuttomia. Osta 600€ Fiat Punto ja tee ITSE ne sapuskat kersoille ja myy mopo. Se ei ole millään tavalla pakollinen. Johan alkaa rahaa jäädä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä näitä valittajia. Meillä 4-hengen perhe ja ei saada mitenkään perusmenoihin menemään kuussa 2000e. Esim. tässä kuussa mennyt ainoastaan talolainaan, bensoihin ja ruokaan. Yksi ainut lasku odottamassa.

Meillä ei kyllä koskaan ole sellaista kuukautta, että olisi vain perusmenoja. Aina on jotain; autoremontti, pesukone hajoaa, pakko pitää palkatonta ja käydä hoitaan sairaan isän asioita, yllättävä hammaslääkärikäynti....

Täyttä puppua.

Ja ennen lasten hankkimista PITÄÄ laskea onko heihin varaa!

Kukaan ei tiedä omaa talouttaan 18 vuotta eteenpäin. Et edes sinä. Ehkä joku Wahlroos.

JOKAINEN tietää että kouluttamattomalla naisihmisellä ei ole varaa kolmeen lapseen ilman lottovoittoa.

Minusta taas Suomessa tuhlataan koulutukseen ihan turhaan. Kaupan kassan ei tarvitse oikeasti olla tradenomi eikä siivooja tarvitse kahden kolmen vuoden pituista tutkintoa. Koulutuksen ihannointi on mennyt aivan pöljäksi.

Niin. Tekis se sivistys sullekin näköjään hyvää.

Pointti on se että ilman koulutusta ei nainen mitenkään pääse töihin joissa elättäisi kolme lasta. Vaikka pääsisi kaupan kassaksi tms ei rahat voi mitenkään, mitenkään riittää.

Yleensä lapsilla on isäkin, ei niitä yhden ihmisen tarvitse elättää.

No mitä se Sari sitten itkee? Pyytää lasten isältä rahaa.

Homma kusee joltain toiselta osalta kuin että yksin pitää elättää. Kenenkään ei tarvi yksin elättää. Kusta se voi kuitenkin.

Se kusee koska lapsia on liikaa.

Vierailija
42/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuota minidokkaria vähän aikaa. Oli pakko lopettaa siinä vaiheessa, kun osti muovipussin kauppatavaroilleen. Toisin sanoen rahaa menee turhuuksiin. Voi kyllä olla, että sillä kerralla unohtui se oma pussi, mutta hieman epäilen.

Mihin ne roskat sitten laittaa jos ei ole muovipusseja? Käytätkä kestokassia roskillekin? Voi olla hieman haisevaa asunnossasi....

Itse en ymmärrä muovipusseista valittamista, jos en ottaisi muovipussia ostoksille, ne pussit pitäisi kuitenkin ostaa erikseen roskia varten.

Ne voi ostaa halpahallista sadan pakkauksissa. Ja kun lajittelee, roskia myös tulee todella vähän eli ne voi ihan vaan vaikka viedä sillä roskaämpärillä roskiin.

Sen tason vinkki kuin että sulata vanhat kynttilät ja tee niistä uusia kynttilöitä.

Ei ole. Noin me on aina tehty. Vai luulitko sinä että ennen vanhasn edes oli jäteautoja ja kaupan muovikasseja?

Kenenkään talous ei kaadu muovikasseihin, vaikka sinulla olisikin niistä pieni pakkomielle.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ikinä tehdä juttuja niistä jotka pärjää niillä 2000e tuloilla? Minä voisin ilmoittautua heti.

Vierailija
44/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon jutun naisen kampaus Lidlistä?

Vierailija
45/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapussien käyttäminen on ihan turhaa. Ne isot talouteen vaikuttavat valinnat ovat palkka, asuminen ja liikenne. Työpaikan vaihtaminen kovapalkkaisimpiin tai lisätienestien huomaaminen ei välttämättä onnistu noin vain mutta kannattaa yrittää. Asumisen kuluihin on lopulta helpoin vaikuttaa, vaikka ymmärrän että ihmisiä ei huvittaisi muuttaa pienempään ja halvempaan (vuokra/laina, lämmityskuluihin pienenee ja kalusteita tarvii vähemmän...) Auto on ihan vihoviimeinen rahareikä, joko maksat liikaa uudesta jonka arvo hupenee hurjaa vauhtia, tai korjautat vanhaa. Paras jos osaa itse korjata, mutta silti menee rahaa polttoaineeseen, pakolliseen vakuutukseen, autoveroon, renkaisiin jne. Jos julkiset kulkee niin autosta luopumista kannattaa tosissaan harkita, tai pariskunnille yhdellä autolla pärjäämistä. Näillä on oikeasti isoin vaikutus talouteen, roskapussit meillä ostetaan rullana ja kaupassa käydään kestokasseilla mutta se on näpertelyä verrattuna siihen että luovuttiin toisesta autosta.

Vierailija
46/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 piti olla roskapussien KYTTÄÄMINEN ja lisätienestien HOMMAAMINEN.

Vierailija
47/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä näitä valittajia. Meillä 4-hengen perhe ja ei saada mitenkään perusmenoihin menemään kuussa 2000e. Esim. tässä kuussa mennyt ainoastaan talolainaan, bensoihin ja ruokaan. Yksi ainut lasku odottamassa.

Olen niin samaa mieltä kanssasi.

Meillä kahden eläke yhteensä 2000e ja autan lapseni perhettä, kun heillä on niin tiukkaa vaikka tulo vuodessa n 100 000e.

Rakkaudesta autan, mutta en ymmärrä sitä rojun määrää, mitä ostavat.

Oma lapsi saanut säästäväisen kasvatuksen, mutta ei kuulema voi mitään, kun toinen vaatii.

Vierailija
48/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuota minidokkaria vähän aikaa. Oli pakko lopettaa siinä vaiheessa, kun osti muovipussin kauppatavaroilleen. Toisin sanoen rahaa menee turhuuksiin. Voi kyllä olla, että sillä kerralla unohtui se oma pussi, mutta hieman epäilen.

Mihin ne roskat sitten laittaa jos ei ole muovipusseja? Käytätkä kestokassia roskillekin? Voi olla hieman haisevaa asunnossasi....

Itse en ymmärrä muovipusseista valittamista, jos en ottaisi muovipussia ostoksille, ne pussit pitäisi kuitenkin ostaa erikseen roskia varten.

Ne voi ostaa halpahallista sadan pakkauksissa. Ja kun lajittelee, roskia myös tulee todella vähän eli ne voi ihan vaan vaikka viedä sillä roskaämpärillä roskiin.

Sen tason vinkki kuin että sulata vanhat kynttilät ja tee niistä uusia kynttilöitä.

Ei ole. Noin me on aina tehty. Vai luulitko sinä että ennen vanhasn edes oli jäteautoja ja kaupan muovikasseja?

Kenenkään talous ei kaadu muovikasseihin, vaikka sinulla olisikin niistä pieni pakkomielle.

Eri

Minä en edes ole se joka nuo pussit otti esille. Mutta se talous todellakin kaatuu kun samanlaista käytöstä on paljon.

Vierailija
49/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ikinä tehdä juttuja niistä jotka pärjää niillä 2000e tuloilla? Minä voisin ilmoittautua heti.

Ei ole yhtään trendikästä tulla omillaan toimeen.

Vierailija
50/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heh heh. Kun kierrättää, ei sekajätettä tule juuri ollenkaan. Aina on ollut joku leipäpussi tai koiranruokasäkki mistä on saanut roskapussin. Eipä tarvi kuluttaa niihinkään rahaa eikä luonnonvaroja.

Vierailija
51/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovipussi, jossa lisäksi mainostetaan maksaa 15-20c ja jos ostat rullan roskapusseja, niin yksi maksaa n 1c.

Vierailija
52/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kyllä koskaan ole sellaista kuukautta, että olisi vain perusmenoja. Aina on jotain; autoremontti, pesukone hajoaa, pakko pitää palkatonta ja käydä hoitaan sairaan isän asioita, yllättävä hammaslääkärikäynti....

Täyttä puppua.

Kukaan ei tiedä omaa talouttaan 18 vuotta eteenpäin. Et edes sinä. Ehkä joku Wahlroos.

JOKAINEN tietää että kouluttamattomalla naisihmisellä ei ole varaa kolmeen lapseen ilman lottovoittoa.

Minusta taas Suomessa tuhlataan koulutukseen ihan turhaan. Kaupan kassan ei tarvitse oikeasti olla tradenomi eikä siivooja tarvitse kahden kolmen vuoden pituista tutkintoa. Koulutuksen ihannointi on mennyt aivan pöljäksi.

Totta töriset. Olen tehnyt kymmeniä nykyään koulutusta vaatvia hommia työpaikkakoulutettuna esim. Hitsaaja, kirjastonhoitaja, laborantti, perushoitja eri alojen kaupallisia hommia, siivousta ym, ym muutamia mainitakseni n viikon perehdysajalla.

Vika ei ole nykynuorissa vaan työnantajissa.

Harjotteluajalta toki sai pienempää palkkaa kuin kokeneemmat ja se oli hyväksyttävä.

Vierailija
53/53 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä puppua.

Olen samaa mieltä, mutta miksi s-ompuilla on suurperheet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi