Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä riita: tytöttelyn jälkeen en tervehdi/puhu ”setämiehelle”

Vierailija
11.10.2019 |

Mies sai huomautuksen esimieheltään, on minuun nähden esimiesasemassa. Tilanne on kireä, mutta olen saanut luvan käsitellä asiaa itseksekseni, ja olla huomioimatta miestä. Miehen mielestä ”uhriudun”, ja nyt olen tehnyt jälleen hänestä valituksen tästä takanapäin uhriutuja- nimittelystä.

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (216)

Vierailija
81/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on näköjään sallittua vain ylistää AP:tä ja toisenlaiset mielipiteet poistetaan.

Sanotaan nyt vielä kerran että AP on nipottaja jolla tonni hiekkaa p i l l u s s a   ja  k u s t a  päässä.

Todellinen työyhteisön pilaaja.

Tämmöiset viestit saa tuntemaan onnellisuutta siitä, ettei omat nimikirjaimet ole A.P.

Vierailija
82/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mitä te mussutatte?

Kyllä kai minäkin 40v puhun että tyttöjen kans käytiin kahvilla tai sitä ja tätä.

Eikä mun itsetunnossa kolahda jos tytötellään.

Sairaaks on menny maailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä voisin uhriutua ja kieltäytyä palvelemasta sellaisia asiakkaita, jotka tädittelee mua lapsilleen? 

Ja kyllä mullekin parikymppinen nuori nainen on tyttö. Toki yhdestä henkilöstä käytän nimeä, mutta jos mulla on apuna vaikka kolme nuorta naista, niin moneen kertaan on tullut lauottua se tytöt. Täytynee alkaa opetella käyttämään jotain "nuoret henkilöt, tai nuoremmat naisoletetut apulaiset " tms. termiä ilmeisesti? Olen siis kalkkis tätinainen itse.

Vierailija
84/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytty miehellä olla sahanpurua yläpäässä että lähtee vielä takanpäin uhoamaan. Tuo ikäluokka on duunipaikkojen ongelmajätettä, ja neandetalinen käytös ei ainakaan tue muutenkin liikoja vuosirenkaita. Tsiisus.

Tämä!

Vierailija
85/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mä voisin uhriutua ja kieltäytyä palvelemasta sellaisia asiakkaita, jotka tädittelee mua lapsilleen? 

Ja kyllä mullekin parikymppinen nuori nainen on tyttö. Toki yhdestä henkilöstä käytän nimeä, mutta jos mulla on apuna vaikka kolme nuorta naista, niin moneen kertaan on tullut lauottua se tytöt. Täytynee alkaa opetella käyttämään jotain "nuoret henkilöt, tai nuoremmat naisoletetut apulaiset " tms. termiä ilmeisesti? Olen siis kalkkis tätinainen itse.

Eivät he ole sinulle ”tytöt”, vaikka niin kuvitteletkin. Todellakaan.

Vierailija
86/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostin saman asian tapetille.

Tytöttely ja alentaminen jatkui ja jatkui kunnes nappasin ylennyksen setämiesten nenän edestä.

Yrittivät vielä sen jälkeen tytötellä, mutta se loppui kun läväytin kirjalliset varoitukset jokaiselle joka tytötteli minua tai muita.

Sua ei saa tytötellä, mutta sä voit siis setämiehitellä?

Vierailija
87/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mitä te mussutatte?

Kyllä kai minäkin 40v puhun että tyttöjen kans käytiin kahvilla tai sitä ja tätä.

Sehän on aivan eri asia!

Jos sun pomos tulee sulle sanomaan ivalliseen äänensävyyn että laitappas tyttö tuo....niin taatusti vetäisit herneen sinne jonnekkin!

Vähättely EI KUULU nykyajan työelämään.

Vierailija
88/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostin saman asian tapetille.

Tytöttely ja alentaminen jatkui ja jatkui kunnes nappasin ylennyksen setämiesten nenän edestä.

Yrittivät vielä sen jälkeen tytötellä, mutta se loppui kun läväytin kirjalliset varoitukset jokaiselle joka tytötteli minua tai muita.

Sua ei saa tytötellä, mutta sä voit siis setämiehitellä?

Tuskin on julkisesti seditellyt. Nuorempi ikäluokka käyttäytyy. Vanhat sikailevat.

Vierailija
89/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallisia puhuttelusanoja, kun viitataan henkilöön, jonka nimeä ei tiedetä: mies, nainen, herra, rouva. Esimerkiksi "tämä tilaus on tuolle punatakkiselle rouvalle".

Eli ikää yms. ei tarvitse huomioida, mitäs jos on vaikka kaksi rouvaa/naista jolle tilaus menossa, toinen n. 20 v. ja toinen 50 v. niin sanojahan joutuu todennäköisesti jälleen umpikujaan jos kysytään anteeksi kumpaa tarkoitit.

Mun käsitykseni mukaan rouvahan tarkoittaa naimisissa olevaa, joten pitää lisätä listaan neiti vielä.

Luulin jo tietäväni ketä teititellään ja ketä ei, samoin en ole ainakaan huomannut että joku loukkaantuisi kun puhun, mutta nyt on pakko myöntää että nyt on aivot ihan solmussa jo ketä sanotaan miksikin.

Vierailija
90/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Vai että "tytöttelyn" takia ihan tehty esimiehelle asti ilmoitus? :D Jos on noin herkkähipiäinen, niin ei sitten tartte ihmetellä niitä palkkaeroja. Kun katsoo tätä keskustelua(ja palstaa ylipäätään), niin ymmärtää kyllä heti ne syyt niille naisten ja miesten palkkaeroille.

T: Mies, jota pojitellaan joka päivä.

Hyvä tavaton,kun se ei ole nykyaikaista työntekoa että pojitellaan ja tytötellään!

Itse en sietänyt sitä,että mua tätiteltiin kun olin päiväkodissa työssä. Mulla oli nimineula ja nimineulassa nimi.

En ole kuin sukulaislasteni täti!

Vierailija
91/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pensselisetä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Vai että "tytöttelyn" takia ihan tehty esimiehelle asti ilmoitus? :D Jos on noin herkkähipiäinen, niin ei sitten tartte ihmetellä niitä palkkaeroja. Kun katsoo tätä keskustelua(ja palstaa ylipäätään), niin ymmärtää kyllä heti ne syyt niille naisten ja miesten palkkaeroille.

T: Mies, jota pojitellaan joka päivä.

Hyvä tavaton,kun se ei ole nykyaikaista työntekoa että pojitellaan ja tytötellään!

Itse en sietänyt sitä,että mua tätiteltiin kun olin päiväkodissa työssä. Mulla oli nimineula ja nimineulassa nimi.

En ole kuin sukulaislasteni täti!

Joo minä sanon kanssa lapsille että housussas sulla on täti jos tulevat tädittelemään. Sen jälkeen en enää puhu niille, prkl.

Vierailija
92/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Kohta eletään yhteiskunnassa, jossa naiset miehet ovat eristetty toisistaan.

Vierailija
93/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 90- ja 00-luvuilla miesvaltaisella alalla isossa firmassa töissä. Silloin nostettiin esille tyttökalentereiden pito omassa loosissa. Nyt on siis menty eteenpäin asiassa jos kalenterit on hävinneet ja tytöttelystä puhutaan.

Vierailija
94/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä. Kohta eletään yhteiskunnassa, jossa naiset miehet ovat eristetty toisistaan.

Ei toki. Vaan sukupuoliroolit ja työelämässä roolitus ylipäätään katoaa.

Vierailija
95/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mitä te mussutatte?

Oon 32 enkä ikinä ole osannut ottaa loukkauksena jos joku tytöttelee.

Meidän työpaikalla on ikähaarukka 18-64 ja ihan samalla tavalla kaikkia pojitellaan tai tytötellään iästä riippumatta. Sitten kun aletaan tuntea paremmin niin ollaan ukkoja tai akkoja niin ne teinit kun mummot ja vaaditkin.

Miksi se loukkaa niin joitakin?

Vierailija
96/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hankala - saat kenkää.

Riita loppu siihen.

Vierailija
97/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työparina reilu viisikymppinen mies (itse vajaa 40 nainen) ja tulimme erittäin hyvin juttuun. Välillä kyllä huomasin, että tuhahteilin hänen osaamattomuudelleen digiasioissa, mutta sitten taas sain todella hyviä kokeneen vinkkejä muihin asioihin. Olihan siinä sellaista seniori/juniori asetelmaa, mutta hyvässä hengessä. Tytöttelyä ei kyllä tullut. Minä taisin häntä komentaa keittelemään kahveja useammankin kerran. :) 

Vierailija
98/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös eräs esimies tytötteli, kun olin hiukan alle nelikymppinen. Vastasin hänelle tähän tapaan, että "Kyllä, Martti-setä" ja "ottaako setä nämä paperit allekirjoitettavaksi nyt?" . Kerran totesin työkaverilleni esimieheni kuullen, (kun yksi palaveri oli päättynyt ja toinen alkamassa ja odotimme esimiehen poistumista) , että "Juu, tehdään niin, odotetaan vaan että setä lähtee neukkarista". Ja tytöttely loppui jossain vaiheessa.

Kas näin se homma pitää hoitaa. Otetaan vastuu omasta elämästä, kasvatetaan se henkinen selkäranka ja hoidetaan homma itse eikä itkeskellä ympäriinsä.

50-kymppinen setämies nostaa tälle peukkua.

Vierailija
99/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös eräs esimies tytötteli, kun olin hiukan alle nelikymppinen. Vastasin hänelle tähän tapaan, että "Kyllä, Martti-setä" ja "ottaako setä nämä paperit allekirjoitettavaksi nyt?" . Kerran totesin työkaverilleni esimieheni kuullen, (kun yksi palaveri oli päättynyt ja toinen alkamassa ja odotimme esimiehen poistumista) , että "Juu, tehdään niin, odotetaan vaan että setä lähtee neukkarista". Ja tytöttely loppui jossain vaiheessa.

Kas näin se homma pitää hoitaa. Otetaan vastuu omasta elämästä, kasvatetaan se henkinen selkäranka ja hoidetaan homma itse eikä itkeskellä ympäriinsä.

50-kymppinen setämies nostaa tälle peukkua.

50-kymppinen setämies. Ihan oikeasti nyt. Mieti. Tarkkaan.

Vierailija
100/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä nelikymppiset sanovat, että hekin tytöttelevät ja pojittelevat vanhempia työtovereitaan?

Eihän siitä olekaan kyse. Vaan itseään nuorempien lällättelystä. Entä jos vauvattelisi nuorempiaan? Olisiko sekin ok?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan