Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä riita: tytöttelyn jälkeen en tervehdi/puhu ”setämiehelle”

Vierailija
11.10.2019 |

Mies sai huomautuksen esimieheltään, on minuun nähden esimiesasemassa. Tilanne on kireä, mutta olen saanut luvan käsitellä asiaa itseksekseni, ja olla huomioimatta miestä. Miehen mielestä ”uhriudun”, ja nyt olen tehnyt jälleen hänestä valituksen tästä takanapäin uhriutuja- nimittelystä.

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (216)

Vierailija
1/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi!!! Setämies uhriutuu ja keski-ikäinen nainen syyllistää nuorempaa. Kukaan muu ei pidä puoliasia kuin sinä itse.

Vierailija
2/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies katsoi tytöttelyn henkiseksi väkivallaksi ja alentamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole .

Tee valitus.

Vierailija
4/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kutsu setämiestä papaksi tai vaariksi. Ei ilmeisesti puhetta ymmärrä, niin ehkä oman lääkkeen maistaminen toimii.

Vierailija
5/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut hänelle ”mä en ole sulle tyttö”?

Vierailija
6/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sanonut hänelle ”mä en ole sulle tyttö”?

Sanoin useaan otteeseen, että hänen nimittelynsä loukkaa, ja jos se ei lopu, niin vien asian eteenpäin. Nyt ollaan tässä.

Vierailija
7/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, olen sanonut työkavereita työtöiksi ja pojiksi riippumatta ovatko he minua nuorempia vai vanhempia.. Miesvaltaisella alalla pojitellut ehkä sata kertaa enemmän 

Vierailija
8/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin viikkorahaa tytöttettelyn jälkeen ja se loppui siihen :D

Vierailija
9/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen sanonut työkavereita työtöiksi ja pojiksi riippumatta ovatko he minua nuorempia vai vanhempia.. Miesvaltaisella alalla pojitellut ehkä sata kertaa enemmän 

Ehkä kannattaisi miettiä mitä suustaan laukoo nykypäivänä.

Vierailija
10/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin viikkorahaa tytöttettelyn jälkeen ja se loppui siihen :D

Ja minä sanoin kesken palaverin kaikkien kuullen, että pitääkö nuolla taas tikkaria.

Vierailija
11/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule koskaan pääsemään eroon isällisesti suhtautuvista miehistä.

Olen 56 vuotias nainen. Törmään edelleenkin miehiin, riippumatta miehen iästä, ja  joilla on pakonomainen tarve tytötellä ja ohjailla kuin pientä lasta. Siihen kannattaa opetella muitakin torjuntakeinoja kuin juosta kantelemaan pomolle.

Se, että mies sai huomautuksen  tytöttelystäsi ja yhä jatkat kantelua miehestä ei tiedä sinulle hyvää. Et vaikuta reilulta ja menetät kanteluillasi kaikkien sympatiat. Nyt kannattaa pitää turpasi kiinni ja antaa miehen kiukutella aikansa. 

Vierailija
12/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 vuotias nainen. Törmään edelleenkin miehiin, riippumatta miehen iästä, ja  joilla on pakonomainen tarve tytötellä ja ohjailla kuin pientä lasta. Siihen kannattaa opetella muitakin torjuntakeinoja kuin juosta kantelemaan pomolle.

Se, että mies sai huomautuksen  tytöttelystäsi ja yhä jatkat kantelua miehestä ei tiedä sinulle hyvää. Et vaikuta reilulta ja menetät kanteluillasi kaikkien sympatiat. Nyt kannattaa pitää turpasi kiinni ja antaa miehen kiukutella aikansa. 

Anteeksi kirjoitusvirhe. Siis olen 56-vuotias _mies_.

Vierailija
13/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinä ilmapiirin myrkyttäjä saat lähtöpassit. Aikuiset ihmiset sopivat asiat ja matka jatkuu eikä jumalauta vingu vauva.fi keskustelualueella.

T: n44

Hän yritti mutta se ei setämiehelle sopinut! Käyttää edelleen väärin esimiesasemaansa.

Yritäs nyt lukea ajatuksen kanssa!

Vierailija
14/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies katsoi tytöttelyn henkiseksi väkivallaksi ja alentamiseksi.

Sitähän se on ja on oikein ottaa asia puheeksi. Kaikkien pitäisi tietää, ettei ketään tytötellä tai pojitella työpaikalla eikä muuallakaan ole tarve.

Mutta nyt on asia puhuttu, setämies sai nuhtelun ja nyt jatketaan eteenpäin. Ei jäädä märehtimään asiaa. Huononnat osaltasi ilmapiiriä mökötykselläsi. Kaikki työpaikalla eivät ole parhaita kavereitasi, mutta silloin pidetään asialliset mutta sopivan etäiset välit. Työt pitää saada hoidettua.

Vierailija
15/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoudu. Tuhoat työilmapiirin nipottamisellasi ja uhriutumisellasi.

Vaihtoehtoisesti kaiva hiekka p i l l u s t a s i ja anna setämiesten olla setämiehiä (kunhan eivät käy ahdistelemaan). Tytöksi kutsuminen ei ole ahdistelemista.

Kyllä se on! Se on vähättelyä ja se ei ole esimiesasemassa olevalle oikeutettua!

Ihan sama kuin ap pojittelisi/sedättelisi/ukottelisi pomoa,niin taatusti sais lähteä.

Vierailija
16/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vastapuoli on esimies, niin voit olla täydellisen varma että seuraavissa YT:ssä sinä lähdet. Herkkä, utuinen, valittava lasista tehty julkisesti vinkuja onkin kovaa valuuttaa työmarkkinoilla. Se tässä tietysti on haaste kun emme tiedä kun sinun näkökulmasi. Yleisesti kun yksin vaikea tapella.

Vierailija
17/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kirjoitusvirhe. Siis olen 56-vuotias _mies_.

Saat anteeksi, että olet 56-vuotias. - Ja mies. XD

Vierailija
18/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tehy.fi/fi/apua/tyosuojelu/tyopaikkakiusaaminen

JA

10 tapaa tunnistaa asiaton kohtelu

Epäasiallista kohtelua työpaikalla ovat muun muassa:

Eristäminen

Loukkaavien kommenttien esittäminen

Pilkkaaminen

Aiheeton arvostelu ja syyttely

Huutaminen, solvaaminen ja haukkuminen

Kohtuuttoman työmäärän vaatiminen

Mielipiteiden ohittaminen

Kokouksiin kutsumatta jättäminen

Aikaisempia tehtäviä selvästi vaatimattomampien työtehtävien antaminen

Eriarvoistava kohtelu esimerkiksi palkkioiden maksamisessa ja koulutuksiin pääsyssä

Lähde: Työterveyslaitos

Vierailija
19/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vastapuoli on esimies, niin voit olla täydellisen varma että seuraavissa YT:ssä sinä lähdet. Herkkä, utuinen, valittava lasista tehty julkisesti vinkuja onkin kovaa valuuttaa työmarkkinoilla. Se tässä tietysti on haaste kun emme tiedä kun sinun näkökulmasi. Yleisesti kun yksin vaikea tapella.

Tuskin näin. Hänen esimiehensä on nainen, ja oli erittäin närkästynyt. Lisähuomiona mainittiin, ettei hänen käytöksensä sovi nykyaikaiseen työkultuuriin.

Vierailija
20/216 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi miettiä mitä suustaan laukoo nykypäivänä.

Mitä pahaa on kutsua työkaveria pojaksi? Hänhän on poika. Ei poika sanana tarkoita että haukkuisin häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän