Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi viette lapsenne kesalla hoitoon jos olette itse kotona, kylla lapsi on ansainnut kesalomansa, se on tyota olla siella paivakodissa 9-10 h/ pv

Vierailija
01.06.2006 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kait sanomattakin selvää, että joa aikuisilla menee hyvin, niin koko perheellä menee hyvin...

Vierailija
22/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun ei ole vielä rantakeleistä tietoakaan :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tarvitsevat virikkeitä. Siis lapsethan tarvitsevat vain ja pelkästään kasapäin virikkeitä! ja vanhemmat hermolomaa...

Vierailija
24/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse keksi mitään tai halua vaan oikesti olla.

Vierailija
25/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hankkia lapsia, jos niitä ei jaksa itse katsella silloin kun ei käy töissä. Ei tulis mieleenkään viedä lapsia hoitoon lomallani. Omien rakkaiden kanssa hengailu on parasta mitä tiedän, ja jos voisin, en kävisi töissä ollenkaan. Mutta en tosiaan haaskaa kallista yhdessäoloaikaa siihen, että tunkisin lapset muiden niskoille kun olen itse vapaalla. On ihan käsittämätöntä, että jotkut vie (vanhemmat) lapset hoitoon kesälomien lisäksi silloinkin, kun ovat itse esim. äitiyslomalla. Ihan sairasta.

Vierailija
26/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää lapsia tehdän, jos ei niiden kanssa voi edes lomia viettää? Subjektiivinen päivähoito-oikeus on vienyt vanhemmuuden mennessään. EI VOI OLLA niiiiiiiiiiin vaikeata viettää muutama viikko vuodessa OMAN lapsensa kanssa? Miten hemmetissä ennen on pärjätty kun ei ole ollut näitä päikkäreitä mihin lapset sysätään. Jokainen keksii " virikkeitä" omalle lapselleen.

Vinkkinä vaikka tämä; astukaa ihan ensiksi ulos ovesta. Ja sulkekaa tietokone ja töllö. Maailma on avoinna.

Vierailija
27/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläsi ei varmaankaan ole kokemusta päiväkodista?

Vierailija
28/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itselläsi ei varmaankaan ole kokemusta päiväkodista?

Vierailija
29/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös yhteistä aikaa parisuhteen hoitoon. Ja miten äidinkin täytyy joskus saada levätä, jotta jaksaa taas olla hyvä äiti. Milloin nämä asiat sitten hoidetaan, jos ei lomalla? Ei kai se nyt voi hirmuteko olla, jos lapsi on muutaman päivän hoidossa vanhempien loman aikana. Lisäksi minä hoidan loman aluksi mm. vuotuisen gynekologilla ja hammaslääkärillä käynnin, sekä omat vaatehankinnat. Ei ole lapselle kovinkaan mukavaa roikkua mukana lääkärissä ja pukukopissa. Mies hoitelee vastaavia asioita tahollaan.

Vierailija
30/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se todellakin se 1-2päivää vai 2viikkoa äidin neljän viikon lomasta? ;)

Vierailija
31/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen siitä paljonko on mm. virasto- ja lääkäriasiota hoidettavana.

Vierailija
32/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko kuun päivähoitomaksun - Kesähoidon tarpeestahan kysellään kirjallisesti,ja ainakin meillä kysytään onko hoito todella tarpeellinen,

eli onko vanhemmat töissä.

Vierailija
33/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päiväkoti onkin, ei siiinä mitään. Mutta silti, rakastan lapsiani enemmän kuin mitään muuta ja haluan viettää heidän kanssaan niin paljon aikaa kuin vain töiltäni pystyn. Mikä on siis nykyisin ihan liian vähän. Onneksi ollaan miehen kanssa töissä eri aikoihin, joten lapset saavat olla aika paljon kotona. Ihanteellista olisi, jos voisin olla kotona, mutta en halua uraakaan unohtaa, kun siihen olen kerran satsannnut. Ja paheksukaa rauhassa, huono omatunto tässä on jo joka tapauksessa, tiedän hyvin että 3-vuotiaaksi kuuluisi hoitaa kotona. Mutta minkäs teet, olen itsekäs sika siinä suhteessa.

Vierailija
34/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kelassa/pankissa/vaatekaupassa käyn vapaapäivinä tai töiden jälkeen. En koe olevani mikään marttyyri vaan ihan tavallinen äiti jonka ei tarvitse viedä lastaan viideksi päiväksi tarhaan, et saa ko. asiat hoidettua kesälomalla.

Vierailija
35/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo töissä tosiaan,ne voi olla vaikka mökkeilemässä ja kun lapsi sairastuu yritetään soittaa vanhemmille mutta kas eiväthän ne siellä ole.

Vierailija
36/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa sillä on vietkö lapset hoitoon vapaapäivänäsi vai lomalla? Lomalla voi olla kivaa vaihtelua päästä välillä hoitoon...

T:44

Vierailija
37/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekavaakin jossain taloissa,jos soitatte että meidän Pekka haluaa nyt virikkeitä eikä me keksitä.Saadaanko tuoda hoitoon?

Vierailija
38/45 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuun sitten lomailee isänsä kanssa. Minä käytän päivät siihen, että vihdoinkin painan tuon gradun loppuun. On roikkunut jo ihan riittävän kauan ja työn ja lapsen ohessa ei vain mitenkään tunnu jäävän aikaa.

Vierailija
39/45 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä on sitten varmaan ihan ok, jos mies vaikka lähtee omien kavereidensa kanssa reissuun, eikä ota mukaan? Kun se tarvitsee rentoutumista. Yksi onnellinen ihminen omilla säännöillään tekee onnistuneen parisuhteen?

No ei tietenkään. Mutta silti jankutetaan, että onnelliset vanhemmat tekevät onnellisen perheen ja lasten nyt vaan täytyy olla tyytyväisiä, jos vanhemmatkin ovat.

Ei se kyllä niin mene. Lapsesta tuntuu kurjalta, että vanhemmat eivät halua olla hänen kanssaan. Luuletteko, ettei hän viimeistään teini-iässä ala miettiä, että hetkonen, miksi ihmeessä äiti ja isä eivät viettäneet aikaa minun kanssani, vaan olin hoitajien luona? Luuletteko, että lapsesta on kivaa tajuta, että vanhemmat rentoutuvat ja tulevat onnellisiksi siten, että saavat olla erossa lapsestaan? Ovatko lapsenne jotenkin tyhmiä vai miksi te oletatte, että he eivät tajua tuota ennemmin tai myöhemmin ja tunne jääneensä ilman rakkautta?

Mitä rakkautta se sellainen on, jota osoitetaan silloin, kun kaikki on hyvin mutta jonka eteen ei uhrata edes omaa vapaa-aikaa?

Kuinka moni oikeasti kestäisi itse sen, että laitetaan johonkin mukavaan kerhoon päiväksi, että loppu perhe saa rentoutua ilman sinua?

Kuinka moni kestäisi edes sen, että oma mies tekee mieluummin jotain muuta kuin on perheensä kanssa? Lasten odotetaan kestävän tuo kuitenkin oikein hyvin ja ymmärtävän, että vanhempien hyvinvoinnistahan tässä on kyse.

Joo-o, tosiaan... Sitten mietitään, miksi näiden hyvien perheiden lapset alkavat oireilla teininä. Aina on virikkeitä ollut eikä mitään ongelmia!

Niin no ei ole ollut ongelmia kun lasta ei ole pidetty edes perheenjäsenenä. Rentoutuminenkin onnistuu vain ilman häntä.

Terveisin eräs, jonka vanhemmat ottivat aina aikaa itselleen rentoutumiseen, koska kyllähän onnelliset vanhemmat takaavat onnellisen lapsen. Ja lapsi niin tykkää kavereistaan ja hoitajistaaan.

No parasta se oli kuulkaa kiintyä johonkuhun, kun omat vanhemmat välittivät vain silloin, kun siitä ei ollut heille liikaa vaivaa.

Vaurioita korjataan terapiassa jo neljättä vuotta niin että hyvin menee.

Ja ei, ei lapsi vahingoitu siitä, että on hoidossa kodin ulkopuolella. Mutta siitä kyllä, että hän ei ole osa perhettä vaan jokin rasite joka tarpeen vaatiessa suljetaan pois, jotta voidaan nauttia elämästä.

Vierailija
40/45 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran menee hoitoon kun lomani loppuu. Käydään reissussa tässä välissä ja sitten alkaa kotiloma jolloin ajattelin et vois käydä korkeasaaret ja muut mihin ei muuten keretä. =) Kyllä me tekemistä keksitään ja nautitaan yhteisestä olemisesta. Säälittää vaan kun ei ole kun pari viikkoa lomaa niin ei tämä ilo kauaa kestä=(