Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko silloin ok pettää, jos puolisoa ei kiinnosta seksi, asiaa on yritetty selvittää puhumalla ja muuten parisuhde kunnossa, mutta seksiä ei ole ja puoliso ei halua avointa suhdetta, kumpikaan ei halua erota?

Vierailija
09.10.2019 |

otsikossa oleellinen. asiaa yritetty selvittää puhumalla, sanat on muutoksesta mutta mikään ei oo muuttunut.. mitä ootte mieltä?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan hakoteillä. Parisuhteessa on muutakin sitoutumista enemmän kuin ystävyys- tai kaverisuhteessa. Ystävätkit voi harrastaa seksiä keskenään, eikä kyseessä ole tällöin parisuhde, vaikka seksiä onkin.

Ja sukupuolia on enemmän kuin kaksi, eikö vain?

Huoh.

Taidat olla hieman yksinkertainen?

Vierailija
62/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei ole ikinä ok. Jos onnistut sopimaan miehesi kanssa jonkinlaisen järjestely niin siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se juuri harmittaa, kun muuten menee hyvin. Miestä ei jostain syystä vaan kiinnosta. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Mies on komea, pitkä, lääkäri, hyvätuloinen, kiva, kaikkea.

-Ap

Mitä miehesi sanoo syyksi? Onko tilanne kestänyt kauan? Tilapäisen haluttomuuden ymmärrän mutta ei se voi ikuisuuksia jatkua yksipuolisella päätöksellä. Sitten eri asia jos kumpaakaan ei huvita.

Syyksi sanoo vähän milloin mitäkin, usein arkena sen ettei jaksa, mun menkat tms. Toistuvana syynä kuitenkin on se että kokee seksin raskaaksi koska mua on vaikea saada tulemaan ja suutun (hänen mielestä) jos en saa orgasmia. Nykyään en varsinkaan sitä saa, koska sillon harvoin kun sekstailemme, mietin vaan että pakko saada tai tulee taas riitaa..

Ahaa, eli seksi ei ole hänelle enää mieluisaa, vaan kokee kovia paineita. Oletko kokeillut lähestyä asiaa siltä kannalta, että harrastatte nautinnon vuoksi ja sanot ihan ettei sinun tarvitse tulla, nautit muutenkin? Että saisi rentouden takaisin seksiin, eihän siitä muuten mitään tule. Ettei se olisi miehelle vain kovaa suorittamista, paineita, stressiä jne. Eihän seksin sellaista kuulu olla.

Joo! Näin just. Ehkä aloitukseni oli hieman kärkäs ja asiasta sai väärän kuvan. Eli tykätään toisistamme, suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta jne. Alussa seksiä oli paljon, olin "vaativa" sen suhteen että mies huolehtii mun nautinnosta myös (koska aiempi suhteeni ei tällaista iloa sisältänyt) kun huomasin että häntä myös mun nautinto kiinnostaa. Tällöin seksi painottui yhdyntään eli ratsastin hänen päällään pitkän aikaa. Myönnän, että mun on hänen kanssaan muulla tavalla vaikea saada usein orkkua, koska hän ei osaa esim sormettaa sillä tavalla mistä nautin ym ei tarkalleen tiedä mistä pidän. Alussa sain taas orgasmin usein just sillä että ratsastin päällä. Omaa vikaani on tässä asiassa, koska en ole koskaan tarkalleen kertonut millaisista asioista pidän enkä "ohjannut" häntä alusta asti. Näin asia on sitten ajautunut siihen, että sillon kun en ratsasta mulla kestää todella pitkään tulla ilman oikeanlaista stimulusta (oma vika siis kun en ole opettanut miestä), joka on aiheuttanut miehen turhautumista.

En aiemmin ajatellut että tästä voisi tulla ongelma koska mies oli alussa niin seksuaalinen, en voinut uskoa että kävisi näin. Mies siis väsyi tuohon suorittamiseen jne jonka vuoksi seksiä ei juurikaan enää ole.

Olemme puhuneet asiasta ja oon sanonut että mun ei tarvitse tulla,pääasia että seksiä on. Mies sanoi, että tehdään näin, mutta mikään ei ole muuttunut. Edelleen seksiä on se kerran kuukaudessa ja mies hokee "tuu jo". Hän myös osaltaan vaikeuttaa tulemistani sillä ettei anna mun koskea häneen seksin aikana, ei suostu pussaa jne.

En tiedä kuinka paljon asia häiritsee häntä mutta aina keskustelun aloitukset asian parantamisesta ovat tulleet minun puoleltani.

Ap

Sanoisin, että olet puuduttavan tylsä sängyssä. Seksuaaliterapeitti voisi sinua ja täten myös miestä auttaa.

Vierailija
64/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat etukäteen, että jollei miestä ala kiinnostaa seksi niin etsit siihen soveltuvaa seuraa. Miehellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan. Ihmetyttää kyllä, miten hänelle ei sovi että hakisit seksiä muualta jollei hän kuitenkaan ole halukas sitä kanssasi harrastamaan...

Yleensä sitoutuneeseen parisuhteeseen kuuluu oletus uskollisuudesta. Toki jokainen voi sopia muutakin halutessaan, mutta sen täytyy olla yhteinen päätös.

Yleensä parisuhteessa, jossa on ollut seksiä, on oletuksena että sitä on jatkossakin. Toki jokainen voi sopia muuta halutessaan, mutta eikö senkin pitäisi olla yhteinen päätös?

Seksin kieltäminen toiselta on ihan yhtä suuri rikos kuin sen hakeminen avioliiton ulkopuolelta. Molemmat huono juttu omin päin päätettynä. Sovitustihan voi tehdä mitä vaan. Kyllä näkisin, että vaikka pettäminen ei jyvä asia olekaan, se on pienempi paha kuin kokonaan erota, jos muilta osin liitto toimii mutta seksinpuute toisen päätöksestä on ongelma. Puolisoltaan seksuaalisuuden kieltävä ottaa ihan itse sen riskin, että tämä täyttää tarpeensa sitten muualla.

Vierailija
65/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen seksiä on se kerran kuukaudessa ja mies hokee "tuu jo". Hän myös osaltaan vaikeuttaa tulemistani sillä ettei anna mun koskea häneen seksin aikana, ei suostu pussaa jne.

Ap

Mitä ihmettä?! En nyt ihan kepoisasti näin sanoisi, mutta pakko kyllä munkin kysyä että oletko varma että mies on hetero (tai bi)? Ei kuulosta normaalilta jos toiseen ei saa koskea, ei saa pussata, ja mahdollisimman äkkiä pitäisi selvitä pois. Tykkääko hän edes koskea sun... erogeenisiin alueisiin (en viitsi kokeilla meneeko tarkemmat sanat sensuurista läpi)? Voisiko hänellä olla jokin erikoisempi fetissi, minkä takia normiseksi ei innosta?

Vierailija
66/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos et muuten saa voimaa laittaa sitä eroprosessia alkuun, eikä toinenkaan sitä halua aloittaa, niin petä ja paljasta se. Saa pyörät pyörimään ainakin. Noin tuo voi jatkua vaikka kymmeniä vuosia.

Iljettävänä.

Vierailija
67/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Eroa mieluummin.

Ja perusteluna se, ettei se parisuhteenne kuitenkaan parane pettämisen seurauksena. Ja kun pettäminen sitten aikanaan tulee ilmi, on teillä uusi kriisi mitä ette saa selvitettyä, niinkuin ette tätä seksittömyyttäkään.

Paitsi, että suurin osa pettämisistä ei tule ikinä ilmi. Ihan oikea elämä tämän osoittanut, että on hyvin helppo pettää ja pitää se salassa. Jos koko hommaan ei liity sen ihmeempää draamaa eikä viestittele tai petä tutun kanssa niin ei siitä jää kiinni ellei käy todella huono tuuri.

Ihan omassakin tuttavapiirissä on lukuisia pareja, joista toinen on pettänyt eikä toisella ole mitään hajua asiasta. Kiinnijääminen on heidän kohdalla hyvin epätodennäköistä, koska ovat osanneet pettää ilman sen kummempaa säätöä tai muuta sekoilua.

Vierailija
68/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat etukäteen, että jollei miestä ala kiinnostaa seksi niin etsit siihen soveltuvaa seuraa. Miehellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan. Ihmetyttää kyllä, miten hänelle ei sovi että hakisit seksiä muualta jollei hän kuitenkaan ole halukas sitä kanssasi harrastamaan...

Yleensä sitoutuneeseen parisuhteeseen kuuluu oletus uskollisuudesta. Toki jokainen voi sopia muutakin halutessaan, mutta sen täytyy olla yhteinen päätös.

Yleensä parisuhteessa, jossa on ollut seksiä, on oletuksena että sitä on jatkossakin. Toki jokainen voi sopia muuta halutessaan, mutta eikö senkin pitäisi olla yhteinen päätös?

Ei. Sillä jokainen määrää omasta kehostaan ja halustaan. Ei ole oikein pakottaa ketään seksiin kanssaan. Jos kokee että suhteessa on liian vähän tai painostavan paljon seksiä on parempi erota. Silloin vaan ei olla tässä suhteessa yhteensopivia. Toista ei voi pakottaa sopimaan omaan muottiin. Se joka on tyytymätön valitsee jääkö vai eroaako.

Vierailija
69/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko sinä täältä oikeutusta pettämiselle? Aiotko sanoa puolisollesi, että Vauva-raatikin oli sitä mieltä, että kyllä mä voin vieraissa käydä, jos sinulta ei irtoa? Vai mitä sä nyt haet? 

Vierailija
70/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Eroa mieluummin.

Ja perusteluna se, ettei se parisuhteenne kuitenkaan parane pettämisen seurauksena. Ja kun pettäminen sitten aikanaan tulee ilmi, on teillä uusi kriisi mitä ette saa selvitettyä, niinkuin ette tätä seksittömyyttäkään.

Paitsi, että suurin osa pettämisistä ei tule ikinä ilmi. Ihan oikea elämä tämän osoittanut, että on hyvin helppo pettää ja pitää se salassa. Jos koko hommaan ei liity sen ihmeempää draamaa eikä viestittele tai petä tutun kanssa niin ei siitä jää kiinni ellei käy todella huono tuuri.

Ihan omassakin tuttavapiirissä on lukuisia pareja, joista toinen on pettänyt eikä toisella ole mitään hajua asiasta. Kiinnijääminen on heidän kohdalla hyvin epätodennäköistä, koska ovat osanneet pettää ilman sen kummempaa säätöä tai muuta sekoilua.

Tämä todellakin on wt-porukalle ihan arkipäiväistä.

Vierailija
71/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se juuri harmittaa, kun muuten menee hyvin. Miestä ei jostain syystä vaan kiinnosta. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Mies on komea, pitkä, lääkäri, hyvätuloinen, kiva, kaikkea.

-Ap

Mitä miehesi sanoo syyksi? Onko tilanne kestänyt kauan? Tilapäisen haluttomuuden ymmärrän mutta ei se voi ikuisuuksia jatkua yksipuolisella päätöksellä. Sitten eri asia jos kumpaakaan ei huvita.

Syyksi sanoo vähän milloin mitäkin, usein arkena sen ettei jaksa, mun menkat tms. Toistuvana syynä kuitenkin on se että kokee seksin raskaaksi koska mua on vaikea saada tulemaan ja suutun (hänen mielestä) jos en saa orgasmia. Nykyään en varsinkaan sitä saa, koska sillon harvoin kun sekstailemme, mietin vaan että pakko saada tai tulee taas riitaa..

Ahaa, eli seksi ei ole hänelle enää mieluisaa, vaan kokee kovia paineita. Oletko kokeillut lähestyä asiaa siltä kannalta, että harrastatte nautinnon vuoksi ja sanot ihan ettei sinun tarvitse tulla, nautit muutenkin? Että saisi rentouden takaisin seksiin, eihän siitä muuten mitään tule. Ettei se olisi miehelle vain kovaa suorittamista, paineita, stressiä jne. Eihän seksin sellaista kuulu olla.

Joo! Näin just. Ehkä aloitukseni oli hieman kärkäs ja asiasta sai väärän kuvan. Eli tykätään toisistamme, suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta jne. Alussa seksiä oli paljon, olin "vaativa" sen suhteen että mies huolehtii mun nautinnosta myös (koska aiempi suhteeni ei tällaista iloa sisältänyt) kun huomasin että häntä myös mun nautinto kiinnostaa. Tällöin seksi painottui yhdyntään eli ratsastin hänen päällään pitkän aikaa. Myönnän, että mun on hänen kanssaan muulla tavalla vaikea saada usein orkkua, koska hän ei osaa esim sormettaa sillä tavalla mistä nautin ym ei tarkalleen tiedä mistä pidän. Alussa sain taas orgasmin usein just sillä että ratsastin päällä. Omaa vikaani on tässä asiassa, koska en ole koskaan tarkalleen kertonut millaisista asioista pidän enkä "ohjannut" häntä alusta asti. Näin asia on sitten ajautunut siihen, että sillon kun en ratsasta mulla kestää todella pitkään tulla ilman oikeanlaista stimulusta (oma vika siis kun en ole opettanut miestä), joka on aiheuttanut miehen turhautumista.

En aiemmin ajatellut että tästä voisi tulla ongelma koska mies oli alussa niin seksuaalinen, en voinut uskoa että kävisi näin. Mies siis väsyi tuohon suorittamiseen jne jonka vuoksi seksiä ei juurikaan enää ole.

Olemme puhuneet asiasta ja oon sanonut että mun ei tarvitse tulla,pääasia että seksiä on. Mies sanoi, että tehdään näin, mutta mikään ei ole muuttunut. Edelleen seksiä on se kerran kuukaudessa ja mies hokee "tuu jo". Hän myös osaltaan vaikeuttaa tulemistani sillä ettei anna mun koskea häneen seksin aikana, ei suostu pussaa jne.

En tiedä kuinka paljon asia häiritsee häntä mutta aina keskustelun aloitukset asian parantamisesta ovat tulleet minun puoleltani.

Ap

Noi lihavoidut kohdat ynnaa kaiken, mika teidan seksisuhteessa on vialla. 

Ei toisen orgasmi ole kenenkaan vastuulla. Itse olen kanssa ns. hankala tulija, mutta autan itse itseani joko kasilla tai vibralla. Kuitenkaan kun mitaan fysiologista ongelmaa ei ole saada orgasmia niin ei se mieskaan siita paineita ota kun sen kuitenkin saa joko ennen, yhdynnan aikana, tai sen jalkeen. Siis halutessaan, aina ei tarvitse saada. 

Jos mies "koskettaa vaarin", niin luulisi pitkassa parisuhteessa erityisestikin olevan sen verran luottamusta, etta opettaisi sen miehen koskemaan oikein. Kylla ma ainakin opastan toista tarvittaessa (en aina itse tilanteessa, mutta jalkeenpainkin voi sanoa etta hei muistatko kun koskit silleen, niin se sattui vahan, etta kosketko ens kerralla vahan lempeammin) ja totta kai jos pitkassa suhteessa varioi seksin kanssa niin tietysti voi tulla valilla vastaan uusiakin juttuja mista toinen ei sitten niin valita, tai etta just itse koskee toista vaarin. 

Mutta siis toi "ei anna koskea seksin aikana"? Siis mita toi edes tarkoittaa? Miten voi harrastaa seksia koskematta toista? :D 

Ei kuulosta hirvean intiimilta tuo teidan seksi. Orgasmikeskeista, kliinista, kosketatte toisianne mahdollisimman vahan...miten toi on mitenkaan pain hyvaa kenenkaan mielesta? Ei ihme ettei miesta haluta. 

Vierailija
72/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja vastaus itse kysymykseen: ei ole (moraalisesti) ok. 

Vierailija
73/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Vedä käteen

Vierailija
74/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sivusuhde tai ero. Näin esittelisin asian puolisolle, jos olisin sinä. Onneksi en ole ja saan harrastaa seksiä niin paljon kuin haluan.

Se yhdessä roikkuminen ja seksillä kiristäminen on peestä, tekee huonoa koko perheen pääkopille.

Pitkän päälle ero on paras vaihtoehto, vaikka elintaso kärsiikin. Lasten ei pidä kärsiä vanhempien tunnekylmyydestä.

Vierailija
75/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Ei ole oikein toista pakottaa, mutta ihan ymmärrettävää on, että joskus haluaa seksiä.

Olet varmaan "kokeillut kaikkea"? Eli lähinnä antanut miehen olla pitemmän aikaa rauhassa ilman seksivihjailuja? Ja silti ei halua?

Ei kai tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin lyödä kortit pöytään. Ei uhkailua tai kiukuttelua vaan rauhallinen keskustelu aiheesta ja jos näkemykset ei kohtaa niin joko eroat (et uhkaile ja vänkää vaan hyväksyt tilanteen ja alat järjestää itsellesi omaa asuntoa saman tien) tai sitten jos tulee joku muu lopputulos niin sitten sen mukaan.

Muista, että sitä aina havittelee mitä ei saa. Yksin sinkkuboksissa parin huonon baari/tinderpanon jälkeen voi tulla mieleen että ei tämä nyt ollut parhaasta ystävästä luopumisen arvoista tms. Voi olla, että et löydä enää uutta kumppania, et seksiin etkä suhteeseen. Haluatko kuiteniin yrittää? En halua pelotella, mutta tiedosta tosiasiat.

Vierailija
76/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Niin että heti kun ei parisuhde ole ruusuilla tanssimista, on oikeus murskata toinen ihminen vetämällä matto jalkojen ja parisuhteen alta?

Selvittäkää asia tai erotkaa. Anna aikaa, elämässä on erilaisia vaiheita.

Mitä se eroaminen on muuta, kuin "maton vetämistä toisen ihmisen ja parisuhteen alta"?

Vierailija
77/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap jälleen kerran mies? Miksei kellään muulla kuin mulla ole pihtaavaa miestä?

Vierailija
78/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Vedä käteen

Tämä on toki käypä vastaus, jos ap olisi mies.

Ap on kuitenkin nainen, joten sivusuhde on ihan perusteltu ja ok.

Vierailija
79/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Niin että heti kun ei parisuhde ole ruusuilla tanssimista, on oikeus murskata toinen ihminen vetämällä matto jalkojen ja parisuhteen alta?

Selvittäkää asia tai erotkaa. Anna aikaa, elämässä on erilaisia vaiheita.

Mitä se eroaminen on muuta, kuin "maton vetämistä toisen ihmisen ja parisuhteen alta"?

Seksin puuttuminen jo veti maton alta. Ero on hyvä ratkaisu siihen asiaan.

Vierailija
80/128 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ap

Noi lihavoidut kohdat ynnaa kaiken, mika teidan seksisuhteessa on vialla. 

Ei toisen orgasmi ole kenenkaan vastuulla. Itse olen kanssa ns. hankala tulija, mutta autan itse itseani joko kasilla tai vibralla. Kuitenkaan kun mitaan fysiologista ongelmaa ei ole saada orgasmia niin ei se mieskaan siita paineita ota kun sen kuitenkin saa joko ennen, yhdynnan aikana, tai sen jalkeen. Siis halutessaan, aina ei tarvitse saada. 

Jos mies "koskettaa vaarin", niin luulisi pitkassa parisuhteessa erityisestikin olevan sen verran luottamusta, etta opettaisi sen miehen koskemaan oikein. Kylla ma ainakin opastan toista tarvittaessa (en aina itse tilanteessa, mutta jalkeenpainkin voi sanoa etta hei muistatko kun koskit silleen, niin se sattui vahan, etta kosketko ens kerralla vahan lempeammin) ja totta kai jos pitkassa suhteessa varioi seksin kanssa niin tietysti voi tulla valilla vastaan uusiakin juttuja mista toinen ei sitten niin valita, tai etta just itse koskee toista vaarin. 

Mutta siis toi "ei anna koskea seksin aikana"? Siis mita toi edes tarkoittaa? Miten voi harrastaa seksia koskematta toista? :D 

Ei kuulosta hirvean intiimilta tuo teidan seksi. Orgasmikeskeista, kliinista, kosketatte toisianne mahdollisimman vahan...miten toi on mitenkaan pain hyvaa kenenkaan mielesta? Ei ihme ettei miesta haluta. 

Jos mies hokisi että tuu jo, niin sais kyllä itse lähteä ovesta ulos. Täysi turn off.

Kuulostaa että seksistä on tullut suoritusta, ei läheisyyttä.

Seksi on jatkumoa muulle läheisyydelle. Onko sitä?