Onko silloin ok pettää, jos puolisoa ei kiinnosta seksi, asiaa on yritetty selvittää puhumalla ja muuten parisuhde kunnossa, mutta seksiä ei ole ja puoliso ei halua avointa suhdetta, kumpikaan ei halua erota?
otsikossa oleellinen. asiaa yritetty selvittää puhumalla, sanat on muutoksesta mutta mikään ei oo muuttunut.. mitä ootte mieltä?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat etukäteen, että jollei miestä ala kiinnostaa seksi niin etsit siihen soveltuvaa seuraa. Miehellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan. Ihmetyttää kyllä, miten hänelle ei sovi että hakisit seksiä muualta jollei hän kuitenkaan ole halukas sitä kanssasi harrastamaan...
Yleensä sitoutuneeseen parisuhteeseen kuuluu oletus uskollisuudesta. Toki jokainen voi sopia muutakin halutessaan, mutta sen täytyy olla yhteinen päätös.
Täytyypä kommentoida että naiselle huono seksi on sama kuin ei seksiä.
AP on huono pano ja mies ei viitsi jyystää. Miten pettäminen tätä korjaisi? Eroa vaan AP reilusti vaikka statuksessa tulisi takkiin. Kyllä sä jonkin amishepun löydät jyystämään lähipubista ja elämäsi muuttuu täydelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on kokonaan apn. Jokainen voi opetella saamaan orgasmin ja Simsalabim seksi ei ole miehellekkään niin turhauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja huonoa seksiä on helposti saatavilla. Jos seksi puolestaan on hyvää, kulissit kaatuvat mahdottomuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadi että se haluton puoliso tarjoaa ongelmaan jonkun toteuttamiskelpoisen ratkaisun jos kerran haluaa jatkaa avioliittoa. Vastaus ei voi vain olla että mikään ei käy.
Näin. Ei riitä, että sanoo vain että ei halua, piste. Hänen täytyy ehdottaa sinulle jotain ratkaisua, jos sinun ehdottamasi eivät kerran sovi hänelle. Ei parisuhteen toinen osapuoli voi yksin päättää, että meillä ei muuten enää ole seksielämää tässä talossa, jos sitä kerran joskus on ollut.
Jokainen saa kuitenkin päättää omasta seksuaalisuudestaan. Jos AP ei kiinnosta seksimielessä miestään niin ei kiinnosta. AP joko hyväksyy tämän tai eroaa. Mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se parisuhde kunnossa, jos seksiä ei ole ja toinen sitä kuitenkin haluais. Mun mielestä ei. Ei seksiä voi erottaa omaksi erilliseksi asiakseen. Sehän on osa parisuhdetta. Itseasiassa se on se, mikä tekee siitä parisuhteen.
Ilman seksiä on kyse kämppäkaveruudesta tms. ei parisuhteesta
Parisuhde on parisuhde olipa siinä seksiä tai ei.
Ei ole. Se on silloin joku muu ihmissuhde. Parisuhde on ainoa ihmissuhde johon kuuluu seksi ja siksi niitä ihmisiä on vain se pari, eikä useampia kuin vaikka kavereita tai sukulaisia on vaikka miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vaadi että se haluton puoliso tarjoaa ongelmaan jonkun toteuttamiskelpoisen ratkaisun jos kerran haluaa jatkaa avioliittoa. Vastaus ei voi vain olla että mikään ei käy.
Miehen kannalta kaikki on ok. Ongelma on APN ja hän joko tyytyy tilanteeseen tai eroaa. Se jolle asia on ongelma tehköön ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Se juuri harmittaa, kun muuten menee hyvin. Miestä ei jostain syystä vaan kiinnosta. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Mies on komea, pitkä, lääkäri, hyvätuloinen, kiva, kaikkea.
-Ap
Eli se kuvitteellinen miehesi käy jo vieraissa. Hyvä provo taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kannalta kaikki on ok. Ongelma on APN ja hän joko tyytyy tilanteeseen tai eroaa. Se jolle asia on ongelma tehköön ratkaisunsa.
Ja se ongelma taitaa olla pelko, joten olisi helpompi hakea tyydyttävämpää miestä parisuhteessa kuin ottaa riski ja muuttaa omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se parisuhde kunnossa, jos seksiä ei ole ja toinen sitä kuitenkin haluais. Mun mielestä ei. Ei seksiä voi erottaa omaksi erilliseksi asiakseen. Sehän on osa parisuhdetta. Itseasiassa se on se, mikä tekee siitä parisuhteen.
Ilman seksiä on kyse kämppäkaveruudesta tms. ei parisuhteesta
Parisuhde on parisuhde olipa siinä seksiä tai ei.
Ei ole. Se on silloin joku muu ihmissuhde. Parisuhde on ainoa ihmissuhde johon kuuluu seksi ja siksi niitä ihmisiä on vain se pari, eikä useampia kuin vaikka kavereita tai sukulaisia on vaikka miten paljon.
Olet aivan hakoteillä. Parisuhteessa on muutakin sitoutumista enemmän kuin ystävyys- tai kaverisuhteessa. Ystävätkit voi harrastaa seksiä keskenään, eikä kyseessä ole tällöin parisuhde, vaikka seksiä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se ongelma taitaa olla pelko, joten olisi helpompi hakea tyydyttävämpää miestä parisuhteessa kuin ottaa riski ja muuttaa omilleen.
Totta. Ero olisi hyppy epävarmuuteen. Pudotus sosiaalisesti ja taloudellisesti. Eikä ole taattua että mitään reiskaa löytyy panemaan. AP ei taida olla sieltä kuumimmasta päästä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan hakoteillä. Parisuhteessa on muutakin sitoutumista enemmän kuin ystävyys- tai kaverisuhteessa. Ystävätkit voi harrastaa seksiä keskenään, eikä kyseessä ole tällöin parisuhde, vaikka seksiä onkin.
Ja sukupuolia on enemmän kuin kaksi, eikö vain?
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten edes pettämistä jos sitä tekee jonkun toisen kanssa oman puolison kieltäytyessä kokonaan.
Mitä hel*vettiä, oletko tosissasi? Tietenkin on pettämistä. Tuskin annat puolisollesi samoja oikeuksia mitä itsellesi otat.
Ei ole ok pettää. Jos tuo ulkopuolinen seksi tapahtuu yhteisestäpäätöksestä niin sitten se on ok. En tajua miksi ei vain sitten erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juuri harmittaa, kun muuten menee hyvin. Miestä ei jostain syystä vaan kiinnosta. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Mies on komea, pitkä, lääkäri, hyvätuloinen, kiva, kaikkea.
-Ap
Mitä miehesi sanoo syyksi? Onko tilanne kestänyt kauan? Tilapäisen haluttomuuden ymmärrän mutta ei se voi ikuisuuksia jatkua yksipuolisella päätöksellä. Sitten eri asia jos kumpaakaan ei huvita.
Syyksi sanoo vähän milloin mitäkin, usein arkena sen ettei jaksa, mun menkat tms. Toistuvana syynä kuitenkin on se että kokee seksin raskaaksi koska mua on vaikea saada tulemaan ja suutun (hänen mielestä) jos en saa orgasmia. Nykyään en varsinkaan sitä saa, koska sillon harvoin kun sekstailemme, mietin vaan että pakko saada tai tulee taas riitaa..
Ahaa, eli seksi ei ole hänelle enää mieluisaa, vaan kokee kovia paineita. Oletko kokeillut lähestyä asiaa siltä kannalta, että harrastatte nautinnon vuoksi ja sanot ihan ettei sinun tarvitse tulla, nautit muutenkin? Että saisi rentouden takaisin seksiin, eihän siitä muuten mitään tule. Ettei se olisi miehelle vain kovaa suorittamista, paineita, stressiä jne. Eihän seksin sellaista kuulu olla.
Joo! Näin just. Ehkä aloitukseni oli hieman kärkäs ja asiasta sai väärän kuvan. Eli tykätään toisistamme, suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta jne. Alussa seksiä oli paljon, olin "vaativa" sen suhteen että mies huolehtii mun nautinnosta myös (koska aiempi suhteeni ei tällaista iloa sisältänyt) kun huomasin että häntä myös mun nautinto kiinnostaa. Tällöin seksi painottui yhdyntään eli ratsastin hänen päällään pitkän aikaa. Myönnän, että mun on hänen kanssaan muulla tavalla vaikea saada usein orkkua, koska hän ei osaa esim sormettaa sillä tavalla mistä nautin ym ei tarkalleen tiedä mistä pidän. Alussa sain taas orgasmin usein just sillä että ratsastin päällä. Omaa vikaani on tässä asiassa, koska en ole koskaan tarkalleen kertonut millaisista asioista pidän enkä "ohjannut" häntä alusta asti. Näin asia on sitten ajautunut siihen, että sillon kun en ratsasta mulla kestää todella pitkään tulla ilman oikeanlaista stimulusta (oma vika siis kun en ole opettanut miestä), joka on aiheuttanut miehen turhautumista.
En aiemmin ajatellut että tästä voisi tulla ongelma koska mies oli alussa niin seksuaalinen, en voinut uskoa että kävisi näin. Mies siis väsyi tuohon suorittamiseen jne jonka vuoksi seksiä ei juurikaan enää ole.
Olemme puhuneet asiasta ja oon sanonut että mun ei tarvitse tulla,pääasia että seksiä on. Mies sanoi, että tehdään näin, mutta mikään ei ole muuttunut. Edelleen seksiä on se kerran kuukaudessa ja mies hokee "tuu jo". Hän myös osaltaan vaikeuttaa tulemistani sillä ettei anna mun koskea häneen seksin aikana, ei suostu pussaa jne.
En tiedä kuinka paljon asia häiritsee häntä mutta aina keskustelun aloitukset asian parantamisesta ovat tulleet minun puoleltani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Mitä miehesi sanoo syyksi? Onko tilanne kestänyt kauan? Tilapäisen haluttomuuden ymmärrän mutta ei se voi ikuisuuksia jatkua yksipuolisella päätöksellä. Sitten eri asia jos kumpaakaan ei huvita.
Syyksi sanoo vähän milloin mitäkin, usein arkena sen ettei jaksa, mun menkat tms. Toistuvana syynä kuitenkin on se että kokee seksin raskaaksi koska mua on vaikea saada tulemaan ja suutun (hänen mielestä) jos en saa orgasmia. Nykyään en varsinkaan sitä saa, koska sillon harvoin kun sekstailemme, mietin vaan että pakko saada tai tulee taas riitaa..
Kuulostaa siltä, että seksi on juurikin raskasta. Mies ei ole vastuussa sinun orgasmista ja jos niin olet edes ajatellut tai olette yhdessä ajatelleet, niin aikamoista kivirekeä mies vetää perässään. Olet ehkä ollut harmistunut ja mies syyllistynyt siitä. Usein toistuessaan siitä tulee hänelle epämiellyttävää.
Menkää yhdessä seksuaaliterapiaan tai mene sinä itse jos mies ei ole halukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat etukäteen, että jollei miestä ala kiinnostaa seksi niin etsit siihen soveltuvaa seuraa. Miehellä on mahdollisuus vaikuttaa asiaan. Ihmetyttää kyllä, miten hänelle ei sovi että hakisit seksiä muualta jollei hän kuitenkaan ole halukas sitä kanssasi harrastamaan...
Yleensä sitoutuneeseen parisuhteeseen kuuluu oletus uskollisuudesta. Toki jokainen voi sopia muutakin halutessaan, mutta sen täytyy olla yhteinen päätös.
Yleensä parisuhteessa, jossa on ollut seksiä, on oletuksena että sitä on jatkossakin. Toki jokainen voi sopia muuta halutessaan, mutta eikö senkin pitäisi olla yhteinen päätös?
Orgasmista puheenollen, suosittelen hankkimaan Satisfyerin. On minun ja mieheni lemppari, tulen joka kerta! Näin paine orkun tuottamisesta siirtyy pois mieheltä ja seksi on nautinnollisempaa molemmille :)