Onko silloin ok pettää, jos puolisoa ei kiinnosta seksi, asiaa on yritetty selvittää puhumalla ja muuten parisuhde kunnossa, mutta seksiä ei ole ja puoliso ei halua avointa suhdetta, kumpikaan ei halua erota?
otsikossa oleellinen. asiaa yritetty selvittää puhumalla, sanat on muutoksesta mutta mikään ei oo muuttunut.. mitä ootte mieltä?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se parisuhde kunnossa, jos seksiä ei ole ja toinen sitä kuitenkin haluais. Mun mielestä ei. Ei seksiä voi erottaa omaksi erilliseksi asiakseen. Sehän on osa parisuhdetta. Itseasiassa se on se, mikä tekee siitä parisuhteen.
Ilman seksiä on kyse kämppäkaveruudesta tms. ei parisuhteesta
Parisuhde on parisuhde olipa siinä seksiä tai ei.
Ei ole. Se on silloin joku muu ihmissuhde. Parisuhde on ainoa ihmissuhde johon kuuluu seksi ja siksi niitä ihmisiä on vain se pari, eikä useampia kuin vaikka kavereita tai sukulaisia on vaikka miten paljon.
Olet aivan hakoteillä. Parisuhteessa on muutakin sitoutumista enemmän kuin ystävyys- tai kaverisuhteessa. Ystävätkit voi harrastaa seksiä keskenään, eikä kyseessä ole tällöin parisuhde, vaikka seksiä onkin.
Jos "ystävät" harrastavat seksiä, niin vähintään toisella on tunteita mukana, ja se menee jo sitten parisuhteen puolelle. Rakastelu tutkitusti lisää rakkauden tunteita kumppania kohtaan joten se on ihan luonnollista että jos aletaan harrastamaan seksiä keskenään niin vähintään toinen rakastuu ja alkaa haluta parisuhdetta.
Sitoutuminen ei ole se määrittävä tekijä parisuhteessa, sitoutua voi mihin tahansa muuhunkin vaikka yritykseen tai lemmikkiin. Yleensä tietysti on hyvä että parisuhteeseen sitoutuu koska yleensä ollaan sitten vain sen yhden kanssa ja jopa asutaan samassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että eroaminen on jotenkin kunniallisempaa kuin pettäminen?
Tiedän, että vaimoni tuskin tulisi ilman minua toimeen (nyt jo) ja sairauden myötä tilanne pahenee vähitellen, mutta vääjäämättä. Meillä ei ole juurikaan seksiä ja luulen, että sekin loppuu jossain vaiheessa. Pitääkö todellakin hieroa tätä asiaa rakastamani ihmisen naamaan ja sitten jättää hänet. Tai jos satun käymään vieraissa, niin parempi vaan heti selittää kaikki yksityiskohtaisesti ihmiselle, joka ei asialle yhtään mitään voi.
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Jos se pettäminen on väärin, niin varmaan ne tunnontuskat ovat oikeutetumpi rangaistus siitä, eikä siitä pääsekään pois tunnustamalla ja lähtemällä.
Pettäminen on pettämistä tässäkin tapauksessa. Seksiä voi olla muunkinlaista kuin vaginaalinen yhdyntä. Järkyttäviä elukoita jotkut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se parisuhde kunnossa, jos seksiä ei ole ja toinen sitä kuitenkin haluais. Mun mielestä ei. Ei seksiä voi erottaa omaksi erilliseksi asiakseen. Sehän on osa parisuhdetta. Itseasiassa se on se, mikä tekee siitä parisuhteen.
Ilman seksiä on kyse kämppäkaveruudesta tms. ei parisuhteesta
Parisuhde on parisuhde olipa siinä seksiä tai ei.
Ei ole. Se on silloin joku muu ihmissuhde. Parisuhde on ainoa ihmissuhde johon kuuluu seksi ja siksi niitä ihmisiä on vain se pari, eikä useampia kuin vaikka kavereita tai sukulaisia on vaikka miten paljon.
Olet aivan hakoteillä. Parisuhteessa on muutakin sitoutumista enemmän kuin ystävyys- tai kaverisuhteessa. Ystävätkit voi harrastaa seksiä keskenään, eikä kyseessä ole tällöin parisuhde, vaikka seksiä onkin.
Jos "ystävät" harrastavat seksiä, niin vähintään toisella on tunteita mukana, ja se menee jo sitten parisuhteen puolelle. Rakastelu tutkitusti lisää rakkauden tunteita kumppania kohtaan joten se on ihan luonnollista että jos aletaan harrastamaan seksiä keskenään niin vähintään toinen rakastuu ja alkaa haluta parisuhdetta.
Sitoutuminen ei ole se määrittävä tekijä parisuhteessa, sitoutua voi mihin tahansa muuhunkin vaikka yritykseen tai lemmikkiin. Yleensä tietysti on hyvä että parisuhteeseen sitoutuu koska yleensä ollaan sitten vain sen yhden kanssa ja jopa asutaan samassa taloudessa.
Höpö höpö. FB tai FwB suhteet ei ole parisuhteita. Niissä harrastetaan seksiä sen aikaa kun se on hyvä ajatus molemmista. Kun jompikumpi löytää oikean parisuhteen voidaan jäädä kavereiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos puoliso on sairas tai jostain toisesta syystä ei halua seksiä, on oikeutettua pettää? Riittävä rangaistus siitä on tunnontuskat... Puolison on parempi olla kuulematta sitä, että häntä on petetty.
Miksi on oikeutettua jättää sairas tai haluton puoliso?
Jokainen joka ei ole tyytyväinen suhteensa voi suhteen lopettaa. Enpä usko että kukaan haluaa vastahakoisen kumppanin kanssa elää. Jos toiselle se sukuelinten hinkkaaminen vieraiden kanssa on tärkeämpää kuin oma suhde ja kumppani niin miksi tällaisessa suhteessa haluaisi olla?
Puhuminen ei yleensä auta mitään. Eroa.
Itse pettäisin, mutta kertoisin siitä suoraan.
Sanoisin, että aion harrastaa seksiä, ja toivoisin, että olet silloin paikalla.
Jos toinen haluaa erota sitten, niin se on hänen päätöksensä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että vaimoni tuskin tulisi ilman minua toimeen (nyt jo) ja sairauden myötä tilanne pahenee vähitellen, mutta vääjäämättä. Meillä ei ole juurikaan seksiä ja luulen, että sekin loppuu jossain vaiheessa. Pitääkö todellakin hieroa tätä asiaa rakastamani ihmisen naamaan ja sitten jättää hänet. Tai jos satun käymään vieraissa, niin parempi vaan heti selittää kaikki yksityiskohtaisesti ihmiselle, joka ei asialle yhtään mitään voi.
Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Jos se pettäminen on väärin, niin varmaan ne tunnontuskat ovat oikeutetumpi rangaistus siitä, eikä siitä pääsekään pois tunnustamalla ja lähtemällä.
Pettäminen on pettämistä tässäkin tapauksessa. Seksiä voi olla muunkinlaista kuin vaginaalinen yhdyntä. Järkyttäviä elukoita jotkut ovat.
No hitot. Yksi elämä. Järkyttävän teennäisiä järkyttyjiä jotkut. Tee ap ihan mitä vaan että pääset irti tuosta suhteesta, joka ei selvästikkään tee sinua onnelliseksi vaikka päällisin puolin kaikki on hyvin. Jos tarvitset siihen kolmannen pyörän, että pääset irti, hanki se. Tärkeintä on että tuo koko kuvio hajoaa atomeiksi ja pääset eteen päin.
No ei ole. Sinun vaihtoehtoja on ero tai seksitön suhde. Hänen vaihtoehtonsa on ero tai avoin suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siksi, että se on fiksua. Pettämisellä saat parhaimmillaankin huonoa tai välttävää seksiä. Mikäli on tuuri ja saat loistavaa parisuhteen ulkopuolelta, ero alkaa hyvin nopeasti omassa päässäkin tuntua ainoasta mahdollisuudelta. Miksi siis alunperinkään tuhlata ainoaa elämää epätyydyttävässä järjestelyssä, jota ei edes pyritä parantamaan?
Eikö kukaan ole hoksannut sitä, että ap:n mies selvästikin pettää jo omalla tahollaan. Siksei halua ap:ta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso ei halunnut avointa suhdetta, niin miksi kuvittelet, että voit yksipuolisesti sellaisesta päättää.
Jos minä haluan seksiä ja läheisyyttä (jotka mielestäni kuuluvat avioliittoon) niin miksi se toinen kuvittelee että hän voi sen yksipuolisesti minulta kieltää?
Eihän hän kielläkään. Hän asettaa sen edellytykseksi parisuhteen jatkumiselle ja tähän hänellä on täysi oikeus. Sinulla on oikeus erota jos ei tarjotut ehdot kelpaa. En ymmärrä mitä katsot kenenkään voittavan siinä, että väität suostuvasi kumppanin toiveiden mukaiseen elämään mutta oikeasti kuset linssiin. Kumppani saa valehtelevan puolison ja sinä parisuhteen, jossa et voi olla rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, se on tietysti kinkkinen tilanne. Vaimosi arvoista emme tiedä, eläisikö hän viimeiset vuotensa mieluummin elämää joka on totta mutta jossa hän on taloudellisessa ahdingossa, vai kulissia jossa talous on turvattu mutta elämänkumppani valehtelee päin naamaa. Minä vaan en oikein ymmärrä sellaista ajatusmaailmaa, jossa kukaan edes haluaisi itse jatkaa suhdetta jossa ei voi olla rehellinen. Minusta siinä on jo menetetty liian iso osa siitä miksi ylipäänsä ollaan suhteessa. Jos ei toista sen vertaa kunnioita, niin mitä on jäljellä? Ai niin, se raha. No, jotkut on yhdessä rahan takia. Siihen on paha ottaa kantaa kun en sitäkään ajatusmaailmaa oikein ymmärrä.
Toki ap:n tilanne eroaa tuosta vielä kahdella oleellisella tavalla. Ei ole syytä olettaa, että ap:n mies joutuisi eron vuoksi taloudellisiin ongelmiin. Ei myöskään ole syytä olettaa, ettei miehellä ole realistisia mahdollisuuksia löytää uskollista kumppania sen vieraissa juoksevan tilalle. Nämä viimeisetkin muka-epäitsekkäät tekosyyt karisevat siis ap:n tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Se juuri harmittaa, kun muuten menee hyvin. Miestä ei jostain syystä vaan kiinnosta. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Mies on komea, pitkä, lääkäri, hyvätuloinen, kiva, kaikkea.
-Ap
No varmaan kysyisin mieheltä miksi ei halua seksiä ja että miksi minun pitää elää jatkuvassa puutteessa. Älytön aloitus taas.
Mä mietin vaan, että mitä teillä on parisuhteesta jäljellä - teillä ei ole seksiä ja jos lähdet pettämään, ei ole uskollisuutta, rehellisyyttä, eikä luottamustakaan.
= en kutsuisi tuota kyllä parisuhteeksi.
Kuulostaa siltä, että teillä fyysiset tarpeet eroavat paljon seksin ulkopuolellakin. Sinä tarvitset enemmän läheisyyttä kuin hän. Kuulostaa myös siltä, että miehellesi fyysinen läheisyys on vaikeaa, suosittelisin seksuaaliterapiaa. Ei vaikuta ihan normaalilta, että haluaa seksiä ja läheisyyttä, mutta suhde niihin asioihin on silti noin vaikea ja eräällä tavalla ahdistunut.
Sinulle suosittelen "omaa aikaa". Harrasta rauhassa seksiä itsesi kanssa. Opettele, miten voit itse tuottaa itsellesi nautintoa. Voit huolehtia orgasmistasi täysin itse ja hoitaa ne panot kerran pari viikossa omin pikku kätösin. Näin seksielämästäsi tulee paitsi tyydyttävämpää ja monipuolisempaa, niin myös sinun on helpompi kommunikoida toiselle, miten haluat itseäsi kosketettavan. Ja voit myös vain näyttää, miten hierot itsesi onneen. Jokainen on loppupeleissä vastuussa omasta nautinnostaan ja vastuuta orgasmista ei voi toisen harteille laskea.
Ja kannattaa muistaa, että seksi on paljon muutakin kuin vain tekninen suoritus. Jos tuntuu, että tämä parisuhde on tiensä päässä eikä mikään terapia sitä enää pelasta, siirry eteenpäin. Mutta ennen kuin säntäät uuteen suhteeseen tai petiin uuden miehen kanssa, opettele harrastamaan seksiä yksin. Mitä useammin saat orgasmin itseksesi, sen helpommin se tulee seurassakin.
On. Suosittelisin kuitenkin vain eroamaan.
MIstä johtuu, että toinen ei halua seksiä? Tommoisessa tapauksessa kannattaisi kyllä kääntyä seksuaaliterapeutin puoleen.
Epäilen että miehesi on homo, joka ei ole tullut kaapista. Tarvitsee sinua kulissiksi.
Paitsi kun jäisit kiinni, rikkoisit perheen kuitenkin. Se taas ei ole siinä vaiheessa sinun valinta eikä siihen tarvitse kysellä lupia sinulta.