Kuopion autopalo syttyi tabletista!
Lapset siis olleet keskenään autossa, annettu tabletti käteen ja tabletti syttynyt tuleen.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jotkut kehtaatte ratsastaa ivallanne jollain tällaisellakin asialla? Älytkää jo hävetä, ihan oikeasti.
Voimia perheelle. Kauhea onnettomuus, jonka ei soisi tapahtuvan kenellekään.
Siksi, että tuo on lasten heittellejättö. Ei kukaan vastuullinen vanhempi jätä lapsia autoon yksin. Oikeasti! Miten vaikeaa se on ymmärtää?
t.kristallikissaMiten vaikeaa se on ymmärtää, että sinä et päätä onko se heitteillejättö vai ei. Mikään laki Suomessa ei kiellä jättämästä lapsia autoon kauppareissun ajaksi, joten se ei voi olla heitteillejättö.
Se oli todella ikävä onnettomuus, ei rikos.No, on se heitteillejättö, vai kieltääkö laki jättämästä lapsia yksin yöllä kotiinkaan, kun itse menee baariin? Ei kiellä. Silti se on heittellejättämistä.
t.kristallikissaKuules tumppi tai tumppifani, etkö näe mitään eroa sillä onko lapset autossa hetken vai yksin kotona koko yön? Tuosta baarireissusta tulisi jo lasu.
No ei nyt heidän henkensä uhan kannalta näköjään ollut.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa! Nyt alkoi oma tabletti pelottamaan. Olen usein jättänyt sen lataukseen täysin valvomatta, esim yöllä. Enpä taida enää uskaltaa 😮
Juu, kannattaa ainakin katsoa että alustana latauksen aikana on jotain muuta kuin päivän hesari... Eikä ikkunalaudalla verhojen lomassakaan välttämättä se paras paikka.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaus: halpa kiinalainen autolaturi käytössä.
Ei autolaturi lataa jos autossa ei ole virta päällä. Jos taas on jätetty virta päälle tabletin käyttöä varten, niin se on jo melko huolimatonta ja vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis siis voinut sattua kotonakin. Se niistä autopaloista.
Niin että kotonakin on ihan ok jättää lapset heitteille ja yksin sähläämään tabletin kanssa. Mikä tätä kansaa vaivaa!?
Ovatko lapset heitteillä, jos sähläävät tablettinsa kanssa olohuoneen sohvalla, kun minä teen ruokaa keittiössä? Jos siis kyse 3-5-vuotiaista lapsista, kuten uutisessa? Ei mielestäni. Tämä olisi voinut tapahtua ihan yhtä hyvin minulle kotona. Autoon en lapsia ole koskaan jättänyt ihan vain siitä syystä, että pelkäisin niiden tekevän itselleen tai autolle jotain, kun olen poissa.
No ei mulla kyllä koskaan lapset ole yksin valvomatta ilman että joku on samassa huoneessa. Tablettia eivät käytä ollenkaan.
Meillä on ihan normaalia että käyn tekemässä tallityöt ja 4v katsoo sillä aikaa sisällä videoita tabletista.
Vierailija kirjoitti:
iOS-laite kuulemma kyseessä.
Ohimennen sanottuna Applen laitteet ovat sekoilleet viimeisimmän päivityksen jälkeen vaikka käytänkin firman laturia ja kaapeleita. Mitään varavirtalähteitä en ole edes käyttänyt tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään olisi tuon ikäisiä lapsia jättänyt yksin autoon, mutta varmasti lasten isästä tuntuu nyt ihan hirveältä, joten on takuulla läksynsä oppinut. Toivottavasti lapset toipuvat kokonaan, eikä jää esim. elinikäisiä arpia.
Mutta muistakaa nyt kaikki, että ette jätä mitään puhelimia, tableteita tai edes sähköhammasharjaa vartioimatta yöksi latautumaan!! Ja missään tapauksessa laturia ei saa koskaan jättää pistokkeeseen ilman että ladattava vehje on siinä kiinni!
No milloinkaan se sähköhammasharja ladataan? Päivällä kun ketään ei ole kotona?
Älytön ohje. Tietenkin kaikki ladattavat vehkeet ladataan öisin, kun niitä ei käytetä.
Ilmeisesti sinä ja 16 yläpeukuttanutta olette kotona ainoastaan öisin nukkumassa. Tokihan sitä voi öisin ladata vaikka kaikki maailman vehkeet. Mutta ei kannata tulla sitten itkemään kun kämppä kärähtää. Ja tuo ohje ettei laturia saa jättää yksinään pistokkeeseen on todellakin aiheellinen. Suomessa on ollut useita tulipaloja, jotka ovat lähteneet juuri pistokkeeseen jätetystä laturista.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaus: halpa kiinalainen autolaturi käytössä.
Onko muunlaisia enää olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis siis voinut sattua kotonakin. Se niistä autopaloista.
Niin että kotonakin on ihan ok jättää lapset heitteille ja yksin sähläämään tabletin kanssa. Mikä tätä kansaa vaivaa!?
Ovatko lapset heitteillä, jos sähläävät tablettinsa kanssa olohuoneen sohvalla, kun minä teen ruokaa keittiössä? Jos siis kyse 3-5-vuotiaista lapsista, kuten uutisessa? Ei mielestäni. Tämä olisi voinut tapahtua ihan yhtä hyvin minulle kotona. Autoon en lapsia ole koskaan jättänyt ihan vain siitä syystä, että pelkäisin niiden tekevän itselleen tai autolle jotain, kun olen poissa.
No ei mulla kyllä koskaan lapset ole yksin valvomatta ilman että joku on samassa huoneessa. Tablettia eivät käytä ollenkaan.
Tulee varmaan tervepäisiä aikuisia teidän lapsista.
Miten niin? Viisivuotias todellakin on turvaistuimessa.
Tabletti ei ole lastenhoitaja!
Iltahdessäkin kaikki vanhemmat itki että ei saa syyllistää. Ne samat jotka koukuttaa lapset tablettiin ja vie lapsuuden.
Itsellä on 3 ja 5 vuotta lapset. Enkä todellakaan jätä heitä kaksin autoon, enkä mihinkään vaan koska itse pääsisin helpolla
Nythän se palon oikea syy on selvinnyt https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Autopalon-syy-selvisi-%e2%80%93-tab…
Eli jos jättää pikkulapset autoon niin ehkä niille ei kannata jättää voimakasta tulentekovälinettä leikkikaluksi?
Itse taas veikkaan, että kyseessä on netistä halvalla ostettua ja tilattua kiinakrääsää.