Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopion autopalo syttyi tabletista!

Vierailija
09.10.2019 |

Lapset siis olleet keskenään autossa, annettu tabletti käteen ja tabletti syttynyt tuleen.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala ja koskettava uutinen, koska tämä olisi voinut käydä kenelle tahansa! Minullekin :(

Ei mulle ainakaan. Mä pidän lapsistani enkä jättäis 3-5 vuotiaita yksin mihinkään.

Mulle taas DI-isäni (lue fiksu) opetti, millaisia vaaroja täytyy ladten kanssa ennakoida ja varoa. Osan olen sen opin perusteella koittanut päätellä itse.

Vierailija
102/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi voinut sattua kenelle tahansa. Sattui sille joka jätti lapsensa vahtimatta. Lapsia ei jätetä, ei kotiin eikä autoon. Ihan saa iskä syyttää itseään.

Missä on sanottu että kyseinen isä syyttää ketään muuta kuin itseään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tämmösiä tilanteita tapahtuu harvemmin mitä salamat iskee ihmisiin. Aivan käsittämätöntä kukkahattuilua täällä. Tätä palstaa kun lukee niin en yhtään ihmettele että äidit soittaa potenttiaaliselle työpaikalle mahtaisko meidän pikku prinsessalle/prinssille olla töitä siellä? Pumpulissa kasvatetut lapset jotka ei edes omassa huoneessa saa olla yksin ei tule pärjäämään aikuisena. Äiti joutuu vielä 35 vuotiaalle kuoriin perunatki.

Vierailija
104/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista hurskastelua taas. Moniko on jättänyt lapsen yksin ulos vaunuihin nukkumaan? On niitäkin kuollut tapaturmaisesti (vaunut kaatuneet veteen ja vauva hukkunut, vauva jäänyt katolta putoavan lumen alle, ajoneuvo ajanut päälle...) tai lapsi siepattu (esim. se yksi vauva löytyi lumeen hautautuneena), on myös rotan puremaksi joutuneita ym.

Vierailija
105/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan käsittämätöntä vastuuttomuutta. Mies varmaan muistaa lopun ikänsä olevansa paska isä kun katsoo lastensa arpisia kasvoja.

Toivottavsti kyseinen isän ketku tuomitaan murhayrityksestä ja lapset otetaan huostaan. Miten voi olla että tuollaisia lastenvihaajia löytyy tästä maasta. 

Vierailija
106/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tule koskaan ymmärtämään miksi pitää lyödä lyötyä. Täällä varsinkin tuntuu että siitä saadaan valtavaa mielihyvää. Itsellä tapaus herättää lähinnä empatiaa isää kohtaan. Olisi voinut oikeasti tapahtua kelle vaan, mitään ei voi ennustaa. Eli asiasta olisi hyvä keskustella yleisellä tasolla, jätetäänhän tuon isän nälviminen pois. Kiitos.

En kyllä edes tiedä miksi kirjoitin tän. Ei tule toteutumaan.

No katsos, jos maailma olisi feministien/naisten/muiden pelkästään tunteilla ajattelevien toiveiden mukainen, niin mistään ei voisi koskaan keskustellla, kun aina "lyötäisiin lyötyä". Ei ne voivottelut ja kauhistelut loppepeleissä mitään konkreettista auta, niistä tulee vain viestin kirjoittajalle puhdas omatunto. 

Vierailija
107/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi voinut sattua kenelle tahansa. Sattui sille joka jätti lapsensa vahtimatta. Lapsia ei jätetä, ei kotiin eikä autoon. Ihan saa iskä syyttää itseään.

Luuletko, ettei syyttäisi, vaikka ei olisi ollut mitenkään osallinen tilanteen syntyyn?

Vierailija
108/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä jätetä yksin ulos vaunuihin...

Vierailija
109/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sanottu että kyseinen isä syyttää ketään muuta kuin itseään?

Niinpä, tai että mitä se auttaisi, vaikka nyt voisikin jotakuta syyttää? Kyllä on taas epäkypsää porukkaa kommentoimassa.

Vierailija
110/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa täysin totta että enemmän lapsia on vahingoittunut kun jätetty yksin ulos vaunuihin kuin liikkumattomaan autoon...

Vierailija
111/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun uudessa lastensairaalassakin on lapsille tabletteja tarjolla viihdykkeeksi?

Vierailija
112/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää viihdyttää elektroniikalla? Kyllä normaalin mielikuvituksen omaava lapsi viihtyisi autossa maisemia ja ihmisiäkin katsellen, vielä paremmin ja turvallisemmin siellä kaupassa mukana ja auttamassa vanhempaa ostosten keräämisessä ja samalla jutellen ympäristöstä ja päivän tapahtumista. Joillain on vanhemmuus niin hukassa että siellä kaupassakin lykätään kärryissä istuvalle lapselle kännykkä käteen viihteeksi. Normaali kolmevuotias kyllä jaksaa kauppareissun kävellä itse ja osallistua ostoksiin.

Vierailija
113/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistettiinkö näitä myös?

-Laukaassa Keski-Suomessa on siepattu noin 1,5-vuotias tyttö. Poliisin mukaan lapsi vietiin Laukaan Tislaajantieltä asunnon ulkopuolella ikkunan edessä olleista lastenvaunuista...

-Kolmen kuukauden ikäinen poika katosi pihalla olleista lastenvaunuista Varkaudessa. Äiti oli ollut kyläilemässä hyvien ystäviensä luona omakotitalossa vauvansa kanssa ja jättänyt lapsen nukkumaan ulos vaunuihin talon seinustalle...

Vierailija
114/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä aivan varmasti syyttää itseään.

Mutta tuo olisi voinut tapahtua myös isän ollessa autossa, kesken ajon moottoritiellä vaikkapa.

Vierailija
115/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää viihdyttää elektroniikalla? Kyllä normaalin mielikuvituksen omaava lapsi viihtyisi autossa maisemia ja ihmisiäkin katsellen, vielä paremmin ja turvallisemmin siellä kaupassa mukana ja auttamassa vanhempaa ostosten keräämisessä ja samalla jutellen ympäristöstä ja päivän tapahtumista. Joillain on vanhemmuus niin hukassa että siellä kaupassakin lykätään kärryissä istuvalle lapselle kännykkä käteen viihteeksi. Normaali kolmevuotias kyllä jaksaa kauppareissun kävellä itse ja osallistua ostoksiin.

Kun ei aina jaksa.

Vierailija
116/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te jotkut kehtaatte ratsastaa ivallanne jollain tällaisellakin asialla? Älytkää jo hävetä, ihan oikeasti.

Voimia perheelle. Kauhea onnettomuus, jonka ei soisi tapahtuvan kenellekään.

Siksi, että tuo on lasten heittellejättö. Ei kukaan vastuullinen vanhempi jätä lapsia autoon yksin. Oikeasti! Miten vaikeaa se on ymmärtää?

t.kristallikissa

Miten vaikeaa se on ymmärtää, että sinä et päätä onko se heitteillejättö vai ei. Mikään laki Suomessa ei kiellä jättämästä lapsia autoon kauppareissun ajaksi, joten se ei voi olla heitteillejättö.

Se oli todella ikävä onnettomuus, ei rikos.

No, on se heitteillejättö, vai kieltääkö laki jättämästä lapsia yksin yöllä kotiinkaan, kun itse menee baariin? Ei kiellä. Silti se on heittellejättämistä.

t.kristallikissa

Kuules tumppi tai tumppifani, etkö näe mitään eroa sillä onko lapset autossa hetken vai yksin kotona koko yön? Tuosta baarireissusta tulisi jo lasu.

Vierailija
117/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tämmösiä tilanteita tapahtuu harvemmin mitä salamat iskee ihmisiin. Aivan käsittämätöntä kukkahattuilua täällä. Tätä palstaa kun lukee niin en yhtään ihmettele että äidit soittaa potenttiaaliselle työpaikalle mahtaisko meidän pikku prinsessalle/prinssille olla töitä siellä? Pumpulissa kasvatetut lapset jotka ei edes omassa huoneessa saa olla yksin ei tule pärjäämään aikuisena. Äiti joutuu vielä 35 vuotiaalle kuoriin perunatki.

Miten pääset tässäkin tapauksessa äitien tekemiin virheisiin?

Johan saa isä synninpäästön, kun kyseessä mies, mutta kylläpä olisi toinen ääni jos nainen olisi toiminut noin vastuuttomasti ja välinpitämättömästi tai typerästi lastensa turvallisuuden suhteen, kuin tässä tapauksessa.

Tuon ikäisiä ei saa ikinä jättää vartioimatta hetkeksikään muualla, kuin kotona jossa turvallisuus on mahdollisimman varmistettu. Tuon ikäiset voivat keksiä mitä tahansa, tai joku muu voi keksiä, tai onnettomuus voi tapahtua, eikä tuon ikäiset osaa toimia.

118/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolapulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, sillä lailla, niin sitä pitää.

Mitä tarkoitat?

No ihan tuota välinpitämättömyyden määrää tässä tapauksessa. Kun ei lainkaan omat(?) lapset tunnu olevan niin tärkeitä, että niiden turvallisuus olis prioriteettina ykkösenä. Tuon ikäisiä ei jätetä yksin. Eikä varsinkaan autoon leikkimään tabletilla!

Tässä yksittäinen konkreettinen esimerkki, miksi luulen, että syntyvyys on laskussa. Vanhempien syyllistys - ei saisi useamman vuodenkaan ikäisiä lapsia jättää hetkeksi silmistään. Eihän tuota jaksa. "No älä sitten hanki lapsia jos et viitsi itse tehdä ruokaa lapsille + imettää + valvoa 24/7 omin silmin + pukea ekologisiin, aina säänkestäviin kierrätettyihin vaatteisiin + puhua aina lapselle kuten psykologian uusin oppikirja määrää + kasvattaa lapsesta seuraavaa Newtonia". No en hankikaan, sanoo moni suomalainen! Lopetetaan tuo syyllistäminen, jooko, kun kyse ei ole oikeasti heitteille jätöstä tai henkisestä tai fyysisestä väkivallasta.

Olihan. En itse jättäisi, koska en halua tuollaista onnettomuutta. Joillain vain on enemmän harkintakykyä äiteinä, kuin toisilla. Isillä ei sitäkään.

Tuollainen sähkölaitteen syttyminen tuleen voi tapahtua käytännössä missä tahansa, mutta aina se on erittäin harvinaista. Ehkä olennaisempaa olisi tukea lasta oppimaan toimimaan vaaratilanteissa ja ehkäistä niitä todennäköisempiä onnettomuuksia (ei anna pienen lapsen seikkailla yksin parkkialueella etc). 

Vierailija
119/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis siis voinut sattua kotonakin. Se niistä autopaloista.

Niin että kotonakin on ihan ok jättää lapset heitteille ja yksin sähläämään tabletin kanssa. Mikä tätä kansaa vaivaa!?

Onko se heitteillä oloa jos lapsi makaa pelaamassa sängyllä yläkerrassa kun minä teen ruokaa alakerrassa?

Vierailija
120/133 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala ja koskettava uutinen, koska tämä olisi voinut käydä kenelle tahansa! Minullekin :(

Ei mulle ainakaan. Mä pidän lapsistani enkä jättäis 3-5 vuotiaita yksin mihinkään.

Eli kun menet pesemään vessan tai laittamaan ruokaa komennat lapset mukaan?  Tai kun lapset leikkivät huoneeseen menet istumaan sinne?