Kuopion autopalo syttyi tabletista!
Lapset siis olleet keskenään autossa, annettu tabletti käteen ja tabletti syttynyt tuleen.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis siis voinut sattua kotonakin. Se niistä autopaloista.
Niin että kotonakin on ihan ok jättää lapset heitteille ja yksin sähläämään tabletin kanssa. Mikä tätä kansaa vaivaa!?
Kyllä, joskus se puolustaa paikkansa, että saa lapset hiljaisena ja rauhallisena pysymään 10 min. Mut on itse kasvatettu pelolla, tuli vyöhihnasta jos ei oltu hiljaa. Suosin nykykeinoja mielummin.
Oliko siis niin, että tabletti oli syttymishetkellä latauksessa?
Veikkaus: halpa kiinalainen autolaturi käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kotonakin on ihan ok jättää lapset heitteille ja yksin sähläämään tabletin kanssa. Mikä tätä kansaa vaivaa!?
Minulla 5 vuotias omassa huoneessaan pelaamassa eskaripeliä tabletilla, kun halusi tehdä rauhassa. Onko hän heitteillä?
Jotain järkeä noihin suuttumisiin joka ainoasta asiasta.
No sehän on sitten vaan sun vastuulla jos se tabletti syttyy ja sun lapsi ja talo palaa. Tabletti ei ole lasten lelu.
Miten te jotkut kehtaatte ratsastaa ivallanne jollain tällaisellakin asialla? Älytkää jo hävetä, ihan oikeasti.
Voimia perheelle. Kauhea onnettomuus, jonka ei soisi tapahtuvan kenellekään.
Aivan kamala onnettomuus! En tiennytkään, että tabletitkin on noin vaarallisia.
Ehkä pitäisi ottaa vaan kirjat ja sarjikset taas käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapset heitteillä, jos sähläävät tablettinsa kanssa olohuoneen sohvalla, kun minä teen ruokaa keittiössä? Jos siis kyse 3-5-vuotiaista lapsista, kuten uutisessa? Ei mielestäni. Tämä olisi voinut tapahtua ihan yhtä hyvin minulle kotona. Autoon en lapsia ole koskaan jättänyt ihan vain siitä syystä, että pelkäisin niiden tekevän itselleen tai autolle jotain, kun olen poissa.
Tabletti ei ole lasten leluksi tarkoitettu. Aktivoi lapsiasi jotenkin muuten. Anna niille vaikka turvallisia leluja, piirustus välineet tai palapeli.
Ei sillä olekaan tarkoitus leikkiä, vaan sen avulla katsellaan vaikka piirrettyjä. Onpa kamalaa! Ps. piirustusvälineet on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala ja koskettava uutinen, koska tämä olisi voinut käydä kenelle tahansa! Minullekin :(
Mulle ei olisi. Välitän lasteni turvallisuudesta ja lisäksi olen tarpeeksi täysipäinen kartoittaakseni ne ilmeisimmät riskit heidän elämästään. Kännyköiden akkujen tuleen syttyminen on yksi, lukittuun autoon sisälle jättäminen toinen. Kumpaakaan en riskeeraisi kun lapsi on noin avuttomassa iässä vielä.
t.kristallikissa
Mahtavaa, että pystyt eliminoimaan lastesi elämästä kaikki ilmeisimmät riskit, ettei lapsille ikinä käy mitään. Lapsesi eivät siis ilmeisesti ikinä poistu pehmustetusta, pyöreästä huoneestaan mihinkään?
Lapset lukitussa autossa turvaistuimiin vyötettynä tabletin kanssa. Tabletti syttyy palamaan, lähellä ei aikuista joka pystyy auttamaan. Lapset huutavat apua, eivät pääse pelastautumaan istuimistaan/autostaan, päällä mahdollisesti vielä tekokuituiset, palonarat haalarit...
Lapset autossa turvaistuimiin vyötettynä tabletin kanssa, ajetaan moottoritiellä. Tabletti syttyy palamaan, vanhempi näkee tilanteen heti, ajaa tien sivuun, ryhtyy alkusammutustöihin, irrottaa lapset istuimista ja ohjaa heidät pientareelle.
Lapset sohvalla tabletin kanssa, vanhempi keittiössä. Tabletti syttyy palamaan. Lapset huutavat aikuista apuun, hyppäävät pois sohvalta ja juoksevat pakoon.
Itselleni ei tulisi mieleenkään jättää autoon yksin tai keskenään sen ikäisiä lapsia, jotka eivät osaa avata turvavyötään ja auton ovea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita tabletin ja puhelimen itsesyttymisiä on tapahtunut silloin tällöin.
Nyt oli kyllä pirullisen huonoa tuuria.
Huawei ja Apple ei laatumerkeillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, joskus se puolustaa paikkansa, että saa lapset hiljaisena ja rauhallisena pysymään 10 min. Mut on itse kasvatettu pelolla, tuli vyöhihnasta jos ei oltu hiljaa. Suosin nykykeinoja mielummin.
Niin että tabletin ja piiskan väliin ei mahdu muita konsteja? Aika mielikuvituksetonta. Mutta kasvata toki lapsistasikin yhtä mielikuvituksettomia.
Tässä on nyt kuitenkin se eri asia että kotona ollessa sinulla on mahdollisuus huomata alkava tulipalo, lapset luultavasti huutavat heti kun leimahtaa, ehkä heittävät kuuman laitteen sylistä pois ja juoksevat karkuun. Sama autossa, jos ajaessa tapahtuu, ehdit reagoimaan välittömästi ja vammat ovat pieniä.
Prismassa kauppareissu kestää varmaan minimissäänkin 10-15min, joten jos tulipalo syttyy lähes samantien, lapsilla ei ole välttämättä mitään mahdollisuutta pelastua. Tässä kävi siinä mielessä tuuri, että isä oli luultavasti tullut paikalle takaisin aika pian palon syttymisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset lukitussa autossa turvaistuimiin vyötettynä tabletin kanssa. Tabletti syttyy palamaan, lähellä ei aikuista joka pystyy auttamaan. Lapset huutavat apua, eivät pääse pelastautumaan istuimistaan/autostaan, päällä mahdollisesti vielä tekokuituiset, palonarat haalarit...
Lapset autossa turvaistuimiin vyötettynä tabletin kanssa, ajetaan moottoritiellä. Tabletti syttyy palamaan, vanhempi näkee tilanteen heti, ajaa tien sivuun, ryhtyy alkusammutustöihin, irrottaa lapset istuimista ja ohjaa heidät pientareelle.
Lapset sohvalla tabletin kanssa, vanhempi keittiössä. Tabletti syttyy palamaan. Lapset huutavat aikuista apuun, hyppäävät pois sohvalta ja juoksevat pakoon.
Itselleni ei tulisi mieleenkään jättää autoon yksin tai keskenään sen ikäisiä lapsia, jotka eivät osaa avata turvavyötään ja auton ovea.
5 v osaa avata ovet eikä ole turvaisuitmessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että tabletin ja piiskan väliin ei mahdu muita konsteja? Aika mielikuvituksetonta. Mutta kasvata toki lapsistasikin yhtä mielikuvituksettomia.
Osaatko lukea sanan: JOSKUS! Ja kiitos, olen omani jo kasvattanut. Tulikin oikein oivia yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jotkut kehtaatte ratsastaa ivallanne jollain tällaisellakin asialla? Älytkää jo hävetä, ihan oikeasti.
Siksi, että tuo on lasten heittellejättö. Ei kukaan vastuullinen vanhempi jätä lapsia autoon yksin. Oikeasti! Miten vaikeaa se on ymmärtää?
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapset heitteillä, jos sähläävät tablettinsa kanssa olohuoneen sohvalla, kun minä teen ruokaa keittiössä? Jos siis kyse 3-5-vuotiaista lapsista, kuten uutisessa? Ei mielestäni. Tämä olisi voinut tapahtua ihan yhtä hyvin minulle kotona. Autoon en lapsia ole koskaan jättänyt ihan vain siitä syystä, että pelkäisin niiden tekevän itselleen tai autolle jotain, kun olen poissa.
Tabletti ei ole lasten leluksi tarkoitettu. Aktivoi lapsiasi jotenkin muuten. Anna niille vaikka turvallisia leluja, piirustus välineet tai palapeli.
Ei sillä olekaan tarkoitus leikkiä, vaan sen avulla katsellaan vaikka piirrettyjä. Onpa kamalaa! Ps. piirustusvälineet on yhdyssana.
Tiedän että on yhdyssana. Puhelimeni heitti sen ihan itse kahdeksi erilliseksi sanaksi. Mutta rakastele toki välimerkkiä kun ei kompetenssi muuhun riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Darwin awards ehdokkaille on aina ollut tapana vähän ivailla
Vierailija kirjoitti:
Veikkaus: halpa kiinalainen autolaturi käytössä.
Miten laturi voi vaikuttaa asiaan kun se ei oletettavasti ollut käytössä kun laite syttyi tuleen?
Todella surullinen tapaus, mutta ihmettelen kyllä kuinka noin pienet lapset on uskallettu jättää autoon yksin ylipäätään?
Jos akkua hakkaa niin saa oikkarin tai kastelee.