Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien kasvattamat pojat/miehet

Vierailija
08.10.2019 |

HUOM! Tämän aloituksen ei ole tarkoitus syyllistää naisia ja äitejä!

Olen nyt viikon verran seurannut aktiivisesti palstaa ja paljon on keskusteltu syntyvyydestä. Monissa keskusteluissa esille on noussut se, että naiset kantavat päävastuun lapsista ja kasvatuksesta. Mieleeni tuli kysymys, että jos me äidit kasvatamme lapsemme, sekä tytöt ja pojat, aikuisiksi saakka ja heidän tulevat puolisonsa "joutuvat" sitten valittamaan miestensä vastuuntunnottomuudesta, niin olemmeko sitten kasvattaneet heidät "väärin"? Siis niin, että mies/poika saa tehdä mitä huvittaa ja naiset/tytöt kantavat vastuun? Vai onko kyse opitusta esimerkistä omassa kodissa? Vilpitön kysymys, joka tuli itselleni naisena ja äitinä mieleen, painotan siis vielä että ei syyllistämistarkoituksessa.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hebasin kun mies oli laittanut lapselle väärän pipon päähän. Mutta miehen logiikalla lapsella oli pipo päässä ja se riitti.

Niin hassulta kuin se kuulostaakin, juuri tämänkaltaiset tilanteet antavat lapsille kyvyn valita.  Joskus on väliä, mikä pipo päässä on, ja joskus ei.  Tuollainen tilanne, kunhan se ei jätä jännitteitä kenenkään välille, voi olla jopa lapsen kehitykselle hyväksi!

Meidän pitäisi yrittää kasvattaa lapsista vahvoja kohtaamaan vaikeudet, eikä kaikelle yliherkkiä, ensimmäisestä vastoinkäymisestä hermoromahduksen saavia himmeleitä.  Elämä on joskus raskasta, joskus jopa ihan puhtaasti omien valintojen vuoksi; joskus kohtaa onnettomuus, joskus jää hirvittävän ihmisen uhriksi.  Jos vastoinkäymisistä ei pääse yli, elämä päättyy.  Itse en halua, että kenenkään elämä päättyy, vaan haluan auttaa heitä jaksamaan, ja ylipääsemään vaikeudet.

Vierailija
22/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miesten pitäisi kasvattaa poikia enemmän. Miehen mallia pojille. Äidit on parhaimmillaankin kuitenkin naisia ja erilaisia.

Naisten tapa ajatella poikkeaa jonkin verran miesten tavasta noin karkeasti yleistäen. Yksilökohtaisia eroja toki mutta pidän silti miehiä ja naisia aivotoiminnaltaan vähän erilaisina.

Pakko nyt kysyä että kun koko ihmiskunnan historian ajan lasten hoitaminen on ollut pääosin naisten/äitien vastuulla niin eikö maailmassa ole tämän takia ollut koskaan kunnollisia miehiä?

Minä en ainakaan ole huomannut mitään eroa yh-äidin ja isän sekä äidin kasvattamissa lapsissa.

Minä en pidä naisten ja miesten aivotoimintaa erilaisina, minä koen että sukupuolten ainoa eroavaisuus on vain ulkonäkö.

Tämä poikien omiminen naisvaltaisiin kouluihin sen sellaisiin on sellaiset 120 vuotta vanha asia.

Kasvatus poikien kohdalla siirtyi merkittävästi miehille siinä 6-9 vuotiaana. Kasvatus ja sosiaalistaminen työllä muiden kanssa.

Ja vaikka mitä sanot, miehet ja naiset ovat keskimäärin erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Olen itse kasvattanut pojan aikuiseksi, hän on tosin ollut myös isällään paljon. Olen pohtinut samaa. Passasinko tyypin kykenemättömäksi selviytymään yksin? Kyllähän tuo tiukan paikan tullen selviytyy kotitöistä. Hän on kasvanut tekijäksi, ei juuri puhu tunteistaan vaikka olen paljon siihen kannustanut. Perushyväntuulinen on kyllä luonteeltaan.

Tuota vastoinkäymisistä selviämistä pidän itsekin tärkeänä. Kyllähän kaikki menestyksen kestävät, korkeintaan nousee pissa päähän. Mutta voimat mitataan kun tulee vaikeuksia monta peräjälkeen. Miten siitä selviää?

Vierailija
24/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä äänekkäimmät uuden aallon feministit -- projisoivat turhautumisensa miehiin, syyttäen heitä kaikesta pahasta, koska muuten he joutuisivat tarkastelemaan omia valintojaan, ja ottamaan vastuuta omista tekemisistään.

Lol, tähän sopisi selfawarewolves....

Kunnon incelitku, jossa lopussa puhutaan projisoivista feministeistä, ei voisi olla huvittavampaa....

Eiköhän ne miehet joudu ottamaan sen vastuun ja tarkastelemaan valintojaan

Taisi osua hieman liian tarkasti omalle kohdallesi, eikös?  Olnet itsekin YH, ja lapsellasi sosiaalisia ongelmia?  Niihin kannattaa puuttua ajoissa.  Ainakin Helsingissä on jo Isoveli-toimintaa, ja muita yhteisöjä, joiden avulla lapsesi voisi saada myös terveen mieskuvan.

Mitä miehien vastuuseen ja valintojen tarkasteluun tulee, suurin osa avioeroista tapahtuu naisten aloitteesta.  (Avosuhteista tilastoja ei tietenkään ole.)  On vaikeaa olla isä, kun lasten äiti tekee kaikkensa estääkseen normaalin isä-lapsi -suhteen syntymisen.

Vierailija
25/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nämä äänekkäimmät uuden aallon feministit -- projisoivat turhautumisensa miehiin, syyttäen heitä kaikesta pahasta, koska muuten he joutuisivat tarkastelemaan omia valintojaan, ja ottamaan vastuuta omista tekemisistään.

Lol, tähän sopisi selfawarewolves....

Kunnon incelitku, jossa lopussa puhutaan projisoivista feministeistä, ei voisi olla huvittavampaa....

Eiköhän ne miehet joudu ottamaan sen vastuun ja tarkastelemaan valintojaan

Taisi osua hieman liian tarkasti omalle kohdallesi, eikös?  Olnet itsekin YH, ja lapsellasi sosiaalisia ongelmia?  Niihin kannattaa puuttua ajoissa.  Ainakin Helsingissä on jo Isoveli-toimintaa, ja muita yhteisöjä, joiden avulla lapsesi voisi saada myös terveen mieskuvan.

Mitä miehien vastuuseen ja valintojen tarkasteluun tulee, suurin osa avioeroista tapahtuu naisten aloitteesta.  (Avosuhteista tilastoja ei tietenkään ole.)  On vaikeaa olla isä, kun lasten äiti tekee kaikkensa estääkseen normaalin isä-lapsi -suhteen syntymisen.

Awww...te i.celit olette aina niin söpiksiä, kun oikein yritätte tuota osuiko omaan nilkkaan jne.

Ja olen vela + kotirouva keski-euroopassa, joten aika kaukana sinun yh helsinki isovelitoiminnasta.....Kommentoin näihin ketjuihin, koska teidän yh-syyllistys on naurettavaa, miehet ne hylkää lapsensa, naiset edes yrittää huoltaa niitä hylättyjä lapsia ja siitäkin ne haukutaan.

Mielestäni nuo haukutut yh-naiset voisivat tunkea ne lapset laitoksiin ja miehille, katsotaan sitten paljonko tekee mieli haukkua ihmisiä, jotka liimaa muiden rikkomia palasia yhteen.

Tiedän tasan tarkkaan miksi te ette saa huoltajuuksia, lähivanhemmuus sana kannattaa googlata. 

Vierailija
26/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa miehiä ei edes tarvita mihinkään. Tytöt menestyvät paremmin koulussa ja elämässä, saavat paremmat työpaikat, ja jos lapsen haluavat niin senkin saa rahalla, kansainvälisestä spermapankista. Miehiä ei tarvita parisuhteeseen, isäksi tai edes siittäjäksi. Siemeniä saa rahalla ulkomailta, ehkä joskus Suomestakin. Miestä ei tarvitse edes elättäjäksi, sillä naiset rekrytoivat naisia, ja koko yhteiskunta muuttuu naisten pyörittämäksi. 

Mikä estää naisia nyt hankkimasta lapsia yksin?

Ai taloudellinen epävarmuus, ei ole miestä hoitamaan kuluja?

Vierailija
27/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa. Katson, että heidän kasvatuksensa on minun ja mieheni, siis lasten isän, yhteinen työ, ei vain minun. Eli en nyt oikein katso, että minun pitäisi mahdollisesta huonosta kasvattamisesta ottaa omaan piikkiini kuin korkeintaan 50%.

Vierailija
28/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En  ole koskaan kuvitellut voivani kasvattaa lasta niin, että hänen luonteensa muuttuisi. Harva mies on vastuuntunnoton, he eivät vain näe maailmaa sellaisena pikkupiperryksen temmellyskenttänä kuin naiset sen haluavat nähdä.

Naiset - myös äidit - kantavat vastuuta niin, ettei miehelle ole siinä pelissä enää sijaa. Toisaalta pojat huomaavat helposti, ettei unohdus tai kaksi kaada maailmaa.

Sekö on siis mielestäsi luonteenpiirre pojissa ja miehissä, että perheestä ei kanneta vastuuta...?

Kuten kirjoitin, harva mies on vastuuntunnoton. He eivät vain näe maailmaa pikkupiperryksen temmellyskenttänä. Miehet eivät ymmärrä, miksi lapsen haalarin ja pipon tulee sointua toisiinsa, eikö riitä, että haalari on ehjä ja siisti ja pipo pysyy hyvin päässä? Tai miksi ihmeessä koti pitää imuroida joka päivä - naiselle se on vastuunkantoa kodista, miehelle turhaa siivousta, kerta viikossa riittäisi mainiosti.

Yritin kertoa sinulle ja kaltaisillesi, että sana vastuunkanto tarkoittaa eri asioita. Jos mies maksaa kaikki kodin kulut ja nainen itkee, että mies ei kanna kodista vastuuta, kun ei moppaa iltaisin lattioita, niin mistä siinä sinun mielestäsi on kyse? Vastuuta kantamattomasta miehestäkö?

Uli jäi kiinni, ilmoitin sun viestin ettei tämäkin ketju mene ulin fantasiatemmellykseksi.

Suomessa miehet ei maksa paljon mitään, jos katsot tilastoja, joten sen takia sun mielikuvitusleikki loppuu heti alkuunsa.

Kukas ne talouden kulut sitten hoitaa kun äiti on muutamia vuosia kotona ketjutettuaan muutamat lapset sopivasti?

-ohis

Vierailija
29/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa miehiä ei edes tarvita mihinkään. Tytöt menestyvät paremmin koulussa ja elämässä, saavat paremmat työpaikat, ja jos lapsen haluavat niin senkin saa rahalla, kansainvälisestä spermapankista. Miehiä ei tarvita parisuhteeseen, isäksi tai edes siittäjäksi. Siemeniä saa rahalla ulkomailta, ehkä joskus Suomestakin. Miestä ei tarvitse edes elättäjäksi, sillä naiset rekrytoivat naisia, ja koko yhteiskunta muuttuu naisten pyörittämäksi. 

Onnea kokeilulle. Vielä on "muutama" ala joissa on pulaa naisista koska teitä ei kiinnosta.

Vai ajattelitko että kaikki olette sosiaalihommissa?

Tulevaisuudessa naiset hallitsevat kaikkia aloja. Ns. perinteisiä miesten aloja tarvitaan aina vain vähemmän ja vähemmän, robotit ja koneet toimivat raksoilla rakentamassa taloja. Tietysti naisten ohjelmoimina. Jo vuosikaudet tytöt ovat menestyneet paremmin jo peruskoulussa. Jatko-opintoihin haketuu enemmän nuoria naisia kuin miehiä. Tyttöjä kasvatetaan johtajiksi jo päiväkodeissa. Kyllä tulette vielä näkemään yhtä sun toista... 

Loistavaa, tätä odotellessa.

Oikeasti, ei haittaa yhtään että naiset alkavat kantaa vastuuta

Vierailija
30/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pyrkiä tasa-arvoon parisuhteen sisällä ja vaatia myös lapsilta sukupuolesta riippumatta samaa. Jos pojat ja miehet on päästetty perheessä vähemmällä, on se kasvatuksellinen virhe.

Mutta ei se oikein ole äideistä kiinni, jos isältä ei saa hyvää esimerkkiä miehestä.

Melkeinpä ainoa minkä voi sellaisessa tilanteessa tehdä on olla päästämättä miestä kuin koira veräjästä (sikäli kun se on mahdollista), koska se ainakin lähettää sen viestin että mies voi tehdä mitä huvittaa ilman seuraamuksia. Sen lisäksi voi yrittää hankkia lapsen läheisyyteen jonkun luotettavan miehen ja toivoa että ottaisi siitä esimerkkiä. Ja tietysti yrittää itse kasvattaa lapsiaan toivottuun suuntaan.

Vierailija
31/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme poikaa. Katson, että heidän kasvatuksensa on minun ja mieheni, siis lasten isän, yhteinen työ, ei vain minun. Eli en nyt oikein katso, että minun pitäisi mahdollisesta huonosta kasvattamisesta ottaa omaan piikkiini kuin korkeintaan 50%.

Pointtihan olikin se, että monet naiset sanovat kantavansa sen päävastuun, eikä 50%.

Vierailija
32/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lietsot sukupuolivihaa! Ja tämäkö on sallittua palstalla?

Vierailija
33/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pojan äitinä miettinyt tätä paljonkin ja kasvatan häntä määrätietoisesti itsenäiseksi ja tasa-arvoiseksi. En voi sietää ajatusta, että puolisoni joutuisi nalkuttamaan pojalleni itsestäänselvistä asioista. On pitkälti juuri vanhempien vastuulla kasvattaa lapset sukupuolesta riippumatta näin. Muu on väärin sekä oma lasta mutta myös tulevaa kumppania kohtaan.

Vierailija
34/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ovat vastuuttomat, tunnehäiriöiset miehet. Sekä niiden läsnäolo perheissä, että hyvän miehen mallin puuttuminen.

Pojista kasvaa veteliä laiskoja psykopaatteja, kun ne eivät muuta miehen mallia elämässään näe. Hyvä isoisä, naapuri tai opettaja korjaa paljon.

Äiti ei voi mieheksi muuttua, eikä tämä ole naisten vika. Miehethän ne lusmuavat. Pillua paljaaltaan ja karkuun. Ampua pitäisi mokomat.

Ilmiannettu.

Vierailija
35/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu!

Vierailija
36/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuotakin liikkeellä. Mun äitini suku on todella seksististä, miehiä ihaillaan vaikka niissä ei ole mitään kummoista, heiltä ei odoteta alempiarvoisiin töihin osallistumista, ja naisten saavutukset ja kova työ sivuutetaan itsestäänselvyytenä. Ei se johda oikein mihinkään hyvään.

On tutkittu, että pojat oppivat asenteet naisia kohtaan tyypillisesti nimenomaan isältään ja esimerkin kautta. Jos siis poika on isättömäksi jäänyt tai näkee isäänsä lomilla ja pyhinä ja äiti kantaa arjessa kaiken vastuun, noh, mitäs hyvää siitä nyt sitten oppisi. Isompana myös vertaisryhmä alkaa vaikuttaa, mutta vertaisten valinta määräytyy toisaalta pitkälti vanhempien valintojen perusteella. Kolmas tärkeä oppimisen lähde on ympäröivä yhteiskunta, jonka arvoja lapsi tulkitsee jo ennen kuin osaa puhua.

Äiti voi yrittää vaikuttaa asiaan, mutta rajallisesti.

Pitikö tyttöjen muuten osallistua niihin ylempiarvoisiin töihin, joihin poikien piti osallistua?

Vierailija
37/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ovat vastuuttomat, tunnehäiriöiset miehet. Sekä niiden läsnäolo perheissä, että hyvän miehen mallin puuttuminen.

Pojista kasvaa veteliä laiskoja psykopaatteja, kun ne eivät muuta miehen mallia elämässään näe. Hyvä isoisä, naapuri tai opettaja korjaa paljon.

Äiti ei voi mieheksi muuttua, eikä tämä ole naisten vika. Miehethän ne lusmuavat. Pillua paljaaltaan ja karkuun. Ampua pitäisi mokomat.

Että tällaista katkeraa miesvihaa tällä kertaa.

Vierailija
38/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tuo tappelu ja vihaaminen ja keskittykää asioihin. Miten kukaan jaksaa täällä kun aina on joka asiasta h.elvetinmoinen s.ota käynnissä. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
39/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miesten pitäisi kasvattaa poikia enemmän. Miehen mallia pojille. Äidit on parhaimmillaankin kuitenkin naisia ja erilaisia.

Naisten tapa ajatella poikkeaa jonkin verran miesten tavasta noin karkeasti yleistäen. Yksilökohtaisia eroja toki mutta pidän silti miehiä ja naisia aivotoiminnaltaan vähän erilaisina.

Minä en pidä naisten ja miesten aivotoimintaa erilaisina, minä koen että sukupuolten ainoa eroavaisuus on vain ulkonäkö.

Sinulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista seksuaalisuutta?

Vierailija
40/74 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pojan äitinä miettinyt tätä paljonkin ja kasvatan häntä määrätietoisesti itsenäiseksi ja tasa-arvoiseksi. En voi sietää ajatusta, että puolisoni joutuisi nalkuttamaan pojalleni itsestäänselvistä asioista. On pitkälti juuri vanhempien vastuulla kasvattaa lapset sukupuolesta riippumatta näin. Muu on väärin sekä oma lasta mutta myös tulevaa kumppania kohtaan.

* puoliso joutuisi nalkuttamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme