Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Vierailija kirjoitti:
Mulla manifestointi, kristallit yms. Ihan turhaan kulutin kuukausikaupalla aikaa sellaiseen, mistä ei tapahtunut mitään ja käytin aikaa ja rahaa noihin. Lähellä oli etten ryhtynyt noidaksi. 😂
Tarkoitatko manifestoinnilla meditointia tai manaamista? Kiinnostaa, koska olen huomannut että manifestointi-sanaa käytetään nykyään jossain kumman merkityksessä, jonka sisältö ei kontekstista avaudu. Manifestointi tarkoittaa ilmoittamista ja julistamista. Silloin yleensä on myös objekti, eli kerrotaan mitä ilmoitetaan tai julistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla manifestointi, kristallit yms. Ihan turhaan kulutin kuukausikaupalla aikaa sellaiseen, mistä ei tapahtunut mitään ja käytin aikaa ja rahaa noihin. Lähellä oli etten ryhtynyt noidaksi. 😂
Mitä tarkoitat manifestoinnilla?
Näitä "se tapahtuu mitä ajattelet/kuvittelet/toistat tarpeeksi monta kertaa." Ehkä mulla ei sit vaan mennyt sinne alitajuntaan, vaikka mitkä konstit kokeilin. Tietty yleisesti negatiivinen ruokkii negatiivista jne., mutta ei kyllä mitkään kuvittelut unen ja valveen rajamailla ja uskottelut itselle muuttanut yhtään mitään.
Työnteko. Jos olisin tiennyt mitä paskaa se on niin en olisi ikinä kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko manifestoinnilla meditointia tai manaamista? Kiinnostaa, koska olen huomannut että manifestointi-sanaa käytetään nykyään jossain kumman merkityksessä, jonka sisältö ei kontekstista avaudu. Manifestointi tarkoittaa ilmoittamista ja julistamista. Silloin yleensä on myös objekti, eli kerrotaan mitä ilmoitetaan tai julistetaan.
Just selitinkin samaan aikaan. Meditointi ei ole mielestäni hömpötystä, se on oikeasti hyödyllistä ja sitä jatkan.
Lomaosake. Ei mitään hyötyä, maksuja vaan :(
Tutustumislomalla oli liian tehokas myyjä.
Totus kirjoitti:
Korona rokote = Hujaus
Ei se nyt huijaus ollut mutta se rokote oli varsin turha, ainoat kenelle siitä oli hyötyä oli todella iäkkäät sekä monisairaat ihmiset eli riskiryhmäläiset koska se rokote ehkä ehkäsiä heillä sitä ettei korona viennyt heitä teholle tai hautaan. Kaikille alle 70 vuotiaille ei riskiryhmäläisille se oli täysin turha. Mutta jostain kumman syystä päättäjät halusi että jokainen sen ottaa ja jos et sitä ottanut niin sinut haluttiin syrjäyttää yhteiskunnasta pois sekä sait haukkuja ja uhkailuja rokotetuilta ihmisiltä. Ja sitten vielä jotkut kehtaa sanoa että korona hoidettiin hyvin suomessa ja että päättäjät hoiti hommansa hyvin :DD
Kirkko. Meni ihan järjetön aika aikuiselämää ennen kuin tajusin, että hetkinen, enhän minä halua kuulua mihinkään kirkkoon. Ihan kaistapäistä, että minun puolestani on päätetty uskontoon kuulumisesta, ja minä en meinannut ymmärtää, ettei minun tarvitse enää aikuisena puoltaa tuota päätöstä.
Minulla on usko. Mutta en usko luterilaisiin tai kristillisiin oppeihin.
Enkä varsinkaan valtioon sidottuun kirkkoon.
Avioliitto ja perheen peristaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ja rohkeat-hömpötys ysärillä. Oltiin isännän kans ihan tohkeissaan kun Kaunarit-tähtösiä piipahti Suomessa. Jos ei nähty suorana Kaunareita niin sitten äänitettiin videolle sen päivän jakso. Ihan hullua. Nyt emme kumpikaan katso enää Kaunareita.
Lapsena ysärillä muistan kun Ridge tuli käymään Imatralla ja ajattelin kaunari-tähtien olevan suorastaan jotain jumalolentoja jostain toisesta kaukaisesta ulottuvuudesta. Aikuisuudessa ärsyttää se että tällainen kaikki taika on kadonnut elämästä.
Me oltiin jo ihan aikuisia tuohon aikaan.😂nyt tuntuu ihan hullulta miten suomalaiset kiljui joidenkin saippuasarja-tähtösten perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a. Olen sillä lailla erikoinen tyyppi, että ajattelen itsenäisesti, enkä lähde mukaan mihinkään hömpötyksiin. Toki jään noiden hömpötyksien jakamisen ilosta paitsi. Pidän silti tästä ominaisuudestani.
Älä jaksa. Kaikki ihmiset on jossain määrin ja jollain tavalla manipuloitavissa. Jos olisit oikeasti ihminen, joka ajattelee kuten väität "itsenäisesti," tekemättä koskaan virhearviointeja ja päätymättä koskaan tilanteeseen, jossa joutuu myöntämään, että ei olisi kannattanutkaan, et voisi ikinä kokeilla mitään uutta
etkä aloittaa mitään sellaista, mistä et tiedä täydellisesti kaikkea, ja sellaistahan ei voi olla.
Et nyt vain näe asiaa oikeasti.
Yrität nyt esittää, että olet erityinen, mutta ethän todellakaan ole.
Montaakin asiaa, mihin on järkiperäisestikin uskonut ja mihin on mennyt mukaan, voi myöhemmin kutsua hömpötykseksi.
Kutsuisin hömpötykseksi esim. Suomessa 50-80 -luvulla voimissaan elänyttä kommunismia. Aatteen pauloissa oli mukana erittäinkin järkeviä, jalat maassa olevia, koulutettuja ja ainakin omasta mielestään itsenäisesti ajattelevia ihmisiä. Sillä aatteella vain ei ollut minkäänlaista aitoa päämäärää, vaan enemmänkin sitä ohjasi tunne ja asenne.
Mutta varmasti heistä monikin siis uskoi olevansa itsenäinen ajattelija.En ole henkilö kenelle vastasit mutta voisin olla.
En oikeasti keksi mihin trendiin tai hömpötykseen olisin lähtenyt mukaan.
Oikeastaan minua ärsyttää kaikki se hössötys mitä eri asioista pidetään kun tulee asia mihin täytyy ottaa osaa koska muutkin ottavat.
Ajatuskin siitä, että kokeilisin jotain trendikästä vain koska muutkin nyt tekevät niin on vierasta.Koronan alussa porukka kuka ei ole ikinä leiponut mitään hifistelee jotain juurileipää koska muutkin.
Vaatteita ostetaan sen perusteella mitä joku influenseri käyttää.
Tiktokissa joku tekee jotain niin heti ollaan testaamassa itsekin.Fucking muiden perässä kulkevat sopulit joille on tärkeää vain kokea sitä mitä muut juuri silloin kokevat.
Miksi selostat tätä tässä ketjussa? Mene siihen toiseen ketjuun, missä kerrotaan, mihin hömpötykseen ei ole lähdetty.
Selätin - sain lopulta kamalat iskiasvaivat liian voimakkaasta kiertoliikkeestä. Kyllästyin muutenkin siihen edestakaiseen "vemputukseen".
Käsipainot - joo, olipa järkevää tilata kahdeksan kilon käsipainot - "kun sain ne niin halvalla". Ihan liian painavat minulle. Jäivät komeron nurkkaan pölyttymään.
Laihdutustuotteet. Olisipa nuorena ja typeränä tajunnut että ne laihduttavat vain rahavarojani. Ei niillä kukaan opi järkevää ruokailua. Kilot palaavat korkojen kanssa muillakin vastaavilla laihdutusvalmisteilla. Enkä edes ollut ylipainoinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a. Olen sillä lailla erikoinen tyyppi, että ajattelen itsenäisesti, enkä lähde mukaan mihinkään hömpötyksiin. Toki jään noiden hömpötyksien jakamisen ilosta paitsi. Pidän silti tästä ominaisuudestani.
Älä jaksa. Kaikki ihmiset on jossain määrin ja jollain tavalla manipuloitavissa. Jos olisit oikeasti ihminen, joka ajattelee kuten väität "itsenäisesti," tekemättä koskaan virhearviointeja ja päätymättä koskaan tilanteeseen, jossa joutuu myöntämään, että ei olisi kannattanutkaan, et voisi ikinä kokeilla mitään uutta
etkä aloittaa mitään sellaista, mistä et tiedä täydellisesti kaikkea, ja sellaistahan ei voi olla.
Montaakin asiaa, mihin on järkiperäisestikin uskonut ja mihin on mennyt mukaan, voi myöhemmin kutsua hömpötykseksi.
Kutsuisin hömpötykseksi esim. Suomessa 50-80 -luvulla voimissaan elänyttä kommunismia. Aatteen pauloissa oli mukana erittäinkin järkeviä, jalat maassa olevia, koulutettuja ja ainakin omasta mielestään itsenäisesti ajattelevia ihmisiä. Sillä aatteella vain ei ollut minkäänlaista aitoa päämäärää, vaan enemmänkin sitä ohjasi tunne ja asenne.
Mutta varmasti heistä monikin siis uskoi olevansa itsenäinen ajattelija.En ole henkilö kenelle vastasit mutta voisin olla.
Oikeastaan minua ärsyttää kaikki se hössötys mitä eri asioista pidetään kun tulee asia mihin täytyy ottaa osaa koska muutkin ottavat.
Ajatuskin siitä, että kokeilisin jotain trendikästä vain koska muutkin nyt tekevät niin on vierasta.Koronan alussa porukka kuka ei ole ikinä leiponut mitään hifistelee jotain juurileipää koska muutkin.
Tiktokissa joku tekee jotain niin heti ollaan testaamassa itsekin.Fucking muiden perässä kulkevat sopulit joille on tärkeää vain kokea sitä mitä muut juuri silloin kokevat.
Ajattelet, että et ole mennyt mukaan mihinkään trendeihin. No ei niin kovin moni muukaan.
Se ei vielä tee sinusta ihmistä, joka ei mene mukaan mihinkään hömpötykseen. Koska hömpötys on suhteellinen juttu.
Jollekin jopa säännöllisessä ansiotyössä käyminen on hömpötystä.
Jollekin taas kirjojen intohimoinen lukeminen on hömpötystä.
Viinien harrastaminen ja niiden maisteleminen on joittenkin mielestä hienoa, ja joittenkin mielestä hömpötystä.
Maailmassa on paljon asioita, jotka on itse asiassa turhia ja tarpeettomia ja siksi monienkin mielestä menevät sinne hömpötys-sarjaan. Kuka sanelee, missä se raja menee?
Ihminen tekee elämässään paljonkin asioita, joista sitten joskus myöhemmin ajattelee, että mitä ihmettä minä siihenkin rupesin, ihan turhaa. Eikä kyse tarvitse olla mistään trendistä.
Itselläni oli se kauhea marjastamistarve joskus nuorempana. Niitten kanssa suhraaminen, hilloaminen ja pakastaminen ja keittäminen ja sitten aina sama juttu, mihin ne kaikki sai menemään, kun aina niitä oli liikaa. Kuinkahan monet kerrat sitä tuli heitetyksi vanhoja pakasteita pois, kun piti saada jo uusille tilaa. Ihan hömpötykseksi minä sen jo viimein käsitin, ei ihminen määräänsä enempää marjojakaan syö.
Turhanpäiväiset lehtitilaukset. Niistä olen viimein saanut itseni irrotetuksi. Lehdenhän voi ostaa irtonumerona, eikä tarvitse jantella puhelinmyyjien kanssa jatkotilauksista.
Vierailija kirjoitti:
Jehovan Todistajuus (satuin syntymään jt perheeseen).
A:sta-Ö:n ihan hujausta. Ko. lafkan kirjallisuus potaskaa.
Jopa tämän jumalan eli jehovan nimen tarkempi tutkiminen ei kestä päivänvaloa.
Muinanen mahd. kanaanilstita alkuperää oleva soturijumala.
Ja nimen keksi arkkivihollisporukan eli katolisten Piispa Raymond Martinius sorvatessaan vokaaleja yhwh nimeen.
Eipä tarvi heidän eikä puljussa olevien sukulaisten kanssa olla tekemisissä...paratiiisi my ass.
Parasiitti, ei paratiisi :D
Vierailija kirjoitti:
Lomaosake. Ei mitään hyötyä, maksuja vaan :(
Tutustumislomalla oli liian tehokas myyjä.
Oi ei, olet kai päässyt osakkeesta irti? Kuulemma aika vaikea perua noita, jos on kerran suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatevillitys vuosina 2014-2017. Silloin kun Gugguu, Vimma, Metsola ja Papu eli kultakausiaan, niin rahaa kului ihan älyttömästi näiden vaatteisiin. Kirppiksellä sai myytyä ylihintaan tiettyjä tuotteita.
Jälkeenpäin olen miettinyt, että apua, mitä oikein tapahtui.
Mä en tiedä, miten tää juttu meni aikoinaan mulla niin pahasti tunteisiin. Itse en siis lähtenyt mukaan merkkivaatehysteriaan, mutta luin siitä jonkin verran.
Muistan lukeneeni, että kun alkoi joku lasten merkkivaate outlet tai joku sinnepäin, mammat ryntäsivät sinne joukoittain ja siellä suurinpiirtein tapeltiin niistä vaatteista. Sitten soitettiin miehille töihin, että tulkaa antamaan lisää rahaa (piti kai käteisellä maksaa tai jotain?) ja miehet sitten nöyrinä ajoivat paikalle setelitukkujen kanssa kesken työpäivän. Monilla oli tapana ostaa samaa haalaria viisi eri kokoa ja myydä sitten isolla rahalla käyttämättömiä pukuja ihan trokarityyliin.
Mulle tuli jostain syystä ihan kauheet inhonväristykset koko villityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi arvaus: av-palstalle olet lähtenyt mukaan. Että sellainen hömpötysten vastustaja siellä 😂
covi rokotukset kun naapuri painosti ja prismassa oli tarjolla, muuten en ois ottanut ja koronakin sain