Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Curly girl 🤦 Aivan järkyttävän näköisillä mopeilla oon ollut liikkeellä ja näin vielä helvetisti vaivaa niiden eteen. Geelejä, inc-listojen hysteeristä kyttäämistä, ploppausta. Voi häpäsy!
Kaalikeittodieetti. Paino kyllä tippui, mutta henki alkoi haisemaan, pyörrytti ja kuukautiset jäi pois. Meinasin tippua heikotuksen vallassa rappuja alas, siihen loppui se hullutus.
taimaster...en varonut huonoja kopioita...ja ostin 5 mk marketversion
Curly girliin en lähtenyt mukaan, mutta se oli kyllä naurettava ilmiö. Parikin kaveria, jotka olen tuntenut lapsesta asti, lähti siihen mukaan ajatellen, että taipuisa tukka muuttuisi korkkiruuveiksi. Yksi kaveri sanoi minulle, että minunkin pitäisi kokeilla, koska ei voi tietää millaisen tuloksen sillä voi saada, ja että hiukseni saattavat olla piilevästi kiharat. No, hiukseni ovat olleet piikkisuorat syntymästä asti, eikä minulla tahdo edes kiharrus pysyä paria tuntia kauempaa - ei pysy, vaikka hius olisi muotoilutuotteilla kovaksi kyllästetty. Joten tuskinpa niitä shampoota vaihtamalla ja geeliä lisäämällä saa yhtäkkiä yli kolmekymppisenä muutettua kiharapilveksi. Hiuksen rakennehan on kiinni siitä, millainen karvatuppi on, ja millaisia proteiineja hiuksessa on luonnostaan.
Tosi monella tätä metodia käyttäneellä oli kyllä likaisen näköinen tukka kaikkien niiden tököttien käytön jälkeen, ja joillain " kiharat " olivat selkeästi takkuja jotka olivat saatu pysymään muodossaan muotoilutuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keinukengät joskus 2010 tai 2011.
Sama. Yhdet MBT-kengät kävelin puhki työmatkakävelyssä. Sitten joskus 2018 ostin toiset juoksuun tarkoitetut kengät, jotka ovat jääneet tosi vähälle käytölle. En huomannut mitään vaikutusta missään, vaikka näitä kenkiä niin kehuttiin.
Itselläni aivan toinen kokemus. En juossut vuosiin kun jalkapohjiin sattui, mutta MBT-juoksukengillä olen nyt juossut jo kaksi vuotta ja hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa AP hassu juttu, että karppasit. Varmaan menit sitten pöljänä laihtumaankin vähän, mutta nyt olet lihonnut takaisin ns. "terveisiin mittoihin". Menikö oikein?
En tunne ketään sellaista joka olisi karppaamalla mitenkään merkittävästi tai varsinkaan pysyvästi laihtunut. Laihdutuksen pitäisi olla pysyvä elämäntapamuutos, kovin rajattu ruokavalio tai muut tiukat säännöt ei useimmille toimi. Ehkä joillekin ja hyvä niin.
Niin, ei mikään ruokavalio toimi jos sitä ei noudata. Ylläääriiii!
Joka toinen viikonloppu vanhemmuus. Nyt kun olen luopunut siitä niin olen saanut tilalle oikeita kohtaamisia:
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi oli muotia kaikenlainen fitness. Itsekin joukon jatkona tankkasin proteiinirahkoja, proteiinipatukoita ja kävin salilla tekemässä kyykkyjä. Katselin olemattomia pahkuroita peilistä, mitkä oli salireenailusta tulleet. Söinkin aivan liian vähän, joten kehitystä ei meinannut oikein tulla. Monet tutut oli Jutan jollain kuurilla :,D Fitnessi oli niin in.
Sama :D Ja kaiken lisäksi sain tuosta proteiinin ylensyömisestä ja "huonojen" hiilihydraattien välttelystä ärtyvän suolen. Kummasti nyt suoli rauhoittunut kun syön normaalia ruokaa, leipää, pastaa ym.
Curly girl. Pienet laineet sillä sai vastineeksi tuntien läträämisestä.
Sen olen sittemmin todennut epätodeksi, että jokin ainesosa nykyshampoissa/hoitoaineissa pitäisi tukan (ainakaan omalla kohdallani) suorana, koska lopetin shampoot, hoitoaineet ja muotoilutuotteet vuosi sitten. Tukka on kyllä paremmassa kunnossa kuin ikinä, mutta ei näy laineen lainetta.
Vierailija kirjoitti:
Curly girliin en lähtenyt mukaan, mutta se oli kyllä naurettava ilmiö. Parikin kaveria, jotka olen tuntenut lapsesta asti, lähti siihen mukaan ajatellen, että taipuisa tukka muuttuisi korkkiruuveiksi. Yksi kaveri sanoi minulle, että minunkin pitäisi kokeilla, koska ei voi tietää millaisen tuloksen sillä voi saada, ja että hiukseni saattavat olla piilevästi kiharat. No, hiukseni ovat olleet piikkisuorat syntymästä asti, eikä minulla tahdo edes kiharrus pysyä paria tuntia kauempaa - ei pysy, vaikka hius olisi muotoilutuotteilla kovaksi kyllästetty. Joten tuskinpa niitä shampoota vaihtamalla ja geeliä lisäämällä saa yhtäkkiä yli kolmekymppisenä muutettua kiharapilveksi. Hiuksen rakennehan on kiinni siitä, millainen karvatuppi on, ja millaisia proteiineja hiuksessa on luonnostaan.
Tosi monella tätä metodia käyttäneellä oli kyllä likaisen näköinen tukka kaikkien niiden tököttien käytön jälkeen, ja joillain " kiharat " olivat selkeästi takkuja jotka olivat saatu pysymään muodossaan muotoilutuotteilla.
Yhden tutun kanssa meinasin joutua tappeluun kun vinkkasin ettei kannata "oluthuuhdella" tukkaa jos on menossa töihin. Ei kuulemma kuivunut olut haisisi, mutta alkoholismia läheltä katselleena ja entisenä teekkarina kehtasin epäillä.
Muinoin oli tämä verkostomarkkinointi GNLD, mihin menin silloisen avomieheni kanssa mukaan. Ei ollut tuttavapiiri ihan niin laaja, että pesuaineita myymällä olisimme rikastuneet...
Cambridge-kuurit. Kaksikin eri kertaa. Paino tippui muutaman kilon ja palasi sitten nopeasti tuplana takaisin.
Näin jälkikäteen ihmettelen, että mitä minäkin aikuinen, fiksu ihminen oikein ajattelin?! Siis että kerran viikossa kävin tapaamassa jotain "valmentajaa" eli ihan vaan verkostomarkkinointityyppiä, jolta ostin kalliita, teollisenmakuisia jauheita, vanukkaita ja puuropusseja, joilla sitten korvasin kunnon ruoan. Ja maksoin (näiden jauheiden lisäksi) vielä joka viikko monta kymppiä tuolle "valmentajalle".
Kaikkea sitä ihminen laihtumisen eteen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Joo se geelillä lutraus teki omastakin tukasta kauhean, lähmäisen tuntuisen ja näköisen. Mutta muuten semmoinen kevyt versio Curly girlistä on kyllä toiminut tosi hyvin, pesen miedolla shampoolla ja runsaalla määrällä silikonitonta hoitoainetta enkä harjaa juuri koskaan (vain jos on takkuja), ja ennen epämääräisestä osittain suorasta ja osittain vähän kihartuvasta tukasta on tullut kaunis hyvinvoiva luonnonkihara. Eikä se ole enää sähköinen ja takkuuntuvakaan niinkuin ennen. Että tämäkin kuuluu niihin hömpötyksiin jotka joillekin vaan toimii, vaikka kaikille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen eläkevakuutus.
Ja siitä pirusta ei edes pääse eroon muuten kuin menemällä ensin naimisiin ja sitten eroamalla. Tai olemalla työtön yli vuoden.
Kyllä hävettää että läksin tuohon vedätykseen. Onneksi en ole elossa kun perilliset näkevät mikä hyväuskoinen hölmö sitten kuitenkin olin aikoinaan.
Sama! Nyt en tosin vuosikausiin ole sitä maksanut, mutta ehti sinne kertyä muutama tonni rahaa, enkä ikinä saa niitä nostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatevillitys vuosina 2014-2017. Silloin kun Gugguu, Vimma, Metsola ja Papu eli kultakausiaan, niin rahaa kului ihan älyttömästi näiden vaatteisiin. Kirppiksellä sai myytyä ylihintaan tiettyjä tuotteita.
Jälkeenpäin olen miettinyt, että apua, mitä oikein tapahtui.
Mä en tiedä, miten tää juttu meni aikoinaan mulla niin pahasti tunteisiin. Itse en siis lähtenyt mukaan merkkivaatehysteriaan, mutta luin siitä jonkin verran.
Muistan lukeneeni, että kun alkoi joku lasten merkkivaate outlet tai joku sinnepäin, mammat ryntäsivät sinne joukoittain ja siellä suurinpiirtein tapeltiin niistä vaatteista. Sitten soitettiin miehille töihin, että tulkaa antamaan lisää rahaa (piti kai käteisellä maksaa tai jotain?) ja miehet sitten nöyrinä ajoivat paikalle setelitukkujen kanssa kesken työpäivän. Monilla oli tapana ostaa samaa haalaria viisi eri kokoa ja myydä sitten isolla rahalla käyttämättömiä pukuja ihan trokarityyliin.
Mulle tuli jostain syystä ihan kauheet inhonväristykset koko villityksestä.
Mulla oli pari tuttavaa, jotka sekosi tähän lastenvaatehommaan jotenkin aivan täysin. Juuri tuollaista kuvailemaasi meininkiä. Ostivat varmaan useilla tuhansilla euroilla näitä trikoovaatteita lapsille. Yksi tilasi jotakin toppahaalaria seitsemän(!!!) kappaletta eri värisinä ja kuosisina.
Katsoin aivan järkyttyneenä sitä menoa silloin, en voinut ymmärtää ollenkaan.
Ternimaitopillerit. Todellinen hömpötys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen eläkevakuutus.
Ja siitä pirusta ei edes pääse eroon muuten kuin menemällä ensin naimisiin ja sitten eroamalla. Tai olemalla työtön yli vuoden.
Kyllä hävettää että läksin tuohon vedätykseen. Onneksi en ole elossa kun perilliset näkevät mikä hyväuskoinen hölmö sitten kuitenkin olin aikoinaan.
Sama! Nyt en tosin vuosikausiin ole sitä maksanut, mutta ehti sinne kertyä muutama tonni rahaa, enkä ikinä saa niitä nostettua.
Meillä sama juttu miehen kanssa. Päästiin onneksi eroon kun sattui olemaan Skandian elävakuutus josta oikeus totesi että olivat huijanneet maksujen kanssa.
Tässä oli kyllä kovin erikoista että piti uhrilla olla kirjallinen todiste eli tarjouspaperi tallessa. Meillä sattui olemaan vaikka eläkevakuutuksen ottamisesta oli tuossa kohtaa kai kymmenen vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutama lastenvaatemerkki, joiden tiettyjä malleja piti metsästää nettihuutokaupoissa huippuhinnoilla. Silloin tuntui että oli hyvä jälleenmyyntiarvo ja vaateryhmien seuraaminen oli kivaa harrastetta pienen esikoisen kanssa. Meillä onneksi kolme lasta niin ollaan ehditty nämä ihanat jo pois muodista menneet vaatteet käyttää. Itse tykkään näistä pikkulasten vaatteina edelleen mut myyntiarvoa ei kyllä enää ole 😂
Muutamia vuosia sitten näkyi tätä villitystä. Ja tietenkin esikoisten kanssa. Itsekin ensimmäisen lapsen ollessa pieni mietin ja selvitin tosissani näitä merkkiasioita, joka naurattaa nyt, kun kaksi lasta on jo kouluiässä. En siis onneksi ostellut mitään näitä överihintaisia vaatteita, vaan onneksi tajusin, että lapsi pysyy hengissä ihan ilmankin, eikä oma mainekaan (edes äitinä) mennyt pilalle vaikka lapsilla on joskus 0,20e kirpparipöksyt.
Mutta nämä on näitä millä kokemattomia äitejä rahastetaan, vedotaan epävarmuuteen.
Erityisherkkyys
Aikuisten värityskirjat
Jotkut mietelausekortit (Katri Syvärinen yms)
Konmaritus sillai puolittain, sain hyviä ideoita ja kulutuskriittisyyttä.
En ole koskaan kuitenkaan ihan mielipuolisesti hurahtanut että pää ole pimentynyt niin kuin joillakin, jotka ottaa ihan uuden identiteetin ja keksii itsensä uudelleen. Helvetin rasittavaa.