Kassa ei tunnistanut ostettavaa tuotetta, vaati minua juoksemaan toiselle puolelle kauppaa etsimään sen nimen - huonoa palvelua vai normaalia?
Kysyi töykeästi, että "mikä tämä on?" Sanoin, että on leipä heidän leipäosastoltaan, ihan heidän omaa tuotevalikoimaansa. Kassa istui vain takamuksellaan ja vaati minua käymään etsimässä tuotteen tarkan nimen.
Ylireagoinko vai oliko tämä aika outoa ja töykeää? Hänelle tuosta maksetaan palkkaa, minä olin asiakas. Pitäisi nyt tuntea oman kaupan tuotevalikoima tai sitten kysyä neuvoa toiselta myyjältä tai kauppiaalta, ei juoksuttaa asiakasta ympäri kauppaa.
Kommentit (111)
Isossa marketissa kassat ei tiedä mitään, eipä tiedä pienissäkään.
Et kai lähtenyt pinkomaan ympäri kauppaa kassan käskystä? Noo, jatkossa tiedät että sillä kassalla on puhelin jolla se voi soittaa pomolle ja kysyä mikä tämä tämmönen on. Asiakasta ei juoksuteta. Eri asia jos asiakkaalta jää vihannekset punnaamatta yms.
Kunnon palautetta kauppiaalle, oppiipa kassa vähän käytöstapoja ja asiakaspalvelua.
Yleensä soittanut k.o osastolle kysyäkseen koodia, tosin kyseessä ollut hypermarket silloin. Ymmärrän ettei pienessä kaupassa myyjä voi lähteä kassalta ja myymälässä ei pakosti ole ketään kelle soittaa kysyäkseen.
Eikö se huutanut tai soittanut mihinkään?
Pienessäkään kaupoissa ei kassaa jätetä.
No todella törkeää oli. Kyllä hänen olisi pitänyt käydä etsimässä se nimi itse tai soittaa leipäosastolle. Fiksumpi olisi antanut sen leivän ilmaiseksi, niin olisi saanut pienellä panostuksella tyytyväisen asiakkaan.
Kiitos vastauksista. Kyllä, olin niin hölmö, että kiltisti kävin etsimässä sen tuotteen nimen. Olin niin ällistynyt tilanteesta, että minunko pitää tietää tarkkaan heidän tuotteidensa nimet kassaa varten. Mutta jäi ikävä fiilis.
Kyseessä pieni kauppa, mutta esimerkiksi kauppias oli samaan aikaan paikalla, samoin useita muita myyjiä, vaikka kassalla oli silloin vain tämä yksi.
Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana.
Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella.
Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä.
Näin siis lähikaupassani Munkkivuoren K-supermarketissa.
Jos eivät löydä hintaa tuotteelle tai edes pyri selvittämään, silloin hyvä vaihtoehto on vain jättää se tuote kassalle. Asiakkaan tehtävä ei ole juosta etsimään hintalappuja.
Se leipä jää satavarmasti siihen kassalle. Minua ei käskytetä juoksemaan mihinkään. Juoskoon itte vaikka hornantuuttiin! NIIN!
Vierailija kirjoitti:
Eikö se huutanut tai soittanut mihinkään?
Pienessäkään kaupoissa ei kassaa jätetä.
Ei, ei tehnyt yritystäkään selvittää asiaa. Vaati minua tietämään tuotteen nimen, ja kun en muistanut tarkkaan, niin vaati, että käyn etsimässä sen leipäosastolta.
Oli outo fiilis juosta ympäri kauppaa kassan käskyttämänä, kun esimerkiksi kauppias sekä toinen myyjä järjestelivät niitä leipiä siinä vieressä kun kävin etsimässä nimen. En vain viitsinyt sanoa heille mitään, kun olin niin hämmästynyt tilanteesta, että onko tuollainen jotenkin normaalia.
- ap
Et siis ottanut ko. leipään itse hintalappua vaa'alta ja syytät kassaa.
Jep.
Multa on kassa kysynyt ”mitä nämä on”? Mm sellaisista verkkopussissa olevista avokadoista ja valmiiksi pakatusta purjosta! (Kun piti soittaa heviin ja kysyä hintaa...)
Kaupan virhehän tuo on yksiselitteisesti eli kassa hoitaa tavalla tai toisella.
Jos juttu on selkeästi asiakkaan virhe, niin käyttää tilannetajua. Jos rollaattorilla kulkeva 91-vuotias on jättänyt omenan punnitsematta, niin kassa kipaisee sen tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana.
Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella.
Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä.
Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan ne muut odottamaan siinäkin tapauksessa, jos asiakas lähtee etsimään tuotteen nimeä. Todella huonoa palvelua olisi se, jos asiakas menettäisi paikan jonossa kassan tietämättömyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä nyt keksi aivan perättömiä. Kappalehintaisia tuotteita ei punnita eikä niihin tarvitse erikseen hintalappua. Tämäkään tuote ei vaatinut punnitusta tai hintalappua.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Multa on kassa kysynyt ”mitä nämä on”? Mm sellaisista verkkopussissa olevista avokadoista ja valmiiksi pakatusta purjosta! (Kun piti soittaa heviin ja kysyä hintaa...)
Olen vanhempi myyjä, ja saan asiakkailta kiitosta, että tunnistan hevi-osaston tuotteet ja osaan tervehtiä asiakkaita.
Mutta täytyy myöntää, että joskus on minullakin vaikeuksia, esim. appelsiinit ovat mandariinin kokoisia ja muotoisia, tai hassunmallista punasipulia on vaikea erottaa pussin läpi viikunasta tai passionhedelmästä. Kun hevi ei ole aina tasalaatuista niin kuin tehtaan tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.
Tuon silti ymmärtäisi sikäli, että asiakkaan pitäisi tietää, että tuote punnitaan. Vaikka olen kyllä samaa mieltä kanssasi.
Tässä tilanteessa mitään tällaista ei ollut, eli tuote ei vaatinut punnitusta, yms. Kassa ei vain tunnistanut, mistä leivästä oli kyse eikä ilmeisesti osannut etsiä siitä viivakoodia. Joten naputellakseen tuotteen kassaan, tarvitsi tuotteen tarkan nimen ja vaati minua selvittämään sen.
Pakko myöntää, että ei tee mieli enää tuohon kauppaan mennä, kun vaihtoehtojakin on. En tiedä, viitsisikö laittaa viestiä kauppiaalle. Kauppias vaihtui vähän aikaa sitten, sitä ennen oli aivan huippukauppa. Uusi kauppias kovasti on pyydellyt palautetta. Tai sitten vain vaihdan itse kauppaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä nyt keksi aivan perättömiä. Kappalehintaisia tuotteita ei punnita eikä niihin tarvitse erikseen hintalappua. Tämäkään tuote ei vaatinut punnitusta tai hintalappua.
- ap
Joissain kaupoissa kyllä myydään paistoetuotteita kappalehinnalla, mutta silti käydään vaaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
No mitäs se viivakoodinlukulaite tuumasi tuotteesta?
Huonoa palvelua.