En edelleenkään haluaisi jauhaa autoista, mutta...
Mikä hemmetti siinä on, että aina pitää tulla perään roikkumaan? Täällä päin on nopeusnäyttöjä, joten TIEDÄN ajavani oikeaa nopeutta. Useimmiten lievää ylinopeutta, minkä korjaan heti kun havahdun rikokseeni.
Eli 50-alueella ajan 55-57, ja SILTI PERÄÄN TULLAAN ROIKKUMAAN. Yöaikaan ajan rajoitusten mukaan (miksi en???) ja jälleen tullaan perään roikkumaan. Mikä hemmetti siinä on?
EDELLEEN epäilen vahvasti, että nämä todennäköisesti mieskuskit luulevat minua mieheksi ja yrittävät haastaa johonkin lapselliseen kilpa-ajoon. Miksi he muuten roikkuisivat perässä???
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja milläs selitetään 70-80 km/h kaahailu 50:n alueella? Näitä on PALJON illalla ja yöllä täällä päin. Viikonloppuisin poliisi päivystää, muuten ei.
Sillä että ei koeta sille 50 km/h rajoitukselle olevan perusteita. En minäkään pudota koskaan TKU-HKI motarilla 120 km/h nopeudesta sataseen siinä Salon ja Lohjan välillä koska se rajoitus on aivan idioottimainen.
Vaikka sinä et tajua rajoituksen perusteita niin se ei tarkoita ettei sillä olisi perusteita.
Minä tajuan rajoituksen perusteen, mutta se on idioottimainen.
Edelleenkin, vaikka syy on sinusta idioottimainen, se ei välttämättä ole oikeasti sitä.
Jos häirii aina voi väistää vaikka pysäkille :) Turha jäädä hermostuneena siihen eteen, kun sen hermostuneisuuden kuitenkin näkee siitä ajotavasta. Auto esim. seilaa laidasta laitaan, ei uskalla lähteä ohi kun ei koskaan tiedä koska olet siellä vastaantulevien kaistalla, myös nopeus yleensä seilaa, jne...
Ensinnäkin aika pitkästä omasta ajokokemuksesta ja myös monen muun kyydissä pitkään istuneena voin kertoa, että monesti 'perässäroikkuja' ei tee sitä mitenkään tietoisesti. Siis sitä liian lähellä ajoa. Siitä on vain tullut tapa, jota kukaan ei tullut kitkemään pois. Ärsyttävää se toki silti on, muta ehkä hiukan helpottaa, kun tietää, ettet juuri sinä ole mitenkään hänen kohteenaan. Sitten on tietysti niitä kiireisiä, jotka näyttävät kiireensä roikkumalla toisen puskurissa. Joskus auttaa lyhyt jarrutus, jolloin tämä sankari SAATTAA havaita hölmöytensä ja jättää vähän enemmän turvaväliä. Vaan voi toki suuttuakin ja lähteä kiusaamaan tosissaan. Itse menettelen useimmiten siten, että hiljennän pysäkille tai levennykselle ja päästän kaaharit ohi. Turha niistä on henkilökohtaista kaunaa kantaa ja kohta sieltä takaa tulee taas seuraava kiireinen.
Itse laitan vakionopeussäätimen 7 km/h yli rajoituksen ja nyt puhun todellisesta nopeudesta. Sakotusraja on 7 km/h, kun on ensin tehty tekninen vähennys 3 km/h. Eli 80-aluella 89 on vielä sakotonta, mutta pidän vähän turvamarginaalia.
Osa kuljettajista ajaa selvää alinopeutta ja osa JARRUTTAA kameran kohdalla paljon alle sallitun. Itse ajan vakkarilla kameraan ja sillon tällöin tulee kotiin kirjallinen huomautus, mutta kukapa siitä välittää. Juttujensa perusteella ap vaikuttaa olevan jonkin sortin "poliisi".
Vierailija kirjoitti:
Ja milläs selitetään 70-80 km/h kaahailu 50:n alueella? Näitä on PALJON illalla ja yöllä täällä päin. Viikonloppuisin poliisi päivystää, muuten ei.
No mutta onneksi sinä toimit siellä poliisina :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä että ei koeta sille 50 km/h rajoitukselle olevan perusteita. En minäkään pudota koskaan TKU-HKI motarilla 120 km/h nopeudesta sataseen siinä Salon ja Lohjan välillä koska se rajoitus on aivan idioottimainen.
Vaikka sinä et tajua rajoituksen perusteita niin se ei tarkoita ettei sillä olisi perusteita.
Edelleenkin, vaikka syy on sinusta idioottimainen, se ei välttämättä ole oikeasti sitä.
Ja mitäs väliä sillä on? Se riittää minulle että syy on minusta idioottimainen, koska itse kuitenkin ajonopeuteni valitsen. Ja se syyhän on että tunnelin automaattivalvonta ei luotettavasti havaitse alle 1x1 metrin estettä tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs väliä sillä on? Se riittää minulle että syy on minusta idioottimainen, koska itse kuitenkin ajonopeuteni valitsen. Ja se syyhän on että tunnelin automaattivalvonta ei luotettavasti havaitse alle 1x1 metrin estettä tiellä.
Toki se voi riittää sinulle mutta on aika turha valittaa jos saa sakot kun se syy on kuitenkin lain näkökulmasta olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan vakionopeussäätimen 7 km/h yli rajoituksen ja nyt puhun todellisesta nopeudesta. Sakotusraja on 7 km/h, kun on ensin tehty tekninen vähennys 3 km/h. Eli 80-aluella 89 on vielä sakotonta, mutta pidän vähän turvamarginaalia.
Osa kuljettajista ajaa selvää alinopeutta ja osa JARRUTTAA kameran kohdalla paljon alle sallitun. Itse ajan vakkarilla kameraan ja sillon tällöin tulee kotiin kirjallinen huomautus, mutta kukapa siitä välittää. Juttujensa perusteella ap vaikuttaa olevan jonkin sortin "poliisi".
Ehdottomasti paras tapa ajaa rennosti on hankkia auto jossa on moderni mukautuva vakionopeudensäädin joka siis havaitsee edessä olevat autot ja sovittaa nopeuden niihin.
Silloin voi laittaa sen "nopeustoiveen" siihen sopivaan lukemaan jolla ei saa vielä sakkoja ja jos eteen tulee auto joka jarruttaa kameraan, oma auto jarruttaa myös sen mukaan ja kiihdyttää taas uudestaan kun edellä ajava kiihdyttää.
Stressi vähentyy tosi paljon kun ei tarvitse itse huolehtia nopeuden pidosta.
Oulussa motarilla on aina ruuhka-aikaan n.16 maissa varoitus pysähtelevästä jonosta. Ja aivan liian usein kolereita. Mikä siinä on, ettei voi pitää kunnon väliä edellä olevaan autoilijaan, usein juuri joku metrin väli autojen välissä. Se jono ei pysähtelisi ja kolareita ei tulisi niin paljoa, jos maltettaisiin hieman isommat välit pitää edessä olevaan autoon. Motarille liittyminenkin olisi sujuvampaa ja turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki se voi riittää sinulle mutta on aika turha valittaa jos saa sakot kun se syy on kuitenkin lain näkökulmasta olemassa.
Ja missäköhän kohtaa olen valittanut sakoista?