Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En edelleenkään haluaisi jauhaa autoista, mutta...

Vierailija
07.10.2019 |

Mikä hemmetti siinä on, että aina pitää tulla perään roikkumaan? Täällä päin on nopeusnäyttöjä, joten TIEDÄN ajavani oikeaa nopeutta. Useimmiten lievää ylinopeutta, minkä korjaan heti kun havahdun rikokseeni.

Eli 50-alueella ajan 55-57, ja SILTI PERÄÄN TULLAAN ROIKKUMAAN. Yöaikaan ajan rajoitusten mukaan (miksi en???) ja jälleen tullaan perään roikkumaan. Mikä hemmetti siinä on?

EDELLEEN epäilen vahvasti, että nämä todennäköisesti mieskuskit luulevat minua mieheksi ja yrittävät haastaa johonkin lapselliseen kilpa-ajoon. Miksi he muuten roikkuisivat perässä???

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illallakin viiden kympin alueella joku tuli ensin perään roikkumaan ja lopulta meni ohi ja katosi kaukaisuuteen, nopeutta jotain 70-80 km/h, VIIDEN KYMPIN ALUEELLA. Mutta kun tietävät, että täällä ei poliisia ole joka kulman takana päivystämässä, niin eivät välitä rajoituksista. Mitäänhän ei voi ikinä käydä, mutkan takaa ei voi ilmestyä kävelijä tai eläin, johon ei ehdi reagoimaan kaahatessaan. Ihmeellisiä idiootteja. Ap

Vierailija
2/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajan nopeammin kuin sinä ja ajamme samalla reitillä samaan suuntaan, niin ihan väistämättä päädyn jossain kohtaa taaksesi. Niin se maailma nyt vaan toimii, eikä yleensä sitä ohituspaikkaa ole siinä juuri sillä samalla sekunnilla kuin saavutan sinut, niin silloin se nyt vaan on pakko hetki roikkua siinä perässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ajan nopeammin kuin sinä ja ajamme samalla reitillä samaan suuntaan, niin ihan väistämättä päädyn jossain kohtaa taaksesi. Niin se maailma nyt vaan toimii, eikä yleensä sitä ohituspaikkaa ole siinä juuri sillä samalla sekunnilla kuin saavutan sinut, niin silloin se nyt vaan on pakko hetki roikkua siinä perässäsi.

No kyllä siinä oli mahdollisuus ohittaa monessakin kohtaa :)

Vierailija
5/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja milläs selitetään 70-80 km/h kaahailu 50:n alueella? Näitä on PALJON illalla ja yöllä täällä päin. Viikonloppuisin poliisi päivystää, muuten ei.

Vierailija
6/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa eli joku jää oikeasti siihen taakse pidemmäksi ajaksi? No jos ei puskurissa roiku niin en näe ongelmaa, silloin on ehkä huomaamattaan ajanut vähän kovempaa ja havahtui oikeaan nopeuteen saavuttaessaan sinut. Jos taas jää siihen puskuriin roikkumaan niin on vaan kusta päässä. Ei se ole mitenkään ennenkuulumatonta sekään.

Vierailija
7/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että "perässä roikkuva" voi myös pitää TURVAvälin?

Ei ole pakko perseessä olla vaikka odottaakin sopivaa ohituspaikkaa.....

Sitä paitsi se on sinun oma häpeesi jos haluat ajaa YLInopeutta. Sinä siitä sakot saat 😉

Vierailija
8/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja milläs selitetään 70-80 km/h kaahailu 50:n alueella? Näitä on PALJON illalla ja yöllä täällä päin. Viikonloppuisin poliisi päivystää, muuten ei.

Sillä että ei koeta sille 50 km/h rajoitukselle olevan perusteita. En minäkään pudota koskaan TKU-HKI motarilla 120 km/h nopeudesta sataseen siinä Salon ja Lohjan välillä koska se rajoitus on aivan idioottimainen.

Vierailija
9/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi se on sinun oma häpeesi jos haluat ajaa YLInopeutta. Sinä siitä sakot saat 😉

Näinpä :) Harmi että poliisit eivät ikinä näe näitä kaahailijoita ja saa kiinni rysän päältä. Kyllä tuo perässä roikkuminen on nimenomaan tarkoituksellista ja todennäköisesti epäilevät autoni perusteella minua mieheksi. Olen muutenkin hyvä kuski, joten siinä on lisäaihetta epäillä minua mieheksi.

Vierailija
10/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä että ei koeta sille 50 km/h rajoitukselle olevan perusteita. En minäkään pudota koskaan TKU-HKI motarilla 120 km/h nopeudesta sataseen siinä Salon ja Lohjan välillä koska se rajoitus on aivan idioottimainen.

:DDDDD Luulet voivasi itse päättää rajoitukset? On täälläkin idioottimaisia 50:n pätkiä 70:n pätkien välissä, mutta en minä voi asialle mitään. Enkä voi itse päättää, että nytpä en noudata rajoitusta, koska se on niin typerä :'DDDDD ap

Vierailija
11/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinä et tajua rajoituksen perusteita niin se ei tarkoita ettei sillä olisi perusteita.

Vierailija
12/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa ap:n tapaukseen, tosi monesti etenkin Itä-Suomessa ajetaan hiljaa paikoissa, joissa ei voi ohittaa, mutta suorilla ja ohituskaistan kohdalla selvää ylinopeutta. Kyllä tällaisen perään kertyykin puskurin nuolijoita. Omassa autossa on tehoa sen verran, että aina pääsen ohi, kun paikka tulee, mutta moni arempi ja pienemmällä kinnerillä kulkeva ei. Yli puolet perässä roikkumisista on edellä ajavan aiheuttamia.

Vierailija
13/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa eli joku jää oikeasti siihen taakse pidemmäksi ajaksi? No jos ei puskurissa roiku niin en näe ongelmaa, silloin on ehkä huomaamattaan ajanut vähän kovempaa ja havahtui oikeaan nopeuteen saavuttaessaan sinut. Jos taas jää siihen puskuriin roikkumaan niin on vaan kusta päässä. Ei se ole mitenkään ennenkuulumatonta sekään.

Tuossa juuri eilen ajelin 50:n alueella sellaista 55-57 nopeutta ja 60:n alueen suunnalta tuli joku perään roikkumaan. Hetken päästä nopeusnäyttö näytti minun nopeuteni oikeaksi, varmaan sitä ennen perässä roikkuva mietti että miksi matelen "60:n" alueella.

Vierailija
14/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili näyttää, että se takana tuleva on lähempänä kuin mitä se oikeasti on.

Vierailija
15/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa ap:n tapaukseen, tosi monesti etenkin Itä-Suomessa ajetaan hiljaa paikoissa, joissa ei voi ohittaa, mutta suorilla ja ohituskaistan kohdalla selvää ylinopeutta. Kyllä tällaisen perään kertyykin puskurin nuolijoita. Omassa autossa on tehoa sen verran, että aina pääsen ohi, kun paikka tulee, mutta moni arempi ja pienemmällä kinnerillä kulkeva ei. Yli puolet perässä roikkumisista on edellä ajavan aiheuttamia.

Nämä roikkujat ovat aina jotain bemareita ja audeja ja vastaavia. Epäilen että kaikki ovat miehiä. Ap

Vierailija
16/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDDD Luulet voivasi itse päättää rajoitukset? On täälläkin idioottimaisia 50:n pätkiä 70:n pätkien välissä, mutta en minä voi asialle mitään. Enkä voi itse päättää, että nytpä en noudata rajoitusta, koska se on niin typerä :'DDDDD ap

Jos itse ajat rajoituksen mukaan, niin fine. Joku muu voi olla ajamatta ja se on ihan hänen ja mahdollisesti viranomaisten välinen asia. Ei kuulu sinulle.

Vierailija
17/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä :) Harmi että poliisit eivät ikinä näe näitä kaahailijoita ja saa kiinni rysän päältä. Kyllä tuo perässä roikkuminen on nimenomaan tarkoituksellista ja todennäköisesti epäilevät autoni perusteella minua mieheksi. Olen muutenkin hyvä kuski, joten siinä on lisäaihetta epäillä minua mieheksi.

Ai, tämä olikin miesvihaprovo. Anteeksi erehdykseni.

Vierailija
18/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista inhottavinta on se, että jarrutetaan liikaa kameroihin... Jos kamera on 60kmh alueella, niin ei siihen helkkari tarvitse ajaa 40-50kmh.. Koko jono heijjaa näiden takia.

Vierailija
19/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peili näyttää, että se takana tuleva on lähempänä kuin mitä se oikeasti on.

Kuljettajan puoleisessa sivupeilissä ja taustapeilissä tosiaan käytetään toisinaan kuperaa peilipintaa, jolloin saadaan laajempi näkökenttä. Haittana tästä on vääristymä, eli takaa lähestyvä näyttäisi olevan lähenpänä.

Vierailija
20/31 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, sinun ei ehkä kannata sitten ajaa ollenkaan jos et edes itse pysty ajonopeuttasi päättämään.