Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen väkivalta parisuhteessa?

Vierailija
07.10.2019 |

Kertokaa kokemuksia ja miten olette selvinneet vai onko parisuhteen lopettaminen ainoa vaihtoehto. Luulen, että saan kokea miehen suunnasta sitä jatkuvasti. En vaan osaa enää erottaa mikä on normaalia ja mikä ei.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eksäni oli näennäisen korreksti. Hän ei ikinä haukkunut, vaan ensin pyysi kauniisti. Jos en suostunut, niin hän alkoi manipuloimaan. Hän oli syyllistämisen mestari, hän tiesi, että minä menen vaikka solmuun, jotta minua ei syyllistettäisi. Eli henkinen väkivalta päättyi siihen, koska minä jo tein siinä vaiheessa sitä, mitä hän halusi. Eron jälkeen tuli mukaan uhkailu.

Hän myös monesti sanoi, ettei tässä avioliitossa ole mitään järkeä, jos en pidä samoista asioista kuin hän.

Muistan myös, kun kerran yritin kaiken vuorovaikutustaitojen sääntöjen mukaan kertoa, miltä minusta tuntuu ”minä koen nyt, että sinä xxx”. Mies pärskähti ”koe ihan mitä ikinä koet. Mua ei kiinnosta,”.

Lopputuloksena minä suljin sydäntäni vuosi vuodelta enemmän. Suojelin itseäni. Ja erossa mies syyllisti minua siitä.

Vierailija
2/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Oon pahoillani, että oot joutunut kokemaan tuollaista :(

Ollaan siis oltu pitkään yhdessä ja viimeisen vuoden aikana tilanne on kärjistynyt, lähestulkoon kaikki mitä teen ärsyttää miestä. Kaikki se mikä ollu ok ja kivaa minussa aiemmin, niin ärsyttää häntä. Viimeisten viikkojen aikana on lähestulkoon lopettanut kommunikoinnin, ennen siis esim. viestiteltiin päivän aikana vaikka kuinka paljon. Jos sanon mielipiteen jostain asiasta tai purnaan jotain, tulee ärähdys tyyliin, että mulla ei ole oikeutta esim valittaa jostain epäkohdasta.

Lisäksi tuntuu, että hän rankaisee mua jotenkin omista epäonnistumistaan eikä ole elämäänsä mitenkään tyytyväinen. Meillä on kuitenkin kiva elämä, kummallakin työt ja oma asunto, autot, hyvät harrastukset.. en itsekään varmaan ole helpoin ihminen, mutta en kuitenkaan sulje toista pois ja yritän olla väleissä. Alkaa olemaan sellainen olo, että räjähdän kohta, varmaan alkaa olemaan ero ainoa vaihtoehto. Mitään keskustelua hänen kanssa ei saa aikaan, sama kun puhuisin seinälle.. tuntuu, että mun sydän on ihan kivettynyt tällä hetkellä..

Nyt muuten kun tämän kirjoittaa tähän.. eihän tässä ole enää mitään järkeä :(

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa on:

- Mykkäkoulu

- Läheisyyden kieltäminen

- Manipulointi

-Vitsiksi naamioitu toisen pilkkaaminen

- Omaisuuden rikkominen

- Turvattomuuden tunteen aiheuttaminen toiselle, uhkailu.

- Pettäminen, valehtelu

- Toisen saavutusten ja persoonan mitätöinti

- Huutaminen

Tässä nyt muutama alkuun.

Vierailija
4/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan siis oltu pitkään yhdessä ja viimeisen vuoden aikana tilanne on kärjistynyt, lähestulkoon kaikki mitä teen ärsyttää miestä. Kaikki se mikä ollu ok ja kivaa minussa aiemmin, niin ärsyttää häntä. Viimeisten viikkojen aikana on lähestulkoon lopettanut kommunikoinnin, ennen siis esim. viestiteltiin päivän aikana vaikka kuinka paljon. Jos sanon mielipiteen jostain asiasta tai purnaan jotain, tulee ärähdys tyyliin, että mulla ei ole oikeutta esim valittaa jostain epäkohdasta.

Lisäksi tuntuu, että hän rankaisee mua jotenkin omista epäonnistumistaan eikä ole elämäänsä mitenkään tyytyväinen. Meillä on kuitenkin kiva elämä, kummallakin työt ja oma asunto, autot, hyvät harrastukset.. en itsekään varmaan ole helpoin ihminen, mutta en kuitenkaan sulje toista pois ja yritän olla väleissä. Alkaa olemaan sellainen olo, että räjähdän kohta, varmaan alkaa olemaan ero ainoa vaihtoehto. Mitään keskustelua hänen kanssa ei saa aikaan, sama kun puhuisin seinälle.. tuntuu, että mun sydän on ihan kivettynyt tällä hetkellä..

Ap.

Mikä tuossa on sinun mielestäsi henkistä väkivaltaa?

Vierailija
5/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on:

- Mykkäkoulu

- Manipulointi

- Omaisuuden rikkominen

- Pettäminen, valehtelu

- Huutaminen

Läheisyyden kieltäminen? Eiköhän jokaisella ole oikeus koskemattomuuteen parisuhteessakin.

Vierailija
6/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on:

- Mykkäkoulu

- Manipulointi

- Omaisuuden rikkominen

- Pettäminen, valehtelu

- Huutaminen

Läheisyyden kieltäminen? Eiköhän jokaisella ole oikeus koskemattomuuteen parisuhteessakin.

Keskustelu ei käsittelekään oikeuksia vaan henkistä väkivaltaa. On myös oikeus vaieta, silti mykkäkoulu on vökivaltaa. On myös oikeus halveksua ja pilkata, silti se on väkivaltaa.on oikeus huutaa, silti se on vökivaltaa. Ihmisellä ylipäänsä on usein mahdollisuus ja oikeus olla typerä ja haitallinen törttö. Katso vaikka persuja sananvapausväkytyksineen.

Vierailija
7/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Mikä tuossa on sinun mielestäsi henkistä väkivaltaa?

Eli tälläinen käytös on normaalia parisuhteessa? Mitä tuo sitten on, jollei henkistä väkivaltaa? Syvää rakkautta?

Ap.

Vierailija
8/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Läheisyyden kieltäminen? Eiköhän jokaisella ole oikeus koskemattomuuteen parisuhteessakin.[/quote]

On ihan pakko sitten väärinymmärtää?

Tuolla logiikalla mykkäkoulukaan ei ole väärin, koska jokaisella on oikeus olla puhumatta. Tai ei ole väärin kohdella toista kuin ilmaa, koska jokaisella on oikeus olla rauhassa itsekseen. Tai ei ole väärin nauraa toiselle, koska on vain kohteliasta hymyillä ja olla iloinen. Jne.

Vierailija
9/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on:

- Mykkäkoulu

- Manipulointi

- Omaisuuden rikkominen

- Pettäminen, valehtelu

- Huutaminen

Keskustelu ei käsittelekään oikeuksia vaan henkistä väkivaltaa. On myös oikeus vaieta, silti mykkäkoulu on vökivaltaa. On myös oikeus halveksua ja pilkata, silti se on väkivaltaa.on oikeus huutaa, silti se on vökivaltaa. Ihmisellä ylipäänsä on usein mahdollisuus ja oikeus olla typerä ja haitallinen törttö. Katso vaikka persuja sananvapausväkytyksineen.

Tällä tyylillä kaikki on väkivaltaa. Teet pinaattikeittoa - toinen ei tykkää - väkivaltaa, ostat väärän merkkistä shampoota - väkivaltaa, haluat katsoa eri ohjelmaa - väkivaltaa...

Vierailija
10/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Normivaimo.[/quote]

Normimies pikemminkin.

Vierailija
11/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Tällä tyylillä kaikki on väkivaltaa. Teet pinaattikeittoa - toinen ei tykkää - väkivaltaa, ostat väärän merkkistä shampoota - väkivaltaa, haluat katsoa eri ohjelmaa - väkivaltaa...[/quote]

Siellä on nyt joku, johon on "kalikka kalahtanut".

Vierailija
12/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tyylillä kaikki on väkivaltaa. Teet pinaattikeittoa - toinen ei tykkää - väkivaltaa, ostat väärän merkkistä shampoota - väkivaltaa, haluat katsoa eri ohjelmaa - väkivaltaa...

Siellä on nyt joku, johon on "kalikka kalahtanut".Joo viime viikonloppuna kielsin läheisyyden baarissa kolmeltakin eri tyypiltä.

Vierailija
13/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Joo viime viikonloppuna kielsin läheisyyden baarissa kolmeltakin eri tyypiltä.[/quote]

Koet olevasi oikeutettu vähättelemään väkivallan erilaisia ilmenemismuotoja? Juuri noin ne henkisesti väkivaltaiset puolisotkin kiistävät tekonsa js mitätöivät puolison kokemusta parisuhteessakin.

Vierailija
14/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on:

- Mykkäkoulu

- Manipulointi

- Omaisuuden rikkominen

- Pettäminen, valehtelu

- Huutaminen

Jos toinen ei halua tai osaa keskustella, hän on väkivaltainen (henkisesti)?

Vierailija
15/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Jos toinen ei halua tai osaa keskustella, hän on väkivaltainen (henkisesti)?[/quote]

Teeskenteletkö tyhmää tahallasi?

Myös tuo ns turning tables on esimerkki henkisestä väkivallasta. Sitä harjoittsva yrittää kääntää uhrin kaikki kommentit päinvastoin uhria syyllistäviksi. Kiitos demonstroinnista.

Vierailija
16/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisetikin henkisessä väkivallassa ensinnäkin siitä tekee kurjaa se että sitä voi olla vaikea tunnistaa ja tunnustaa, koska jos päällisin puolin on mukava ja viehättävä. Toiseksi myös se että jos pesänrakennus on jo edennyt pidemmälle niin mitenkä se vaikuttaa niihin lapsiin.

Vierailija
17/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Jos toinen ei halua tai osaa keskustella, hän on väkivaltainen (henkisesti)?

Teeskenteletkö tyhmää tahallasi?

Myös tuo ns turning tables on esimerkki henkisestä väkivallasta. Sitä harjoittsva yrittää kääntää uhrin kaikki kommentit päinvastoin uhria syyllistäviksi. Kiitos demonstroinnista.No jos nyt kuvitellaan että tässä keskustelussa on ihan oikeasti mukana henkilöitä, joille ei aivan avaudu miksi se että et nyt ole juttutuulella, tai haluat olla ilman kosketusta, on väkivaltaa toista kohtaan, niin selitätkö niin että tyhmempikin tajuaa. Miksi sillä toisella henkilöllä on oikeus saada keskustella juuri silloin kun itse haluaa tai saada kosketusta itse määräämänään hetkenä?

Vierailija
18/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisetikin henkisessä väkivallassa ensinnäkin siitä tekee kurjaa se että sitä voi olla vaikea tunnistaa ja tunnustaa, koska jos päällisin puolin on mukava ja viehättävä. Toiseksi myös se että jos pesänrakennus on jo edennyt pidemmälle niin mitenkä se vaikuttaa niihin lapsiin.

Jos on tällainen tilanne niin luulen että monet niistä selviää sillä että turvautuu ammattiapuun. Yleensä varmaan jos kysyisi prheterapeutilta mistä ne ongelmat johtuu niin ongelmien juurien arvelisin löytyvän sieltä keskitien tienoilta.

Vierailija
19/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Henkinen väkivalta on henkistä pahoinpitelyä, tarkasti ottaen, kun se aiheuttaa uhrille jonkinasteisen terveyden uhan, esimerkiksi että tulee sen johdosta masentuneeksi, alkaa purkamaan agressioitaan muihin tai muutoin mielenterveys kärsii siihen verrattuna mitä ne normaalisti olisi. 

Vierailija
20/96 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]No jos nyt kuvitellaan että tässä keskustelussa on ihan oikeasti mukana henkilöitä, joille ei aivan avaudu miksi se että et nyt ole juttutuulella, tai haluat olla ilman kosketusta, on väkivaltaa toista kohtaan, niin selitätkö niin että tyhmempikin tajuaa. Miksi sillä toisella henkilöllä on oikeus saada keskustella juuri silloin kun itse haluaa tai saada kosketusta itse määräämänään hetkenä?[/quote]

.

Keksit itse nuo väitteet. Aloita googlaamalla sana mykkäkoulu ja palataan asiaan sitten, kun suomenkielen termit ovat hallussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi