Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi abortteje aina perustellaan niillä kaikista marginaalisimmilla syillä?

Vierailija
06.10.2019 |

Aina aborttikeskustelussa tuodaan esiin, että totta kai rais kauksen uhrilla tai alaikäisellä pitää olla oikeus aborttiin. Tai jos on rajoittunut kyky huolehtia lapsesta, niin pitää saada tehdä abortti. Tai kenties jonkin lääketieteellisen syyn takia. Aivan, näissä tapauksissa pitääkin saada tehdä abortti. Mutta nämä tapaukset ovat aivan marginaalissa kun tarkastellaan kaikkia tehtyjä abotteja. Vuonna 2014 abortteja tehtiin seuraavista syistä:

- Alle 17-vuotias, 194 kpl
- Yli 40 -vuotias, 275 kpl
- Jo 4 aikaisempaa lasta, 220 kpl
- Sikiövaurio, 355 kpl
- Lääketieteellinen syy, 69 kpl
- Rajoitettu kyky huol. lapsista, 7 kpl
- Eettinen (rais kaus, in sesti, tms.), 8 kpl

ja sitten

- sosiaalinen, 9 011 kpl

"Sosiaaliset syyt ovat ylivoimaisesti yleisimmin käytetty raskaudenkeskeytyksen peruste, joka mainittiin 92,1 prosentissa keskeytyksistä". Aika kylmäävät tilastot kieltämättä

http://www.julkari.fi/handle/10024/127103
https://fi.wikipedia.org/wiki/Abortti_Suomessa

Kommentit (267)

Vierailija
201/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea syy tehdä abortti on naisen oikeus päättää omasta vartalostaan ja suvun jatkamisesta vartalonsa avulla. Mitään muita syitä ei tarvitse olla ja toivon todella että näin tämä pysyykin.

Vierailija
202/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä se kenenkään napaa kaivaa, mistä syistä raskaudenkeskeytys halutaan?"

No sanotaanko näin, että kun katsoo noita tilastoja, niin mielestäni on huojentavaa huomata, että Suomessa ei tehdä lähes 10 000 aborttia vuodessa rais kausten takia, vaan syynä on hieman "lievempi" sosiaaliset syyt. Nämä tilastot kuitenkin kertovat jotain yhteiskunnasta jossa elämme. Jos lääketieteellisten syiden takia tehtäisiin tuhansia abortteja, niin joku voisi kiinnostua siitä, että mitä nämä lääketieteelliset syyt ovat. Onko esim. kenties päässyt tapahtumaan joku laajempi kemikaaleille altistuminen, onko ruokavaliossa jotain vikaa jne.

En ymmärrä miksi nämä aborttien syyt eivät saisi olla julkista tietoa

Kylläpäs nyt on alapeukuttajat kiukkuisia. Eli aborttien syiden tilastointi pitäisi lopettaa, vaikka niistä tilastoista voisi olla yhteiskunnallista tai kansanterveydellistä hyötyä? Jos tehtäsiin tuhansia abortteja vaikkapa sikiövaurion takia, niin tämä ei saisi näkyä tilastoissa? Tai alaikäisten aborttien määrä nousisi monella sadalla yllättäen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskikset haluaa väkisin vauvoja niille ihmisille jotka niitä vähiten haluaa ja kykenee hoitamaan? Miksi ette ajattele sikiön oikeutta syntyä äidille joka haluaa ja pystyy hoitamaan lapsensa fyysisesti ja psyykkisesti terveeksi aikuiseksi? Tiedän itsestäni että jos olisin tehnyt lapsen vahingossa ennen kuin olin siihen valmis, olisin siirtänyt sukupolvessa siirtyneet haitalliset ajattelumallit taas eteenpäin uuteen sukupolveen. On oikeasti kaikkien etu, että naisesta tulee äiti vasta kun hän tietää olevansa siihen kykenevä.

jos ei halua lapsia tulee pitää haarat kiinni.

Hahahaha! Millä planeetalla luulet meidän elävän? Seksiä harrastamalla saa kyllä lapsia, mutta ihmiset harrastavat sitä nautinnon vuoksi useammin. Joten jos et itse saa seksistä muutakuin lapsia, niin pidä kinttusi kiinni ja muut voi nauttia seksin iloista.

Vierailija
204/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä uskovaiset mesovat muiden aborteista? Kyllähän he tekevät vaikka tusinan kuten tiedetään joten eivätkö he itse ole onnellisia lapsentekoliukuhihnoja? Jotenkin ymmärtäisi mikäli yritettäisiin pakottaa aborttiin tai ehkäisyyn noita jota oikeasti jo tulisi lasten hyvinvoinnin vuoksi, mutta eihän sellaista ole vaadittu. Miksi nämä ihmiset eivät ymmärrä täysjärkisen tavoin, ettei heidän henkilökohtaiset valintansa kuulu mitenkään jonkun toisen valintoihin?

On kyllä hyvin järkyttävä ajatustapa, muut eivät saisi harrastaa seksiä, käyttää ehkäisyä eikä aborttia siksi, joku muu on sitä mieltä. Jos täällä muut saavat määrätä toisille, minäkin tahdon nämä 4+ lapsen vanhemmat steriin, mielentilatutkimuksiin ja lasut päälle.

Tuskin kukaan tosissaan, mutta yhtä hyvin. Pitäähän toisten elää siten kuten minäsanon koska minua niin huvittaa?

#EiMinunUskontoni

Vierailija
205/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suominainen perustelee aborttia raiskauksilla yms, vaikka omassa tapauksessaan ja tilastotkin sen osoittaa on vain ollut leväperäinen ( taas). Nauttinut elämästä ja syyttömät veronmaksajat ja ihmisalku maksaa laskun.

Vierailija
206/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAnhanaikaiset setämiehet paasaa. Kuulkaa jo, naisella on OLTAVA oikeus lopettaa oman lapsensa elämä. Tulkaa jo tälle vuosituhannelle! 

Vanhanaikaisten setämiesten mielestä naisille ei kuulu oikeus päättää omasta elämästään ja kehostaan.

Joo patlialkaatti totanoi niinku sortaa ja patlialkaatti omistaa naisen, nainen on orja patlialkalle, naisia alistetaan pidetään kellareissa pakotetaa synnytyskoneiksi patlialkaatissa

Vierailija
207/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä uskovaiset mesovat muiden aborteista? Kyllähän he tekevät vaikka tusinan kuten tiedetään joten eivätkö he itse ole onnellisia lapsentekoliukuhihnoja? Jotenkin ymmärtäisi mikäli yritettäisiin pakottaa aborttiin tai ehkäisyyn noita jota oikeasti jo tulisi lasten hyvinvoinnin vuoksi, mutta eihän sellaista ole vaadittu. Miksi nämä ihmiset eivät ymmärrä täysjärkisen tavoin, ettei heidän henkilökohtaiset valintansa kuulu mitenkään jonkun toisen valintoihin?

On kyllä hyvin järkyttävä ajatustapa, muut eivät saisi harrastaa seksiä, käyttää ehkäisyä eikä aborttia siksi, joku muu on sitä mieltä. Jos täällä muut saavat määrätä toisille, minäkin tahdon nämä 4+ lapsen vanhemmat steriin, mielentilatutkimuksiin ja lasut päälle.

Tuskin kukaan tosissaan, mutta yhtä hyvin. Pitäähän toisten elää siten kuten minäsanon koska minua niin huvittaa?

#EiMinunUskontoni

Koska karusellisi maksaa veronmaksajat ja pieni ihmisalku.

Vierailija
208/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä sitten, sosiaalisten syiden alle mahtuu monta seikkaa. Minä tein/sain abortin ollessani 22 vuotias, "kouluttamaton wt", koko elämäni ajan mielenterveysongelmista kärsinyt ja sain abortin puhtaasti sosiaalisista syistä. Ei peruskoulun jälkeistä koulutusta, ammatista tai työstä puhumattakaan. Sittemmin minulla on diagnosoitu skitsofrenia. Ap, olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt synnyttää tämä lapsi?

Olisit voinut jättää nussimatta.

Vierailija
209/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättää itse omasta vartalosta. Sikiö ei ole vauva. 

Minä minä minä. Feminismi on tehnyt naisesta maailman itsekeskeisimmän olennon. Minun keho, lapsen kehosta ja elämästä viis.

Sairasta.

Etpä taitaisi itsekään olla valmis uhraamaan vartaloasi tai edes pikkuvarpaan kynttäsi toisen ihmisen puolesta ja varsinkaan kärsimään synnytyskipuihin verrattavia tuskia, joten älä odota että muutkaan ovat. Tietenkin nainen on itsekeskeinen oman vartalonsa ja oman elämänsä suhteen! Kukapa ei olisi?

Normaalin moraalitajun omaava ihminen ei tapa lasta. Normaali ihminen ei ole itsekeskeinen. 

Mutta sellaiseksi tyttömme ja naisemme nykyaikana opetetaan. Itsekeskeisiksi. Heillä on muka siihen oikeus. Muu olisi sortoa.

Normaali ihminen abortoi kehostaan sellaisen olion, jota ei sinne halua. Normaali ihminen on kiinnostunut omasta hyvinvoinnistaan ja tulevaisuudestaan. Tietenkin naisilla ja tytöillä on oikeus asettaa itsensä oman elämänsä etusijalle. Ymmärrän, että sinusta olisi mukavaa kun kaikilla muilla olisi oikeus naisen ja tytön elämään ja ruumiiseen hänen itsensä ylitse, mutta näinpä ei ole ja se on ihan oikein.

Niin, toteat sen suoraan että naisilla ja tytöillä on oikeus olla itsekkäitä elämässään. Oireellista on ettet näe siinä mitään väärää. Tähän on tultu.

Oikeus omaan kehoon - iskulause, kyllä. Ikään kuin joku sen itsestäänselvyyden kiistäisi. Kuka ja missä, vuonna 2019? Toisaalta, kai lapsella on myös oikeus elämään? Mikä oikeus naisella on päättää lapsen elämä?

Feminismin aikakausi.. Naisilla vain oikeuksia, ei velvollisuuksia ja muut maksaa lystin.

Vierailija
210/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aborttia ei pitäisikään joutua perustelemaan millään syyllä vaan sen tulisi olla vapaa.

Samaa ihmettelen kuin moni muu, mikä ihme saa ajattelemaan että lapsi olisi hyvä rangaistus "huoruudesta"? (Huoruus = abortinvastustajien mukaan toivottu tai ei-toivottu yhdyntä tai muu siemennestettä vaginaan vievä temppu, josta ei toivota seuraavan raskautta.) Lapsi, eli siis elävä ihmisyksilö! Ei ole siinä kovin pitkälle taas ajateltu..

Sitten taas se näkemys, että hedelmällisen naisten tulisi vastentahtoisesti synnyttää vauvoja mahoille naisille niin..No sitä voitte fiilistellä Atwoodin kirjasta tai siihen pohjautuvasta draamasarjasta. Ei luojan kiitos tule toteutumaan.

Biologinen tosiasia on se, että seksivietti on ihmisellä yleensä huikeasti vahvempi kuin lisääntymisvietti. Esiaviollista suojaamatonta seksiä harrastettiin runsaasti silloinkin kun seurauksena kiinnijäämisestä oli kuolema/ikuinen häpeä/köyhyys/karkotus/ruoskiminen/halveksunta jne. Tosiasia on se, että niitä tahattomia raskauksia tulee miesten ja naisten ja poikien ja tyttöjen vastuuttomuuden seurauksena se 10000 vuodessa (eli jokainen meistä tuntee pakostikin ihmisen/ihmisiä jotka käyttäytyvät vastuuttomasti ja todennäköisesti myös ihmisen joka on teettänyt abortin) mikä on paljon vähemmän kuin vielä muutama vuosikymmen sitten (aika monen tänne kirjoittavan äiti/mummo on teettänyt abortin/abortteja), joten olkaamme tyytyväisiä, satsataan ehkäisyvalistukseen ja jos kuitenkin tahaton raskaus saa alkunsa niin annetaan asianosaiselle vapaa oikeus se keskeyttää.

Vierailija
211/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Suominainen perustelee aborttia raiskauksilla yms, vaikka omassa tapauksessaan ja tilastotkin sen osoittaa on vain ollut leväperäinen ( taas). Nauttinut elämästä ja syyttömät veronmaksajat ja ihmisalku maksaa laskun.

Sosiaalisiin syihin menee kaikki miehet jotka ei halua lasta mutta haluaa panna paljaalla. Niitä näyttäisi olevan hyvin paljon.

Vierailija
212/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen t a p p a m i n e n kohtuun (jossa sen pitäisi olla turvassa) on sen verran kamala asia, että jotenkinhan sitä on pakko selitellä ja mustaa puhua valkoiseksi.

Tässä oli nyt puhe raskauden keskeytyksestä, sinä voit mennä hurmefantasioinesi jonnekin muualle mässäilemään.

Vierailija
213/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raskauden keskeytystä pitäisi ylipäätään perustella?

Vierailija
214/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Feminismi on tehnyt naisesta maailman itsekeskeisimmän olennon. Minun keho, lapsen kehosta ja elämästä viis.

Sairasta.

Etpä taitaisi itsekään olla valmis uhraamaan vartaloasi tai edes pikkuvarpaan kynttäsi toisen ihmisen puolesta ja varsinkaan kärsimään synnytyskipuihin verrattavia tuskia, joten älä odota että muutkaan ovat. Tietenkin nainen on itsekeskeinen oman vartalonsa ja oman elämänsä suhteen! Kukapa ei olisi?

Normaalin moraalitajun omaava ihminen ei tapa lasta. Normaali ihminen ei ole itsekeskeinen. 

Mutta sellaiseksi tyttömme ja naisemme nykyaikana opetetaan. Itsekeskeisiksi. Heillä on muka siihen oikeus. Muu olisi sortoa.

Normaali ihminen abortoi kehostaan sellaisen olion, jota ei sinne halua. Normaali ihminen on kiinnostunut omasta hyvinvoinnistaan ja tulevaisuudestaan. Tietenkin naisilla ja tytöillä on oikeus asettaa itsensä oman elämänsä etusijalle. Ymmärrän, että sinusta olisi mukavaa kun kaikilla muilla olisi oikeus naisen ja tytön elämään ja ruumiiseen hänen itsensä ylitse, mutta näinpä ei ole ja se on ihan oikein.

Niin, toteat sen suoraan että naisilla ja tytöillä on oikeus olla itsekkäitä elämässään. Oireellista on ettet näe siinä mitään väärää. Tähän on tultu.

Oikeus omaan kehoon - iskulause, kyllä. Ikään kuin joku sen itsestäänselvyyden kiistäisi. Kuka ja missä, vuonna 2019? Toisaalta, kai lapsella on myös oikeus elämään? Mikä oikeus naisella on päättää lapsen elämä?

Feminismin aikakausi.. Naisilla vain oikeuksia, ei velvollisuuksia ja muut maksaa lystin.

Feminismin myötä naiset nähdään ikään kuin ikuisina pikkulapsina, joilta ei voi eikä saa odottaa vastuun kantamista (femmakko onkin aikamme pahin sovinisti ja seksisti) samalla tavalla kuin mieheltä. Nainen on viaton uhri, silloinkin kun tekee jotain kyseenalaista.

Rapakon takana naiset pääsevät järkyttävistäkin rikoksista kuin narttukoirat veräjästä. Meilläkin naiset saavat samoista rikoksista lyhyempiä tuomioita kuin miehet. Oikeusvaltiossa asiasta huolestuttaisiin ja siihen puututtaisiin, mutta herra feministivaltuutettu korjaan tasa-arvovaltuutettu ei asiaan tietenkään puutu sen enempää kuin mikään lainopillinenkaan taho.

Vierailija
215/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Feminismin myötä naiset nähdään ikään kuin ikuisina pikkulapsina, joilta ei voi eikä saa odottaa vastuun kantamista (femmakko onkin aikamme pahin sovinisti ja seksisti) samalla tavalla kuin mieheltä. Nainen on viaton uhri, silloinkin kun tekee jotain kyseenalaista.

Rapakon takana naiset pääsevät järkyttävistäkin rikoksista kuin narttukoirat veräjästä. Meilläkin naiset saavat samoista rikoksista lyhyempiä tuomioita kuin miehet. Oikeusvaltiossa asiasta huolestuttaisiin ja siihen puututtaisiin, mutta herra feministivaltuutettu korjaan tasa-arvovaltuutettu ei asiaan tietenkään puutu sen enempää kuin mikään lainopillinenkaan taho.

Onko miehillä mitään vastuuta kun harrastavat seksiä?

Vierailija
216/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raskaus on alkanut niin siinä on joka kerta yhtä lailla joku mies ollut leväperäinen.

Vierailija
217/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 4 aikaisempaa lasta ja äiti yli 40 v, ovat myös sosiaalisia syitä.

Anyway, mitä väliä? Kai äidille kuuluu oikeus päättää haluaako keskeyttää raskautensa vai ei? Tilastoilla voi olla joku merkitys jotain tarkoitusta varten.

Vierailija
218/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskikset haluaa väkisin vauvoja niille ihmisille jotka niitä vähiten haluaa ja kykenee hoitamaan? Miksi ette ajattele sikiön oikeutta syntyä äidille joka haluaa ja pystyy hoitamaan lapsensa fyysisesti ja psyykkisesti terveeksi aikuiseksi? Tiedän itsestäni että jos olisin tehnyt lapsen vahingossa ennen kuin olin siihen valmis, olisin siirtänyt sukupolvessa siirtyneet haitalliset ajattelumallit taas eteenpäin uuteen sukupolveen. On oikeasti kaikkien etu, että naisesta tulee äiti vasta kun hän tietää olevansa siihen kykenevä.

jos ei halua lapsia tulee pitää haarat kiinni.

Hahahaha! Millä planeetalla luulet meidän elävän? Seksiä harrastamalla saa kyllä lapsia, mutta ihmiset harrastavat sitä nautinnon vuoksi useammin. Joten jos et itse saa seksistä muutakuin lapsia, niin pidä kinttusi kiinni ja muut voi nauttia seksin iloista.

Miehillä pitäisi olla myös oikeus kieltäytyä isyydestä jos ei halua isäksi. Tässä nähdään kaksoisstandardi että nainen saa päättää itse näistä asioista mutta mies ei ja joutuu maksumieheksi. Mutta eihän naisia kiinnosta kuin omat oikeutensa ja miehiä nämä haluavat potkia päähän.

Vierailija
219/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palstalla usein sitten vastustetaan transsukupuolisten sukupuolenkorjausleikkauksia? Eikö heilläkin ole oikeus päättää omasta kehostaan? Ja eihän heidänkään tarvitsisi perustella edes asiaa mitenkään, suoraan vaan leikkaukseen, vai mitä?

Vierailija
220/267 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein abortin koska en halunnut lasta. Täysin validi syy mielestäni.

Mutta mies ei voi kieltäytyä isyydestä vaikka ei halua isäksi. Viedään väkisin poliisikyydillä testeihin. Antakaa alapeukkujen jo vyöryä. Av mammojen mielestä vain naisilla on oikeuksia ja miehillä pelkästään velvollisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän