Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 18 v muutti pois kotoa, ei pidä yhteyttä

Vierailija
05.10.2019 |

Hei!
Pitääkö teidän samaa ikäluokkaa oleva lapsi teihin yhteyttä?
Poika muutti elokuussa omaan kotiin. On soittanut tänä aikana 2 x. Minä soitan hänelle 1 x vkossa sekä laitan ehkä 1-2 wa-viestiä.

Poika käy töissä ja tienaa hyvin, jotwb ei ole tarvetta käydä pyytämässä rahaa tai tyhjentää jääkaappia,

Onko ihan normaalia? Kyseessä siis esikoinen, jonka yh olen ollut viimeiset 4 vuotta. Rahallisesti on ollut tiukkaa, mutta jotain olen pystynyt joskus järjestämään.

Onko kyse minun vaikeudestani päästää hänestä irti vai?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi että miksi poika ei halua pitää yhteyttä...

Vierailija
2/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoret taida paljon vanhempiaan miettiä kun lähtevät kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riittää kun joka viikko kuitenkin soittelet

Vierailija
4/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen elää omaa elämäänsä ja katkaise napanuorasi.

Vierailija
5/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo irtautunut äidistään. Itsenäistyy hyvää vauhtia.

Olisit tyytyväinen.

Vierailija
6/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää yhteyttä, asuu alle 10km päässä. Kerran viikossa käy kotona, saattaa olla yötäkin.

Vierailija
7/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttii irtiotostaan. Eiköhän jossain vaiheessa ota yhteyttä.

Vierailija
8/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on ihan normaalia. En ole koskaan soittanut vanhemmilleni "muuten vaan"

M31

Vierailija
9/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kun pidät yhteyttä! Pidä siitä kiinni, vaikka poikasi ei olisi aloitteellinen. Tuokin on jo hyvä, olette yhteydessä joka viikko. Toki jos haluat vielä tiiviimpää yhteydenpitoa, kannattaa keskustella poikasi kanssa

Mun vanhemmat soittaa mulle pari kertaa vuodessa. Yritän joskus itse soitella, mutta helposti se jää.

N26

Vierailija
10/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sen tartte soitella kun sinä aina soitat.

Vierailija
11/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos hoitaa itse asiansa

Vierailija
12/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31

Tuo kuulostaa ihan hirveältä. Eikö vanhempien kanssa voi vain jutella niitä näitä?

Vierailija
13/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle, joka sanoi, kysy itseltäsi. Olen kysynyt ja koen, että perusasiat ovat meillä olleet kunnossa. Olen laittanut lapset aina ykkössijalle. Ollut kotona ja saatavillla. Joten kaikki on kai ihan hyvin.

Ja se, joka sanoi, että hän on itsenäistymässä ja minun tulee olla onnellinen... olet varmaan oikeassa. Kun ei ole sitä toista aikuista arkea jakamassa, niin pyörittelee asioita yksin päässään. Kiitos!

Ap

Vierailija
14/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ikäluokkaa oleva lapsi haukkui ja solvasi minua kauan, joten katkaisin välit.

Jos,kerran olen surkea äiti niin olkoon, etsiköön paremman niistä sukulaisista jotka kuulemma ovat parempia.

En enää reagoi mihinkään, vaikka sydäntä särkee.

Vierailija
15/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kerkeä soittamaan äidilleni koska hän soittaa minulle viikottain ja laittaa välissä viellä viestiä. Eikai missään ihmissuhteessa tarvitse tuon enempää roikkua?

Vierailija
16/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Tuo kuulostaa ihan hirveältä. Eikö vanhempien kanssa voi vain jutella niitä näitä?

Sitä varten on kaverit

Vierailija
17/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa

Kun itse muutin kotoa pois, niin minun perään ei kukaan kysellyt. Nykäänkin se olen yksipuolisesti minä, joka pitää vanhenpiin yhteyttä. Siksi kyselen myös. Kun en tiedä mikä on normaalia. Ystävien vanhemmat ovat kiinnostuneita aikuisista lapsistaan, mutta minusta ei kukaan.

Siksikin mietin tällaisia.

Vierailija
18/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurijuttu. Suomessa perhe tai sukulaiset ei ole niin tärkeitä. Länsi ja itä euroopan ero on se, että länsi euroopassa omat vanhemmat tyrkätään vanhustentaloon mätänemään ja itä euroopassa otetaan samaan taloon asumaan, usein ylä tai alakertaan.

Vierailija
19/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 18v poika muutti omaan asuntoon talvella ja pitää yhteyttä ja niin pidän minäkin. Alkuun otti kuukauden pari välimatkaa ja nautti itsenäistymisestä, kävi harvemmin. Mutta nyt kun aikaa on kulunut, käy noin kerran viikossa, joskus jää yöksi. Yleensä tulee rassaan autoa tänne tai jää viikonlopuksi käyden metsällä.

Oottelehan rauhassa, eiköhän poika ala käymään kylässä kunhan pääsee alkuhuumasta 😊

Vierailija
20/61 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret hoitavat nykyään viestinnän muilla tavoilla kuin soittamalla. Ja voihan olla että poika ei koe kuulumisten kyselyä luontevaksi. Olen itsekin päälle kolmikymppinen, ja soitan vanhemmilleni vain silloin kun on jotain oikeaa asiaa. En oikein osaa sellaista säästä yms. jutustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme