Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin auton reistailusi?

Vierailija
05.10.2019 |

Meillä ainakin kun vieraiden kanssa piti lähteä pois juhlapaikasta ja automme kesti minuutti käynnistyä! Sen jälkeen taas toiminut monta vuotta ihan normaalisti... Mitä kokemuksia teillä on?

Kommentit (594)

Vierailija
121/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juttua vanhasta rakkaasta menopelistäni.

Se kehitti itseensä aikoinaan keskuslukkovian, joka oireili vain silloin kun olin yksin, tai lapsen kanssa liikenteessä. Keskuslukkovika oli sellainen että ainoastaan farmarini takaluukku aukesi avaimella. Huollossa ongelmia ei ollut. tietenkään. Onneksi 5v lapseni oli yleensä mukana aina, ja ohjasin hänet takaluukusta avaamaan kuskin oven. Toki muutaman kerran ryömin itsekin sieltä kanssaihmisten tuijotettavana.

Auto myöskin nyki kiihytettäessä pieniltä vaihteilta isommille. Valittelin asiaa autoni korjaajalle joka sanoi että se ei jostain syystä käy välillä kaikilla pytyillä(tai jotain) mutta vaiva sinänsä ei ole vaarallinen, kunhan nyt nykii silloin tällöin. Minulla oli työkaverina silloin juuri ajokortin saanut nuroi mies, joka naureskeli ja kommentoi että minä lähden liian isoilla vaihteilla liikkeelle, ja opasti vähän väliä että laita pienempi silmään niin ei nyi. Käytimme minun autoani töissä välillä siis.

Erään kerran sitten nousin liikennevaloissa autostani ulos ja kiersin vänkärin paikalle, avasin oven ja ilmoitin että herra saa nyt tulla itse ajamaan autoani kun osaa niin moitteettomasti, kun kerran on korttikin ollut jo kaksi päivää, ja ajokilometrejäkin jo varmaan 10 ilman opettajaa. 

Niin se kakistellen siirtyi kuskin paikalle, ja ekat valojen vaihtumiset meni siinä että hän sai auton ylipäätään lähtemään valoista sammumatta. Voi sitä nykimisen määrää ja laatua minun virnistellessä ja kommentoimassa hänen paskaa ajotaitoaan vieressä.Muistutin joka nykimisellä vaihteidenkäytön opettelemisesta. Enää ei työkaveri puhunut ajotaidoistani mitään, eikä myöskään koskaan autoani ajanut.

Autoa rakastin, ja itkin kun se lopulta romuttamolle roudattiin.

Vierailija
122/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkauduimme perheen kanssa autoon tarkoituksena lähteä Linnanmälle, mutta heti ajamaan lähdettyämme alkoi hirmuinen kolina. Toisen etupyörän ripustus oli pettänyt ruosteen takia ja etupää olikin selvästi lintallaan nyt kun sitä osasi katsoa.

Missä oli se nolo kohta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton polttoaineensyöttö rikkoutui ajaessamme kauppakeskuksen parkkihalliin. Konepellin alta alkoi nousta savua. Onneksi ehdin sammuttaa auton ennen kuin syttyi tuleen.

Sitten minä työnsin ja vaimo ohjasi, että saatiin auto pois kulkuväylältä. Muutamat kanssa-autoilijat palkitsivat rivakan toimintamme huudattamalla äänimerkkiä.

Vierailija
124/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pari vuotta vanha citymaasturi. Ensin alkoi palaa vikavalo, joka ilmoittaa, että moottorin teho on laskenut. En siitä jaksanut moottoritiellä välittää, auto kuitenkin kulki. Olin Alppilan tienoilla liikennevaloissa, kun auto ei enää kulkenutkaan. Kun painoin kaasun pohjaan, se lähti matelemaan hitaasti ja piti ääntä. Töölönlahden tienoille se sitten jäi. Sen sijaan, että ihmiset olisivat pysähtyneet auttamaan, kaksi autoilijaa pysähtyi huutamaan minulle. ”Tajusitko sä h*lvetin idiootti, että sä et voi jättää autoa tuohon?, tuo on vaarallista.” Ja keski-ikäinen mies jakkupuvussa kävi uhkailemaan, että tuleepa isot sakot, kun hän kutsuu liikennepoliisit paikalle. Minä sanoin, että kun auto ei kulje, niin en pysty sillä ajamaan. Siihen sain pelkkää haukkumista vastaukseksi. Se ensimmäinen huutamaan pysähtynyt sanoi, että jos auto on vielä tunnin päästä siinä, niin hän antaa sille vähän puskuriin kyytiä. Mitä lie tarkoittanut. Mutta joka tapauksessa törkeää käytöstä!

Anteeksi nyt aiheen vierestä, mutta mua naurattaa toi "keski-ikäinen mies jakkupuvussa" :D

Vierailija
125/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kyllä kaikenlaisia koslia. Periaatteenani on näet ollut se ettei autosta kannata maksaa yli 1000 euroa, ja sitten niillä ajetaan niin kauan kuin ne pakko romuttaa, tai kun eteen tulee remontti joka on kalliimpi kuin "uuden" auton hankinta. 

Esim. kerran oli yksi Honda Civic, mistä hajosi pakki, ja sitten oli pakko valita esim. parkkipaikat aina niin että niistä pystyi lähtemään eteenpäin.

Sitten oli toinen, Seat Ibiza, mikä saattoi sammua kesken ajon. Siis ihan tuosta noin vaan. Käynnistyi yleensä uudestaan saman tien, ennen kuin edes pysähtyi. Mieheni ei uskonut että tämä oli mahdollista, väitti että onnistuin sammuttamaan auton jotenkin itse. Eräänä päivänä hän alkoi tutkia asiaa. Auto syttyi palamaan siinä pihassamme. Että kyllä siinä joku vika taisi olla :D

Kauhein juttu oli kerran, kun aloin jossain mielenhäiriössä säätämään Opel Astran ratin korkeutta kehä I:llä huristellessani. Ratti irtosi kokonaan. Onneksi sain sen runtattua takaisin paikoilleen ennen kuin mitään kävi. Kyllä siinä sydän hakkasi loppumatkan!

Vierailija
126/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kyllä kaikenlaisia koslia. Periaatteenani on näet ollut se ettei autosta kannata maksaa yli 1000 euroa, ja sitten niillä ajetaan niin kauan kuin ne pakko romuttaa, tai kun eteen tulee remontti joka on kalliimpi kuin "uuden" auton hankinta. 

Esim. kerran oli yksi Honda Civic, mistä hajosi pakki, ja sitten oli pakko valita esim. parkkipaikat aina niin että niistä pystyi lähtemään eteenpäin.

Sitten oli toinen, Seat Ibiza, mikä saattoi sammua kesken ajon. Siis ihan tuosta noin vaan. Käynnistyi yleensä uudestaan saman tien, ennen kuin edes pysähtyi. Mieheni ei uskonut että tämä oli mahdollista, väitti että onnistuin sammuttamaan auton jotenkin itse. Eräänä päivänä hän alkoi tutkia asiaa. Auto syttyi palamaan siinä pihassamme. Että kyllä siinä joku vika taisi olla :D

Kauhein juttu oli kerran, kun aloin jossain mielenhäiriössä säätämään Opel Astran ratin korkeutta kehä I:llä huristellessani. Ratti irtosi kokonaan. Onneksi sain sen runtattua takaisin paikoilleen ennen kuin mitään kävi. Kyllä siinä sydän hakkasi loppumatkan!

Joistakin asioista ei kannata ihan vaan periaatteen takia pitää kiinni. Yksi niistä on oma (ja liikenteessä muidenkin) turvallisuus.

Vierailija
127/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä sunnuntaina en saanut takakontin luukkua auki. Mut hälärit soi senkin edestä. Sitä meteliä ja hellettä. Ainakin kaikki kuulivat missä olen menossa😊

Vierailija
128/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturi hajos katsastuksessa ja katsastusmies joutui työntämään auton ulos.

Vierailija
129/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pakoputki tippui.

Ensin tipahti takapää, ja siinä pätevänä sidoin sen köydellä jotenkin jotta pääsisin kotiin.

Jonkin ajan päästä tipahti etupää. Ajoin siis jonkin matkaa pakari laahaten köyden jatkona auton perässä.

Yksi lapsi siinä ainakin ehti nähdä tilanteen.

Mulla tippui syöksysämpylä saabista pakoputkisto koko matkalta pakosarjasta lähtien, olin sellaisesa kanjonimaisessa lähiössä just alkupäästä ajamassa sen lähiön läpi ja se räyhäralliautosoundi oikein korostui ja kaikui joka puolelta huolella. Huomionsaanti oli mitä todennäköisin kun pakoputki kattotelineellä jatkoin matkaa.

Sämpylämuisto minullakin. Meillä oli synkänvihreä Saab, lähdin töihin, kyydissä istui murrosikäinen tyttäreni. Oikeanpuoleisen takarenkaan päältä putosi sellainen kaari, siis sisäpuolelta. Tytär nousi autosta ja sanoi ettei enää moskaan suostu istumaan sen Saabin kyydissä. 😁

Oli muuten halpaa ajoa sillä autolla, maksoi 1000 markkaa, ajettiin monta vuotta, mitään ei tarttenut tehdä ja myin sen 800 markalla eteenpäin.

Kaunishan se ei ollut, mutta sole niin nuukaa.

Tutuille terkut.

Vierailija
130/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni vaimo täytti tuulilasin pesuainetta ja sitä sitten menikin ympäritolkulla. Ihmeteltiin ensin että miten sitä noin paljon voi mennä.

Ei ihmetelty enää, rouva oli kaaanuti pesuaineen moottoriin venttiilikannen tulpasta.

Siis mikä on venttiilikannen tulppa?

Se on se siinä venttiilikopan kannessa oleva kierrettävä korkki, mistä yleensä öljyä lisätään.

Vierailija
131/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakkaalla kuplavolkkarilla oli käynnistymisongelmia 90-luvulla. Hauskinta tai nolointa oli kun piti pyytää läpi menneen katsastuksen jälkeen katsastusmies työntämään mulle auto käyntiin. :)

Vierailija
132/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun entinen autoni sammui kerran akkuvian takia Mäkin drive in -kaistalle siten, että takana oli pitkä jono muita autoja. Takanani olleet virolaiset raksamiehet kuitenkin työnsivät minut ensin luukun kohdalle maksamaan ja siitä vielä parkkipaikalle pois muiden tieltä. Saatuaan oman tilauksen nämä raksamiehet vielä auttoivat käynnistämään autoni akkukaapeleiden avulla ja uhkaava pikaruokapainajainen sai lopulta onnellisen lopun... Mäkin työntekijän ilme oli kuitenkin silkkaa kultaa, kun hän huomasi minun olevan käsivoimin liikkeellä.

Vierailija
133/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni vaimo täytti tuulilasin pesuainetta ja sitä sitten menikin ympäritolkulla. Ihmeteltiin ensin että miten sitä noin paljon voi mennä.

Ei ihmetelty enää, rouva oli kaaanuti pesuaineen moottoriin venttiilikannen tulpasta.

Siis mikä on venttiilikannen tulppa?

Tarkoittanee öljyntäyttöaukkoa. Toivottavasti autolla ei sentään ajettu.

Vierailija
134/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla olin ostamassa ensimmäistä omaa autoa. Ajoin pienen kierroksen ja kun siirryin moottoritielle kokeilemaan auton kiihtyvyyttä niin vaihdekeppi lähti pois paikoiltaan ja vaihde jäi vapaalle.

Ei muuten, mutta oli ruuhka ja oltiin tosiaan ohituskaistalla ja oikealta puolelta alkoi jo painaa autoja ohi, joten meinasi ihan oikeasti olla vaarallinen tilanne.

Jollain ihmeen kaupalla sain vaihdekepin takaisin paikoilleen ja vaihteen sisään. Sitten ajettiin hyvin rauhallisesti takaisin autokaupalle, luovutettiin avaimet ja mutistiin jotain epäselvää kommenttia ja pois.

Vierailija
135/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitikassa oli sähkövikaa. Hain lapsen päiväkodista ja auto oli parkissa siinä päiväkodin edessä. Avasin ovet, laitoin lapsen autoon ja auto purskautti pissapojan nesteet ulos. Eikä ollut siis käynnissä edes. 🤪 samalla auto alkoi pitää sellaista kovaäänistä hurinaa - edelleen sammuksissa.

No, ajeltiin siitä lyhyt matka kotiin, sammutin auton ja taas alkoi hurina. Jätin sen sitten siihen parkkipaikalle hurisemaan. Pelkäsin oikeasti, että koko romu räjähtää käsiin. Lopulta ajoin huoltamolle ja muistaakseni akun johdot irrotettiin hetkeksi tms. Sen jälkeen toimi taas normaalisti.

Vierailija
136/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla pakkasella tila-auton ovet jäätyi kiinni. Sisään pääsi vain takaluukusta. Ovet aukesi sitten joskus, kun auto oli lämmennyt. Auto oli kerran korjaamolla. Korjaaja meni sisään takaluukusta ja luukku meni kiinni. Eli oli autossa jumissa. Onneksi oli puhelin mukana, niin sai soitettua apua. Unohdettiin kertoa, että takaluukun väliin pitää laittaa lumiharja, koska ovea ei saa auki sisäpuolelta.

Vierailija
137/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakoputkessa oli reikä, hivenen hävetti se pörinä kaupungissa ajaessa.

Pakoputkessa on aina reikä, jossei olisi se olisi tanko.

Vierailija
138/594 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu jättää arvet sieluun kirjoitti:

90-luvulla kierrettiin kylää ahkerasti, ja yritettiin tehdä vaikutus tyttöihin jotka istuskelivat rivissä katselemassa. Bensamittarini ei oikein toiminut ja kerran autosta loppui aineet juuri torilla kymmenpäisen tyttölauman edessä. Voin vieläkin muistaa sen ivallisen naurun... tai ehkä vain kuvittelin :)

Ja silloin ei ollut kännykkää, mutta torilla oli kyllä puhelinkoppi. Korvat punaisina sinne sitten soittamaan isää paikalle. Ei ollut cool olo.

Tiiätkö ei tytöt oikeesti piittaa tollasista asioista. Yleensä herää vain empatia. :)

Vierailija
139/594 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilu jättää arvet sieluun kirjoitti:

90-luvulla kierrettiin kylää ahkerasti, ja yritettiin tehdä vaikutus tyttöihin jotka istuskelivat rivissä katselemassa. Bensamittarini ei oikein toiminut ja kerran autosta loppui aineet juuri torilla kymmenpäisen tyttölauman edessä. Voin vieläkin muistaa sen ivallisen naurun... tai ehkä vain kuvittelin :)

Ja silloin ei ollut kännykkää, mutta torilla oli kyllä puhelinkoppi. Korvat punaisina sinne sitten soittamaan isää paikalle. Ei ollut cool olo.

Tiiätkö ei tytöt oikeesti piittaa tollasista asioista. Yleensä herää vain empatia. :)

Varo, ettei kuplastasi lopu happi.

Vierailija
140/594 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä. Yksikin sellainen, että menin Ruoholahden ostarin alla parkkihalliin ja yhdessä mutkassa käänsin rattia liikaa vasemmalle ja siinä oli sokeassa kulmassa pilari. Ryttäsin auton siihen niin pahasti, että hädin tuskin sain auton nilkutettua ulos sieltä hallista lähikadun varteen ja hinaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme