Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloin auton reistailusi?

Vierailija
05.10.2019 |

Meillä ainakin kun vieraiden kanssa piti lähteä pois juhlapaikasta ja automme kesti minuutti käynnistyä! Sen jälkeen taas toiminut monta vuotta ihan normaalisti... Mitä kokemuksia teillä on?

Kommentit (594)

Vierailija
281/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengas puhkesi ja rekkapenat tuijotti, kun vaihdoin vararenkaan iltapuvussa. Nolotti.

Vierailija
282/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki nolot jutut auton kanssa on ollu hauskoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin 60v synttäreillä viime kesänä meidän Ladasta katkes jakohihna. Mies siellä talon pihassa vaihtoi uuden hihnan, synttärivieraat ihmetteli ympärillä ja taas Lada toimi hienosti.

Vierailija
284/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla olin peruuttamassa autotallista, valotkin oli jo paalla mutta vaihdekeppi ei liikkunut mihinkaan. Monta kertaa tarkastin etta painoin jarrua samalla (automaatti). Viimein piti pyytaa mies apuun, han kaansi virta-avainta ja naureskeli etta nain lahtee paremmin.

Kortti minulla on ollut noin 100 vuotta. :D

Vierailija
285/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastuksessa kun auto oli nosturilla ja setä tärisytti koneella niveliä tutkien, niin etupyöristä putosi pölykapselit lattialle. Kauheen kolina ja toinen kapseli halkes, onneks ei kenenkään päälle tippunu.

Vierailija
286/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ollut auton vika. Käytiin miehen kanssa grillillä syömässä mehevät ateriat. Siitä sitten ajellessa piereskeltiin ja naureskeltiin. No tottakai sattuikin puhallusratsia kohdalle, kun aromit oli voimakkaimmillaan ja piti ikkuna avata poliisisedälle.

Mies nolona avasi ikkunan. Minä vieressä pidättelin naurua ja katselin poliisin muikeaa ilmettä.

Vierailija
287/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Auto sammui liikennevaloihin eikä lähteny käyntiin, ja olin vielä ensimmäisenä valoissa. Siinä sitten huitoa ihmisille että menevät ohi. Onneks sen verran salitaustaa että jaksoin yksin työntää auton edestä tien viereen.

-Sama autonromu jätti perjantai-iltana kaupungin vilkkaimmalle sillalle. Laturi oli mennyt, ambulanssikin kävi kysymässä oliko joku hätänä. Sitten kun lähdettiin hinaamaan niin unohdin kääntää virrat päälle niin iski rattilukon päälle ja olin jo tovin vastaantulijan kaistalla, onneks selvittiin siitä säikähdyksellä.

-Auto vuoti öljyä pakosarjalle kesäkuumalla ja kun olin risteyksestä lähdössä kiihdyttää kun rupes ärsyttää kun mopopoika hiillosti perässä niin pistin tallan pohjaan ja vähän ajan päästä katoin taakse päin niin ihan helvetinmoinen sininen savupilvi ja mopopoika joutu pysähtyy kun ei nähny sen savuverhon läpi, arvaa hävettikö.

-Yhdessä autossa oli pitkissä valoissa kosketushäiriö ja yks kerta kun ajoin pimeällä tiellä ja auto tuli vastaan ja vaihdoin tietysti pitkät pois niin eikös miun auto ruvennu rämpyttää pitkiä ja lyhyitä kun jotain helvetin sos-merkkejä, siinä sitten vastaantulijakin lopulta hermostu ja väläytteli takasin.

Siinä kommelluksia mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen.

Vierailija
288/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta kirjoitti:

-

-Auto vuoti öljyä pakosarjalle kesäkuumalla ja kun olin risteyksestä lähdössä kiihdyttää kun rupes ärsyttää kun mopopoika hiillosti perässä niin pistin tallan pohjaan ja vähän ajan päästä katoin taakse päin niin ihan helvetinmoinen sininen savupilvi ja mopopoika joutu pysähtyy kun ei nähny sen savuverhon läpi, arvaa hävettikö.

.

Oliko takamoottorinen auto?

Vierailija
289/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ollut auton vika. Käytiin miehen kanssa grillillä syömässä mehevät ateriat. Siitä sitten ajellessa piereskeltiin ja naureskeltiin. No tottakai sattuikin puhallusratsia kohdalle, kun aromit oli voimakkaimmillaan ja piti ikkuna avata poliisisedälle.

Mies nolona avasi ikkunan. Minä vieressä pidättelin naurua ja katselin poliisin muikeaa ilmettä.

🤣🤣

Vierailija
290/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin onnellinen ihka uuden Citroen BX:n omistaja. Kaupungin keskustassa, liikennevaloissa seisoessani tuli jalkakäytävältä rouvashenkilö hakkaamaan apumiehen puolen sivuikkunaa. Aukaisin ikkunan ja kysyin mikä hätänä, rouva huutamaan, että autoni ruiskuttaa hänen päälleen jotain. Menin katsomaan ja toden totta, lokasuojan alta suihkusi oikein reippaasti jotain.  Hydraulijärjestelmän putki oli irronnut ja suihkutti öljyt lokasuojan alta jalkakäytävällä seisoneen rouvan päälle. Vaatteet piloille ja hirveä näytelmä, jouduin korvaamaan takkinsa. En tajunnut edes pyytää vakuutuksesta tai autoliikkeeltä kompensaatiota korvaukseen. Oli muuten auto, jossa oli uskomaton määrä erilaisia vikoja uudesta lähtien, oli mallisarjansa ensimmäisiä.

Vierailija
291/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ollut kortti pari vuotta.

Eräänä talvipäivänä lasit oli aivan jäässä ja auto kylmä ja piti lämmittää autoa pitämällä moottoria käynnissä. Mulle oli opetettu, että parhaiten lämpiää kun paikalla ollessaan painaa kaasua.

No painoin "kaasua" varmaan 10 min ja ihmettelin kun ei lämpene. Seuraavaksi aloin ihmettelemään aivan järkyttävää palaneen hajua. Olin polkenut kaasun sijaan kytkintä.

Hävetti ja auto haisi monta päivää.

Vierailija
292/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta kirjoitti:

-

.

Oliko takamoottorinen auto?

Ei kun ooppeli

Vierailija
293/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken kiihdytyksen ahtopaine-anturi hajosi. Auto meni varaohjelmalle. 400hp putosi varmaan 150hp:ksi.

Vierailija
294/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoni ei käynnistynyt, ja aikana ennen kännyköitä piti mennä viereiseen taloon soittamaan isälle.

No talossa oli nihkeä perhepäivähoitaja, joka oli kuulemma juuri saanut lapset unille, kun pimputin ovikelloa. Sain kuitenkin soittaa, ja jotenkin asia selvisi, en muista tarkemmin enää. Mutta mieleen jäi, että nolotti (ihan turhaan näin vuosien päästä ajatellen).

Vierailija
295/594 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuodesta 2004 vuoteen 2005 vanha Bemarin romu, joka oli yhtä noloa vikaa. Kesällä menin sen tyhmänä ostamaan. Ei olisi ikinä pitänyt. Mutta kun oli niin jumalattoman sateinen kesä, niin oli pakko ostaa auto, että pääsi liikkumaan ilman että oli koko ajan kuin uitettu koira. Työmatka yli kymmenen kilsaa. Epäonnekseni sitten ilmaantui eteen semmoinen kärry, minkä kohdalla päti helvetin hyvin sanonta moni kakku päältä kaunis. Minä hullu menin ja ostin.

Kuukausi oston jälkeen siitä levisi moottori. Just kun olin saatana ehtinyt kaverille kehaisee, että on ollu hyvä auto, mitään vikaa ei ole ollut. Siinähän ne kuuluisat viimeiset sanat sitten tulivatkin. Kun lähdin ajelee kotiin päin, niin motarilla levisi moottori kuin jokisen eväät ikään. Sitten kateltiin. No, moottori rempattiin ja sen jälkeen oli jarrujen vuoro pettää. Just sopivasti katsastuksen alla hävisi jarrut takaa, joka tiesi hylkyä. Jarrusylinteri meni vaihtoon. Sitten siinä oli yhtä sun toista vikaa tämän tästä. En jaksa niistä tässä enempää kertoa, koska siitä tulisi jo kirja. BMW 316i vuosmallia 1990 oli kyseessä. Niin paska auto, että jopa isävainaan tsekkiläisvalmisteinen takamoottori Skoda oli parempi ja luotettavampi auto.

Vierailija
296/594 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädin 60v synttäreillä viime kesänä meidän Ladasta katkes jakohihna. Mies siellä talon pihassa vaihtoi uuden hihnan, synttärivieraat ihmetteli ympärillä ja taas Lada toimi hienosti.

En ihan usko. Jos jakohihna katkeaa moottori on entinen, koska männät ja venttiilit pääsee toistensa kanssa kosketukseen.

Vierailija
297/594 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan usko. Jos jakohihna katkeaa moottori on entinen, koska männät ja venttiilit pääsee toistensa kanssa kosketukseen.

Ei kaikissa moottorityypeissä, joissain eivät ylety toisiinsa, ja auto vain sammuu.

Kyseessä ei varmaankaan ollut takaveto-Lada, koska niissä on jakoketju eikä hihnaa...

Vierailija
298/594 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auton tekniikka pettää, miksi omistajan tulisi sitä hävetä, syyhän on valmistajan, jollei sitten hajoamisen syynä ole huoltojen laiminlyönti...

Vierailija
299/594 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton pohjasta irtosi jokin muovinen kotelo/läppä toisesta päästään ja ajettaessa se hankasi tietä vasten kuin lumiaura. Oli noloa ajella kotiin, kun autosta kuului todella voimakasta hankaavaa ääntä. Ihmiset kääntyivät kummissaan katselemaan. Kotona kiinnitin läpän parilla itseporautuvalla ruuvilla.

Vierailija
300/594 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton takarengas ei liikkunut 😬 ajoin vaan ja ihmettelin kun luistelee. Risteyksessä en päässyt eteenpäin, ystävällinen mies tuli sanomaan että aja kaupan pihaan, rengas ei liiku. Laittoi tilalle vararenkaan autostani. Onneksi kohteliaita ja avuliaita miehiäkin olemassa!