Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (276)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pahin ja noloin oli se kun kesken työmatkan tajusin että työpaikan autotallin avaaja on kiinni autoni avainnipussa. Sain älynväläyksen räpeltää se siitä irti kesken ajon. En tiedä mitä ihmettä ajattelin mutta lopputulos oli se että avainnippu kääntyi siten että auton virta-avain heilahti ulos ja auto sammui kesken ajon. Ja ratti tietenkin lukittui niin että ohjaaminen muuttui hankalaksi. Siinä sitten taituroin itseni motarilla tiensivuun ja sain hätävilkut päällä jotenkin avaimen takaisin paikoilleen ja auton jälleen käyntiin. En ole tätä uskaltanut ikinä kertoa edes miehelleni. 120 km/h vauhtia. Onneksi ei käynyt pahasti.

Pari juttua.

Jos auton ratti lukittuu, on ihan sama miten ”taituroit”. Autoa ei voi ohjata.

Vierailija

Olin nuorena ostamassa ensimmäistä autoani ja koeajoin yhtä käytettyä ehdokasta. Ajoin toki myös moottoritielle ja kiihdytyksen jälkeen ohituskaistalla keskellä ruuhkaa, kun olin vaihtamassa vaihdetta vitoselle jäi vaihdekeppi käteen ja vaihde vapaalle. Jollain ihme tuurilla sain sen takaisin paikoilleen, vaihteen silmään ja ajelin hyvin rauhallisesti takaisin autokaupan pihaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Katsastuksessa auto ei lähtenyt enää käyntiin kun katsastusmies yritti ajaa sen autonostimelta pois. Oli siis jo mennyt ns. läpi mutta ei käynnistynyt. Uudempia saksalaisia elektroniikkaihmeitä, niin katsastusmies kyseli, että onko tässä joku käyttäjän tunnistus kun ei käynnisty..

Vika oli virtalukossa, jonka vaihdatin myöhemmin uuteen. 850 euroa.

Vierailija

Autot <3

ensimmäinen kosketus automurheisiin oli jo lapsena, en muista olisiko mun isällä ollut _yhtään_ autoa joka olisi toiminut moitteettomasti :D 

teininä oli upea kokemus kun iskä tuli hakemaan koulusta kesken päivän, joku erikoistapaus mikä lie. ikivanha toyota sammahti tapansa mukaan koulun pihaan. se piti tuupata käyntiin ja minä tiesin jo hyvät otteet mistä ottaa kiinni ja mistä ei, tietystä kohtaa auton ovea ei saa työntää koska ruosteinen sarana voi antaa periksi ja ovi tipahtaa. naama punaisena tuuppasin autoa käyntiin, koulukaverit nenät kiinni ikkunoissa ja iskä auton ratissa valmiina, toinen jalka kytkimellä, toinen avuliaasti heilui auton ovesta ja tuuppi asfaltilta lisää vauhtia. lähtihän se, tottakai, pari kertaa yskähdeltyään.

tuosta autosta päästiin kun vaihtoi tadaa- kaksitoistavuotiaaseen saabiin. kerran siitä hävisi jarrut, mutta ei ollut rahaa huoltoon ennenkuin tilipäivänä. kauppareissuilla auto pysähtyi kun ajoi sopivan hitaasti päin seinää. lisävalot oli mennyttä, tottakai, mutta puskuri oli jo runtassa. ei haitannut. 

oli oikein luksusta kun tämä saabi vaihtui nissaniin joka oli vain kahdeksan vuotta vanha. nissanin käynnissä oli pahasti vikaa silti ja se joko starttaili yksinään tai ei startannut ollenkaan. jarrut toimi, joten oli kelpo peli. nissanilla iskä ajelikin pitkään ja hartaasti kunnes penkistä napsahti jousi kuluneen istuinkankaan läpi mummon takamukseen. mummo rääkäisi niin että iskä oli meinannut ajaa ojaan. jousi kinnattiin takaisin penkin uumeniin ja jeesusteippiä päälle. 

nyt eläkepappa iskällä on parivuotias maasturi. minulla on näitä teippiviritelmä-missäjarrut-autoja. teini kulkee bussilla. 

Vein talvella poikaani kouluun ja auton vasen takapyörä ei suostunut pyörimään. Meno oli aikamoista pomppimista. Vähän ennen koulua jouduin pysähtymään bussipysäkille. Pysäkillä oli nuori nainen, joka tiesi mistä kiikastaa. Parilla napakalla kolautuksella hän sai takapyörän jäätyneen jarruhihnan irti. Edellisenä iltana oli ollut sulaa ja olin ajanut parin vesilätäkön yli.

Vierailija

Olen aina ajanut ylpeydellä ja ympäristöystävällisesti loppuun asti. Kerran 2010 runsaslumisena talvena lähdin työpaikalta kotiin. Heti alussa on iso ylämäki, ei edes jyrkkä, mutkan jälkeen, joten vauhtia muutenkaan ei ehdi paljon ottaa saatika nyt silloin sään puolesta. Pääsin juuri ja juuri puoleen väliin ja sitten suti vain tyhjää ja lopulta alkoi valumaan alas mäkeä hitaasti. Ei muuta kuin känkän avulla peruutin hitaasti mäen alas, kiertotien kautta ilman mäkiä kotiin ja uudet renkaat ostamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajanut ylpeydellä ja ympäristöystävällisesti loppuun asti. Kerran 2010 runsaslumisena talvena lähdin työpaikalta kotiin. Heti alussa on iso ylämäki, ei edes jyrkkä, mutkan jälkeen, joten vauhtia muutenkaan ei ehdi paljon ottaa saatika nyt silloin sään puolesta. Pääsin juuri ja juuri puoleen väliin ja sitten suti vain tyhjää ja lopulta alkoi valumaan alas mäkeä hitaasti. Ei muuta kuin känkän avulla peruutin hitaasti mäen alas, kiertotien kautta ilman mäkiä kotiin ja uudet renkaat ostamaan.

Siis renkaat loppuun asti.

Vierailija

Mulla oli sellanen punanen pösö. Siinä oli varashälytin joka lähti itsestään päälle välillä ja se piti laittaa pois sellaisella irrallisella namikalla. Kerran olin toisella puolella kaupunkia kun meni päälle ja namika oli jäänyt kotiin. Ajelin sitten pillit päällä kotiin. 

Toisen kerran kytkin tai kaasupoljin jäätyi ja jäi pohjaan, en muista kumpi. Mutta vaikka vaihde oli 1-2, auto ulvoi ja yritti ajaa 80 km/h, moottori huusi ja minä yritin painaa jarrua vauhdin hiljentämiseksi. Crc-öljy auttoi.

Kerran taas seudun iso lokkiparvi oli päättänyt lentäessään että just tässä auton päällä on vessa. Liekö johtajalokki päättänyt että nyt just tässä kohtaa luukku auki ja muut seuranneet perässä. Auton päällä oli varmasti satoja paskoja, tulleet yhden yön aikana.

Auton taru loppui sitten vuoroa ajavan bussin eteen tukkimaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos jonkin kanssa autoilussa ei tule nuukailla on renkaat. Idiotismia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos jonkin kanssa autoilussa ei tule nuukailla on renkaat. Idiotismia.

Totta. Autossa pitää olla toimivat jarrut ja minimivaatimusta paremmat pyörät.

Vierailija

Kyyditsin lastani ja lapsen kavereita sitikallamme. Rengas kolahti monttuun, josta seurasi että sivuikkunan liimaukset petti. Oli kylmä ja sateinen päivä, niin ei ollut kovin mukava loppumatka. Ei kyllä pitäisi ikkuna niin herkästi irti lähteä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pari vuotta vanha citymaasturi. Ensin alkoi palaa vikavalo, joka ilmoittaa, että moottorin teho on laskenut. En siitä jaksanut moottoritiellä välittää, auto kuitenkin kulki. Olin Alppilan tienoilla liikennevaloissa, kun auto ei enää kulkenutkaan. Kun painoin kaasun pohjaan, se lähti matelemaan hitaasti ja piti ääntä. Töölönlahden tienoille se sitten jäi. Sen sijaan, että ihmiset olisivat pysähtyneet auttamaan, kaksi autoilijaa pysähtyi huutamaan minulle. ”Tajusitko sä h*lvetin idiootti, että sä et voi jättää autoa tuohon?, tuo on vaarallista.” Ja keski-ikäinen mies jakkupuvussa kävi uhkailemaan, että tuleepa isot sakot, kun hän kutsuu liikennepoliisit paikalle. Minä sanoin, että kun auto ei kulje, niin en pysty sillä ajamaan. Siihen sain pelkkää haukkumista vastaukseksi. Se ensimmäinen huutamaan pysähtynyt sanoi, että jos auto on vielä tunnin päästä siinä, niin hän antaa sille vähän puskuriin kyytiä. Mitä lie tarkoittanut. Mutta joka tapauksessa törkeää käytöstä!

Anteeksi nyt aiheen vierestä, mutta mua naurattaa toi "keski-ikäinen mies jakkupuvussa" :D

Jos se oli aito helssinkiläinen meterosexuali? Tietenkin,partainen kaljupää, jolla oli karvaiset sääret ja korkokengät😀

Vierailija

Rellussa oli muutamakin nolo asia. Talvella ovet eivät pysyneet kiinni vaan mutkassa saattoi aueta selkosen selälleen, jos siitä ei pitänyt kiinni. Toinen oli kun kesällakin moottoritiellä 120 km/h vauhdissa moottori sammui ja joutu starttailemaan moottori käyntiin kovassa vauhdissa. Ei oo rellua enää eikä tule.

Vierailija

Keskellä neljän ruuhkaa, kääntyvien kaistalla, vanha amisbemari päätti sylkäistä ylävesiletkun irti syyläristä. Höyry vaan nousi konepellin alta ja tunki kabiiniin, ja hetken jo luulin, että se on savua ja että koko perkeleen auto syttyi palamaan. Ei siinä auttanut muu kuin sammuttaa moottori ja lyödä hätävilkut päälle ja jäädä siihen ihmettelemään ja odottelemaan hinausautoa kilometrin mittaisen jonon kärkeen. Sitä v*tutuksen ja nolouden määrää. 

Samainen auto myöskin jäädytti aina talvipakkasilla etuovet jumiin, jolloin kuskin paikalle joutui könyämään apparin paikalta tai kerran jopa takapenkin kautta. Kun lukot sitten sai auki, ne eivät välttämättä enää pysyneet kiinni, joten kaarteessa piti valita, pitääkö kiinni ratista vai ovenkahvasta - ellei sattunut olemaan pitkää pätkää narua matkassa. Kerran sain vastaantulevalta mummelilta pelästyneen katseen ratin takaa, kun käännyin oikealle ja autoni kuskin ovi tietysti aukeni ja meinasi lyödä hänen autoaan keulaan.

Mutta kyseisellä autolla oli helkkarin hauska mennä lintassa talviliukkailla. Takavetoiset <3

Vierailija

Lähdin liikkeelle liikennevaloista ja pakoputki tipahti siihen keskelle tietä. Onneksi mitään suurempaa ääntä ei alkanut kuulua peräpäästä.

Vierailija

Auto sammui aamuruuhkassa Käpylässä, siinä Mäkelänkadun risteyksessä jossa on hirveä liikenne. Siis keskelle niitä kahta risteävää isoa katua, olin tulossa Hartwallin suunnasta. Se tööttäyskonsertti oli jotakin ihan kammottavaa. Lopulta se auto työnnettiin sivuun, koska koko helvetin kaupungin aamuliikenne tuntui sakkaavan siihen. Poliisitkin tuli joko sattumalta tai soitettuna, he olivat kyllä asiallisia. Lopulta se auto hinattiin siitä muutaman tunnin jälkeen korjaamolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähdin liikkeelle liikennevaloista ja pakoputki tipahti siihen keskelle tietä. Onneksi mitään suurempaa ääntä ei alkanut kuulua peräpäästä.

Sulta putosi vissiin enintään pakoputken päästä semmonen koristepätkä?

Jos pakoputkesta oikeasti irtoaa esim. takaäänenvaimennin äänet muuttuvat välittömästi ralliautoa muistuttaviksi.

Jos pakoputki taas irtoaa edestä, ei moottori välttämättä edes pysy käynnissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyyditsin lastani ja lapsen kavereita sitikallamme. Rengas kolahti monttuun, josta seurasi että sivuikkunan liimaukset petti. Oli kylmä ja sateinen päivä, niin ei ollut kovin mukava loppumatka. Ei kyllä pitäisi ikkuna niin herkästi irti lähteä.

Eihön sattumoisin alkusarjan C5, vm -01 -02, niissä saattoi jäädä ikkunat auki. Kakkoskopasta eteenpäin ovat olleet luotettavampia. Tosin samalla systeemillähän se ikkuna on kaikissa autoissa :)

Vierailija

Teinibemarista hajosi kuskin penkin selkänoja, siis ne paksut metallitangot meni poikki. Se oli sellainen löperö sitten että piti vähän kuin kyykyssä ajella kunnes oli varaa ne jossain hitsauttaa takas.
Enkä ollut enää edes mitenkään teini...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat