Noloin auton reistailusi?
Meillä ainakin kun vieraiden kanssa piti lähteä pois juhlapaikasta ja automme kesti minuutti käynnistyä! Sen jälkeen taas toiminut monta vuotta ihan normaalisti... Mitä kokemuksia teillä on?
Kommentit (594)
Talvella tankin korkki oli jäätynyt kiinni enkä saanut sitä millään auki ja auto oli vähänniinkuin pakko tankata siinä pisteessä... Apua en kehdannut pyytää mutta viereisellä tankilla ollut mies tuli sen minulle ystävällisesti avaamaan :D
Se kun kertakaikkiaan vain unohdin laittaa käsijarrun päälle tai edes vaihteen silmään pysäköinnin päätteeksi. Ajanut autoa silloin jo 10 vuotta ilman mitään hämminkiä. Sain sitten soitella miehelle että auto on tuolla jonkun omenatarhassa kun se oli lähtenyt parkkipaikalta rullaamaan tyytyväisesti jonkun rintamamiestalon nurmelle kun olin lampsinut kauppaan. Lopulta kävin sen ajamassa sieltä pois ja jätin talon isännälle/emännän postilaatikkoon viestin että miksi heidän nurmella on auton jäljet. En meinannut millään kehdata lähteä sitä pois ajamaan kun siinä oli jonkun verran silmäpareja tuijottamassa :D teki mieli jäädä vaan ihmettelemään muiden kanssa ja häipyä paikalta taksilla.
Mulla oli pakoputkiston takaosa repsottanut jo vähän aikaa ja pitänyt pientä pärinää. Huolto oli jo varattuna mutta ajattelin että kyllähän tuolla vielä ajaa. Noh, peruutin sitten keskustassa parkkiruutuun kun takana kolahti ja tajusin heti että olin kolauttanut pakoputken reunakiveykseen (roikkui jo sen verran matalalla että osui) ja se sitten tippui kokonaan maahan. Noh, reippaasti astuin autosta ulos, keräsin tippuneet rojut käsiini ja heitin takakonttiin. Ja tällä tapauksella oli yleisöäkin jonkun verran.
Siitä sitten ajelin seuraavan n. viikon ilman pakoputkea, vähän pärisi :D
Myös hemmetin noloa oli kun moottoritiellä ajaessa sivupeili putosi kesken ajon, onneksi oli penkan puoleinen niin ei jäänyt ajoväylälle...
Sitten pari muuta mokaa jotka ei varsinaisesti reistailusta johtunut vaan kuskin tietämättömyydestä:
Kerran vein hevosta laitumelle ja toin sitten tullessani kaverin auton pellolta kun oli jättänyt sinne syystä jota en enää muista. No, kaveri unohti mainita että kyseessä automaattivaihteinen auto, ja mä olin ajanut pelkkiä manuaaleja. Ajattelin että selviän kyllä, ei kai se kummempaa voi olla kuin manuaalikaan. Jos olisin ollut fiksu niin olisin soittanut kaverille mutta enpä soittanut. Käynnistin sitten auton ja kokeilin eri vaihteita, ja olisin varmaan suoriutunut muuten ihan hyvin mutta en tajunnut ettö auto lähtee liikkeelle ilman että painaa kaasua... mulla olikin sitten pakki päällä kun nostin jarrupolkimen ja auto peruutti suoraan ojaan ennen kuin ehdin tajuta mitä tapahtuu! Soitin sitten kaverille että tuus auttaan työntään tätä sun autoasi ojasta kun kävi vähän hassusti.
Kaverille kävi uutena kuskina niin että oli yrittänyt aamulla käynnistää autoa, eikä avain millään kääntynyt virtalukossa. Meni sitten bussilla töihin kun ei ollut saanut autoaan käyntiin. Myöhemmin isänsä kävi katsomassa autoa ja totesi että kaikki toimii kuten pitääkin mutta rattilukko oli ollut päällä :D eli tästä olisi kaveri selvinnyt ihan vaan rattia vähän kääntämällä.
Ei sinällänsä noloa koska en huomannut että kukaan muu olisi tapahtuman nähnyt mutta mulla tippui ovi vanhasta golfista siis ovi vaan tipahti saranoiltaan kun avasin sen. Ois nyt voinu tippua kotona mutta tippui sitten työpaikan parkkipaikalla. Siinä sitten mietin että mitä teen ja päätin että noh olkoon siinä tuskin kellekkään tää romu kelpaa ja lampsin töihin. Mies tuli sitten omalla isommalla autolla ja ajoi mun romun ilman ovea kotiin pajalle työpäivän päätteeksi 😃 Ja minä perässä hänen autollaan ovi kontissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pakoputkiston takaosa repsottanut jo vähän aikaa ja pitänyt pientä pärinää. Huolto oli jo varattuna mutta ajattelin että kyllähän tuolla vielä ajaa. Noh, peruutin sitten keskustassa parkkiruutuun kun takana kolahti ja tajusin heti että olin kolauttanut pakoputken reunakiveykseen (roikkui jo sen verran matalalla että osui) ja se sitten tippui kokonaan maahan. Noh, reippaasti astuin autosta ulos, keräsin tippuneet rojut käsiini ja heitin takakonttiin. Ja tällä tapauksella oli yleisöäkin jonkun verran.
Myös hemmetin noloa oli kun moottoritiellä ajaessa sivupeili putosi kesken ajon, onneksi oli penkan puoleinen niin ei jäänyt ajoväylälle...
Sitten pari muuta mokaa jotka ei varsinaisesti reistailusta johtunut vaan kuskin tietämättömyydestä:
Kerran vein hevosta laitumelle ja toin sitten tullessani kaverin auton pellolta kun oli jättänyt sinne syystä jota en enää muista. No, kaveri unohti mainita että kyseessä automaattivaihteinen auto, ja mä olin ajanut pelkkiä manuaaleja. Ajattelin että selviän kyllä, ei kai se kummempaa voi olla kuin manuaalikaan. Jos olisin ollut fiksu niin olisin soittanut kaverille mutta enpä soittanut. Käynnistin sitten auton ja kokeilin eri vaihteita, ja olisin varmaan suoriutunut muuten ihan hyvin mutta en tajunnut ettö auto lähtee liikkeelle ilman että painaa kaasua... mulla olikin sitten pakki päällä kun nostin jarrupolkimen ja auto peruutti suoraan ojaan ennen kuin ehdin tajuta mitä tapahtuu! Soitin sitten kaverille että tuus auttaan työntään tätä sun autoasi ojasta kun kävi vähän hassusti.
Kaverille kävi uutena kuskina niin että oli yrittänyt aamulla käynnistää autoa, eikä avain millään kääntynyt virtalukossa. Meni sitten bussilla töihin kun ei ollut saanut autoaan käyntiin. Myöhemmin isänsä kävi katsomassa autoa ja totesi että kaikki toimii kuten pitääkin mutta rattilukko oli ollut päällä :D eli tästä olisi kaveri selvinnyt ihan vaan rattia vähän kääntämällä.
Ajatko uunikintaat mukana autossa, vai miten sait kuuman pakoputken nostettua autoon?
Uppista, kertokaa lisää nyt kun on lukemisen tarvetta!
En kääntänyt rattia tarpeeksi ja huteroiden ajoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatko uunikintaat mukana autossa, vai miten sait kuuman pakoputken nostettua autoon?
Ei se loppupää ole kuuma, varsinkin jos vuotaa. Lämmin korkeintaan.
Teslassa ei jostain syystä mennyt Ludicrous mode päälle...
Talbotin kuskin puolen oven lukko putosi oven sisään, vaimo ei halunnut ajaa ovi-kuskinpenkki -kuminauhaviritelmän kanssa.
Samainen Talbot hyytyi Viikin suoran Herttoniemen päässä ylämäkeen rankkasateessa. Yritin pysäyttää poliisit auttamaan saamaan auton ylämäestä tien sivuun - vilkuttivat vain ophi ajaessaan että hei hei.
Edelleen samasta Talbotistä meni kannen tiiviste ja jäähdytysvedet sylinteriin. En pysäyttänyt Lahden moottoritielle vaan ajoin Myllypuron Shellille asti vesihöyrypilven nokassa. Jätin auton parkkiin ja sivummalta katselin, että kenenhän auto se siinä "savuaa". Talbot meni viidellätoista markalla kaupungin junnukerhoon purettavaksi. Minulla on ollut kaksi Talbotia - ensimmäinen ja viimeinen.
Vaimo oikaisi viherkaistan läpi Jumbon kauppakeskuksen juuri tehdyllä parkkipaikalla. Eturenkaat menivät kivetyksen yli mutta Avensis jäi siihen pohjasta kiinni. Vaimolla oli kova kiire lähteä hakemaan anoppia, joten minä jouduin tuomaan autoni hänelle ja jäin itse odottamaan hinausautoa.
Hinausauton kuljettaja totesi etten ollut ensimmäinen autettava tällä parkkipaikalla ja sanoi nostaneensa useamman auton samanlaisesta tilanteesta. Yritin selittää kuskille, että vaimo se ajoi auton tuohon. Hinausauton kuljettaja vain totesi että niin varmaan ...
Lautalla turun saaristossa. Joutokäynti oli kielletty, mutta minkäs teet kun et saa sammumaan. Lauttakuski tuli huomauttamaan, selitin tilanteen ja antoi tehdä poikkeuksen. Perillä akku irti, jolloin onneksi sammui. Merkki Renault, yllätys yllätys...
Vierailija kirjoitti:
Lautalla turun saaristossa. Joutokäynti oli kielletty, mutta minkäs teet kun et saa sammumaan. Lauttakuski tuli huomauttamaan, selitin tilanteen ja antoi tehdä poikkeuksen. Perillä akku irti, jolloin onneksi sammui. Merkki Renault, yllätys yllätys...
Tuo oli mulle ihan uus ongelma, olispa meiänkin rellu jättänyt sammumatta, meillä päinvastainen ongelma. Ei ikinä enää ranskalaista!
Aikoinaan Opel Kadetin kuskinpuoleisen etuoven lukko tapasi jäätyä talvisin. Kävin tankkaamassa, eikä ovi enää auennut millään, jouduin kömpimään takaisin autoon takaluukun kautta.
Kuskin reistailua: lähdin parkkikselta käsijarru päällä :o Ihmettelin ruudusta peruuttaessa mitä peräpää nousee ylös mutta vasta laitettuani ykkösen silmään huomasin nykinästä että jotain meni väärin :o Siinä oli vielä joku pakumies vastapäätä ihmettelemässä naista ratissa, auts.
Joskus aikoja sitten ajelin Vauxhall Vivalla kauheassa vesisateessa ja eihän englantilaiset autot kestä vettä (vaikka siellä sataa joka päivä). No sehän sammui ja sain rullattua liikenneympyrän keskelle. Poliisit siihen tuli ja pyysin apua, siis vaikka hinata pois siitä, niin vaan puhalluttivat ja katsoivat paperit ja jatkoivat matkaa. Kiitti vaan. Aikani kuivailin sähkölaitteita ja pääsin liikkeelle taas.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoja sitten ajelin Vauxhall Vivalla kauheassa vesisateessa ja eihän englantilaiset autot kestä vettä (vaikka siellä sataa joka päivä). No sehän sammui ja sain rullattua liikenneympyrän keskelle. Poliisit siihen tuli ja pyysin apua, siis vaikka hinata pois siitä, niin vaan puhalluttivat ja katsoivat paperit ja jatkoivat matkaa. Kiitti vaan. Aikani kuivailin sähkölaitteita ja pääsin liikkeelle taas.
Ikävät poliisit! Eikös laki jopa velvoita auttamaan tienposkessa olijaa, kykyjensä mukaan tietty!
Aikoinaan olin parkkeerannut Mustangin pankin näyteikkunoiden eteen asioimaan mennessäni. Asioituani oli tarkoitus pakittaa pois parkkiruudusta, mutta ei onnistunut, kun jäi vaihdetanko käteen.
Mies sai kuulla kunniansa.