Nordean tunnuslukusovellus- miksi sen lataaminen on tehty niin vaikeaksi ettei tavallisen kuolevaisen taudot riitä?
Tässä ollaan sitten ilman verkkopankkia, ilman omakantaa.
Kommentit (84)
Auttaako nämä? Jos ei niin ainahan voi soittaa asiakaspalveluunkin.
https://www.facebook.com/watch/?v=1726718730721846
Multa ei kysytty tätä, mutta mättäsi: mä en yksinkertaisesti tajua, mistä sen käyttäjätunnuksen saa. Muteen siis latautui kyllä ja tuli ilmoitus: tunnuslukusovellus nyt käytössä.
Jos sinulla on verkkopankkitunnukset niin sinulla on myös käyttäjätunnus, vai jäikö minulta jotain ymmärtämättä?
minulla jumittaa kun laittaa käyttäjätunnuksen,sitten se jää siihen . ei mene eteenpäin ollenkaan, jää vana yrittään jotain.
Vierailija kirjoitti:
minulla jumittaa kun laittaa käyttäjätunnuksen,sitten se jää siihen . ei mene eteenpäin ollenkaan, jää vana yrittään jotain.
Jos sovellus on vasta aktivoitu, voi kestää muutamia minuutteja ennen kuin se toimii. Ainakin minulla näin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu!
Aivan hermoromahduksen partaalla yritin tuntikausia. Ei tulosta. Mulla on aivan normaalit It-taidot ja kaikki muu menee jouhevasti.
Mutta keksinkin ladata mobiilivarmenteen. Se ajaa täysin saman asian. Sujui moitteettomasti ja toimii näppärästi.
Itse verkkopankkiin pääsee vielä pahvikortilla. Tiesitkin sen varmaan`? Tilasin hätäpäissäni myös tunnuslukulaitteen ja ensi viikon alussa pitäisi tulla.
Ihan käsittämätön tuo sovellus... Arggh. Oma vika tietysti, kun jätti näin viime tinkaan. Tuli kauhea stressi asiasta.
Multa ei kysytty tätä, mutta mättäsi: mä en yksinkertaisesti tajua, mistä sen käyttäjätunnuksen saa. Muteen siis latautui kyllä ja tuli ilmoitus: tunnuslukusovellus nyt käytössä.
Käyttäjätunnus on se sun käyttäjätunnus. Sama minkä näpytät verkkopankkiin.
Näin minäkin tietysti päättelin ja laitoin sen muutaman kerran siihen. Ei lähtenyt toimimaan.
Kyllä järjestelmässä on vika, jos täysin älyllisesti normaali ja taidoiltaan nykypäivän tasolla oleva, ei saa yhtä saakelin sovellusta käynnistymään.
En todellakaan ainoa ole. Tuttavapiirissä tästä keskusteltu kyllä. Yksi Mensan jäsen ja kaksinkertainen tohtori (fysiikka ja kansantaloustiede) ei myöskään ollut saanut :D
Joskus ihan oikeutetusti voi moittia sovellusten tekijöitä eikä vain ajatella, että olenpa idiootti.
Se myös lakkaa toimimasta heti jos puhelimessasi ei ole kaikki uusimmat päivitykset, eli muistathan vaihtaa puhelimen uuteen vähintään 2 vuoden välein ja päivittää yhtenään..
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet on niin hanurista. Kuka näitä kehittelee? Joku vatun sadisti?
Ei ne varmaan tietenkään mitään sadisteja ole, mutta sellaisia sosiaalisesti rajoittuneita vähän.
Ihan kaikki kunnia sinänsä heille, mutta eivät osaa asettua ns. tavallisen käyttäjän asemaan saati jonkun joka ei perillä ole ollenkaan.
Äitini 84v. soitti nettiyhteytensä ongelmista hoitavan yrityksen palvelunumeroon. Noh.. sieltähän tuli sellaista tekstiä että eihän hän ymmärtänyt puoltakaan sanaa.
Soitin minä sitten ja sain homman toimimaan. Mutta olenkin alalla. Epäilen, ettei siitä ammattijargonista olisi välttämättä ihan kartalla oleva parikymppinenkään saanut.
Mulla oli yksinkertaisesti siitä kyse, että tila ei riittänyt.
Siitäkin ilmoitus tuli liian epämääräisesti. Miksei voi näytölle levähtää vain yksiselitteinen ilmoitus, että VAPAUTA MUISTITILAA.
Et meni vähän aikaa tajuta tämäkin pikkuvihjauksista alalaidassa.
Niin persiistä...
Ohista tämä otsikkoon, sori.
Olen miettinyt, että täyspäisiltä vanhemmilta ihmisiltä viedään näissä itsetunto ja omien asioiden hallinta.
Kun ei tässä aina nuorempikaan aina onnistu ja joutuu pyytämään apua. Naapurin 78-vuotias rouva joutuu aina tilaamaan ylikallista konsultointia milloin mistäkin, jottai saisi vain raha-asiansa hoidettua puhumattakaan, että mihinkään omakantoihin ja virastoihin pääsisi.
Välillä on munkin ovella. Mutta en mä ole aina saatavilla. Työnikin puolesta olen puolet vuodessa poissa ja vapaa-aikanakin harvemmin kotona.
Kelallakaan ei taida olla palvelua, että menisi vain konttoriin jonottamaan? Aika varataan verkossa tunnusten kanssa ja jos ei ole osaamista? Eihän näistä puhelipalveluistakaan pääse läpi, kun pitää näppäillä sitä sun tätä 100 kertaa, että pääsee edes jonoon. Monilla on jo heikentynyt kuulo, reaktiokyky ja hienomotoriikassa vajavaisuutta.
Monilla tietysti lapset auttavat, mutta on niitä lapsettomiakin ja lapsia, jotka eivät auta.
Siis sun on pakko joka tapauksessa soittaa nordeaan että ne aktivoi sen. Niin itelleni kävi, soita sinne niin ne aktivoi. Toi on huijausta että sen voisi muka itse tehdä.
Nordea voisi reilusti kertoa sivuillaan että aktivointia EI VOI TEHDÄ itse, vaan on aina pakko soittaa sinne hiton nordeaan. Koko sovellus on niin sysipaska, lukitsi pin-koodin, koska se muka meni väärin kolme kertaa, vaikka ei todellakaan, meni täysin oikein jokaikinen kerta. Sit odotin sen vaadittavan 24 tuntia, mut ei siltikään mitään. Ja taas soittoa Nordeaan.
Mikä motiivi sinänsä Nordean olisi vaikeuttaa tätä hommaa? En mä jaksa uskoa.
Paskasti rakennettu sovellus nyt vain . Lisäkulujahan niille vain tulee ja ikävää julkisuutta kaikesta sähläyksestä.
Voisi ajatella, että hankkiutuvat köyhistä tilinomistajajista eroon. Mutta eihän se näin mene, kun ihan sama on 90-vuotiaalle miljonäärille tässä.
Tai ehkä platina-asiakkaat saavat jotain ihan toista palvelua. En tiedä?
Itse asensin pitkällisen vitkuttelun jälkeen toissapäivänä. Ottaa päähän, koska ei ole muuta älylaitetta kuin kännykkä ja nyt pitää sillä tihrustaa kaikki pankkiasiat. En tykkää.
Latasin ensin sen sovelluksen kännykkään, mutta en muistaakseni avannut sitä. Sitten kirjauduin tavallisella läppärillä verkkopankkiin. Tämän jälkeen homma sujui melko joutuisasti. Saat puhelimeesi aktivointikoodin jonka näppäilet pyynnöstä ja verkkopankkiin tulee ensimmäinen nelinumeroinen kirjautumiskoodi, ja tämän jälkeen pitää vain keksiä itselle nelinumeroinen oma luku.
Sitä en heti tajunnut, että lukusarja jota sovellus kysyy on se pitkä lukusarja, varsinainen tunnus eikä se nelinumeroinen. Lopulta onnistuin. Vieläkään en tosin osaa pelata itse verkkopankin kanssa. Tunnuslukusovellus pitää kai aukaista ensin ennen pankkiin tai mobiilipankkiin kirjautumista?
Apua, pitääkö nyt vielä käyttää jossain jotain mobiilivarmennettakin? Sääliksi käy vanhat ihmiset:/.
puolisen tuntia annoin yrittää sen tunnusluvun laiton jälkeen, ei mitään etenemistä.
aloin miettiin että oisko puhelimen astuksissa jotian,vaan ei , kaikki pitäs olla niinku pitääkin.
Mulla meni pari tuntia tuskaillessa sen kanssa, mutta sain lopulta. Samsungiin asensin. Kyllä hermot oli koetuksella.
Todellakin menee hermot, ja kenellä kiireisellä ihmisellä on aikaa ja jaksamista säätää tollaisen paskan kanssa :D kun itellä työttömänäkin oli hermot koetuksella
Parin minuutin homma pitäisi olla tällainen.
Mutta eipä ollut.
Pari tuntia oli kaikkine mutkineen matkassa. Ihan järkkyä. Säästävät toki tällä itsepalvelulla miljoonia ja asiakkaat kärsivät.
Mikä muuten olisi tavalliselle palkansaajalle paras pankki? Normaali palkkatulo n. 4000 kuussa. Sitten mulla on vaatimaton säästötili jossa n. 20 000 euroa. Niin pas-kaa palvelua sieltä oon saanut joka käänteessä, että haluan vaihtaa.
Kohdeltaisiinko jossain ihan kuin ihmistä?
hetkinen, eli siis onko näin että sinne pitää mennä konttorille tai soittaa?
jos on,niin sitte olen turhaan tuhlannut aikaa ja hermoja sen 100 kertaa tässä kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Itse asensin pitkällisen vitkuttelun jälkeen toissapäivänä. Ottaa päähän, koska ei ole muuta älylaitetta kuin kännykkä ja nyt pitää sillä tihrustaa kaikki pankkiasiat. En tykkää.
Latasin ensin sen sovelluksen kännykkään, mutta en muistaakseni avannut sitä. Sitten kirjauduin tavallisella läppärillä verkkopankkiin. Tämän jälkeen homma sujui melko joutuisasti. Saat puhelimeesi aktivointikoodin jonka näppäilet pyynnöstä ja verkkopankkiin tulee ensimmäinen nelinumeroinen kirjautumiskoodi, ja tämän jälkeen pitää vain keksiä itselle nelinumeroinen oma luku.
Sitä en heti tajunnut, että lukusarja jota sovellus kysyy on se pitkä lukusarja, varsinainen tunnus eikä se nelinumeroinen. Lopulta onnistuin. Vieläkään en tosin osaa pelata itse verkkopankin kanssa. Tunnuslukusovellus pitää kai aukaista ensin ennen pankkiin tai mobiilipankkiin kirjautumista?
Apua, pitääkö nyt vielä käyttää jossain jotain mobiilivarmennettakin? Sääliksi käy vanhat ihmiset:/.
Tuo mobiilivarmenne on siis vaihtoehto tunnuslukusovellukselle. Et tarvitse, jos on jo sovellus.
Ja toisinpäin. Ei tarvitse tunnuslukusovellusta, jos on mobiilivarmenne.
Ei s aatana, että mua naurattaa tää kädettömyys :D Itse latasin kuukausi sitten danskebankin tunnuslukusovelluksen ihan omaan androidpuhelimeen eikä mitään ongelmia, helppo käyttää ja nopeampi kirjautua.
Ok, taidat olla trolli. Mutta siltä varalta ettet ole: Samsung on android.