Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40-vuotiaat: käytättekö ehkäisyä?

Vierailija
05.10.2019 |

Parisuhteessanne? Kaikkialla toitotaan kuinka vain 5 % voi tässä iässä (minä esim 41) raskautua ilman hoitoja, niin miksi sitä enää pitää ehkäisyä käyttää? Kaikkea kierukkaa tungetaan vaikka raskaus on enää äärimmäisen epätodennäköistä.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin käytän, en ole mikään maho lehmä. (Siitä todisteena vahinko ja abortti 42-vuotiaana, kun ehkäisynä oli ”varmat päivät’” ja keskeytetty.)

Maho lehmä, näin kauniisti sanoo aikuinen nainen.

Vierailija
42/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin isomummi sai pari lasta 50+ iässä. Kun ei sitä ehkäisyä ollut oikein keksitty...

Eivät ne raskaudet tuonikäisenä olleet yleisiä ennen ehkäisyn keksimistäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 40v nainen helposti raskaudu. Jo 35 vuotiaana pitää olla kuumemittarin kanssa matkassa kun vauvaa yritetään ja otollisinta hetkeä etsitään 🤔

Ei voi pitää paikkaansa, kun minä itse/siskoni/tuttunikin raskautui neljävitosena tosta noin vaan.

Vierailija
44/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin käytän, en ole mikään maho lehmä. (Siitä todisteena vahinko ja abortti 42-vuotiaana, kun ehkäisynä oli ”varmat päivät’” ja keskeytetty.)

Maho lehmä, näin kauniisti sanoo aikuinen nainen.

Toivottavasti nuo mainitut todisteet hedelmällisyydestä ovat jääneet ainoaksi eikä "vasikoita" ole siunaantunut.

Vierailija
45/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinä lapsettomuudesta kärsiviä tuolla nimellä pilkkaava olet saanut kokea abortin. Oli aivan oikein että se ä p ä r ä revittiin v i t u s t a s i pois ties millä kaapimilla ja pillereillä. Kas tyhmyydestä (ehkäisy="varmat päivät") sakotetaan aina.

Tunnetko tämän viestin jälkeen itsesi paljonkin paremmaksi ihmiseksi kuin tuo lainaamasi?

Vierailija
46/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa lapsettomuus hoidossa on pitkä jono naisia jotka jättivät lapsen yrittämisen 35-40 ikävuoden välille.Ollaan kauhean yllättyneitä kun ei tärppääkään ensimmäisesta lastista kuten parikymppisillä.

Vierailija
47/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 45 ja käytän huolellisesti ehkäisyä edelleen gynekologinkin suosituksesta. Ultraus jo itsessään paljasti, että munasolutehdas toimii edelleen hyvin.

Vierailija
48/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinä lapsettomuudesta kärsiviä tuolla nimellä pilkkaava olet saanut kokea abortin. Oli aivan oikein että se ä p ä r ä revittiin v i t u s t a s i pois ties millä kaapimilla ja pillereillä. Kas tyhmyydestä (ehkäisy="varmat päivät") sakotetaan aina.

Tunnetko tämän viestin jälkeen itsesi paljonkin paremmaksi ihmiseksi kuin tuo lainaamasi?

Tunnen! 

Vierailija
49/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisynä streilisaatio. Ikää 49v, edelleen on ovulaatio.

Vierailija
50/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän, olen 44 ja vieressä tuhisee vauva 4 kk :) Hän ehkä riittää viimeiseksi

Vierailija
51/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsettomuustausta. Exän kanssa kaksi lasta hoidoilla. Kun täytin 40, olin uudessa suhteessa. Ajattelin että mun taustalla ja iällä mun ei ehkä tarvitse enää ehkäisyä miettiä ja yhteisestä sopimuksesta miehen kanssa jätin pillerit pois ja otin ehkäisysovelluksen käyttöön. Suuri virhe. Kolme kuukautta ja olin raskaana. Nyt mulla on kierukka ja tulee olemaan vielä pitkään.

No koska lapsettomuustaustaa, tottakai olit iloinen kun vielä sait lapsen

En ole lainaamasi viestin kirjoittaja, mutta mitä hittoa tarkoitat? Vaikka on lapsettomuustaustaa (huom., sittemmin saanut lapsia hoidoilla) ei se tarkoita, että pitäisi olla iloinen tullessaan raskaaksi missä tahansa elämäntilanteessa ja iässä.

Pitäisi olla onnellinen että lapsen saa jos kerran valittaa lapsettomuudesta.

Vierailija
52/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli 42 minut saadessaan ja kertoi että olisi voinut saada myöhempäänkin, ja varmasti luomuna

Eli äitisi tuli raskaaksi sinun jälkeenkin mutta teki abortin?

On tämän tietämiseen muitakin keinoja, mutta tietosi tai mielikuvituksesi ei ilmeisesti riitä.

Ei riitä minunkaan . Joten kerro ihmeessä.

Vierailija
53/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 40v nainen helposti raskaudu. Jo 35 vuotiaana pitää olla kuumemittarin kanssa matkassa kun vauvaa yritetään ja otollisinta hetkeä etsitään 🤔

Ei voi pitää paikkaansa, kun minä itse/siskoni/tuttunikin raskautui neljävitosena tosta noin vaan.

Pitää paikkansa, mikä tahansa tilasto tuon todistaa.

Se, että _joku_ tulee helposti raskaaksi nelikymppisenä ei sitä faktaa kumoa että nelikumppisen hedelmällisyys on jo selvästi laskenut.

Ohis

Vierailija
54/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201804102200851996

"40-vuotiaana naisella on enää viisiprosenttinen mahdollisuus tulla raskaaksi.45-vuotiaana se on yksi prosentti."

Vierailija
55/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa lapsettomuus hoidossa on pitkä jono naisia jotka jättivät lapsen yrittämisen 35-40 ikävuoden välille.Ollaan kauhean yllättyneitä kun ei tärppääkään ensimmäisesta lastista kuten parikymppisillä.

Höpö höpö. Tämä syyttely on käsittämätöntä. En usko, että kukaan nelikymppinen on yllättynyt, jos ei raskaudu ensi kierrosta. Kovin monilla vaan elämäntilanne ei anna myöten lastenteolle tuota aiemmin. Tätä on toki vaikeaa ymmärtää, jos itselle on elämäntehtävänä pelkkä lastenteko valtion tukiaisten varassa.

T: 41-vuotiaana luomusti 6 kk:n yrittämisellä lapsen saanut (ja oma periaatteeni oli, että hoitoihin en mene)

Vierailija
56/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän todellakin, meidän suvussa on moni tullut äidiksi vielä yli 40 v, yksi sai esikoisensa 53 v. 

Vierailija
57/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle laitettiin kierukka 41 vuotiaana, munasarjani ultrattiin ja lääkäri sanoi, että olen vielä hedelmällinen eli kypsymässä olevia munarakkuloita oli.

Kuukautiseni loppuivat 12 vuoden päästä.

Vierailija
58/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vielä yhtä lasta, mutta olen eronnut eikä ole vakiokumppania. Olen pannut paljaalla kaikki satunnaiskumppanini. Toivottavasti joskus joku ilmoittaa, että olen jonkun isä. M45

Vierailija
59/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 ja tällä hetkellä en/emme käytä. Miehellä on voimakkaasti alentunut hedelmällisyys ja lääkitys joka vielä entisestään alentaa sitä, ja lapsi ei olisi meille katastrofi.

Vierailija
60/99 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman otannan mukaan ainakin yli 40v naiset ei kortsuja käytä ainakaan. Kesällä 4 puumaa mummotunnelista pokasin tai ehkä ne mut. Kukaan ei halunnut kumia käyttää ja siemenet menivät sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä