Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?
Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.
Kommentit (436)
Syön vähän ja harvoin. Iltapainotteisesti. Ei vaan ole nälkä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mul se vaatis sitä et päivittäiset kalorit on keskimäärin 1300kcal per päivä. Jos ton yli menee nii ei pysty olee hoikka. 😊Ja oon 161cm.
Tilaanko sulle jo hauta-arkun? Riittääkö pelkkä uurna?
Sut ainakin pitää polttohaudata kun et arkkuun mahdu
Ai sulla on kokemusta. Laihduta hyvä ihminen, mahdut sitten arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pieni-/suuriluustoisuus on ihan huuhaata. Onhan se kivampi uskotella itselleen, että lutte siinä painaa, mutta totta se ei ole. Ylimääräinen läski vaan kertyy kehoon niin tasaisesti, että siitä näkee vain hyvin pienen osan ihon alla. Loppu tuntuu muka kuuluvan kuvaan, ja ajatellaan että se on sitä suuriluisuutta, vaikka ihan sitä samaa ihraa se on.
Ei ole huuhaata, toisilla on selkeästi leveämmät hartiat, isommat jalat ja kädet, leveämpi lantio, vaikka pituutta olisi saman verran. Kaikilla ei ole samanlainen luusto. Toiset pysyvät hoikkana huomattavasti helpommin kuin toiset.
Nautiskelen ruoasta, melko kaloripitoisestakin, mutta pieniä määriä. Kokonaiskalorit varmaan jäävät kuitenkin johonkin 1300 per päivä, enkä jaksaisi syödä enempää. Olen 159 ja 48 kg. Hoikka mutta aika jämäkkä ruumiinrakenne kuitenkin. En himourheile, mutta olen aktiivinen ja paljon liikkeellä. En mieti ruokaa kaloreina tai liikuntaa painonpudotuksena, vaan nämä asiat ovat osaa elämääni ilon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pieni-/suuriluustoisuus on ihan huuhaata. Onhan se kivampi uskotella itselleen, että lutte siinä painaa, mutta totta se ei ole. Ylimääräinen läski vaan kertyy kehoon niin tasaisesti, että siitä näkee vain hyvin pienen osan ihon alla. Loppu tuntuu muka kuuluvan kuvaan, ja ajatellaan että se on sitä suuriluisuutta, vaikka ihan sitä samaa ihraa se on.
Ei ole huuhaata, toisilla on selkeästi leveämmät hartiat, isommat jalat ja kädet, leveämpi lantio, vaikka pituutta olisi saman verran. Kaikilla ei ole samanlainen luusto. Toiset pysyvät hoikkana huomattavasti helpommin kuin toiset.
Siellä hartioissa, jaloissa, käsissä ja lantiossakin on jokaisella vähän muutakin tavaraa kuin luuta. Olet varmaan itsekin nähnyt miten silmissä jonkun hartiat levenevät kun alkaa treenata. Tai vastaavasti joku vakavasti sairas kuihtuu joka lailla pieneksi. Ei se luusto ole mikä siellä venyy tai kutistuu. Luurangoista voi toki päätellä joitakin asioita myös ihmisen koon suhteen, mutta ei niistä ruumiinrakennetta silmämääräisesti päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä meillä kaikilla on erilainen ruumiinrakenne ja kyllä pitemmät ihmiset järjestään painaa enemmän kuin lyhyemmät. Mutta jos on kaksi samanpituista henkilöä vierekkäin, niin ei niistä luusta mitään valtavaa painoeroa saa todellakaan. Kaikilla laihoilla törröttää hartia- ja lantioluut, ei se ole "suuriluisten" erikoisominaisuus. On ihan itsepetosta ajatella, että ylipaino johtuu luiden koosta. Se on kyllä totta, että painonhallinta on toisille helpompaa ja toisille vaikeampaa.
Tästä keskustelusta tulee vain paha mieli. Itse olen ollut aina isokokoinen ja lihava. Olen lopettanut vaikka minkä syömisen, mutta en laihdu millään, vaan juurikin vain lihoan. En laihdu millään. Tuntuu, että jo ruoan näkeminenkin lihottaa. Varmasti a8nakin aineenvaihdunta on ihan pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä meillä kaikilla on erilainen ruumiinrakenne ja kyllä pitemmät ihmiset järjestään painaa enemmän kuin lyhyemmät. Mutta jos on kaksi samanpituista henkilöä vierekkäin, niin ei niistä luusta mitään valtavaa painoeroa saa todellakaan. Kaikilla laihoilla törröttää hartia- ja lantioluut, ei se ole "suuriluisten" erikoisominaisuus. On ihan itsepetosta ajatella, että ylipaino johtuu luiden koosta. Se on kyllä totta, että painonhallinta on toisille helpompaa ja toisille vaikeampaa.
Voisi tosiaan olla monelle pettymys, kun luut kuoleman jälkeen punnittaisiin erikseen, eivätkä ne olisikaan 20 kg painavammat kuin hennolla ja sirolla, mutta samanpituisella naapurilla.
Se on sentään edes totta, että lihaksikkuus näkyy helposti sekä isompana painona että rotevampana ulkomuotona. Mutta helpompi kai valita selitykseksi ominaisuus, mihin ei voi yhtään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
laihat, joiden ruokavalio on huono, eivät pitkään elä terveenä. Varsinkin ne, joiden laihuus perustuu ripulointiin. Se on vaarallista se.
Jep hoikkuus ei ole mikään terveystae, ruokavalio ja elintavat melko pitkälle ovat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään erityistä ruokavaliota.
Olen vain sellainen "huono syömään". Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä.
Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on.
Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin.
No mieluummin se 47 kiloa kuin joku 80 kiloa niinkuin suuri osa tuon pituisista nyky nuorista naisista on.
Siis häh? Jos ihminen on 170 cm, niin hän on todennäköisesti terveempi ja voi paremmin 80 kiloisena kun 47 kilosena (bmi 16.3 vs bmi 27.7) ja luultavasti näyttääkin paremmalta tuossa isossa painossa. Jos hän olisi 10 senttiä lyhyempi, tilanne olisi eri.
Useimmissa tapauksissa on tosin paljon helpompi ja miellyttävämpi projekti nostaa painonsa 47kg --> 54kg = todella hyvä. Kuin yrittää pudottaa painonsa vaikka 80kg --> 60kg.
Tietenkin on helpompi lihoa 7 kiloa kuin lahtua 20 kiloa. Määrätkin ihan eri luokkaa.
Ei ole helpompi lihota kuin laihtua.
Kummatkin ovat elämäntapa muutoksia, jolloin ne ovat hankalia.
Omakohtainen kokemus painoin 64kg ja olen 181cm pitkä, mies. Urheilin paljon 30 aktiivista tuntia viikossa. Lajini edellytti kevyttä painoa. Loukkaannuin ja luovuin tavoitteellisuudesta.
En ollut tyyteväinen ulkonäkööni kun laskimot näkyivät jopa otsassa.
Päätin saada painoa lisää. 10 vuodessa paino nousikin 85kg, mutta sitten se jatkui ja 5 vuodessa oltiin 99kg.
Nyt 10 vuotta myöhemmin ollaan 85kg ja tavoite on laskea 80kg.
Urheilen edelleen paljon jolloin 80kg painolla olenkin 10% luokassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mul se vaatis sitä et päivittäiset kalorit on keskimäärin 1300kcal per päivä. Jos ton yli menee nii ei pysty olee hoikka. 😊Ja oon 161cm.
Tilaanko sulle jo hauta-arkun? Riittääkö pelkkä uurna?
Sut ainakin pitää polttohaudata kun et arkkuun mahdu
Ai sulla on kokemusta. Laihduta hyvä ihminen, mahdut sitten arkkuun.
Kieltämättä 46kg voisi vielä vähän ottaa pois
Vierailija kirjoitti:
Syön vähän ja harvoin. Iltapainotteisesti. Ei vaan ole nälkä sen enempää.
Sama. En syö kellon vaan näläntunteen mukaan, ja minulla on aika harvoin nälkä. Nytkin söin juuri päivän ensimmäisen aterian, eikä se ollut kovin iso sekään: vähän lohta kasvisten kanssa. Sitä ennen pelkästään kahvia, vettä ja hiukan kombuchaa. Illan mittaan sitten syön varmaan toisen kerran, ehkä muutaman voileivän kasvisten kanssa.
Uskon, että nuo ns. turhat ruokailuajat ovat yksi syy siihen, että porukka lihoo: katsotaan kellosta että jaahas, ruoka-aika, vaikkei olisi vielä yhtään nälkä. Sitten elimistö tottuu siihen, että ruokaa tulee koko ajan, tarvitsipa sitä tai ei.
Eihän ne hoikat oikeasti syö yhtää mitään.
Pieni ihminen ja pieni maha, täytyy vähästä.
Kituuttaa vähällä tai himolenkki yhden leivänpalan perään jotta varmasti kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Olen xs-kokoinen nainen. Syön 90% kurinalaisesti, pääosin kasvispainotteisesti. Jos en tee niin lihon heti. Olen laihduttanut näihin mittoihin kovalla työllä. Harrastan tehokasta urheilua pari kertaa viikossa. Herkuttelen vain satunnaisesti.
Mitä ja minkä verran käytännössä syöt?
Mikä on ikäsi?
Mitä on tämä tehokas urheilu?
Mitä kohdallasi tarkoittaa satunnainen herkuttelu? Entä mitä ja minkä verran herkuttelet?
Onko lapsia?
Nooo... jotkut naiset ahmivat paljon, ja oksentavat kaiken ulos. Että semmonen terve ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Nooo... jotkut naiset ahmivat paljon, ja oksentavat kaiken ulos. Että semmonen terve ruokavalio.
Miten läski on yhtään sen terveempi
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tulee vain paha mieli. Itse olen ollut aina isokokoinen ja lihava. Olen lopettanut vaikka minkä syömisen, mutta en laihdu millään, vaan juurikin vain lihoan. En laihdu millään. Tuntuu, että jo ruoan näkeminenkin lihottaa. Varmasti a8nakin aineenvaihdunta on ihan pielessä.
Mulla oli myös tällainen tilanne, se oli ihan hirveää ja tuntui todella omituiselta. Tein sitten niin, että lisäsin liikuntaa ihan kunnolla, eli aloin tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Se pysäytti tuon lihomisen ja jopa laihduin sitten, vaikka en edes tehnyt muutoksia ruokavalioon. Aika kauan siinä kesti kyllä, ilmeisesti lihasten piti vähän kehittyä ensin, mutta kolmen kuukauden jälkeen alkoi sitten se painonlasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 158cm ja painan 42kg. Vaatteissa koko xs tai xxs.
Vhhlla pidän diabetesta kurissa. Esimerkkipäivä ruokailujen suhteen.
Aamu: kreikkalainen jogurtti, marjoja, pähkinöitä, kahvia ja kermaa.
Lounas: iso salaatti ja kylmäsavulohta. Oliiviöljyä.
Päivällinen: uunijuureksia, salaattia, 150-200g pihvi, majoneesia johon dippaan uunijuureksia.
Iltapala: manteleita, kreikkalaista jogurttia, marjoja/1kpl hedelmää (ei banaania)
Tuossa on varmasti yli 2 000 kcal. Öljyssä, majoneesissa ja pähkinöissä on niin paljon energiaa. Ihme että pysyt tuossa painossa. Ylläpitokalorisi ovat noin 1 300, jos et liiku.
Paraskin huutelija, et ymmärrä elimistön toiminnasta näköjään muuta kuin kalorit :)
Vain kaloreilla on merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 35 ikävuoteen asti kokoa xs (173/51-53) ja nyt 40 vuotiaana s (173/56-57). Mulla sama kuin monella muullakin kommentoijalla, eli että ei tule helposti nälkä. Aamiainen jää usein välistä, kun vain kahvi maistuu. Syön keskimäärin kerran päivässä "kunnolla" ja sitten kerran semisti ja kerran pienesti. En yhtään osaa sanoa paljonko kaloreita tulee. Olen kasvissyöjä, mutta syön liian paljon pastaa ja pizzaa enkä tarpeeksi tuoreita kasviksia. Ehkä kerran viikossa vähän karkkia ja kerran tai kaks viikossa jotain muuta herkkua kuten pari kourallista sipsejä, n.8kpl pieniä keksejä tai jäätelö.
Uskon että paino on geneettistä, koska se miten esimerkiksi nälkäsignaalit toimii on pitkälti tahdosta riippumatonta.
Ruuan sisältö vaikuttaa.
Vaikuttaako siis tuo sisältö mielestäsi hyvältä?
Mikä v:n LIHOA?!?!?!!?