Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?
Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.
Kommentit (436)
Olen siro luustoltani ja ollut aina hoikka. Ilmeisesti tämä on geeneissä ,koska en ole joutunut näkemään mitään erityistä vaivaa painoni eteen näin yli 30-vuotiaanakaan. Käyn salilla pari kertaa viikossa ja kävelylenkillä ehkä kolmesti. Viikottaiseen ruokavalioon mahtuu ihan normaalia perusruokaa, en siis syö mitenkään kasvispainotteisesti tai erityisen kevyesti. Syön herkkuja silloin kun niitä tekee mieli, mikä on varmaan kolme-neljä kertaa viikossa.
Surettaa lukea täällä kuinka pahasti joku rajoittaa elämäänsä pysyäkseen tietyn kokoisena. Se ei ole silloin sinulle luontaista ja usein sen näkeekin ihmisestä, onko kroppa rääkin tulosta,eli ei se näytä hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaajo sanoi joskus radiossa, että mäkkärissä pitäisi olla myynnissä myös naistenateria. Vaimon pitää kuulemma ottaa lastenateria ilman lelua tai jätskiä, kun aikuisille ei ole vastaavaa tarjolla. Silloin tajusin, että joillakin taitaa oikeasti olla tapana syödä aika paljon minua vähemmän. Itse kuitenkin näin m-kokoisena valitsen jonkun kerrosaterian, enkä ole huomannut kaivata "naistenateriaa".
En ota lastenateriaa, koska niissä ei ole täytteitä. Ikinä en ole jaksanut syödä loppuun koko ateriaa (hamppari, ranskalaiset ja juoma). Tykkään Mäkkiruoasta, mutta roskiin menee aina puolet jos olen yksin, jos olen miehen kanssa niin myös syö mun jämät.
Säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Oon XS- S kokoinen nainen. Iältänikin +45v. Olen aina ollut hoikka. En laihduta tai pidä mitään dieettejä. Syön mitä milloinkin. Sanoisin, että ruumiinrakenteeni johtuu geeneistä.
Tää video valottaa aika hyvin tuota geenisiroutta. Tuo kolmas tyyppi on juuri se mihin iskee hiilarit kiinni... Vaikka ihmiset kuinka nilittäisi, joidenkin on yksinkertaisesti helpompi pitää yllä hoikkuutta.
En ole koskaan laihduttanut, niin ei ole mennyt systeemit sekaisin. Olen 160 cm ja olen aina aikuisena painanut noin 50 kiloa.
Syön ihan normaalia ruokaa, en mässäile kuitenkaan, mutta en erityisemmin rajoitakaan. En kyllä tarvitse välipaloja, syön 3-4 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen siro luustoltani ja ollut aina hoikka. Ilmeisesti tämä on geeneissä ,koska en ole joutunut näkemään mitään erityistä vaivaa painoni eteen näin yli 30-vuotiaanakaan. Käyn salilla pari kertaa viikossa ja kävelylenkillä ehkä kolmesti. Viikottaiseen ruokavalioon mahtuu ihan normaalia perusruokaa, en siis syö mitenkään kasvispainotteisesti tai erityisen kevyesti. Syön herkkuja silloin kun niitä tekee mieli, mikä on varmaan kolme-neljä kertaa viikossa.
Surettaa lukea täällä kuinka pahasti joku rajoittaa elämäänsä pysyäkseen tietyn kokoisena. Se ei ole silloin sinulle luontaista ja usein sen näkeekin ihmisestä, onko kroppa rääkin tulosta,eli ei se näytä hyvältä.
Nimenomaan, kun ei se painokaan nyt niin paljoa muutu vanhemmiten jos kulutus-energiansaanti pysyy balanssissa.
Kai ne on luonnostaan siroja ja hentoluisia ne alipainoiset naiset. Ei minusta ainakaan tulisi siroa, vaikka kuolisin nälkään, vartalotyypiltäni olen ihan erilainen kuin sirot ihmiset.
En senpuoleen onneksi edes haluaisi olla siro, kunhan nyt vastasin. Suomalainen harvoin on rakenteeltaan siro, evoluutio on meidät tehnyt kestämään pohjoisessa.
Itsekin olen todella siro, ihan sama mitä syön ja kuinka paljon, silti paino pysyy siinä 57kg. 3 lastanikin on perinyt minun siron luustoni ja koulussa terveydenhoitaja on huolissaan alipainosta, vaikka lapset ovat ikäistensä pituisia, mutta tosi siroja ja lapset syövät kyllä hyvällä ruokahalulla.
Onhan tämä kivaa, kun ei lihoa, mutta toisaalta hävettää näyttää tulitikulta, jolla ei lantiota tai muitakaan muotoja. :/
Tekee pahaa lukea laihuus juttuja, olen entinen syömishäiriöinen, jolla on jäänyt jälkiä laihduttamisesta kehoon.
En enää pysy normaalissa koossa, koska kilpirauhanen petti ankaran laihduttamisen myötä.
Ohuet heisimadot ohutsuolessani pitävät minut hoikkana, vaikka syön kuin tammahevonen.
Kuulemani mukaan entisaikain mannekiinit käyttivät hoikkuuden salaisuutena sisälmysmatoja.
Vierailija kirjoitti:
Pahin ikä lihoa on 40-50. Katsohan vain! Siinä iässä saa kaksoisleuan, vaikka olisi hoikkakin,
Sitten vaihdevuodet ohitettua 60 ikävuoden jälkeen painon kertyminen hiukan tasaantuu.
Järjestään 40-50-vuotiaat painavat 10 kiloa enemmäm kuin kolmivitosena. Ja kolmivitoset taas enemmän kuin olivat 25.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mä olisin voinut kirjoittaa tämän vähän päälle kolmekymppisenä. 45 ikävuoden jälkeen lähti luulot hyvistä geeneistä, joilla pysyy itsestään hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mä olisin voinut kirjoittaa tämän vähän päälle kolmekymppisenä. 45 ikävuoden jälkeen lähti luulot hyvistä geeneistä, joilla pysyy itsestään hoikkana.
Kyllähän se on selvä että vaihdevuodet vaikuttavat hormonitoimintaan eli nimenomaan kehon aineenvaihduntaan.
Rakenteeltaan ihmiset ovat tietenkin erilaisia jo geneettisesti. Mutta ei se kyllä luusto ole, mikä näkyvän eron tekee. Kai siihen on jotenkin turvallisempaa tukeutua kuin vartalotyyppiin ja kaikkiin erilaisiin kehon sisältämiin kudoksiin. Kun minä nyt vain olen erilainen, enkä edes voisi olla tuollainen vaikka yrittäisinkin.
T: Kookas ja ylipainoinen, joka ei ikinä kehtaisi väittää olevansa jotenkin "raskasluinen".
Vähäkalorisella ruokavaliolla. Siihen ei oikein ole olemassa muuta vaihtoehtoa.
Mittani ovat 162/50, ikää 43. Muutama vuosi sitten tuli painoa nelisen kiloa lisää tuohon, laihdutin sen pois liikunnalla.
Syön sen verran kuin kulutan, pystyn arvioimaan ruoan energiamäärät karkeasti. Silloin kun syön enemmän, myös vastaavasti harrastan enemmän liikuntaa. Harrastan suht raskasta liikuntaa n. 4 h viikossa, kevyttä arkiliikuntaa sen lisäksi 1-2 h päivässä.
Miksi vahvaluisia muuten kutsutaan romuluisiksi? Mitä huonoa on vahvan näköisessä vartalossa, jos luuston malli ei ole hento.
Minusta ei tule siroa, vaikka laihduttaisin, leveät hartian luut ja lantion luut vain törröttäisivät rumasti. Silti en koe olevani huonompi kuin joku, jolla on olemattomat hartiat, itse en sellaisia haluaisi.
Tuo pieni-/suuriluustoisuus on ihan huuhaata. Onhan se kivampi uskotella itselleen, että lutte siinä painaa, mutta totta se ei ole. Ylimääräinen läski vaan kertyy kehoon niin tasaisesti, että siitä näkee vain hyvin pienen osan ihon alla. Loppu tuntuu muka kuuluvan kuvaan, ja ajatellaan että se on sitä suuriluisuutta, vaikka ihan sitä samaa ihraa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin ikä lihoa on 40-50. Katsohan vain! Siinä iässä saa kaksoisleuan, vaikka olisi hoikkakin,
Sitten vaihdevuodet ohitettua 60 ikävuoden jälkeen painon kertyminen hiukan tasaantuu.
Järjestään 40-50-vuotiaat painavat 10 kiloa enemmäm kuin kolmivitosena. Ja kolmivitoset taas enemmän kuin olivat 25.
Olen aina ollut hoikka, täytin juuri 40 ja olen paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Kokoa xs ja urheilen myös paljon - koska siitä tulee hyvä olo!
Äitini joka lähemmäs 70v on edelleen hyvin hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaa en ole syönyt koskaan, ei tee ennen lounasaikaa mitään mieli. Kevyt lounas ja normaali illallinen. Syön myös karkkia tms mitä sattuu tekemään mieli iltaisin, mutta en harvoin mitään valtavia määriä kerrallaan.
Vihaan sitä tunnetta, kun on syönyt itsensä ähkyyn. Siinä yksi syy varmasti.
Olen huomannut, että moni ihmettelee, kun syö vain ne normaalit ateriat päivässä ja silti lihoo, mutta kun vetää jättimäisiä annoksia kerrallaan ja usein myös santsaa toisen lautasellisen, tulee yhdestä ateriasta valtava määrä kaloreita, vaikka olisikin ns. tavallista ruokaa.
Mutta et harvoin mitään?????????
Tuokin on hyvä huomio, mutta meitä on moneksi, ja mikä toimii yhdellä ei toimi toisella. Itse syön tosi isoja annoksia, paljon kerralla,mutta joskus vain kerran päivässä, joskus kolme. Harrastan pätkäpaastoilua. Paljon liikuntaa. Ruokavalio on kasvispainotteinen, hedelmiä, pähkinöitä, riisiä, qinoaa, papuja, linssejä, sieniä, ym. Välillä vähän kananmunia, kalaa. Painoindeksi n 20.