Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?
Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.
Kommentit (436)
Mitä outoa hoikissa naisissa on? Ei se tarkoita sitä että täytyy himourheilla tai syödä vähän jotta on hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pieni-/suuriluustoisuus on ihan huuhaata. Onhan se kivampi uskotella itselleen, että lutte siinä painaa, mutta totta se ei ole. Ylimääräinen läski vaan kertyy kehoon niin tasaisesti, että siitä näkee vain hyvin pienen osan ihon alla. Loppu tuntuu muka kuuluvan kuvaan, ja ajatellaan että se on sitä suuriluisuutta, vaikka ihan sitä samaa ihraa se on.
Mites niin päin kun painaa vähän mutta näyttää isolta?
Vääristynyt kehonkuva, joko itsellä tai katsojalla.
Voi luoja tätä kehopositiivisuusaikakautta
Mitä positiivista siinä on, jos numerot näyttävät alipainoa ja silti näyttää jonkun mielestä suurelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaajo sanoi joskus radiossa, että mäkkärissä pitäisi olla myynnissä myös naistenateria. Vaimon pitää kuulemma ottaa lastenateria ilman lelua tai jätskiä, kun aikuisille ei ole vastaavaa tarjolla. Silloin tajusin, että joillakin taitaa oikeasti olla tapana syödä aika paljon minua vähemmän. Itse kuitenkin näin m-kokoisena valitsen jonkun kerrosaterian, enkä ole huomannut kaivata "naistenateriaa".
En ota lastenateriaa, koska niissä ei ole täytteitä. Ikinä en ole jaksanut syödä loppuun koko ateriaa (hamppari, ranskalaiset ja juoma). Tykkään Mäkkiruoasta, mutta roskiin menee aina puolet jos olen yksin, jos olen miehen kanssa niin myös syö mun jämät.
Mikset voi ottaa loppua puolikasta kotiin mukaan ja syödä vaikka illalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään erityistä ruokavaliota.
Olen vain sellainen "huono syömään". Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä.
Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on.
Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin.
Tupakoitko? Se vie nälänhalun.
50 kg aikuiselle 170 cm naiselle on liian vähän, todellakin näyttää anorektikolta.
Yksi tuttuni on 50/165 ja käyttää 34-kokoisia vaatteita, ja näyttää aivan anorektikolta.
Ai, itse 170/46 ja käytän aina ainakin alaosissa 36 vaatteita. Ja näytän iha normaalilta.
sun bmi on alle 16! vaikea uskoa että näytät normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Tekee pahaa lukea laihuus juttuja, olen entinen syömishäiriöinen, jolla on jäänyt jälkiä laihduttamisesta kehoon.
En enää pysy normaalissa koossa, koska kilpirauhanen petti ankaran laihduttamisen myötä.
Täällä samis! Syömishäiriötä vuosikymmeniä ja itseaiheutettu kilpparin vajaatoiminta.. Lisäksi mun hiukset on nykyään ohutta hamppua ja hampaat kärsineet. Ja vieläkin ykkösajatuksena vaan se paino ja paino ja paino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pieni-/suuriluustoisuus on ihan huuhaata. Onhan se kivampi uskotella itselleen, että lutte siinä painaa, mutta totta se ei ole. Ylimääräinen läski vaan kertyy kehoon niin tasaisesti, että siitä näkee vain hyvin pienen osan ihon alla. Loppu tuntuu muka kuuluvan kuvaan, ja ajatellaan että se on sitä suuriluisuutta, vaikka ihan sitä samaa ihraa se on.
Ei ole huuhaata, toisilla on selkeästi leveämmät hartiat, isommat jalat ja kädet, leveämpi lantio, vaikka pituutta olisi saman verran. Kaikilla ei ole samanlainen luusto. Toiset pysyvät hoikkana huomattavasti helpommin kuin toiset.
Juu, kyllä meillä kaikilla on erilainen ruumiinrakenne ja kyllä pitemmät ihmiset järjestään painaa enemmän kuin lyhyemmät. Mutta jos on kaksi samanpituista henkilöä vierekkäin, niin ei niistä luusta mitään valtavaa painoeroa saa todellakaan. Kaikilla laihoilla törröttää hartia- ja lantioluut, ei se ole "suuriluisten" erikoisominaisuus. On ihan itsepetosta ajatella, että ylipaino johtuu luiden koosta. Se on kyllä totta, että painonhallinta on toisille helpompaa ja toisille vaikeampaa.
eihän tässä ole väitettykään että toisen luut painaisi merkittävästi enemmän kun toisen!
on sanottu että erilaisilla luustoilla on erilainen ruumiinrakenne ja kaikki ei voi olla siroja vaikka olisi kuinka laihoja.
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tulee vain paha mieli. Itse olen ollut aina isokokoinen ja lihava. Olen lopettanut vaikka minkä syömisen, mutta en laihdu millään, vaan juurikin vain lihoan. En laihdu millään. Tuntuu, että jo ruoan näkeminenkin lihottaa. Varmasti a8nakin aineenvaihdunta on ihan pielessä.
jojo-laihdutus hidastaa aineenvaihduntaa.
ratkaisu oisi ravitsemusterapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tulee vain paha mieli. Itse olen ollut aina isokokoinen ja lihava. Olen lopettanut vaikka minkä syömisen, mutta en laihdu millään, vaan juurikin vain lihoan. En laihdu millään. Tuntuu, että jo ruoan näkeminenkin lihottaa. Varmasti a8nakin aineenvaihdunta on ihan pielessä.
Mulla oli myös tällainen tilanne, se oli ihan hirveää ja tuntui todella omituiselta. Tein sitten niin, että lisäsin liikuntaa ihan kunnolla, eli aloin tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Se pysäytti tuon lihomisen ja jopa laihduin sitten, vaikka en edes tehnyt muutoksia ruokavalioon. Aika kauan siinä kesti kyllä, ilmeisesti lihasten piti vähän kehittyä ensin, mutta kolmen kuukauden jälkeen alkoi sitten se painonlasku.
Mulla lihominen loppui kun lopetin laihduttamisen. Aloin syödä säännöllisesti ja monipuolisesti joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään erityistä ruokavaliota.
Olen vain sellainen "huono syömään". Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä.
Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on.
Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin.
No mieluummin se 47 kiloa kuin joku 80 kiloa niinkuin suuri osa tuon pituisista nyky nuorista naisista on.
Siis häh? Jos ihminen on 170 cm, niin hän on todennäköisesti terveempi ja voi paremmin 80 kiloisena kun 47 kilosena (bmi 16.3 vs bmi 27.7) ja luultavasti näyttääkin paremmalta tuossa isossa painossa. Jos hän olisi 10 senttiä lyhyempi, tilanne olisi eri.
Näyttää paremmalta läskinä kuin hoikkana? Eh....
tässä ei ole kyse läski vs hoikka.
merkittävän alipainoinen vai lievästi ylipainoinen.
varmasti lievästi ylipainoinen näyttää paremmalta kuin merkittävän alipainoinen.
Rahka/näkkäri/ruisleipä/kana/kala/kasvikset.
Lyhykäisyydessään arkiruokailu rakentuu näiden ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 500-600 kcal/vrk syömällä ja liikkumalla kaksi tuntia päivässä painoin 54-57 kg. Kyllästyin kolmekymppisenä jatkuvaan heikotukseen ja nälkään: 1800 kcal/vrk syömällä ja samalla liikuntamäärällä painan nyt 65 kg. Myös havainnot lähipiiristä tukevat samaa: vain (liian) vähän syömällä pysyy pienenä. N 169 cm
Et varmasti syönyt noin vähän jos tuon verran painoit. Kyllä noilla kaloreilla olisi laiha.
EI välttämättä olisi laiha noilla kaloreilla mutta varmasti heikotti eikä jaksanut tehdä mitään. Ihme että hän jaksoi liikkua kaksi tuntia päivässä noilla kaloreilla pyörtymättä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mulla näiden lisäksi vielä kananmunat, joista poistan keltuaiset.
Purki siroa päivässä.
En nyt xs-kokoinen oo, mutta hoikkana oon pysynyt sillä että en koskaan syö mitään ruokaövereitä. Liikuntaa harrastan liian vähän vaikka päivittäin tulee melkein tehtyä kävelylenkkejä. Mut rasittavaa liikuntaa en oo pitkään aikaan edes harrastanut. Herkkuja sallin itselleni siinä missä muutkin mutta niiden syömisessä pysyy aina se kohtuus.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla ihan viisas, poistat kananmunasta sen ravinteikkaimman osan :D:D:D
Keltuaisessa on proteiiniakin prosentuaalisesti enemmän kuin valkuaisessa.
Kävelen paljon: töihin, ja koiran kanssa pitkiä lenkkejä päivittäin. Syön mielestäni ihan tavallisesti: Aamuisin juustovoileipä tai kaksi, ja ehkä kananmuna tai sardiineja; töissä lounas, iltapäivällä jos on tarjolla pullaa tms. niin en kieltäydy, mutta itselleni en osta mitään makeaa. Illalla ehkä jogurttia tai salaatti. Annoskokoni eivät ole mitenkään erityisen pieniä, ja olen kaikkiruokainen. Yleensä minulla on jo nälkä siinä vaiheessa kun rupean syömään, mutta en hotki ja mieluummin syön seurassa kuin yksin. Napostelua en harrasta, en syö telkkarin ääressä tms. Ikää 52 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissas??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee pahaa lukea laihuus juttuja, olen entinen syömishäiriöinen, jolla on jäänyt jälkiä laihduttamisesta kehoon.
En enää pysy normaalissa koossa, koska kilpirauhanen petti ankaran laihduttamisen myötä.Täällä samis! Syömishäiriötä vuosikymmeniä ja itseaiheutettu kilpparin vajaatoiminta.. Lisäksi mun hiukset on nykyään ohutta hamppua ja hampaat kärsineet. Ja vieläkin ykkösajatuksena vaan se paino ja paino ja paino.
Muistakaa kuitenkin, että osalla meistä on vaan luontaisesti nopea aineenvaihdunta tai nälänsäätelyhormoni ei vaan pakota syömään niin paljon. Ei kaikki hoikat ole laihduttajia tai syömishäiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 500-600 kcal/vrk syömällä ja liikkumalla kaksi tuntia päivässä painoin 54-57 kg. Kyllästyin kolmekymppisenä jatkuvaan heikotukseen ja nälkään: 1800 kcal/vrk syömällä ja samalla liikuntamäärällä painan nyt 65 kg. Myös havainnot lähipiiristä tukevat samaa: vain (liian) vähän syömällä pysyy pienenä. N 169 cm
Et varmasti syönyt noin vähän jos tuon verran painoit. Kyllä noilla kaloreilla olisi laiha.
EI välttämättä olisi laiha noilla kaloreilla mutta varmasti heikotti eikä jaksanut tehdä mitään. Ihme että hän jaksoi liikkua kaksi tuntia päivässä noilla kaloreilla pyörtymättä.
Kyllä noilla kaloreilla nopeasti laihtuisi, VARSINKIN kun liikkuu sen lisäksi hurjasti
Aivan, vaikka kaikki tieto on käden ulottuvilla.