Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?

Vierailija
04.10.2019 |

Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.

Kommentit (436)

Vierailija
301/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 35 ikävuoteen asti kokoa xs (173/51-53) ja nyt 40 vuotiaana s (173/56-57). Mulla sama kuin monella muullakin kommentoijalla, eli että ei tule helposti nälkä. Aamiainen jää usein välistä, kun vain kahvi maistuu. Syön keskimäärin kerran päivässä "kunnolla" ja sitten kerran semisti ja kerran pienesti. En yhtään osaa sanoa paljonko kaloreita tulee. Olen kasvissyöjä, mutta syön liian paljon pastaa ja pizzaa enkä tarpeeksi tuoreita kasviksia. Ehkä kerran viikossa vähän karkkia ja kerran tai kaks viikossa jotain muuta herkkua kuten pari kourallista sipsejä, n.8kpl pieniä keksejä tai jäätelö.

Uskon että paino on geneettistä, koska se miten esimerkiksi nälkäsignaalit toimii on pitkälti tahdosta riippumatonta.

Ruuan sisältö vaikuttaa.

Mitä meinaat? Ai että vaikuttaa nälkään? Jos sitä meinasit, niin mä olin 30 vuotiaaksi asti himo-lihansyöjä ja viimeisen 10 vuotta kasvissyöjä, mutta nälkä on aina ollut hukassa. Aina syönyt liian epäterveellisesti, joten sekään ei selitä mun tapauksessa nälän puutetta, siis jos oletuksena on, että roskaruoasta ei lähde pitkäksi aikaa nälkä. Söinpä mitä vaan niin nälkää ei vain tule kuin vasta 5-8h päästä. Joskus ei tule ollenkaan vaan pitää muistaa kellon kanssa syödä kun alkaa heikottaa. Joku häiriö varmaan mulla..

Vierailija
302/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 ateriaa päivässä, huolehdin riittävästä proteiinin ja kuidun saannista, urheilen tai liikun 4-6 kertaa viikossa ja päälle 2-3 kertaa lihaskuntoharjoitusta viikossa. Lisäksi syön kasvispainoitteisesti ja pyrin nukkumaan riittävästi. Herkuttelen silloin, kun tekee mieli, eli yleensä kerran 1-2 viikkoon. Näin ainakin itse säilytän hieman lihaksikkaan ja kiinteän kropan.

Nainen 167 cm / 57 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään erityistä ruokavaliota. 

Olen vain sellainen "huono syömään".  Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä. 

Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on. 

Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin. 

No mieluummin se 47 kiloa kuin joku 80 kiloa niinkuin suuri osa tuon pituisista nyky nuorista naisista on.

Vierailija
304/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvispainotteisella, vain vähän maitotuotteita sekä riittävästi kalaa, lintua ja munia sisältävällä. Jälkiruoka on kokoa pala suklaata kahvin kanssa, ei pullaa, ei kakkua tms. Ruoka-annokset kohtuullisia. Liikuntaa kohtuullisen runsaasti. Ja syön vain nälkään.

Miten usein sitten otat tuollaisen jälkiruoan? Itse yritän pysytellä normaalipainossa, mutta tähän ei mahdu jälkiruokia ollenkaan. Suklaaseen en ole koskenut moneen kuukauteen, saati sitten pullaan tai kakkuihin. Ja normaalipainon ylärajoilla olen koko ajan. 

Siis lihot, jos vaikka kerran kahdessa viikossa syöt pullan tai suklaapatukan!? 😂 juupajuu... Jos kaikki muu on ympärillä kunnossa, niin ei se yksi pulla lihota edes viikottain syötynä.

Juuri näin, kyllä se ongelma on tässä tapauksessa ihan muualla kuin kerran kuussa nautitussa herkussa.

Komppaan. Laihduttajakin voi syödä vaikka jäätelön joka päivä, eikä näy missään jos ruokavalio on muuten kunnossa.

Voi, muttei kannata. Laihduttajan ruokavalion täytyy olla aika kurinalainen, jotta voidaan puhua siitä, että se on kunnossa. Sen jäätelön (esim. 300 kcal, hirveä paukku, jos päivän tavoitekalorit ovat vaikka 1400) sijaan kannattaa ehdottomasti syödä jotain oikeaa ruokaa, niin saa oikeita ravinteita. Vointi on siten parempi ja näläntunne pienempi, kun ei ole jätski nostamassa verensokeria.

No ei tietenkään kannata, varsinkaan mitään jättistuuttia, mutta eskimopuikon tai soleron jossa n. 100 kcal ei kaada dieettiä mihinkään. Joskus tosin voi olla parempi syödä vaikka se 300 kcal herkkujakin kuin olla täyskiellossa.

Vierailija
305/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha "keskustelu" ottaen huomioon minkälaisia traanivalaita suomalaiset naiset nykyään on. Täysin turhaa spekulaatiota asiasta joka ei ole todellisuutta. Suomalainen nainen & ja normaali paino = yhdistelmä jota ei ole olemassakaan enää.

Tässä ketjussa tosiaan useimmat epätavallisen siroja ja hoikkia.

johtuisiko siitä, että tämä ketju on osoitettu niille siroille?

Vierailija
306/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain sellainen "huono syömään".  Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä. 

Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on. 

Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin. 

No mieluummin se 47 kiloa kuin joku 80 kiloa niinkuin suuri osa tuon pituisista nyky nuorista naisista on.

Siis häh? Jos ihminen on 170 cm, niin hän on todennäköisesti terveempi ja voi paremmin 80 kiloisena kun 47 kilosena (bmi 16.3 vs  bmi 27.7) ja luultavasti näyttääkin paremmalta tuossa isossa painossa. Jos hän olisi 10 senttiä lyhyempi, tilanne olisi eri.

Vierailija
307/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha "keskustelu" ottaen huomioon minkälaisia traanivalaita suomalaiset naiset nykyään on. Täysin turhaa spekulaatiota asiasta joka ei ole todellisuutta. Suomalainen nainen & ja normaali paino = yhdistelmä jota ei ole olemassakaan enää.

Typerä kommentti. Muutama vuosikymmen sitten oli hyvin epätavallista olla lihava. Terveelliset ruokailutottumukset opittiin jo kotona. Vanhemmat olivat normaalipainoisia eli hoikkia. Usko vaan se juuri on ihmisen normaalipaino. Koskaan ei saa syödä ähkyksi ja mässäillä. Hyi olkoon.

Vierailija
308/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kommentti. Muutama vuosikymmen sitten oli hyvin epätavallista olla lihava. Terveelliset ruokailutottumukset opittiin jo kotona. Vanhemmat olivat normaalipainoisia eli hoikkia. Usko vaan se juuri on ihmisen normaalipaino. Koskaan ei saa syödä ähkyksi ja mässäillä. Hyi olkoon.

90-luvulla oli muotia olla hoikka, mutta ei lihaksikas. Ruoka oli erilaista kaupassa ja kotona. Hoikkana pysyi kun ei syönyt mitään moneen päivään ja urjeili joka ikinen päivä. Nykyäänhän ei saa urheilla ollenkaan. Nykyään lähikaupat ovat töynnä pelkkää epäterveellostä mättöä, sipsejä, karkkia, lihaa, kaljaa. Ei mitään muuta. Suunniteltu varmaan raksamiehille.

Vierailija
309/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvispainotteisella, vain vähän maitotuotteita sekä riittävästi kalaa, lintua ja munia sisältävällä. Jälkiruoka on kokoa pala suklaata kahvin kanssa, ei pullaa, ei kakkua tms. Ruoka-annokset kohtuullisia. Liikuntaa kohtuullisen runsaasti. Ja syön vain nälkään.

Miten usein sitten otat tuollaisen jälkiruoan? Itse yritän pysytellä normaalipainossa, mutta tähän ei mahdu jälkiruokia ollenkaan. Suklaaseen en ole koskenut moneen kuukauteen, saati sitten pullaan tai kakkuihin. Ja normaalipainon ylärajoilla olen koko ajan. 

Siis lihot, jos vaikka kerran kahdessa viikossa syöt pullan tai suklaapatukan!? 😂 juupajuu... Jos kaikki muu on ympärillä kunnossa, niin ei se yksi pulla lihota edes viikottain syötynä.

Juuri näin, kyllä se ongelma on tässä tapauksessa ihan muualla kuin kerran kuussa nautitussa herkussa.

Komppaan. Laihduttajakin voi syödä vaikka jäätelön joka päivä, eikä näy missään jos ruokavalio on muuten kunnossa.

Voi, muttei kannata. Laihduttajan ruokavalion täytyy olla aika kurinalainen, jotta voidaan puhua siitä, että se on kunnossa. Sen jäätelön (esim. 300 kcal, hirveä paukku, jos päivän tavoitekalorit ovat vaikka 1400) sijaan kannattaa ehdottomasti syödä jotain oikeaa ruokaa, niin saa oikeita ravinteita. Vointi on siten parempi ja näläntunne pienempi, kun ei ole jätski nostamassa verensokeria.

No ei tietenkään kannata, varsinkaan mitään jättistuuttia, mutta eskimopuikon tai soleron jossa n. 100 kcal ei kaada dieettiä mihinkään. Joskus tosin voi olla parempi syödä vaikka se 300 kcal herkkujakin kuin olla täyskiellossa.

Hoikempana saatoin ahmia suklaalevyjä ja juoda limuja ja pysyin hoikkana, koska muuten ei sitten välttämättä syönyt mitään. Kokonaisuus ratkaiseen Paineet pysyä hoikkana oli erit. Exät oli hoikkia niin minunkin oli oltava. Kouluruoka ei lihottanut ja silloin oli erilaiset ruoat muutenkin kaupoissa. Tosi kilpailuhenkinen ympäristö ja piti näyttää kiusaajille olevan hoikka.

Vierailija
310/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valkoisia jauhoja eikä sokeria.

Ei tupakkaa eikä alkoholia.

Vegaani ruokavalio.

Ruokailua 5 kertaa päivässä, aamupala päivän tärkein ateria.

Paljon unta.

Sopivasti liikuntaa päivittäin. 

Positiivinen asenne elämään. 

Satunnaisesti herkuttelua, sitäkin pitää olla. Tänään leivoin ihanaa raparperipiirakkaa. 

Olen 46-vuotias. Painonu pysynyt +/- 5kg  teinistä asti, vaatekoko XS. 

5 lasta olen saanut. 

Vierailija
311/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Jos ihminen on 170 cm, niin hän on todennäköisesti terveempi ja voi paremmin 80 kiloisena kun 47 kilosena (bmi 16.3 vs  bmi 27.7) ja luultavasti näyttääkin paremmalta tuossa isossa painossa. Jos hän olisi 10 senttiä lyhyempi, tilanne olisi eri.

Useimmissa tapauksissa on tosin paljon helpompi ja miellyttävämpi projekti nostaa painonsa 47kg --> 54kg = todella hyvä. Kuin yrittää pudottaa painonsa vaikka 80kg --> 60kg.

Vierailija
312/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taika on siinä että pitää painonsa vakiona koko ikänsä, vaikea ylipainosta on päästä enää kokoon xs. Siiderit ja pikaruuat vain satunnaiseen herkutteluun nuoresta lähtien.

Istumatyö lihottaa. Samoin pitkät työmatkat, sydänsurut, hirveät määrät sivuja päntättävänä ulkoa kirjoista. Kokonaisuus ratkaisee. Kun tekee mieli herkkuja niin sitten syö, mutta vastaavan määrän liikkuu enemmän tai vastaavasti toisena päivänä syö kevyemmin.

Vierailija
313/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan piti osata ulkoa kaikki opiskeltavay kirjat kannesta kanteen sanasta sanaan. Se lihottaa kun pitää syödä niin, että pystyy olemaan skarppi koko ajan. Istuminen lihottaa. Nykyään saa oppimateriaali olla esillä koko ajan eikä oikeastaan mitään tarvitse osata ulkoa. Sen kuin vain copy pastaa tekstin ajattelematta sen enempiä.

Vierailija
314/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tuttava, joka ahmii mitä tahansa lihottavaa ja silti aina pysyy hoikkana. Alkoholia, karkkia, pizzaa, pullaa, valkoisia jauhoja, sokeria, sipsiä ja paljon. Silti ei liho ollenkaan.

Vierailija
315/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt missään jumpissa, vaan mieluummin ulkoilen, jos liikun. Salaisuuteni lienee geenit, mutta myös se, että syön usein ja ruoansulatus käy siis koko ajan. Syön 5 kertaa päivässä, ja niistä kaksi on lämmintä ateriaa. Ruoka on normaalia kotiruokaa, rasvat pääosin kasvirasvoja. Pyrin välttämään napostelua ja pitämään hampaani kunnossa. Nukun pitkiä yöunia, enkä tykkää alkoholista.

Vierailija
316/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on syntynyt 50 -luvulla ja päivittelee tämän päivän ihmisten lihavuutta. Esim. että hänen lapsuudessaan ei kuulemma lihavia lapsia ollut. Se oli hyvin hyvin harvinaista. Ja noin 60-vuotiaat työkaverini intoutuivat muistelemaan entisaikojen kauppojen pientä tarjontaa myös eräs päivä. Ei ollut hyllyittäin roskaruokaa ja sokeria tarjolla. Geenit ei ole muuttuneet mihinkään, joten niitä on turha syyttää. Kyllä se on se ruokavalio ja liika syöminen, joka tähän tilanteeseen on johtanut. Länsimaissahan on meneillään lihavuusepidemia WHO:n mukaan. 

Vierailija
317/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tuttava, joka ahmii mitä tahansa lihottavaa ja silti aina pysyy hoikkana. Alkoholia, karkkia, pizzaa, pullaa, valkoisia jauhoja, sokeria, sipsiä ja paljon. Silti ei liho ollenkaan.

Mäkin tunnen pari tällaista. Mutta eiköhän suurin osa hoikista syö vaan vähän ja ovat siksi hoikkia. Itse pysyn suht hoikkana (en toki sirona kun oon niin pitkä), kun vahdin syömisiäni ja liikun. Muuten lihoan helposti.

Vierailija
318/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on syntynyt 50 -luvulla ja päivittelee tämän päivän ihmisten lihavuutta. Esim. että hänen lapsuudessaan ei kuulemma lihavia lapsia ollut. Se oli hyvin hyvin harvinaista. Ja noin 60-vuotiaat työkaverini intoutuivat muistelemaan entisaikojen kauppojen pientä tarjontaa myös eräs päivä. Ei ollut hyllyittäin roskaruokaa ja sokeria tarjolla. Geenit ei ole muuttuneet mihinkään, joten niitä on turha syyttää. Kyllä se on se ruokavalio ja liika syöminen, joka tähän tilanteeseen on johtanut. Länsimaissahan on meneillään lihavuusepidemia WHO:n mukaan. 

Onko isäsi sitten hoikka?

Vierailija
319/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuista päätellen on tärkeämpää näyttää laihalta kun olla terve.

Vierailija
320/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa tapauksissa on tosin paljon helpompi ja miellyttävämpi projekti nostaa painonsa 47kg --> 54kg = todella hyvä. Kuin yrittää pudottaa painonsa vaikka 80kg --> 60kg.

Tietenkin on helpompi lihoa 7 kiloa kuin lahtua 20 kiloa. Määrätkin ihan eri luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän