Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?

Vierailija
04.10.2019 |

Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.

Kommentit (436)

Vierailija
281/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 158cm ja painan 42kg. Vaatteissa koko xs tai xxs.

Vhhlla pidän diabetesta kurissa. Esimerkkipäivä ruokailujen suhteen.

Aamu: kreikkalainen jogurtti, marjoja, pähkinöitä, kahvia ja kermaa.

Lounas: iso salaatti ja kylmäsavulohta. Oliiviöljyä.

Päivällinen: uunijuureksia, salaattia, 150-200g pihvi, majoneesia johon dippaan uunijuureksia.

Iltapala: manteleita, kreikkalaista jogurttia, marjoja/1kpl hedelmää (ei banaania)

Tuossa on varmasti yli 2 000 kcal. Öljyssä, majoneesissa ja pähkinöissä on niin paljon energiaa. Ihme että pysyt tuossa painossa. Ylläpitokalorisi ovat noin 1 300, jos et liiku.

https://tdeecalculator.net/

Paraskin huutelija, et ymmärrä elimistön toiminnasta näköjään muuta kuin kalorit :)

Täällähän näitä tietäjiä riittää pilvin pimein. Ihme miten ruoka kiinnostaa aivan älyttömästi.

Vierailija
282/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ruokavaliota. Syön tavallista suomalaista kotiruokaa. Tulee syötyä paljon kasviksia, mutta en herkuissakaan säästele. Syön melko hitaasti ja vasta kun on nälkä ja lopetan heti kun ei enää ole nälkä. En panikoi ruokailun kanssa, ei ole vaarallista jos nälkä ehtii hetken olla ennen ruokailua. Harvoin syön välipaloja.

Painoindeksin 20 nyt alkuraskaudessa.

En poanikoi jos on nälkä hetken ennen ruokailua. Jos meinaisin saada painoa pois, niin se nälkä olisi ennen ruokailua, ruokailun aikana ja sen jälkeen. Eli jatkuvasti. Ei kyse ole siitä että joku pelkäisi ja panikoituisi nälästä, vaan se että ihminen ei pysty elämään hyvää elämää jos hän joutuu olemaan nälässä koko ajan.

Ei painonpudotus tarkoita jatkuvaa nälkää. Jos näin kuvittelee ja toimii, niin silloin on ruuan sisällössä vikaa.

Niin, ja se olisi ihan sama millainen se ruokavalio olisi, koska se olisi aina jonkun mielestä vääränlainen ja syyllinen. Vai tehdäänkö testi? Laitahan täydellinen ruokavalio tähän, ja katsotaan sitten miten asia kenenkin kohdalla on. Niinpä, ei tule tapahtumaan eihän ;)

Piti sitten vetää herneet nenään kun joku sanoo ruuan sisällön merkitsevän kylläisyyteen. Voi yhden kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tutkia, miten suomalaisten geenit ovat muuttuneet 50 vuodessa! Silloin oli huomattavasti vähemmän ylipainoisia kuin nykyään. Etenkin nuorten geeneissä on tapahtunut paljon, koska jo teini-ikäisissä näkyy olevan melkoisesti ylipainoisia. Koska kerran geenit määrittävät henkilön painon, niin toivottavasti tästä aiheesta joku tekee vaikka gradunsa 😁

Vierailija
284/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ruokavaliota. Syön tavallista suomalaista kotiruokaa. Tulee syötyä paljon kasviksia, mutta en herkuissakaan säästele. Syön melko hitaasti ja vasta kun on nälkä ja lopetan heti kun ei enää ole nälkä. En panikoi ruokailun kanssa, ei ole vaarallista jos nälkä ehtii hetken olla ennen ruokailua. Harvoin syön välipaloja.

En poanikoi jos on nälkä hetken ennen ruokailua. Jos meinaisin saada painoa pois, niin se nälkä olisi ennen ruokailua, ruokailun aikana ja sen jälkeen. Eli jatkuvasti. Ei kyse ole siitä että joku pelkäisi ja panikoituisi nälästä, vaan se että ihminen ei pysty elämään hyvää elämää jos hän joutuu olemaan nälässä koko ajan.

Ei painonpudotus tarkoita jatkuvaa nälkää. Jos näin kuvittelee ja toimii, niin silloin on ruuan sisällössä vikaa.

Niin, ja se olisi ihan sama millainen se ruokavalio olisi, koska se olisi aina jonkun mielestä vääränlainen ja syyllinen. Vai tehdäänkö testi? Laitahan täydellinen ruokavalio tähän, ja katsotaan sitten miten asia kenenkin kohdalla on. Niinpä, ei tule tapahtumaan eihän ;)

Piti sitten vetää herneet nenään kun joku sanoo ruuan sisällön merkitsevän kylläisyyteen. Voi yhden kerran.

Eli juuri kuten arvasinkin, ei tule hyvää ruokavaliota joka pitää hoikkana, vain huudahteljia ;)

Mot

Vierailija
285/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun joka päivä 1,5 h ja viikonloppuisin enemmän.

Aamulla uinti/porrasjuoksu, hikijunppa ja töiden jälkeen fillarointi n 30 min

Syön 4 krt päivässä, 1800 kaloria

Talvella kävimme Floridassa. 2 viikossa lhoin yli 5 kg

Vierailija
286/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173cm ja n. 52kg. Paino pysynyt koko aikuisiän about samoissa lukemissa ja olen jo päälle kolmikymppinen.

Uskon vahvasti geeneihin. Minä en saisi lihotettua itseäni ylipainoisesti varmaan millään ilveellä.

Minulla on myös luontainen nälän säätelyjärjestelmä. Eli kroppani haluaa välillä raikkaita salaatteja ja vaihteeksi sitten taas jotain kaloripitoista, pitsaa, pullaa, suklaata..

Jos on ollut pari sellaista mättöpäivää että on syönyt paljon herkkuja ja kaloripitoisia ruokia niin siitä seuraavana päivänä saattaa huomata ettei minulla olekaan mikään iso nälkä. Ja syön luontaisesti vähemmän. Joskus myös kun on kiireinen arki niin en ehdi syödä paljoa tai unohdan syödä säännöllisesti eli syön lounaan esum. vasta illalla. En rajoita itseltäni mitään ja syön aivan kaikkea, tosin olen kasvissyöjä. Herkuista menee pitsat, hampurilaiset, sipsit, pähkinät, pulla, suklaa, karkit, jäätelö, kakut... kevyemmistä ruoista tykkään erilaisista salaateista ja kasviskeitoista ja smoothieista. Leipää syön ja sen päälle laitan usein juustoa, oivariinia ja avokadoa ja paprikaa.

Hyötyliikun paljon eli kävelen ja pyöräilen. Joskus käyn kevyillä hölkkälenkeillä.

Salilla en ole koskaan käynyt enkä tykkää rajusta liikunnasta.

Ruokavalioni salaisuus on, että syön silloin kun on nälkä ja mitä mieli tekee. Kroppani on kertonut tähän mennessä hyvin minulle mitä se milloinkin kaipaa. Olen myös pienestä painosta huolimatta tosi terve, flunssassa olin viimeksi vuonna 2021.

Kaikesta tästä huolimatta joskus joku joka minua ei tunne kommentoi laihuuttani, mikä ei tunnu kivalta. Perheessäni muutkin ovat laihoja.

Vierailija
287/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla klo 8 100g

Lounas klo 12 200g

Välipala klo 16 100g

Iltapala klo 20 200g

Riippumatta mitä syön, punnitsen, että sitä on grammoissa oikea määrä. 164cm / 58kg. Paljon hyötyliikuntaa ja pari kertaa viikossa sali, uinti tai muu vastaava rankempi treeni.

jos tuo on pelkkää  sokeria saat 600g * 4 = 2400kcal, mutta todella harva ruoka on noin edergia tiheää vaan suurin osa on yleensä vettä 

Vierailija
288/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja kulutan sopivassa suhteessa. Liikunnalla on iso rooli elämässäni. Ja nimenomaan raskaammalla liikunnalla (juoksu, pyöräily, kuntosali). Mikään kevyt 2km käppäily ei ole kunnon liikuntaa. Toki se on parempi kuin ei mitään, mutta se ei riitä useimmille.

Syön 4 ateriaa päivässä. Aamupala ja iltapala ovat erittäin kevyitä. Lounaalla ja päivällisellä syön lautasmallin mukaan, mutta hiilihydraattien laatuun kiinnitän erityistä huomiota.

En käytä alkoholia, en syö leipää enkä leivonnaisia. Karkkia syön silloin tällöin. Juon sokerittomia limppareita harvakseltaan.

T. N 170cm/54kg 33v

Vierailija
289/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juuri kuten arvasinkin, ei tule hyvää ruokavaliota joka pitää hoikkana, vain huudahteljia ;)

Mot

Älä jaksa! Ihme vänkääjä olet.

Vierailija
290/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha "keskustelu" ottaen huomioon minkälaisia traanivalaita suomalaiset naiset nykyään on. Täysin turhaa spekulaatiota asiasta joka ei ole todellisuutta. Suomalainen nainen & ja normaali paino = yhdistelmä jota ei ole olemassakaan enää.

Vierailija
291/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihat, joiden ruokavalio on huono, eivät pitkään elä terveenä. Varsinkin ne, joiden laihuus perustuu ripulointiin. Se on vaarallista se.

Vierailija
292/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha "keskustelu" ottaen huomioon minkälaisia traanivalaita suomalaiset naiset nykyään on. Täysin turhaa spekulaatiota asiasta joka ei ole todellisuutta. Suomalainen nainen & ja normaali paino = yhdistelmä jota ei ole olemassakaan enää.

Tässä ketjussa tosiaan useimmat epätavallisen siroja ja hoikkia.

Vierailija
293/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ruumiinrakenne. Ei auta ruokavalio jos sitä ei ole.

Läski kyllä kertyy myös niiden sirojen luiden päälle jos syö liikaa.

Mutta esim. luinen hartialeveys on L-koon ihmisellä leveämpi kuim XS- koon ihmisellä. Aivan kuten toisen normaalipainoisen vyötärö on kapeampi ja toisen normaalipainoisen vytärö on leveämpi. Siellä kun vaikuttaa lisäksi se, onko kroppa päärynä, tiimalasi, Y, tai omena. Samassa pituudessa ja painossa ihmiset ovat silti eri vaatekokoa ja eri mittaisia kun mittaillaan käsien, jalkojen, vyötärön ja rinnan ympäryksiä.

Vierailija
294/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen xs-kokoinen nainen. Syön 90% kurinalaisesti, pääosin kasvispainotteisesti. Jos en tee niin lihon heti. Olen laihduttanut näihin mittoihin kovalla työllä. Harrastan tehokasta urheilua pari kertaa viikossa. Herkuttelen vain satunnaisesti.

Sopii varmaa sulle ja olet varmasti hyvännäköinen. Melkoisia uhrauksia ja kurinalaisuutta. Kysyy luonnetta. Musta ei olisi.

Vierailija
295/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 35 ikävuoteen asti kokoa xs (173/51-53) ja nyt 40 vuotiaana s (173/56-57). Mulla sama kuin monella muullakin kommentoijalla, eli että ei tule helposti nälkä. Aamiainen jää usein välistä, kun vain kahvi maistuu. Syön keskimäärin kerran päivässä "kunnolla" ja sitten kerran semisti ja kerran pienesti. En yhtään osaa sanoa paljonko kaloreita tulee. Olen kasvissyöjä, mutta syön liian paljon pastaa ja pizzaa enkä tarpeeksi tuoreita kasviksia. Ehkä kerran viikossa vähän karkkia ja kerran tai kaks viikossa jotain muuta herkkua kuten pari kourallista sipsejä, n.8kpl pieniä keksejä tai jäätelö.

Uskon että paino on geneettistä, koska se miten esimerkiksi nälkäsignaalit toimii on pitkälti tahdosta riippumatonta.

Vierailija
296/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee alapeukkuja, mutta olen siro normaalipainon ylärajaa lähestyessäkin. Luusto ei muutu parista kilosta, joita kerään tasaisesti bmi 23-24 saakka. Sen jälkeen kaikki kertyvätkin vyötärölle eikä siroutta enää ole. Ihannebmi on 22-23, alle 22 näytän omiin silmiini epänaiselliselta.

Siroksi laihduttaminen on myytti! Esim S Marinin painoa on kommentoitu mielestäni juuri siksi, että hänen luustonsa korostuu noin hoikkana. Jotkut ballerinat yms voivat sen sijaan olla hyvinkin laihoja ja silti terveen siron oloisia pienen luuston ansiosta. Miksi kaikkien pitäisi olla siroja? Yhtälailla joku voi olla upea amatsoni, ylvään kuningatarmainen tai rehevän naisellinen kaunotar. Terve keho on paras lahja jonka voi saada, nautitaan niistä jos on sellainen suotu!

Vierailija
297/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 35 ikävuoteen asti kokoa xs (173/51-53) ja nyt 40 vuotiaana s (173/56-57). Mulla sama kuin monella muullakin kommentoijalla, eli että ei tule helposti nälkä. Aamiainen jää usein välistä, kun vain kahvi maistuu. Syön keskimäärin kerran päivässä "kunnolla" ja sitten kerran semisti ja kerran pienesti. En yhtään osaa sanoa paljonko kaloreita tulee. Olen kasvissyöjä, mutta syön liian paljon pastaa ja pizzaa enkä tarpeeksi tuoreita kasviksia. Ehkä kerran viikossa vähän karkkia ja kerran tai kaks viikossa jotain muuta herkkua kuten pari kourallista sipsejä, n.8kpl pieniä keksejä tai jäätelö.

Uskon että paino on geneettistä, koska se miten esimerkiksi nälkäsignaalit toimii on pitkälti tahdosta riippumatonta.

Ainiin ja liikun 3-6 kertaa viikossa joista 2-3 kertaa raskasta liikuntaa. Raskaan lenkin jälkeen vedän yleensä kasvisproteiinipirtelön muiden syömisten lisäksi. Kun liikuin vähemmän niin painoin myös vähemmän, koska ruokahalu oli vielä huonompi kuin nyt liikkuessa.

Vierailija
298/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan sisältö vaikuttaa.

Vierailija
299/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös moni suomalainen on siro ja 166 cm pitkä nainen mahtua ja näyttää hyvältä koossa XS-S. Jos laitan itse päälleni M-kokoa niin ne ovat usein roikkuvia telttoja. Kyllä lihominenkin silti näkyy ja kuten joku kirjoittikin niin siro näyttää lihoessa helposti pullealta. Joku isompirakenteinen ei kehittele jostain samalla tavalla allia ja kaksoisleukaa yms.

Ja voitaisiinko lopettaa muiden haukkuminen syömishäi.riöi.siksi jonkun ruokavalioesimerkin perusteella, ehkä kaikki nyt eivät vain rakasta syömistä niin paljon. Vai pitääkö lihaviakin haukkua? Mitä se ketään häiritsee mitä joku tuntematon tyyppi netissä syö tai ei syö?

Vierailija
300/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aikuiselle ihmiselle riittää kolme ateriaa päivässä. Eikä silloinkaan tarvitse mättää itseään ähkyyn. Aamiaisella kun syö tarpeeksi monipuolisesti, niin pärjää pitkään. Kun tulee nälkä, syö kevyen ruoan. Ja sitten vielä alkuillasta täysipainoisen aterian. En kertakaikkiaan tajua, miksi pitäisi vielä puputtaa jotain iltapalaa, jos on syönyt esim. klo 18. (Enkä mene klo 21 nukkumaan, kun joku varmasti sitäkin tulee tähän sanomaan.)

Kaikki eivät syö aamulla mitään, joten kyllä siinä tapauksessa on syötävä illalla. Eikä se ole mitään "puputusta"

Kukin syö milloin syö, mutta kolme täysipainoista ateriaa on tarpeeksi. Kasvavat lapset ja paljon urheilevat ovat poikkeus.

Puputus on minusta sitä ns. suun nälkää eikä vatsan nälkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän