Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi muuttaa meille, pyydämme vastineeksi anopilta

Vierailija
04.10.2019 |

1000€/kk, tähän sisältyy vesi, sähkö, ruoka, kyyditykset lääkäriin, bingoon tms. Siis ihan kaikki.

Anoppi maksaa kaiken käteisellä ja hänelle jää toinen tonni omaan käyttöön.

Tämä on kaikille hyvä järjestely paitsi miehen sisaruksille jotka eivät itse ole valmiita jörjestelyyn mutta heidän mielestään meidän ei pitäisi ottaa noin isoa maksua tästä.

Kuulostaako summa teidän mielestä isolta? Minusta ei.

Kommentit (271)

Vierailija
261/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun anoppi haluais tänne muuttaa niin mä en ottais siltä mitään.

Olen mies, ehkä se selittää jotain.

Jos minä olen sinun anoppi tai äiti, niin tasan tarkkaan en muuta teille kuukausiksi ihan ilmaiseksi. On hienoa, että majoitatte minut, joten mielelläni maksan kulut ja annan vielä vaivanpalkkaa, ostatte vaikka lapsille jotain kivaa tai menette joskus reissuun. Kahden tonnin nettoeläkkeestä kyllä riittää.

Jos olisit anoppini, niin en todellakaan huolisi ylihintaa pienestä huoneesta sekä ruuista eli todellisten kustannusten mukaan mennään. 

Vierailija
262/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala!!! Täällä ehdotellaan terveelle 70 vuotiaalle vanhainkotia.

No niin Sale, alahan pakkaamaan kalsareitas, tai ne taitaa saada valtiolta, sillä pian lähdet vanhainkotiin, vai olikos se ennen vaivaistalo?

Kuolen nauruun😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin Sale, alahan pakkaamaan kalsareitas, tai ne taitaa saada valtiolta, sillä pian lähdet vanhainkotiin, vai olikos se ennen vaivaistalo?

Juu, sanos muuta!

Justiinsa Sale taas Jenkkilän reissun heitti, äkkiäkös tuota pyörähtää.

Ja tuolla on nuo Aussiin menijät samaa ikäluokkaa 70+.

Tuhannet suomalaiset 65-85vee talvehtii etelässä.

Mitä olen nähnyt niin reippaampaa sakkia saa hakea. Kun on ikänsä liikkunut ja töitä paiskinut niin jaksaa vanhempanakin.

Toisin on nuorison laita tänä päivänä.

Näin on asia. Isäni 76 päihitti pururadalla olevat yläkoulun liikuntatuntia viettäneet ysiluokkalaiset ( 16 vuotiaat) kuin tyhjää vain 5 km lenkillä. Poikien liikunnanopettaja oli sanonut isälleni, että useimpien nykynuorten kunto on todella huolestuttavan huono.

Millaisia he ovat vanhempana?

Vierailija
264/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sanos muuta!

Justiinsa Sale taas Jenkkilän reissun heitti, äkkiäkös tuota pyörähtää.

Ja tuolla on nuo Aussiin menijät samaa ikäluokkaa 70+.

Tuhannet suomalaiset 65-85vee talvehtii etelässä.

Mitä olen nähnyt niin reippaampaa sakkia saa hakea. Kun on ikänsä liikkunut ja töitä paiskinut niin jaksaa vanhempanakin.

Toisin on nuorison laita tänä päivänä.

Näin on asia. Isäni 76 päihitti pururadalla olevat yläkoulun liikuntatuntia viettäneet ysiluokkalaiset ( 16 vuotiaat) kuin tyhjää vain 5 km lenkillä. Poikien liikunnanopettaja oli sanonut isälleni, että useimpien nykynuorten kunto on todella huolestuttavan huono.

Millaisia he ovat vanhempana?

Totta haastat. Nykyisin 30 veet on jo rapakunnossa ja istuneet selkänsä pa*kaksi.

Huvittaa tuo eläkeläisten arvostelu.

Vierailija
265/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täällä puolueeton raati ja tämän kommentin valtsimme päivän parhaaksi: "Sale vanhainkotiin", just just 😂🤣😂

Kiitos oivaltavalle kirjoittajalle!

Vierailija
266/271 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54v ja minun tavoite-eläkeikä on 67v. Mielellään pitäisi työskennellä 70 vuotiaaksi.

Ja sitten nuoret täällä kohkaa, että 70 vuotias vanhainkotiin.

Jos meinaatte itse olla 70 vuotiaina vanhainkotikunnossa, niin sillehän ei voi mitään, mutta yleisesti odotetaan tällä hetkellä, että vielä siinä iässä olet ihan normaali työkunnossa.

Vierailija
267/271 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva haluaa ottaa anoppia kotiinsa asumaan. Kolmen sukupolven yhteisasumisessa ihmissuhteet kärsivät, tulee riitoja ja kodin ilmapiiri kiristyy.

Tulevaisuudessa yhä useampi on pakosta omaishoitaja. Vanhusten määrä räjähtää Suomessa käsiin, hoitopaikat ja hoitajat loppuvat ja kunnilta ja valtiolta loppuu rahat. Jo nyt vanhustenhoitoon ja kotihoitoon on erittäin vaikea saada työntekijöitä. Hoitoalan oppilaitoksista valmistuvat hoitajat eivät halua hoitaa vanhuksia. Vanhustyö on fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa ja huonosti palkattua.

70-vuotiaat ovat vähemmän ja enemmän raihnaisia. Lähipiirissä ei ole ainuttakaan 70-vuotiasta työssäkäyvää. Eläkkeelle siirtyminen on terveysriski. Eläkeläiset istuvat liikaa, syövät liikaa, juovat liikaa alkoholia, liikkuvat liian vähän, katsovat liikaa televisiota ja lihovat. Ylipaino ja lihavuus ovat keskeisiä kansantautien (sydän- ja verisuonitaudit, tyypin 2 diabetes, tuki- ja liikuntaelinsairaudet ja useat syövät) riskitekijöitä. Monella ikääntyvällä on päihdeongelma, joka vain pahenee kotona joutilaisuudessa. Nykyajan isoäidit ja isoisät kulauttavat yhä enemmän kaljaa, viiniä, viinaa ja konjakkia kurkustaan alas.

Tilastojen mukaan Suomessa jäätiin työeläkkeelle keskimäärin 61,3-vuotiaana vuonna 2018. Työkyvyttömyyseläkkeelle siirtyneiden määrä nousi.:

- https://www.etk.fi/tiedote/elakkeelle-siirtyminen-myohentyi-odotetusti/

Vierailija kirjoitti:

Olen 54v ja minun tavoite-eläkeikä on 67v. Mielellään pitäisi työskennellä 70 vuotiaaksi. Ja sitten nuoret täällä kohkaa, että 70 vuotias vanhainkotiin. Jos meinaatte itse olla 70 vuotiaina vanhainkotikunnossa, niin sillehän ei voi mitään, mutta yleisesti odotetaan tällä hetkellä, että vielä siinä iässä olet ihan normaali työkunnossa.

Vierailija
268/271 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54v ja minun tavoite-eläkeikä on 67v. Mielellään pitäisi työskennellä 70 vuotiaaksi.

Ja sitten nuoret täällä kohkaa, että 70 vuotias vanhainkotiin.

Jos meinaatte itse olla 70 vuotiaina vanhainkotikunnossa, niin sillehän ei voi mitään, mutta yleisesti odotetaan tällä hetkellä, että vielä siinä iässä olet ihan normaali työkunnossa.

Oikein hyvä huomio👍

Vierailija
269/271 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on 71v lääkäri ja pitää yksityisvastaanottoa. Erittäin pidetty lääkäri ja pitkät jonot vastaanotolleen.

Vierailija
270/271 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on 71v lääkäri ja pitää yksityisvastaanottoa. Erittäin pidetty lääkäri ja pitkät jonot vastaanotolleen.

Käyn myös tällaisen yli 70-vuotiaan lääkärin vastaanotolla. Olen käynyt jo viimeiset 15 vuotta. Hän on luvannut kertoa vuotta aiemmin, koska aikoo jäädä eläkkeelle. Tulee kyllä surku, kun lopettaa työnsä. 

Vierailija
271/271 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä jotka kuolee alle 70v. Terveellistä elämää ja fyysistä työtä tehnyt anoppini kuoli mahasyöpään 69v ja terveellistä elämää ja fyysustä työtä tehnyt appiukkoni kuoli 71v eturauhasen syöpään. Äitini kuoli 78v dementiaan. Koskaan ei voi tietää, koska kuolee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi