Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi muuttaa meille, pyydämme vastineeksi anopilta

Vierailija
04.10.2019 |

1000€/kk, tähän sisältyy vesi, sähkö, ruoka, kyyditykset lääkäriin, bingoon tms. Siis ihan kaikki.

Anoppi maksaa kaiken käteisellä ja hänelle jää toinen tonni omaan käyttöön.

Tämä on kaikille hyvä järjestely paitsi miehen sisaruksille jotka eivät itse ole valmiita jörjestelyyn mutta heidän mielestään meidän ei pitäisi ottaa noin isoa maksua tästä.

Kuulostaako summa teidän mielestä isolta? Minusta ei.

Kommentit (271)

Vierailija
1/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso summa jos kaikki tuo sisältyy. Jos anoppi ja te olette tyytyväisiä niin ei siinä ole kenelläkään nokankoputtamista.

Vierailija
2/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan reilulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisarukset eivät ole osapuolia sopimuksessa, joten heitä ei tarvitse ottaa lainkaan huomioon. Jos haluaa huomioida, niin voi sanoa "turvat kiinni, perintöahneet idiootit!".

Vierailija
4/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hölmöt suostuko. Anopilla on oma elämä ja teillä oma. Anoppi on hullu jos muuttaa teille. Itse en ikinä maailmassa muuttaisi toisten kotiin.

Vierailija
5/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää myös varasuunnitelma ja neuvotelkaa anopin kanssa etukäteen siitä, miten toimitaan jos ette enää jaksa tai tulee erimielisyyksiä. Siitä on hyvä neuvotella nyt, kun välit ovat hyvät.

Vierailija
7/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon hintaan anoppi saisi kyllä ihan jonkun hoivakotipaikankin. Siellä on kuitenkin 24/7 osaavaa henkilökuntaakin,jos tarvitsee apua. Ja siellä on myös huonetovereita, joiden kanssa jutella.

Vierailija
8/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä erimoinen anoppijuttu vaihteeksi.

Vierailija
9/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisarukset eivät ole osapuolia sopimuksessa, joten heitä ei tarvitse ottaa lainkaan huomioon. Jos haluaa huomioida, niin voi sanoa "turvat kiinni, perintöahneet idiootit!".

En suostuisi jos en tulisi toimeen anopin kanssa, mutta meillä on hyvät välit ja itse asiassa anoppi on jo asunutkin meillä muutaman kuukauden, hänestä on ollut minulle suuri apu kun on auttanut lasten kanssa (katkaisin jalkani) ja meillä on erillishuone omalla sisäänkäynnillä ja wc:llä, missä anoppi saisi asua.

Ap

Vierailija
10/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsisi omalta äidiltäni pyytää rahaa jos tulisi meille asumaan.

Onko anoppi työssa käyvä?

Vierailija
11/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kunnossa anoppi on?

Oletteko miettineet, että mitäs sitten, kun anopin kunto alkaa heiketä? Oletteko valmiit omaishoitajiksi myös?

Mun mielestä tuo on ihan järki hinta siitä, että jos sillä saa oman sopen, joten vetäytyä ja tosiaan pyykki- ja ruokapalvelun, pisut ja pesut yms.

jos se on sisaruksista liikaa, niin varmaan osallistuvat vaikkapa satasella per nuppi, että anopin rahataakka kevenis?

Vierailija
12/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistettahan sitten myös, että koska anoppi maksaa asumisestaan, niin te ette voi käyttää häntä ilmaisena lastenhoitajana?

Vierailija
13/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi jos en tulisi toimeen anopin kanssa, mutta meillä on hyvät välit ja itse asiassa anoppi on jo asunutkin meillä muutaman kuukauden, hänestä on ollut minulle suuri apu kun on auttanut lasten kanssa (katkaisin jalkani) ja meillä on erillishuone omalla sisäänkäynnillä ja wc:llä, missä anoppi saisi asua.

Ap

Jaa, vai että anoppi auttaa sua mutta maksaa silti tonnin. Nyt pomppasi.

Vierailija
14/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon hintaan anoppi saisi kyllä ihan jonkun hoivakotipaikankin. Siellä on kuitenkin 24/7 osaavaa henkilökuntaakin,jos tarvitsee apua. Ja siellä on myös huonetovereita, joiden kanssa jutella.

Kuka haluaa mennä vanhainkotiin (yhteishuoneeseen jonkun ventovieraan kanssa) jos vaihtoehto on mennä oman pojan ja perheen luokse. Ja varmaan ne sukulaisetkin juttelee.

Vierailija
15/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimitte lomien aikaan? Kuka huolehtii anopin ruuat, kaupassakäynnit ja kyyditykset kun ette ole paikalla? Tämähän sitoo teitä valtavasti.

Vierailija
16/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä kunnossa anoppi on?

Oletteko miettineet, että mitäs sitten, kun anopin kunto alkaa heiketä? Oletteko valmiit omaishoitajiksi myös?

Mun mielestä tuo on ihan järki hinta siitä, että jos sillä saa oman sopen, joten vetäytyä ja tosiaan pyykki- ja ruokapalvelun, pisut ja pesut yms.

jos se on sisaruksista liikaa, niin varmaan osallistuvat vaikkapa satasella per nuppi, että anopin rahataakka kevenis?

Hyvässä kunnossa ainakin nyt, hänellä on nyt vain asunto (vuokra) huonojen kulkuyhteyksien päässä ja kysyi itse voisiko asua meillä sen aikaa että löytyisi asunto keskustasta.

Omaishoitajaksi minusta ei ole mutta ei kyllä näillä näkymin ole tarvekkaan.

Vierailija
17/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa reilulta. Ei pitäisi olla kenelläkään mitään nokan koputtamista.

Vierailija
18/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnilla ei saa hoivakotipaikkaa eikä niissä ole huonekavereita. Tavallinen hinta on noin 3000 e/kk eikä sillä saa kuin asunnon, ruuan ja perussiivouksen eli vessanpytyn pesun sekä tiedon siitä, että talossa joku valvoo yöllä. Usein vartija.

Vierailija
19/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on aika hyvä eläke, jos siitä jää 2000 e/kk netto. Tuohon melkein 3000 ekk eläkkeeseen yltää Suomessa pieni vähemmistö.

Vierailija
20/271 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, vai että anoppi auttaa sua mutta maksaa silti tonnin. Nyt pomppasi.

AuttOI, kun minulla oli jalka paketissa. Ei ole enää ja en tarvitse enää apua, siitä tämä juttu alunperin lähti.

Ap