Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi muuttaa meille, pyydämme vastineeksi anopilta

Vierailija
04.10.2019 |

1000€/kk, tähän sisältyy vesi, sähkö, ruoka, kyyditykset lääkäriin, bingoon tms. Siis ihan kaikki.

Anoppi maksaa kaiken käteisellä ja hänelle jää toinen tonni omaan käyttöön.

Tämä on kaikille hyvä järjestely paitsi miehen sisaruksille jotka eivät itse ole valmiita jörjestelyyn mutta heidän mielestään meidän ei pitäisi ottaa noin isoa maksua tästä.

Kuulostaako summa teidän mielestä isolta? Minusta ei.

Kommentit (271)

Vierailija
241/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äitini alkaisi maksamaan seteleinä pimeästi tonnin veljeni vaimolle siitä, että saa punkata vähän aikaa heillä, niin olettaisin, että äitini tarvitsee siinä vaiheessa edunvalvojaa ja hänellä on dementia tai jokin muu henkinen ongelma, mikä haittaa hänen järkevää ajatteluaan.

Niinpä, sinulle ne rahat pitää säästää. Vaikka et tietenkään pysty auttamaan millään lailla, kun on oma elämä.

No eiköhän kaikki haluaisi säästää sen äidin omiin huvituksiin. Minäkin pitäisin tuota hyväksikäyttönä väliaikaisesta asumisesta, jossain pienessä huoneessa vaikka ruuat kuuluisi siihen päälle. 

Tonni kuussa riittää eläkeläisen huvituksiin mainiosti. En ainakaan edes jaksa tuhlata enempää.

En kyllä ymmärrä miksi asiaa ajatellaan näin päin eikä sitä mitkä ne todelliset asumiskustannukset olisivat? Jos on kolmen tonnin eläke, niin teistäkö on oikein maksaa pienestä huoneesta ja kuukauden ruuista 2000 euroa väliaikaisesti, koska tonni riittää eläkeläisen huvituksiin? 

Kahden tonnin eläkkeestä tonni elämiseen on ok. Turha keksiä uusia esimerkkejä ja alkaa niistä väittelemään.

Eläkeläinen, joka ei saa tonnia tuhlattua kk:ssa

Vierailija
242/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kastiketta suosittelette anopin kylkiäisinä? Tai marinadia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon hintaan anoppi saisi kyllä ihan jonkun hoivakotipaikankin. Siellä on kuitenkin 24/7 osaavaa henkilökuntaakin,jos tarvitsee apua. Ja siellä on myös huonetovereita, joiden kanssa jutella.

Kuka haluaa mennä vanhainkotiin (yhteishuoneeseen jonkun ventovieraan kanssa) jos vaihtoehto on mennä oman pojan ja perheen luokse. Ja varmaan ne sukulaisetkin juttelee.

Vanhainkodeissa on asukkailla omat huoneet. Nyt on vuosi 2019.

En kyllä löytänyt äkkiseltään selatessa kieltoa etteikö voisi olla, viimeisin laatusuositus ei sano mitään muuta kuin lisätä 'mahdollisuutta asua kodikkaassa ympäristössä', mutta toisaalta painottu tyystin eritavalla kuin aiemmin, lähtökohta kotona asumisen turvaamisessa. 

Vierailija
244/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Hoivakotiin vieraitten hyödyttömien idioottien kanssa ei aio viettää loppuelämääni. Minun kotiin tulee filippiiniläinen piika. 1000e on hänelle hyvä palkka. Oma huone ja sauna. Ja ruokakin tulee olemaan terveellisempää.

Vierailija
245/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi kehtaa pyytää noin paljon äidiltään väliaikaisesta asumisesta? Minä ainakin antaisin äitini asua väliaikaisesti ihan ilmaiseksi. Jos pitemmästä asumisesta kyse, niin sitten laskettaisiin kohtuulliset kulut ja sen mukaan mentäisiin. En kuitenkiin tonnia ikinä pyytäisi. 

Ehkä äiti/anoppi haluaa maksaa sen tonnin.

Minä ainakin maksaisin mieluusti, jos kyseessä on väliaikainen asuminen ennen uuden asunnon löytymistä. Katsokaapa huviksenne vaikka Forenomin kalustettuja kohteita lyhytaikaiseen käyttöön, vuokra on jotain ihan muuta kuin vähintään vuoden vuokrasopimus kalustamattomasta asunnosta. Lapset ei minua määräile, miten minä rahani käytän.

Vierailija
246/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänpä anoppi on semmonen vauhtimimmi että heikompia huimaa. Sillä on aina mies kierroksessa. Nytkin on parhaillaan rakastajansa luona. Hänellä pitää olla äksöniä ja tanssijalka vipattaa.

Ei puhettakaan että muuttaisi lasten luokse. Sitäpaitsi hän ei pidä pikkulapsista.

Toki värikäs persoona hän, ja tullaan juttuun pikaisten kahvien merkeissä.

Eli on anoppejakin joka junaan.

Vierailija
247/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala!!! Täällä ehdotellaan terveelle 70 vuotiaalle vanhainkotia.

No niin Sale, alahan pakkaamaan kalsareitas, tai ne taitaa saada valtiolta, sillä pian lähdet vanhainkotiin, vai olikos se ennen vaivaistalo?

Vierailija
248/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänpä anoppi on semmonen vauhtimimmi että heikompia huimaa. Sillä on aina mies kierroksessa. Nytkin on parhaillaan rakastajansa luona. Hänellä pitää olla äksöniä ja tanssijalka vipattaa.

Ei puhettakaan että muuttaisi lasten luokse. Sitäpaitsi hän ei pidä pikkulapsista.

Toki värikäs persoona hän, ja tullaan juttuun pikaisten kahvien merkeissä.

Eli on anoppejakin joka junaan.

Kerran täällä eletään joten ilo irti kaiken aikaa. Nykyanopit eivät ole kaikki " mummoja" ja mummoutuneita vaan elävät täyttä elämää niin kauan kun terveys antaa myöten.

Ja kuluttavat kanssa varojaan. Miksi ei saisi kuluttaa, kun monet kehottavat kuluttamaan varansa eläissään. Kenenkään ei pitäisi ajatella että on pakko jättää perintöjä.

Vierailija
249/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun anoppi haluais tänne muuttaa niin mä en ottais siltä mitään.

Olen mies, ehkä se selittää jotain.

Vierailija
250/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äitini alkaisi maksamaan seteleinä pimeästi tonnin veljeni vaimolle siitä, että saa punkata vähän aikaa heillä, niin olettaisin, että äitini tarvitsee siinä vaiheessa edunvalvojaa ja hänellä on dementia tai jokin muu henkinen ongelma, mikä haittaa hänen järkevää ajatteluaan.

Niinpä, sinulle ne rahat pitää säästää. Vaikka et tietenkään pysty auttamaan millään lailla, kun on oma elämä.

No eiköhän kaikki haluaisi säästää sen äidin omiin huvituksiin. Minäkin pitäisin tuota hyväksikäyttönä väliaikaisesta asumisesta, jossain pienessä huoneessa vaikka ruuat kuuluisi siihen päälle. 

Tonni kuussa riittää eläkeläisen huvituksiin mainiosti. En ainakaan edes jaksa tuhlata enempää.

En kyllä ymmärrä miksi asiaa ajatellaan näin päin eikä sitä mitkä ne todelliset asumiskustannukset olisivat? Jos on kolmen tonnin eläke, niin teistäkö on oikein maksaa pienestä huoneesta ja kuukauden ruuista 2000 euroa väliaikaisesti, koska tonni riittää eläkeläisen huvituksiin? 

Nytkö se tonni muuttui kahdeksi? Miten ihmeessä?

Jos mulla olisi kolmen tonnin nettoeläke, niin voisin antaa tonnin perheelle, jonka luona omen täysihoidossa. Toisesta ylijäävästä tonnista voisin jakaa rahaa tai jotain kaikille lapsilleni ja lapsenlapsilleni.

Vierailija
251/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olen sinun anoppi tai äiti, niin tasan tarkkaan en muuta teille kuukausiksi ihan ilmaiseksi. On hienoa, että majoitatte minut, joten mielelläni maksan kulut ja annan vielä vaivanpalkkaa, ostatte vaikka lapsille jotain kivaa tai menette joskus reissuun. Kahden tonnin nettoeläkkeestä kyllä riittää.

Vierailija
252/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olen sinun anoppi tai äiti, niin tasan tarkkaan en muuta teille kuukausiksi ihan ilmaiseksi. On hienoa, että majoitatte minut, joten mielelläni maksan kulut ja annan vielä vaivanpalkkaa, ostatte vaikka lapsille jotain kivaa tai menette joskus reissuun. Kahden tonnin nettoeläkkeestä kyllä riittää.

Varmaan esimerkkinä sen takia, että lasketaan kustannukset sen mukaan kuinka paljon anopille voi jäädä huvituksiin eikä sen mukaan mitkä ne todelliset asumiskustannukset ovat. 

Vierailija
253/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tulisi ilmaiseksi, jos tuloja on.

Vierailija
254/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala!!! Täällä ehdotellaan terveelle 70 vuotiaalle vanhainkotia.

No niin Sale, alahan pakkaamaan kalsareitas, tai ne taitaa saada valtiolta, sillä pian lähdet vanhainkotiin, vai olikos se ennen vaivaistalo?

Juu, sanos muuta!

Justiinsa Sale taas Jenkkilän reissun heitti, äkkiäkös tuota pyörähtää.

Ja tuolla on nuo Aussiin menijät samaa ikäluokkaa 70+.

Tuhannet suomalaiset 65-85vee talvehtii etelässä.

Mitä olen nähnyt niin reippaampaa sakkia saa hakea. Kun on ikänsä liikkunut ja töitä paiskinut niin jaksaa vanhempanakin.

Toisin on nuorison laita tänä päivänä.

Vierailija
255/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tonni on vähän liikaa. Mutta tätä mieltä olen itse.

Vierailija
256/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeesi on kaiketi hyvin pieni.

Moni kituuttaa reilun tonnin eläkkeellä. Yksineläjällä se tekee tiukkaa.

Tuossa Ap:n anopilla kun on 2000 euron elanki, niin hyvin voi donan maksaa all inc'stä ja puolet käyttää mihin sitten haluaa.

Vierailija
257/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeesi on kaiketi hyvin pieni.

Moni kituuttaa reilun tonnin eläkkeellä. Yksineläjällä se tekee tiukkaa.

Tuossa Ap:n anopilla kun on 2000 euron elanki, niin hyvin voi donan maksaa all inc'stä ja puolet käyttää mihin sitten haluaa.

Kyse on siis pelkästä rahastuksesta AP:n tapauksessa siis? Kyllä tonni on silti liikaa, on anopilla sitten 1000,2000 tai vaikka 10 000 tulot.

Koska kuluja mitä perheelle tulee, jos anoppi muuttaa on:

- 30e noin lisäsähköstä

- 30-50e lisä vesikuluista per kuukausi

- Ruokakulut ehkä 200e lisää kuussa, jos sitäkään, koska AP:n tapauksessa anopille annetaan sitä ruokaa mitä he itsekkin syövät, ei anopilla siis mitään all inclulsivea ole, vaan joutuu ostamaan omat ruuat jos haluaa jotain AP:n perheen ruuasta poikkeavaa

- Kuljetukset maksimissaan 50e

Eli kuluja heille tulee maksimissaan se 330e. Ja he haluavat anopilta vaatia 1000e, että mitä voivat itse hyötyä miltei 700e kuussa siitä? Eli he haluavat törkeästi rahastaa omaa anoppia, joka on ilmaiseksi hoitanut heidän lapsia, varmaan ostanut heille paljon lahjoja jne... Minusta todella törkeää, on anopin tulot -yhä- sitten kuinka suuret tahansa.

Vierailija
258/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon hintaan anoppi saisi kyllä ihan jonkun hoivakotipaikankin. Siellä on kuitenkin 24/7 osaavaa henkilökuntaakin,jos tarvitsee apua. Ja siellä on myös huonetovereita, joiden kanssa jutella.

Hoivakotien hinnat lähtee 4000e/kk.... eli hyvän diilin on anoppi tehnyt.

Vierailija
259/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan lähde.

Vierailija
260/271 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei tarvitse hoivakotia vaan väliaikaisen asunnon kunnes muuttaa omaan asuntoonsa.