Annatko tippiä wolt kuskille?
Jos niin kuinka paljon yleensä? Tunnettuahan on, että heillä on huonot palkat.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Annan pari euroa yleensä ainakin silloin kun on ilmaiset kuljetukset tarjous päällä.
MINKÄ HELVETIN TAKIA 🤦🏼
Jokainen Suomessa tippiä antava älykääpiö tekee karhunpalveluksen kaikille ravintola- ja palvelualan työntekijöille.
En anna, kun periaatteesta en tilaa mitään Woltin enkä Foodoran kuljettamana. Nuo alustatalouden ilmiöt olisivat joutaneet jäädä keksimättä.
Miten koko Wolt edes pysyy pystyssä,kun tappiot on ihan hirveän isot
Faith kirjoitti:
Tilasin tänään ensimmäistä kertaa Woltilta, ja olin yllättynyt, että tilatessa kysytään tuollaista. Annoin vain olla, että annan lähetille tippiä 0 euroa. Kuljetuksestahan joutuu maksamaan jo 1,90.
Erikoinen systeemi. Toivottavasti tippikulttuuri ei tule Suomeen. Inhoan siihen liittyvää epämääräisyyttä.
Perati 1.9e etta joku vartavasten tulee kotiovellesi asti saassa kuin saassa.
Kermaperseet. Jos 1.9e tuntuu paljolta tienaa pienta palkkaa. Silloin kannattaa nousta sohvalta ja menna ihan omin jaloin kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mun ruokiin on wolt kuljettajat jo koskettanut kahdesti. En enää tilaa toiste sieltä.
Millä tavalla he ovat koskettaneet ruokiisi?
Nosta peffasi sohvalta ja hae ruokasi itse. Nuo kuskit riskeeraavat paskalla palkalla terveytensä ramppaamalla ihmisten ovilla ympäri kaupunkia. Tippaus olisi jo sen vuoksi asiallista. Koskettanut ruokaani?! Jep!
Mitä toi asiakkaalle kuuluu, jos joku ravaa paskalla palkalla riskeeramassa terveytensä?? Eiköhän toi ole pomon ja duunarin välinen asia. Kehityskeskustelun paikka. Toi palvelu ei ole asiakkaan keksimä vaan se on tuotu asiakkaalle, että hei meillä on tällainen palvelu ole hyvä. Minä en tässä yliverotetussa ja kalliisssa maassa tippaa penniäkään enkä puutu firmojen tapoihin toimia. En minä ala maksaa toisen firman duunarin liksoja tippaamalla häntä siitä, kun se on sen lähetin pomon ongelma maksaa sitä liksaa. Tosin, tilannut kerran woltilta ja kokemus oli paska.
On sunnuntaiaamu klo 7:30 ja kuski tuo mulle Verkkokaupasta tilauksen ovelle hintaan 4,90. Aion antaa kuskille 6€ tippiä koska huvittaa.
En ole tilannut kuin lehden, pesukoneen ja jääkaappipakastimen, enkä tilaa. Kotiinkuljetus sadan kilometrin päästä maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran tippaatte? Nyt voi tilauksen yhteydessä valita tipin.
Ja ennen toimitusta pitäisi arvioida tipin suuruus ja sen antaminen. Mistä sitä tippiä maksetaan?
Älkää omaksuko tippikulttuuria Suomeen. Tippi on harmaata taloutta ja veronkiertoa.
Tippi on merkki kehittymättömästä yhteiskunnasta, jossa on paljon vikoja, palkassa, verotuksessa, työntekijöiden oikeuksissa ym.
Kuten USAssa.
En koskaan käytä kyseistä palvelua, enkä tule käyttämään. Noutoruoan tilaan ainoastaan paikoista joissa ei ole wolt käytössä.
En, en itsekään saa tippiä, vaikka surkea palkka.
Olen tilannut vain kahdesti sieltä. En ole antanut tippiä. Kummallakaan kerralla kuski ei osannut perille, soitteli matkan varrelta. Ja lopulta kun pääsi tänne, ruoka oli kylmää.
Harmittaa kun mielelläni tilaisin useamminkin.
Prisman ja K-supermarketin kuskit kyllä osaa suoraan ovelle kyselemättä. Tavallinen kerrostalo Helsingin kantakaupungissa.
Moni verkkokappa tarjoaa yhtenä kuljetusvaihtoehtona kotiin toimituksissa Woltiakin. On siis kyse tavaroiden kuljetuksista. Tippiä en maksa postin, kuriirifirmojen tai muiden kuljetusliikkeiden kuskeille. Miksi Wolt tekisi tästä poikkeuksen? Woltin toimittanmssa lähetyksissä maksan verkkokaupalle etukäteen toimitusmaksun niin kuin muidenkin rahtaajien ollessa kysessä.
Annoin kerran wolt kuskille, itseasiassa se jaksoi kaksi kertaa.
Sirpa 62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mun ruokiin on wolt kuljettajat jo koskettanut kahdesti. En enää tilaa toiste sieltä.
Millä tavalla he ovat koskettaneet ruokiisi?
Silleen syvästi henkisesti.
Tippaus ei kuulu Suomeen! Älkää tipatko ketään ettei se vaan tule tänne.
Alepan kassalla ja tarjoilijoilla myös on huonot palkat
maksatteko heille myös lisää
En tippaa. En halua Suomeen tippikulttuuria. Kuljettajien huono palkka ei ole minun syytäni. Palkka on työntekijän ja työnantajan välinen asia. Wolt-kuskit voivat vaatia enemmän Woltilta kuljetuksista tai olla kuljettamatta, siinähän Wolt sitten miettii kuka ne sapuskat kuskaa.
Tippaaminen on karhunpalvelus ravintola-alalle. Tippiä voi antaa tosi hyvästä palvelusta jos haluaa ja se on tipin alkuperäinen tarkoitus. Mutta se, että tipeistä tehdään osa työntekijän palkkaa ja on pakollista niin tälle iso ei.
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran tippaatte? Nyt voi tilauksen yhteydessä valita tipin.
Tipin idea on palkita hyvästä palvelusta. Et voi tilatessasi vielä tietää saatko sellaista vai et?
Minä pääkaupungissa asuva käytän vain Taxi He...nkiä,aina turvallisesti perille ,mittari kertoo loppusumman.