Annatko tippiä wolt kuskille?
Jos niin kuinka paljon yleensä? Tunnettuahan on, että heillä on huonot palkat.
Kommentit (70)
Ip-lehdessä (IL)asiakkaan kokemus wolt-kuskista. Aika pelottava uutinen. Kulttuurierot ei ole aina hyvä asia.
Takseillekin maksoi vähän ekstraa silloin, kun vieiä maksettiin käteisellä varsinkin, jos kuski palveli hyvin, esimerkiksi kantoi painavan matkalaukun tms. ulko-ovelle asti. Nykyisin kortilla maksessa harvemmin näitä kahvirahoja tulee maksettua. Pitäisi olla pikkuseteleitä tai isoja kolikoita aina mukana tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran tippaatte? Nyt voi tilauksen yhteydessä valita tipin.
Ja ennen toimitusta pitäisi arvioida tipin suuruus ja sen antaminen. Mistä sitä tippiä maksetaan?
Älkää omaksuko tippikulttuuria Suomeen. Tippi on harmaata taloutta ja veronkiertoa.
Tippi on merkki kehittymättömästä yhteiskunnasta, jossa on paljon vikoja, palkassa, verotuksessa, työntekijöiden oikeuksissa ym.
Kuten USAssa.
Nimenomaan näin, kiitos. Ei tippauskulttuuria Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ip-lehdessä (IL)asiakkaan kokemus wolt-kuskista. Aika pelottava uutinen. Kulttuurierot ei ole aina hyvä asia.
Voitko laittaa linkin jos viittaat johonkin uutiseen?
Olen Suomen mr Beast ja annan wolttikuskeille tipiksi auton ja kymmenen miljoonaa. Koska minä haluan!
Vierailija kirjoitti:
Olen Suomen mr Beast ja annan wolttikuskeille tipiksi auton ja kymmenen miljoonaa. Koska minä haluan!
PS. En edes tilaa woltista.
En tilaa woltista koska en ole laiska. Jos ei jaksa itse ruokiaan hakea ei niitä tarvitse syödä.
En maksa. Symppaan yksittäistä wolt-kuskia, joka pienellä palkalla kuljettaa ruokaa luokseni.
Mutta asiaa kannattaa miettiä laajemmasta näkökulmasta. Haluanko jatkossakin, että wolt-kuskin työnantajan maksama palkka on surkea tai jopa vielä surkeampi kun minä asiakkaana maksan osan kuskin palkasta ja työnantaja selviää vähemmillä palkkakustannuksillla. Haluanko, että tämä tippikulttuuri leviää Suomessa käytännöksi, ensin ravintola-alalla ja sitten muille matalapalkkaisille palvelualoille.
Se on nyt niin, että wolt-kuskit lopettavat hommansa jos rahaa ei tule tarpeeksi. Minä en asiakkaana maksa tippiä, kyse ei ole yksittäisestä parista eurosta vaan siitä, etten halua kurjistaa matalapalkkaisten palvelualojen palkkatilannetta tippauskulttuurilla.
Vierailija kirjoitti:
En tilaa woltista koska en ole laiska. Jos ei jaksa itse ruokiaan hakea ei niitä tarvitse syödä.
En ole laiska ja tilaan Woltista ruokaa.
Ei, ei, ei. Älkää missään nimessä tipatko!! Tuota kulttuuria ei tänne kaivata..eivätkä rahat edes mene k.o.kuskille