Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko tippiä wolt kuskille?

Vierailija
03.10.2019 |

Jos niin kuinka paljon yleensä? Tunnettuahan on, että heillä on huonot palkat.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan pari euroa yleensä ainakin silloin kun on ilmaiset kuljetukset tarjous päällä.

Kaltaistesi urpojen takia tippikulttuuria hivutetaan väkisin Suomeenkin. Ettekö te nyt jumaliste tajua että tippaamalla te itse asiassa heikennätte palvelualan työntekijöiden mahdollisuuksia? Lopettakaa se perseily nyt heti.

Vierailija
22/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän aina kahdella nopalla ja jos tulee esim 4 * 3, niin tippaan kaksitoista euroa. Juhlapyhinä käytän kolmea noppaa ja jouluisin neljää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäessäni maksullisua naisia tippaan, jos palvelu ylitti odotukset.

Vierailija
24/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan pari euroa yleensä ainakin silloin kun on ilmaiset kuljetukset tarjous päällä.

Kaltaistesi urpojen takia tippikulttuuria hivutetaan väkisin Suomeenkin. Ettekö te nyt jumaliste tajua että tippaamalla te itse asiassa heikennätte palvelualan työntekijöiden mahdollisuuksia? Lopettakaa se perseily nyt heti.

Tätä tippauspaskaa on alkanut tulemaan eteen kokoajan enemmän. Taksikuskikin halusi tippiä paskasta ja kalliista kyydistä

Vierailija
25/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suomen hinnoilla, maksaa muuten tuo kuljetus paljon enemmän kuin 1,90 täälläpäin, jopa 8€ asti, riippuen ravintolasta/etäisyydestä. Ja miten niin tiedetään, että huonosti maksettua hommaa? Parhaat kuskit tienaa 10k€ kuukaudessa, kuten lehtijutusta sai lukea jotain vuosia sitten.

Vierailija
26/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suomen hinnoilla, maksaa muuten tuo kuljetus paljon enemmän kuin 1,90 täälläpäin, jopa 8€ asti, riippuen ravintolasta/etäisyydestä. Ja miten niin tiedetään, että huonosti maksettua hommaa? Parhaat kuskit tienaa 10k€ kuukaudessa, kuten lehtijutusta sai lukea jotain vuosia sitten.

Kuskien surkean huonoista palkkioista on uutisoitu jo vuosia. Mutta tätä ongelmaa ei korjata sillä, että asiakas alkaa tippaakaan.

Vierailija
27/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pimppiä

Vierailija
28/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetus maksaa mulle jo melkein 7 euroa, en tippaa. En kyllä tykkää muutenkaan siitä Suomeen ollaan kokoomuksen toimesta tuomassa tätä kulttuuria, missä palkalla ei tarvitse elää vaan elantoa haalitaan tipeistä ja tuista.

Vierailija
29/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotukset ylittävästä palvelusta voisin harkita, jos tietäisin kuskien maksavan tuloistaan eli myös tipistä veron. Jos kuski ei maksa, niin joku muu maksaa sen hänelle kuuluvan tuloveron ja minä se en aio olla. 

Vierailija
30/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, maksan jo kuljetuksesta eikä huono palkka ole minun syytäni. Ja kenellä on mitään hiluja käsillä muutenkaan, maksan kaiken kortilla tai puhelimella. 

Se tippihän maksetaan siinä kun maksat woltin sovelluksella tilauksen. Oletko ihan tollo😅

Vierailija
31/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksan siinä samalla sovelluksen kautta sen 2€ ,kun maksan tilauksen. Harvoin tilaan k ruokakaupasta ostokset,mutta tänään laitoin tipin ja oli ollut ystävällinen nainen ehkä intialainen joka toi tavarat. Tytär otti ne vastaan,kun olin vielä töissä. Kiitos Kuopiossa asumme.

Vierailija
32/70 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mun ruokiin on wolt kuljettajat jo koskettanut kahdesti. En enää tilaa toiste sieltä.

Millä tavalla he ovat koskettaneet ruokiisi?

Nosta peffasi sohvalta ja hae ruokasi itse. Nuo kuskit riskeeraavat paskalla palkalla terveytensä ramppaamalla ihmisten ovilla ympäri kaupunkia. Tippaus olisi jo sen vuoksi asiallista. Koskettanut ruokaani?! Jep!

Eiköhän se ole oma valinta missä tekee työtä. Jos kuski riskeeraa terveytensä ramppaamalla toisten ovilla, niin silloin pitää työnantajan kanssa käydä kehityskeskustelu ja neuvotella palkkakin uusiksi, että pärjää. . Asiakkaan vika se ei ole eikä sille kuulu. Itse en suomessa tippaa.

Vierailija
33/70 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan siinä tilaamisen yhteydessä 1-5€. Tekisi mieli antaa käteisenä myös jotain. En tiedä miten suhtautuvat. Itse tilaan esim kipeänä ollessa ruuat kotiin. Lähi k kaupassa on kuljetus 1,99€. Hattua nostan Wolt kuskeille.

Vierailija
34/70 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Wolttia, mutta en anna Suomessa tippiä ihan periaatteesta. Asun Yhdysvalloissa ja kaikki täällä inhoavat tippisysteemiä. 

Vierailija
35/70 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitan sen euron.

Vierailija
36/70 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pimppiä.

Vierailija
37/70 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun 5-10€ annan aina riippuen kuinka nopeasti tulee.

Vierailija
38/70 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa antaa tippiä seuraavissa tilanteissa: ravintola (pöytiintarjoilu ja nykyään myös takeaway), kahvila (myös itsepalvelu), pikaruokapaikat, lentokenttäbussi tai -shuttle, hotellisiivooja, kampaaja, parturi, taksi tai rideshare, ruoan kotiinkuljetus? Tippi on yleensä 15-30 %. Please, älkää tuoko tätä Suomeen. 

Vierailija
39/70 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä annan tippiä. 

Vierailija
40/70 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuljetuspalveluita, läpsyttelijät voivat painua takaisin persestaniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi