Vinkkejä miten voisi olla enemmän naisellinen?
Olen sinkku ja jostain syystä (ilmeisesti siitä etten vain ole riittävän naisellinen) kuulen tätä todella usein, siis että "voisit yrittää olla vähän naisellisempi" tai "jos olisit vähän naisellisempi, niin olisi vientiä ja milloin mitäkin..." ynnä muita vihjailuja siitä että jos olisin jotenkin mystisesti vähän naisellisempi, niin olisin kiinnostavampi miesten mielestä, enimmäkseen miehiltä on tullut näitä kommentteja, mutta naisiltakin.
Nämä miehet jotka on asiasta maininneet, niin niille on kai tullut jotenkin pettymyksenä etten olekaan naisellisempi, tai sellainen vaikutelma itselle jäänyt.
Miten ihmeessä voisin alkaa olemaan jotenkin naisellisempi?! Siis kun kuitenkin olen ihan nainen.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kalju tai siilitukkainen niin kasvata pitkät hiukset.
Hymyile ja naura paljon. Älä piereskele tai röyhtäile. Älä kiroile ja puhu rivoja juttuja.
Ole siisti... jos syöt niin tarkista ettei jää ketsuppia suunpieliin.
Oliko näistä apua?
Aiheena oli "kuinka olla naisellisempi", eikä "kuinka olla nukke".
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki miehet halua naisellista naista.
Minä pitäisin lyhyttukkaisesta, miesmäisestä naisesta. Mutten saa.
Mikset siirtyisi suosiolla miehiin?
Miten kissa voisi olla vielä kissamaisempi, koira vielä koiramaisempi, hevonen hevostella vielä enemmän jne. ?
Eläimet ovat vain luonnollisia ja luonnostaan mitä ovat, eikä niillä luultavasti ole tarvetta pohtia tuollaisia kysymyksiä.
Jotkut ihmiset taas eivät osaa muuta pohtiakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pitäisin lyhyttukkaisesta, miesmäisestä naisesta. Mutten saa.Mikset siirtyisi suosiolla miehiin?
Mikset siirtyisi suoraan siihen perinteiseen 'sininen on poikien väri ja punainen on tyttöjen väri'-ajatteluun ja jakaisi maailmaa tuon ajattelun mukaisesti mielessäsi kahtia,kun jo kuitenkin niin näköjään teet ?
Mä en usko että ongelma on ap:n vaatteissa tai meikissä. Vaan muuten olemuksessa ja luonteessa. Ehkä ap on jotenkin ronski tai kovaääninen tai jotain sellaista. Jotkut miehet haluaa että nainen on "naisellinen" eli aika hiljainen, vähän hihitteleväinen (ei ääneen hohottava) ja luonteeltaan sellainen kiltti.
No itse en halua tuollaista miestä, koska tuollaiset miehen on luonteeltaan alistavia.
Pukeudu kauniisti siten että vaatteet korostavat naisellisuutta.
Pidä vartalostasi ja hiuksistasi hyvää huolta.
Voit korostaa naisellisuutta myös meikkaamalla.
Näin miehenä tuli nyt nuo asiat mieleen mitkä liittyy naisena olemiseen/naisellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä tuli nyt nuo asiat mieleen mitkä liittyy naisena olemiseen/naisellisuuteen.
Osaatko sanoa naisen luonteesta mitään asioita, jotka olisivat mielestäsi erityisen naisellisia? Tai voitko kuvailla, minkälaisen naisen kanssa on mielestäsi helppo olla?
Monet muutkin täällä keskittyvät vain ulkonäköön, ja se on kuitenkin vain pieni osa. Sanoisin, että se asian ydin (myös ap:n kohdalla) on kuitenkin jossain muualla kuin mekkojen ja korkkareiden puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä tuli nyt nuo asiat mieleen mitkä liittyy naisena olemiseen/naisellisuuteen.Osaatko sanoa naisen luonteesta mitään asioita, jotka olisivat mielestäsi erityisen naisellisia? Tai voitko kuvailla, minkälaisen naisen kanssa on mielestäsi helppo olla?
Monet muutkin täällä keskittyvät vain ulkonäköön, ja se on kuitenkin vain pieni osa. Sanoisin, että se asian ydin (myös ap:n kohdalla) on kuitenkin jossain muualla kuin mekkojen ja korkkareiden puutteessa.
En minä näe että sukupuolilla on eroavaisuuksia luonteessa joten minulle tulee vain ulkonäköön liittyvät asiat mieleen kun puhutaan naisellisuudesta tai miehisyydestä.
Mielestäni sellaisen ihmisen kanssa on helppo viettää aikaa kuka on samanlainen tai lähes samanlainen kuin minä itse. Eli minun mielestä sellaisen naisen kanssa on helppo olla kuka on henkisesti samanlainen tai lähes samanlainen kuin minä itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuon mukaan tuo "naisena oleminen/naisellisuus" onkin siis ihmislajin evoluution historiassa varsin uusi asia, sillä esim. vaikkapa joku savolaisen torpparin tai alustalaisen tytär, sanotaan vaikkapa vuonna 1900 tuskin meikkaamisen (tai sanotaan nyt vaikka sen vanhalla nimellä :ehostamisen) ajatusta tunsikaan.
Se tapa taas millä sen ajan muotimaailman keskuksessa Pariisissa naiset korostivat 'naisellisuuttaan' olisi taas nykykatsonnossa paremminkin kaiken sen peittämistä, mitä nykyisin pidetään 'naisellisuutena'. Siinä mielessä 'naisellisuus' nimenomaan on yhteiskunnasta ja kulttuurista riippuva sosiaalinen konstruktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä tuli nyt nuo asiat mieleen mitkä liittyy naisena olemiseen/naisellisuuteen.Tuon mukaan tuo "naisena oleminen/naisellisuus" onkin siis ihmislajin evoluution historiassa varsin uusi asia, sillä esim. vaikkapa joku savolaisen torpparin tai alustalaisen tytär, sanotaan vaikkapa vuonna 1900 tuskin meikkaamisen (tai sanotaan nyt vaikka sen vanhalla nimellä :ehostamisen) ajatusta tunsikaan.
Se tapa taas millä sen ajan muotimaailman keskuksessa Pariisissa naiset korostivat 'naisellisuuttaan' olisi taas nykykatsonnossa paremminkin kaiken sen peittämistä, mitä nykyisin pidetään 'naisellisuutena'. Siinä mielessä 'naisellisuus' nimenomaan on yhteiskunnasta ja kulttuurista riippuva sosiaalinen konstruktio.
...ja siis meneillään olevaan aikaan, eli kulloiseenkin aikakauteen ja sen muotiin ja vallitseviin muotikäsityksiin sidottu.
Ilmeisesti naisellisuus on sovittuja hillittyjä käytöstapoja ja nykykylttuurissa sovittuja värejä. Punainen ja vaaleanpunainen ei ole aina ollut naisten väri.
Olen itse kaikkea muuta kuin kulttuurimme mukaisesti naisellinen. Pidän moottoripyöristä, vihaan korkokenkiä, inhoan kukkakuseja, meikkaan harvoin, en käytä mekkoja ja olen pienirintainen ja lihaksikas. Enkä ikipäivänä haluaisi miestä joka etsii naisellista prinsessaa.
Minulla on kuitenkin se että olen luonnostani pienikokoinen ja sirokasvoinen. Minusta ei saisi fyysisesti miehekästä vaikka yrittäisin. Naisena olen saanut huomiota toisilta naisilta silloin kun olen ollut siilitukkainen. Silloin nimenomaan stereotyyppisen naisellisen näköiset naiset ovat lähestyneet. Päättelen että heitä on viehättänyt se että ovat opettaneet tunnusmerkkini lesbomaisiksi. Mustilla naisilla ei ole pitkää hulmuavaa tukkaa, mutta silti eivät ole vähemmän naisellisia. Ei siis ole hiuksista kiinni, vaan siitä että mitä olettaa toisen ulkonäöllään viestivän? Miehiltä on saanut kehuja myös lyhyellä tukalla, mutta myös moitteita. Osa tykkää ja osa ei. Pitkä tukka varmaan neutraali varma valinta.
Miehet keskimäärin kai huomaavat tietyt tunnusmetkit. Täällä länsimaissa se on pitkä tukka, pinkit vaatteet, mekot ja sutturamainen näkyvä meikki. Ei ole minun makuuni, eikä minun miesmakuni miesten makuun, mutta keskimäärin näyttää toimivan.
Mieluummin itse en toteuta naisellisuusvaateita vaan seurustelen poikkeavien miesten kanssa. Varmaan harvinaisempia ovat, mutta löytyy onneksi kuitenkin. Se riski toki on, että minua luullaan naiselliseksi, koska olen pienikokoinen ja naamasta ihan ok nätti. Välttelen itse niitä testoäijiä, jotka tarvitsevat naisellisen vastinkappaleen. Se nyt olisi aloittajallekin vaihtoehto että yrittää löytää miehen marginaalista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhti, kanna itsesi itsevarmasti, iloinen ilme, pilke silmäkulmassa. Ostan neuleen tilalle välillä esim hyvin laskeutuva sifonkityylinen paita, sirot kengät , ei tarvi olla korkkarit.
Jos miehellä on hyvä ryhti, hän kantaa itseään itsevarmasti, hänellä on iloinen ilme ja pilkettä silmäkulmassa niin hän on silloin naisellinen?
Eikö naisellisuus ole sitä mitä on vain naisilla?
Minun mielestä naisellisuus on sitä että pukeutuu naisellisiin vaatteisiin, meikkaa ja että hänellä on kaunis ulkonäkö.
Kaikilla naisilla ei ole samanlainen vartalo, joten samanlaiset vaatteet eivät sovi kaikille. Supernaiselliset, romanttiset vaatteet sopivat naisille, joilla on vartalossa pehmeyttä ja kaarevia linjoja luonnostaan. Naisille, joilla on luonnostaan suorempia linjoja vartalossa, sopii paremmin yksinkertaiset linjat vaatteissa, jopa androgyyninen tyyli.
Mitä tarkoittaa "kaunis" on kovin yksilöllistä. Samoin tuo meikkaaminen. Se sopii joidenkin tyyliin, joidenkin ei. Osalle meikkaaminen on itseilmaisun väline ja sen kautta voi korostaa sitä omaa tyyliään ja identiteettiään. Toiset taas kokevat päinvastoin, eli meikatessa tuntuu kuin laittaisi jonkin maskin/roolin päälle, joka ei vastaa sitä aitoa itseä. On vaikea kokea itsensä kauniiksi, jos ajattelee esittävänsä jotakin roolia. Ja se kyllä vaikuttaa paljon siihen, miten muutkin ihmiset sinut kokevat. Epävarmuus ja epämukavuus näkyy ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä tuli nyt nuo asiat mieleen mitkä liittyy naisena olemiseen/naisellisuuteen.Tuon mukaan tuo "naisena oleminen/naisellisuus" onkin siis ihmislajin evoluution historiassa varsin uusi asia, sillä esim. vaikkapa joku savolaisen torpparin tai alustalaisen tytär, sanotaan vaikkapa vuonna 1900 tuskin meikkaamisen (tai sanotaan nyt vaikka sen vanhalla nimellä :ehostamisen) ajatusta tunsikaan.
Kaikki naiset ei ole naisellisia ja moni nainen taas on naisellinen. Nykyisin naisellisuus on pukeutumista,meikkaamista ja oman vartalon kunnossa pitämistä kun taas vaikka 1900-luvulla naisellisuuteen liittyi paljon muitakin asioita sukupuoliroolien muodossa.
Se on totta että naisellisuutta/miehisyyttä on tuotu eritavalla ilmi eri aikakausina.
Mutta se pitää muistaa että kaikki naiset ei ole naisellisiä eikä kaikki miehet ole miehisiä.
Olen mies ja halusin tässä yksinäisyyttäni vähän huvitella taas vauviksella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen katsomaan Mrs. midwestin videoita YouTubesta, jos ymmärrät englantia :)
Ihan kivoja vinkkejä, mutta hänenkin kohdallaan paras vinkki on " näytä jo valmiiksi superkauniilta" ja tottakai pitkät ja vaaleat hiukset pitää olla, muutenkin ärsyttää yleinen vinkki "kasvata pitkät hiukset, miehet rakastaa pitkiä hiuksia!" Läheskään kaikille kun ei pitkät hiukset kasva ja jos kasvavatkin, eivät todellakaan näytä samalta kuin vaikka tuon Mrs. Midwestin. Tai mitäpä jos itse haluatkin vähän lyhyemmät? niin ei, miehet rakastaa pitkiähiuksia piste. WMP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ei ole naisellisia ja moni nainen taas on naisellinen. Nykyisin naisellisuus on pukeutumista,meikkaamista ja oman vartalon kunnossa pitämistä kun taas vaikka 1900-luvulla naisellisuuteen liittyi paljon muitakin asioita sukupuoliroolien muodossa.
Se on totta että naisellisuutta/miehisyyttä on tuotu eritavalla ilmi eri aikakausina.
Mutta se pitää muistaa että kaikki naiset ei ole naisellisiä eikä kaikki miehet ole miehisiä.
Tämä. Oikeastaan naiseus on paljon muutakin kuin liimattukuori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä tuli nyt nuo asiat mieleen mitkä liittyy naisena olemiseen/naisellisuuteen.Osaatko sanoa naisen luonteesta mitään asioita, jotka olisivat mielestäsi erityisen naisellisia? Tai voitko kuvailla, minkälaisen naisen kanssa on mielestäsi helppo olla?
Kiinnostuksen kohteet ja harrastukset. Jos haluaa vaikuttaa naiselliselta, ei kannata nyrkkeillä, ajaa moottoripyörällä eikä tietää kaikkea sotahistoriasta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti naisellisuus on sovittuja hillittyjä käytöstapoja ja nykykylttuurissa sovittuja värejä. Punainen ja vaaleanpunainen ei ole aina ollut naisten väri.
Olen itse kaikkea muuta kuin kulttuurimme mukaisesti naisellinen. Pidän moottoripyöristä, vihaan korkokenkiä, inhoan kukkakuseja, meikkaan harvoin, en käytä mekkoja ja olen pienirintainen ja lihaksikas. Enkä ikipäivänä haluaisi miestä joka etsii naisellista prinsessaa.
Minulla on kuitenkin se että olen luonnostani pienikokoinen ja sirokasvoinen. Minusta ei saisi fyysisesti miehekästä vaikka yrittäisin. Naisena olen saanut huomiota toisilta naisilta silloin kun olen ollut siilitukkainen. Silloin nimenomaan stereotyyppisen naisellisen näköiset naiset ovat lähestyneet. Päättelen että heitä on viehättänyt se että ovat opettaneet tunnusmerkkini lesbomaisiksi. Mustilla naisilla ei ole pitkää hulmuavaa tukkaa, mutta silti eivät ole vähemmän naisellisia. Ei siis ole hiuksista kiinni, vaan siitä että mitä olettaa toisen ulkonäöllään viestivän? Miehiltä on saanut kehuja myös lyhyellä tukalla, mutta myös moitteita. Osa tykkää ja osa ei. Pitkä tukka varmaan neutraali varma valinta.
Miehet keskimäärin kai huomaavat tietyt tunnusmetkit. Täällä länsimaissa se on pitkä tukka, pinkit vaatteet, mekot ja sutturamainen näkyvä meikki. Ei ole minun makuuni, eikä minun miesmakuni miesten makuun, mutta keskimäärin näyttää toimivan.
Mieluummin itse en toteuta naisellisuusvaateita vaan seurustelen poikkeavien miesten kanssa. Varmaan harvinaisempia ovat, mutta löytyy onneksi kuitenkin. Se riski toki on, että minua luullaan naiselliseksi, koska olen pienikokoinen ja naamasta ihan ok nätti. Välttelen itse niitä testoäijiä, jotka tarvitsevat naisellisen vastinkappaleen. Se nyt olisi aloittajallekin vaihtoehto että yrittää löytää miehen marginaalista?
Aika mielenkiintoisesti sanottu tuo "naisellista prinsessaa". Kun nimittäin mun mielestä ne prinsessavaiheeseen jääneet eivät ole koskaan kasvaneet naiseksi asti.
Mä olen farkku-tennari-tyyppiä, en yleensä meikkaa, mekkoa tai hametta käytän 1-2 vuodessa jossain juhlissa, korkkareita en omista. En hihittele tai kikattele, en keimaile, en ole sutturamainen. Enkä ole pieni tai siro. Silti olen saanut useamman kerran kommentteja nimenomaan naisellisuudestani, joten mun kohdalla se täytyy liittyä johonkin aivan muuhun kuin perinteisen naiselliseen ulkomuotoon tai prinsessamaisuuteen.
Minä pitäisin lyhyttukkaisesta, miesmäisestä naisesta. Mutten saa.