Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettääkö kaikki nykyään pitkässä suhteessa?

Vierailija
02.10.2019 |

Onko nykyaikaa, että ruuhkavuosina miehet pettävät, kun eivät kestä? Minun lähipiirissä on tällä hetkellä neljä vastaavanlaista tapausta ja tämä ahdistaa.

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nettideiteillä saanut aivan valtava määrän yhteydenottoja varatuilta, naimisissa olevilta miehiltä, eli tuntuu olevan ihan normi nykyään. Monet jopa hehkuttavat onnellista parisuhdettaan, mutta että olisi kiva saada pientä seikkailuakin samalla... 

Normi tietynlaisilta ihmisiltä, ei suinkaan kaikilta.

Normi tosi monella liike-elämän viisikymppisellä. Tämä osittain johtuu 60-luvun lapsuudesta sota-ajan vanhempien traumajatkumona. Narsismi ja tunteettomuus puretaan hyväksikäyttönä ja esineellistämisenä toisiin.

Vierailija
62/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän ainakin neljä naista, jotka ovat pettäneet. Ja niistä kolmella oli pidempi suhde, eikä mikään kertahairahdus. Sori vaan, mutta osaa pitää juuri miehiä pettureina.

Mutta siihen kysymykseesi. Ei kaikki petä, mutta valitettavan moni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nettideiteillä saanut aivan valtava määrän yhteydenottoja varatuilta, naimisissa olevilta miehiltä, eli tuntuu olevan ihan normi nykyään. Monet jopa hehkuttavat onnellista parisuhdettaan, mutta että olisi kiva saada pientä seikkailuakin samalla... 

Normi tietynlaisilta ihmisiltä, ei suinkaan kaikilta.

Normi tosi monella liike-elämän viisikymppisellä. Tämä osittain johtuu 60-luvun lapsuudesta sota-ajan vanhempien traumajatkumona. Narsismi ja tunteettomuus puretaan hyväksikäyttönä ja esineellistämisenä toisiin.

Tosi monella, ei edelleenkään kaikilla. Esimerkiksi itselleni pettäminen ei olisi normaalia toimintaa. 

Vierailija
64/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää ja ei petä. Ole hyvä.

Vierailija
65/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa.

Vierailija
66/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. 50+ miehiä, pitkä avioliitto, aikuiset lapset, kova ura. Viimeksi tällaisia vastauksia tuli ainakin 25. Ja tyylilajista huomasi, että hommaa oltiin harrastettu vuosikausia.

Ja kyllä, aika moni viennin tai myynnin alalla. Vaimoparat.

Aika moni viennin ja myynnin alalla. Niinpä niin.... Kelle vielä tulee yllätyksenä, että Aasian viennissä työskentelevä sika pettää? Taas viehättävän hoitsun kanssa seurusteleva insinöörin tai ihastuttavan farmaseutin kanssa elevän matikanopettajan todennäköisyys pettää alkaa jo olla vähän vähemmän kuin se 1.0

Vierailija
67/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pettää tilastojen mukaan useammin kuin mies. En tiedä pettävätkö kaikki vai onko niin että kaikki ei vain jää kiinni, mutta tiedän pitkiäkin suhteita joissa ei ole ns "petetty".

Vierailija
68/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen käsitys ympäriltä kerätyn kokemustiedon perusteella, että miehet useammin sortuvat näihin pikaisiin kertahairahduksiin. Naisilla taas pidempiaikaisia rakastumisia ja suhteita selän takana. Minun silmääni jälkimmäinen on paljon vakavampi asia. Pettäminen varmaan aika tasaista, sitä harrastavat kummatkin, mutta juuri tyyli voi vaihdella sukupuolittain jonkin verran. Voin toki olla väärässä. Aika harvat tuovat pettämisiä julki, joten määriä on varmaan mahdotonta tietää. Olisi kiinnostavaa tietää, kuinka monen eron takana on pettäminen. Melkein kaikki tutut ovat eronneet pitkäaikaisesta avo- tai avioliitosta vähintään kerran. Lisäksi tunnen yhden pariskunnan, jossa mies tiettävästi pettää, ja vaimo tietää asian, mutteivät eroa.

Vierailija
69/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasa.

Tämä läävä nyt tiedetään. Petetään kotona ja maailmalla, jonka lisäksi paneskellaan duunissa kuormasta. Hyi rutto mitä sakkia.

Vierailija
70/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Mun lähipiirissä ei ole yhtään sellaista.

Onhan. Sinä et vaan tiedä siitä.

Joillekin ei vain kerrota koska ne on joko jokapaikan loukkaantujia tai juoruämmiä.

Vierailija
71/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Joillekin ei vain kerrota koska ne on joko jokapaikan loukkaantujia tai juoruämmiä.

Ja joskus sika kertoo vahingossa jollekin, joka kertoo vaimolle. Ja lapsille. Vanhemmille.

Sellainen, jolla on nuttura tiukalla.

Silloin possu röhkii ja mätisäkkiruho hytkyy.

Vierailija
72/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin yleistä. Olen tehny reissutöitä 15 vuotta. Harvassa on miehet, jotka ei tilaisuutta käytä hyväkseen, kun sellainen osuu kohdalle. Siis hyvin harvassa... vain kaksi ollut monista kymmenistä.

Voisiko olla, että joillekin aloille (esim. Aasian vienti) hakeutuu tietynlaiset ihmiset? Onko käynyt mielessä? Kyllähän elämäntavalla nyt ilmiselvästi on vaikutusta siihen kuinka todennäköisesti pettää. Ja jollainhan voi olla avoin suhde, ero vireillä tai ovat sinkkuja. Eivät kaikki tilaisuuden hyödyntäjät välttämättä ole ketään pettäneet.

Omalle kohdalle on osunut vain yksi kaupan alan mies/muusikko joka reissutöitä(kin) tekee, muut ovat olleet tradenomi, rekkakuski, ison firman toimitusjohtaja. +Yrittäjä sekä kaivosmies, joista tiesin jo tavatessa että ovat varattuja eikä homma edennyt.

Ensin mainittu ihan kirkkain silmin valehteli ettei ole naimisissa ja innolla jo suunnitteli seuraavaa näkemistä, toimari väitti olevansa avoimessa suhteessa ja nuo kaksi muuta olisivat jatkaneet seksisuhdetta ties kuinka pitkään, viestejä pommitellen...

Minulla on myös tuo kokemus, että tilaisuuden tullen aika usea mies olisi valmis pettämään. Oma varovainen arvioni on se, että noin 70% - 90% lähtisi helposti mukaan. Miehet ovat vielä todella solidaarisia toisilleen näissä asioissa; se on ihan eri maailma missä miehet keskenään elävät. Naiset ja vaimot eivät näistä tiedä, eikä naisille näistä asioista yleensä puhuta. Oma taustani on akateemisella miesvaltaisella alla kouluttautuneena ja miesvaltaisislta työpaikoilta. Tiedän näistä vain siksi, että olin näiden miesten kiinostuksen kohde + minulla on yksi poikkeuksellisen hyvä ystävyys työkaverin kanssa + mieheni on samalla alalla kuin itsekin. Oma mieheni kuuluu näiden harvinaisten joukkoon, jotka eivät ilmeisesti petä, ainakaan helposti. Miksi näin uskon, tähän on parikin viitettä. Ensinnäkin tuo ystävämies on joskus ollut samassa seminaarissa kuin puolisoni, (tuntevat toisensa, mutta eivät ole ystäviä keskenään) ja hän kommentoi, että ihailee miestäni juuri siinä, ettei häsäile vieraiden naisten kanssa noilla reissuilla. Toinen syy on se, että omaa varsin "ujon vehkeen". Eli homma ei ainkaan ihan loppuun asti vietynä onnistu fyysisesti vieraan kanssa ja vielä vähemmän kännissä. Toki uskollisuuden perimmäinen syy voikin sitten olla ihan epävarmuus ja nolous, eikä niinkään sisäinen halu uskoolisuuteen ja rakkaus ja kunnioitus minua kohtaan.

Voi luoja.. Taas näitä humble bragging juttuja. Vapaasti kääntäen "olen niin upea nainen, älykäs ja viehättävä, että oletan jokaisen mieheni työpaikallani ihastuneen minuun. Saisin kenet vain." Ihastumisia pitkissä suhteissa varmasti tapahtuu paljonkin, mutteivat ne aina johda pettämiseen. Edes vaikka ihastuksen kohde tarjoaisi vastakaikua. T. toinen viehättävä ja fiksu nuori nainen, jolla ei ole kusi noussut hattuun.

Hmm, saiko tuosta siis sellaisen mielikuvan, että jotain olisi noussut hattuun? Lähinnä yritin selittää taustoja, mihin subjektiivinen arvioni perustuu. Se, että työkaverimiehet ovat olleet kiinnostuneita johtui lienee siitä pääsääntöisesti, että työympäristössä ei ollut kovin montaa nuorta naista itseni lisäksi; ikään kuin sananlaskua "sokeitten valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas" toteuttaen. Toki se, että olin nuori (en siis ole nuori enää) ja fiksu ja kiva ;) , lisäsi varmasti miesten intoa, mutta ei ole tässä se pääasia. Ja en todellakaan kuvittele, että suurin osa olisi ollut varsinaisesti minuun ihastunut, mutta seksi olisi kyllä kelvannut. Pettämisestähän tässä keskustellaan, ei parinvaihdosta. Omalta osaltani pyrin olemaan asiallinen työkavereiden kanssa, mutta välillä oltiin pikkujouluissa ynnä muissa "keveämmissä" tilanteissa, joissa sitten niitä yllättäviä kohtaamisia tapahtui. Esim. ihminen, jonka kanssa on ollut täysin asialliset välit työasioissa ja josta ei ole kuvitellut, että olisi edes ajatellut minua naisena tai s eksuaalisena olentona, alkaakin hyvin selkeästi lähennellä ja ehdotella. Tai erehdyn käyttäytymään hieman ystävällisemmin ja rennommin jonkun seurassa ja siitä sitten seuraa omituisia ehdotuksia. Jne... Omat kokemukseni yhdistettynä niihin hajanaisiin viesteihin eri suunnista (esim kaverimieheltä ja omalta puolisolta) ovat johtaneet aiemmin esittämääni arviooni siitä osuudesta miehiä, jotka olisivat valmiita pettämään. Olen tavallaan saanut olla "kärpäsenä katossa" miesten yhteisössä ja sitten en kuitenkaan, koska miesten omien piirien solidaarisuus on niin vahvaa. Tuo "kärpäsenä katossa" ilmauksella viittaan myös siihen, että olen kokenut jääväni eräällä tavalla ulkopuoliseksi näissä miesporukoissa, vaikka sitten toisella tasolla olen ollut osa niitä. Muiden naisten kokemuksia tai totuutta en asioista tiedä ja arvioni on erittäin subjektiivinen, mutta jos jo yhdellä naisella on tällainen kokemus, naisella, joka tuskin on jokaisen miehen seksuaalinen unelma, niin mitä se sitten kertoo?

Naisten osuuksista ja valmiudesta pettää en osaa sanoa, koska otanta sillä puolella liittyy vain muutamiin läheisiin ystäviin, riittävän läheisiin, että heistä voi näitä asioita varmuudella tietää. Ehkä joku mies voisi omien kokemuksiensa perusteella avata tuota puolta.

Vierailija
73/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykysinkku kirjoitti:

Meillä se pettäjä oli (ex)vaimo. Kotona oli kuulemma tylsää ja oli kyllästynyt avioseksiin. Ei mitään katumusta tai ajatustakaan anteeksipyyntöön. Sen vuoksi pistin hänet kylmästi pihalle. Yritti vinkua että hänellä olisi oikeus asua minun talossa. Ei ollut. 

Huh kun säikähdin, luin vahingossa että pistit hänet kylmäksi vaikka yritti vinkua.

Vierailija
74/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ja joskus sika kertoo vahingossa jollekin, joka kertoo vaimolle. Ja lapsille. Vanhemmille.

Sellainen, jolla on nuttura tiukalla.

Silloin possu röhkii ja mätisäkkiruho hytkyy.

Niin. Kiusaamisella on hintansa.

Vierailija
75/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Ne jotka väittävät, etteivät tiedä yhtäkään tapausta lähipiiristä, niin se tosiaan tarkoittaa etteivät he tiedä eikä suinkaan sitä etteikö sitä olisi. Niin se omakin mies valitteli uupumustaan kun lapsi oli vauva, ja itse hairahdin curling- äidiksi, joka ei vaatinut itselleen mitään, siivosi ja silitti paidat ettei miestä vain rasita mikään. Lopputuloksena oli täydellinen romahdus. Sieltä löytyi seikkailut nettipoken parissa, se k si treffit palstoilla pyörimiset ja ilmeisesti maksulliset naiset, eli se siitä väsymyksestä. Olemme edelleen yhdessä, mutta kosto kytee ja enää ei mene läpi miehen marinat väsymyksestä. 

Vierailija
76/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Ne jotka väittävät, etteivät tiedä yhtäkään tapausta lähipiiristä, niin se tosiaan tarkoittaa etteivät he tiedä eikä suinkaan sitä etteikö sitä olisi. Niin se omakin mies valitteli uupumustaan kun lapsi oli vauva, ja itse hairahdin curling- äidiksi, joka ei vaatinut itselleen mitään, siivosi ja silitti paidat ettei miestä vain rasita mikään. Lopputuloksena oli täydellinen romahdus. Sieltä löytyi seikkailut nettipoken parissa, se k si treffit palstoilla pyörimiset ja ilmeisesti maksulliset naiset, eli se siitä väsymyksestä. Olemme edelleen yhdessä, mutta kosto kytee ja enää ei mene läpi miehen marinat väsymyksestä. 

Niin tuttua, niin tuttua. Minäkin hyysäsin viennistä porskuttavaa miestä. Hoidin lapset ja kodin. Vuosien jälkeen kantautui totuus korviin. Samoin se , miksi seksissä kotona (suojaamattomassa) taukoja (lääkekuurit maksullisissa käynneistä). Syy laitettiin tietysti minun viakseni, en ollut haluttava, ei ”tuntunut siltä”. Jumalauta kun joku päivä annan tuolle suohirviölle takaisin. Siinä ei auta isät eikä pojat.

Vierailija
77/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos on pakko eli jos ei muuten saa pillua. Vaimolla on halut hävinneet ja joskus käyttää myös pihtaamista kiristyskeinona. Ei toimi. Toisaalta lasketaanko huorissa käynti pettämiseksi? Sehän on periaatteessa runkkaamisen korvike ilman mitään tunteita yms. Toki pano on aina pano eli tuntuu kullissa paremmalta. Mihinkään ns. ilmaisen (ei se koskaan ilmaista ole ollut) seksin säätöihin ja naisten jallittamiseen missä lopputulos on epävarma minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa enää viidenkympin iässä. Miksi muutenkaan turvautuisin amatööriin kun on varaa ammattilaiseenkin.

Vierailija
78/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jos on pakko eli jos ei muuten saa pillua. Vaimolla on halut hävinneet ja joskus käyttää myös pihtaamista kiristyskeinona. Ei toimi. Toisaalta lasketaanko huorissa käynti pettämiseksi? Sehän on periaatteessa runkkaamisen korvike ilman mitään tunteita yms. Toki pano on aina pano eli tuntuu kullissa paremmalta. Mihinkään ns. ilmaisen (ei se koskaan ilmaista ole ollut) seksin säätöihin ja naisten jallittamiseen missä lopputulos on epävarma minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa enää viidenkympin iässä. Miksi muutenkaan turvautuisin amatööriin kun on varaa ammattilaiseenkin.

Olepa rehellinen setämies. Sinun turvonneella ruhollasi, silmäpusseillasi ja sovinistisella asenteellasi ei _saa_ naista ilman rahaa. Isoa rahaa. Kukaan ei koskisi seipäälläkään. Eihän vaimosikaan haluan sinua enää. Eikä ihme.

Vierailija
79/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykysinkku kirjoitti:

Meillä se pettäjä oli (ex)vaimo. Kotona oli kuulemma tylsää ja oli kyllästynyt avioseksiin. Ei mitään katumusta tai ajatustakaan anteeksipyyntöön. Sen vuoksi pistin hänet kylmästi pihalle. Yritti vinkua että hänellä olisi oikeus asua minun talossa. Ei ollut. 

Mulla oli kanssa tollanen seikkailunhalunen vaimo, joka oli sitä mieltä, että asiat junnaa. Se, että menee toteuttaa fantasioitaan, niin olisi voinut jutella vaikka asiasta. Lens pihalle kylmästi ja takas ei ole tulemista. Aikansa vinku polvillaan anteeksi, mutta sanoin että menes takas sinne mistä tulitkin.

Vierailija
80/185 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olepa rehellinen setämies. Sinun turvonneella ruhollasi, silmäpusseillasi ja sovinistisella asenteellasi ei _saa_ naista ilman rahaa. Isoa rahaa. Kukaan ei koskisi seipäälläkään. Eihän vaimosikaan haluan sinua enää. Eikä ihme.

Olet väärässä mutta vaikka tuo pitäisikin paikkansa niin ei siis ongelmaa. Rahaa nimittäin on ja sitä tulee olemaan niin kauan kuin olen elossa.

Rakkaus sen sijaan voi kadota milloin vain, myös sinun kohdallasi vaikka haluat itsellesi muuta uskotella. Siitä pettääkö sinun kumppanisi vai ei, sinulla on vain hänen sanansa siihen asti kunnes jää jotain muuta kautta, tai rysän päältä, kiinni. Et tietenkään halua uskoa, että kumppanisi pettää tai ei ole sinulle rehellinen mutta se asia on vain ja ainoastaan sinun oma ajatuksesi. Voi se olla tottakin mutta välttämättä ei ole etkä sinä voi sitä mitenkään tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi