Pettääkö kaikki nykyään pitkässä suhteessa?
Onko nykyaikaa, että ruuhkavuosina miehet pettävät, kun eivät kestä? Minun lähipiirissä on tällä hetkellä neljä vastaavanlaista tapausta ja tämä ahdistaa.
Kommentit (185)
On hyvin yleistä. Olen tehny reissutöitä 15 vuotta. Harvassa on miehet, jotka ei tilaisuutta käytä hyväkseen, kun sellainen osuu kohdalle. Siis hyvin harvassa... vain kaksi ollut monista kymmenistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun lähipiirissä ei tietääkseni ole pettäjiä... Tai, yksi oli, mutta se erosi kyllä tosi pian ja otti tämän uuden miehen. Mutta oikeesti ei ole.
Niistä tuskin kovin ylpeänä huudellaan muille. Jotkut pitävät ne yksityisasioina ja puivat ne kahden kesken.
Itse en usko, että jos olisin pettäjä tai petetty, niin kovin mielelläni sitä jakaisin varsinkaan lähimpien kesken. Jos peitettynä aikoisin jatkaa suhdetta, niin joutuisin puolustelemaan valintaani ja katsomaan kun kumppani saa pskaa niskaansa. Pettäjä sit toki saa ihmettelyä ja kaikkien vihat niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lähipiirissä ei tietääkseni ole pettäjiä... Tai, yksi oli, mutta se erosi kyllä tosi pian ja otti tämän uuden miehen. Mutta oikeesti ei ole.
Niistä tuskin kovin ylpeänä huudellaan muille. Jotkut pitävät ne yksityisasioina ja puivat ne kahden kesken.
Itse en usko, että jos olisin pettäjä tai petetty, niin kovin mielelläni sitä jakaisin varsinkaan lähimpien kesken. Jos peitettynä aikoisin jatkaa suhdetta, niin joutuisin puolustelemaan valintaani ja katsomaan kun kumppani saa pskaa niskaansa. Pettäjä sit toki saa ihmettelyä ja kaikkien vihat niskaan.
Tämä toki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
On hyvin yleistä. Olen tehny reissutöitä 15 vuotta. Harvassa on miehet, jotka ei tilaisuutta käytä hyväkseen, kun sellainen osuu kohdalle. Siis hyvin harvassa... vain kaksi ollut monista kymmenistä.
Voisiko olla, että joillekin aloille (esim. Aasian vienti) hakeutuu tietynlaiset ihmiset? Onko käynyt mielessä? Kyllähän elämäntavalla nyt ilmiselvästi on vaikutusta siihen kuinka todennäköisesti pettää. Ja jollainhan voi olla avoin suhde, ero vireillä tai ovat sinkkuja. Eivät kaikki tilaisuuden hyödyntäjät välttämättä ole ketään pettäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjämiehet jotka tiedän ovat lapsettomia tai lapset jo aikuisia, eräällä oli raskaana oleva tyttöystävä. Tajusi sentään lopettaa vonkaamisen kun lapsi syntyi.
Olen tehnyt havainnon että pettäjämiesten vaimoilla on facebookin kansikuvana parin hääkuva/muu yhteiskuva tai sitten muuten julkisissa kuvissa parikuvia. Miehillä ei mitään mainintaa statuksesta.
Mietin kertooko siitä että vaimo epäilee jotain ja viestittää "tämä on minun" vai esittääkö nämä miehet kotioloissa niin ihania että ovat päätyneet siihen kaikkien nähtäville...
Saman havainnon olen tehnyt, että mikäli mies on oikea lääninpukki niin sitä varmemmin fb:ssä vaimolla yhteiskuva profiilissa tai vähintäänkin joku perhepotretti kansikuvana. Vaimoparat luulevat, että yhteiskuva pitää vieraat naiset loitolla.
No minut kyllä pitääkin, kaikki varatut joiden kanssa on tullut seksiä harrastettua on valehdelleet päin naamaa olevansa vapaita tai vähintään avoimessa suhteessa. Sitten kun nimellä googlailee niin löytyy nämä vaimojen ihkut potretit...
Tuntuu että ehkä vaimot jotain aavistelee ja kun miehen profiilista ei käy status ilmi mitenkään niin täytyy sitten itse mainostaa. Itse ollessani pitkässä parisuhteessa en ollut edes mieheni fbkaverina, ei mitään kuvia meistä yhdessä, tiedoistani löytyi vain että olen parisuhteessa. Eikä ollut koskaan tarvetta epäillä exää pettäjäksi, erosimme ihan muista syistä.
T. Tuo aiempi
En ole pettänyt, ei edes kiinnosta muut miehet. Mieheni kanssa yhdessä pian 18 vuotta, 2 lasta. En usko että mieskään pettäisi mutta en voi tietenkään sanoa varmaksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että joillekin aloille (esim. Aasian vienti) hakeutuu tietynlaiset ihmiset? Onko käynyt mielessä? Kyllähän elämäntavalla nyt ilmiselvästi on vaikutusta siihen kuinka todennäköisesti pettää. Ja jollainhan voi olla avoin suhde, ero vireillä tai ovat sinkkuja. Eivät kaikki tilaisuuden hyödyntäjät välttämättä ole ketään pettäneet.
Omalle kohdalle on osunut vain yksi kaupan alan mies/muusikko joka reissutöitä(kin) tekee, muut ovat olleet tradenomi, rekkakuski, ison firman toimitusjohtaja. +Yrittäjä sekä kaivosmies, joista tiesin jo tavatessa että ovat varattuja eikä homma edennyt.
Ensin mainittu ihan kirkkain silmin valehteli ettei ole naimisissa ja innolla jo suunnitteli seuraavaa näkemistä, toimari väitti olevansa avoimessa suhteessa ja nuo kaksi muuta olisivat jatkaneet seksisuhdetta ties kuinka pitkään, viestejä pommitellen...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ainoastaan muutaman naisen jotka on pettänyt.Tietenkin pettäneitä miehiäkin varmasti löytyy mutta ei omasta tuttavapiiristäni.
Niinhän sinä typerä luulet.
36 kertaa, kiitos rouvat mukavaa oli.
Tätä palstaa lukiessa tuntuu harvinaiselta, että oma parisuhde voi ruuhkavuosienkin aikana hyvin.
Useampi lapsi joista nuorin vielä vauva, minä kotona ja mies töissä. Viikonloput ja illat puoliso haluaa viettää perheen kanssa, mökkeillään, reissataan ja remontoidaan kotia. Joka ilta lasten nukkuessa alkaa vanhempien oma aika, nautitaan toisistamme ja pidetään kipinää yllä.
Kumpikin ollaan onnellisia, suhde voi hyvin.
Pitkä suhde, pari lasta, enkä ole pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ainoastaan muutaman naisen jotka on pettänyt.Tietenkin pettäneitä miehiäkin varmasti löytyy mutta ei omasta tuttavapiiristäni.
Olisko naiset rehellisempiä? Kertovat itse?
Miehet pitää kulisseja pystyssä ja ovat taitavia salaamaan asioita. Vai onko ikinä kuultu tarinaa, että nainen elää kaksoiselämää ja pitää kahta perhettä?
Naiset myös kertovat avoimemmin ja rehellisemmin tunteitaan ja ajatuksiaan.
Tämä rehellisyys on aika outo veto. Yleensä toki naiset kuulevat naisten juorut ja miehet miesten. Näin ollen on oletettavissa, että jos pettämistä ei revitellä julkisesti tai se jää kumppanilta pimentoon, niin silloin juttu kiertää korkeintaan suljetusssa kaveriporukassa.
Tästäkin huolimatta tuntemani pettäjät suhteessa ovat olleet naisia - olen siis itse mies. Toki tilastollisesti on todennäköisempää, että mies etsii uuden ennen kuin jättää, mutta omassa tuttavapiirissä vain naiset ovat toiminteet näin tai ainakin kaikki tapaukset, joista tiedän.
Kyselyiden mukaan noin 50% parisuhteista jompikumpi pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle kohdalle on osunut vain yksi kaupan alan mies/muusikko joka reissutöitä(kin) tekee, muut ovat olleet tradenomi, rekkakuski, ison firman toimitusjohtaja. +Yrittäjä sekä kaivosmies, joista tiesin jo tavatessa että ovat varattuja eikä homma edennyt.
Ensin mainittu ihan kirkkain silmin valehteli ettei ole naimisissa ja innolla jo suunnitteli seuraavaa näkemistä, toimari väitti olevansa avoimessa suhteessa ja nuo kaksi muuta olisivat jatkaneet seksisuhdetta ties kuinka pitkään, viestejä pommitellen...
Minulla on myös tuo kokemus, että tilaisuuden tullen aika usea mies olisi valmis pettämään. Oma varovainen arvioni on se, että noin 70% - 90% lähtisi helposti mukaan. Miehet ovat vielä todella solidaarisia toisilleen näissä asioissa; se on ihan eri maailma missä miehet keskenään elävät. Naiset ja vaimot eivät näistä tiedä, eikä naisille näistä asioista yleensä puhuta. Oma taustani on akateemisella miesvaltaisella alla kouluttautuneena ja miesvaltaisislta työpaikoilta. Tiedän näistä vain siksi, että olin näiden miesten kiinostuksen kohde + minulla on yksi poikkeuksellisen hyvä ystävyys työkaverin kanssa + mieheni on samalla alalla kuin itsekin. Oma mieheni kuuluu näiden harvinaisten joukkoon, jotka eivät ilmeisesti petä, ainakaan helposti. Miksi näin uskon, tähän on parikin viitettä. Ensinnäkin tuo ystävämies on joskus ollut samassa seminaarissa kuin puolisoni, (tuntevat toisensa, mutta eivät ole ystäviä keskenään) ja hän kommentoi, että ihailee miestäni juuri siinä, ettei häsäile vieraiden naisten kanssa noilla reissuilla. Toinen syy on se, että omaa varsin "ujon vehkeen". Eli homma ei ainkaan ihan loppuun asti vietynä onnistu fyysisesti vieraan kanssa ja vielä vähemmän kännissä. Toki uskollisuuden perimmäinen syy voikin sitten olla ihan epävarmuus ja nolous, eikä niinkään sisäinen halu uskoolisuuteen ja rakkaus ja kunnioitus minua kohtaan.
Vaikea tietää muista, kun en ihmisten ajatuksia osaa lukea, enkä myöskään ole kaikkitietävä tahi -näkevä.
Itse en ole pettänyt, joten voin vastata: Ei, kaikki eivät petä.
Viisasteltuani voin todeta että ikävää, jos pettäminen on yleistynyt.
Ruuhkavuosina oli kyllä kriisejä ja pettäminen lähellä, mutta elämme niin tiiviisti yhdessä että tuskinpa kumpikaan on kovin kummoista sivusuhdetta tai petosta päässyt tekemään. Eikä ole edes yhteiskuvia facebookissa ainakaan julkisena :) noin 25 vuotta yhteiselämää takana.
Ei. Oliko se nyt 30 vai 70 % ihmisistä pettää parisuhteessa elämänsä aikana (sillälailla kun itse pettämisen määrittelevät). Aika monilla se on joku nuoruuden typeryys ja oppivat kerrasta, että rehellisyys kannattaa. Ja niistä jotka eivät opi, yleensä aavistanee, että kiusaus on käymässä suureksi. Vähemmistö pettää. Miehet ja naiset taitavat pettää yhtä usein, aina omista syistään. Jos voit luottaa itseesi, voinet luottaa mieheesi.