Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluttaako leikkauksesta toipuminen kaloreita jotenkin enemmän kuin normaalisti?

Vierailija
02.10.2019 |

Mut leikattiin reilu 3 viikkoa sitten ja oon ollu liikunta kiellossa siitä asti. Olen ketutukseen syönyt pelkkiä herkkuja karkista sipsiin ja monta krt viikossa pikaruokaa. Paino on siitä huolimatta laskenut pari kiloa. En ennenkään syönyt mitenkään vähäisesti, mut ehkä vähän terveellisemmin ja lisänä hikiliikunta 4krt/vk. Ihmetyttää suuresti, mut olen tietty iloinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki onko leikkaus ollut kuinka iso ja mitä on tehty, mutta kudosvaurioiden korjaaminen ja ylipäätään toipuminen vie voimia ja vaatii energiaa. Elimistöllä on pyrkimys korjata tuhot ja parantaa.

Vierailija
2/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu toki onko leikkaus ollut kuinka iso ja mitä on tehty, mutta kudosvaurioiden korjaaminen ja ylipäätään toipuminen vie voimia ja vaatii energiaa. Elimistöllä on pyrkimys korjata tuhot ja parantaa.

Voi elimistö parkaa, joutuu paranemaan karkin ja sipsin voimalla :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli iso leikkaus ja pitkä toipumisaika. Pikkuhiljaa saan aloitella taas kävelyä.

Ap

Vierailija
4/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerää nestettä. Olet vaan kenties syönyt vähemmän kaloreita kun normaalisti.

Vierailija
5/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi proteiinin saanti on hyvä varmistaa, sillä keho joutuu muodostamaan paljon uusia soluja, eli kyllä se voi näkyä myös kasvaneena energiankulutuksena. Jos proteiinia ei tule suoraan ruokavaliosta, keho pyrkii rakentamaan sitä eri aminohapoista.

Vierailija
6/6 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laihduin, kun minulla oli jalka murtunut ja olin hyvin vähällä liikunnalla monta viikkoa. En tosin voinut syödä paljon mitään, alkoi heti väsyttää ja pyörryttää. Mutta arvelin, että varmaan paino nousee siitä sohvalla makaamisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän