Farmariautojen omistajat: kehukaa omaanne, uuden hankinta edessä
Montako lasta teillä on ja mikä auto käytössä? Uusi pitäis ostaa, mutta mikä? Saa olla kalliimpikin.
Kommentit (92)
Meillä vanhempi Passat, 2000-mallia. Ei kait ole tuosta paljon muuttunut paitsi ulkonäkö. Me haettiin omamme Saksasta ja säästimme n. 3000 ¿.
BMW olisi myös ollut hyvä auto mutta on meille liian kallis vaihtoehto.
Tosi tilava ja muutenkin mukava kolmilapsiselle perheellemme. Jousitus on huippuluokkaa, samanlaiset jouset on vain rolls roycessa. Esikoisen matkapahoinvointi loppui kokonaan auyon vaihdon myötä! (esiintyy tosin muissa autoissa vieläkin)
enkä voi kuin kehua. eli siis tavaratila on suuri ja luukku iso. takapenkillö on tilaa ruhtinaallisesti eli kahden ison turvaistuimen lisäksi mahtuu aikuinen istumaan hyvin ja syksyllä kolmas istuin...pituussuunnassa tilaa on tosi hyvin pitkien ihmisten tarpeisiin. ihana auto!!!! mutta me olemmekin henkeen ja vereen volvo-ihmisiä ;).
Se toimii hyvin pari vuotta ja leviää sitten käsiin.
Meillä on 3v. vanha ja parin kuukauden sisällä ollaan jääty monesti tien päälle, laskua meille itselle tullut nyt maaliskuun jälkeen yli 1000 eur vaikka vakuutus maksaa esim. hinaukset.
Joten ole fiksu, älä osta Peugeotia!
Tai osta tuo meidän, saat halvalla!
Meillä nyt ei ole sitä Volvoa, mutta Citroen C5:n omistaja jatkaa vielä. Kyllä C5 turvallinen on, repäisi täydet 5 tähteä törmäystestissä. Kaikki turvavarusteet löytyy vakiona ja hinta on halvempi.
Takapenkillä matkustaa kaksi lasta selkä menosuuntaan istuimissa, minä istun välissä viihdyttämässä. Takakonttiin mahtuu Emmaljungat " heittämällä" , iso Samsoniten laukku ja paljon, paljon muuta.
Matkustin tuossa eräs päivä Volvo V70 mallisella taksilla yhden lapsen kanssa ja oli hankalaa. Silloin käytössä oli vielä kaukalo, mutta se ei mahtunut kuskin taakse! Sama kaukalo mahtui kyllä omassa autossamme kuskin taakse ja huom, taksikuski oli samanmittainen kun miehenikin.
Kannattaa siis mittailla niitä Volvon sisätiloja tarkkaan. Jos merkillä ei ole niin väliä, niin kyllä turvallisia autoja löytyy muitakin.
Fiksu on se joka ostaa autonsa uutena ja hankkii huoltosopimuksen samalla =)
T: onnellinen 307 -06 omistaja
Tosi tilava, niin matkustajille kuin tavaroille. Ja pieniä kivoja juttuja, kuten takaovien aurinkosuojat, parkkitutka molemmissa päissä jne jne.
Aikemmin oli VW Golf Variant (vm. 2000), kiva sekin, mutta takapenkillä jalkatila onneton (pitkäkinttuinen kun olen)
C5:kin meillä oli (2001 malli), tosin sedan. Kiva auto ja minusta kaunis kuin mikä. Mies ei tykkää, kun ei ole jämäkkä ajaa ja penkit upottaa, mutta makuasioitahan nuo.
onko teillä lastenistuimet takana? Miten kaikki mahtuu?
Ap
tilava ja urheilullinen. AutoBildin luotettavuustestin VOITTAJA
Honda Accord 2.0 Automatic. Siitä ei enää auto parane...
Meillä siis on se E-farmari. Ei ole kuin yksi lapsi toistaiseksi (viisastelijoille tiedoksi, isolle farmarille voi olla muutakin tarvetta kuin se suurperhe).
Takapenkki on tilava ja 2-vuotiaan turvaistuin sijoittuu aika reunaan, joten keskipenkille mahtuu hyvin aikuinen istumaan. Kolme istuinta rinnakkain voi olla siinä ja siinä, mutta jos yksi niistä on kaukalo, luulisin, että onnistuu. Ja riippuu tietysti istuimistakkn, meidän on aika leveä (Britax Renaissance)
Ja olikin elämämme huonoin kauppa!
33
Minun takapuoli ei sinne mahdu... tietenkin on myös istuimissa eroja, mutta minä en sinne mahdu. Ja joka kerta ko vaunut nostan kyytiin niin tulee ikävä vanhaa autoa... tosin mulla on selkä aina vähän kipeä, se kyllä vaikeuttaa auton pakkaammista.
Siinä on hyvä takaluukku mielestäni siksi, että on kokonaan tasainen. Siis ei kourumainen, jonne pitäisi nostaa vaunut kynnyksen yli sisään. Vaan voi nostaa reunalle ja sitten työntää sisään. Edellisessä autossa (volvo V40 eli pikkufarkku) oli sellainen kourumainen takaluukku, tosi hankala vaunujen kanssa.
Takana on ollut nyt kaksi turvaistuinta, Britaxin two way elite (ensin selkä menosuuntaan, nyt kasvot menosuuntaan) ja Britaxin Römer Kid. Väliin mahtuu aikuinen, mutta vähän on kyllä hartiat vinossa (sekä äidillä 172cm että isällä 178cm).
Vauva on matkustanut etupenkillä (ei turvatyynyä), mutta nyt pitäisi siirtää taakse, kun hamuilee vaihdekeppiä (1v jo). Eli pitäisi saada taakse kaksi two way eliteä ja yksi römer kid... Uskon kyllä että mahtuu, varsinkin kun toinen elite on selkä menosuuntaan ja toinen ei.
Meillä myös automaattivaihteet, autoa on helppo ajaa ja on tosiaan ketterä, kääntyy helposti, helppo parkkeereta. Tykkään että ketterämpi kuin se edellinen pikkufarkku, V40.
Pakko kommentoida tuohon tila-asiaan, jota moni Volvo-kuski täällä hehkuttaa----Ei muuten ole Volvo tosiaan sisätiloiltaan mikään ihmeellinen, esim. yli kymppitonnin halvempi Toyota Avensis tai VW Passat ovat tilavampia. Niin tavaratilaltaan kuin takatilaltaankin.
Toki V70 on ihan tilava peli ei siinä mitään, mutta moni halvempi auto on tilavampi.
Hyvä auto V70 on kaikin puolin, paitsi onhan se kaupungissa armottoman kankea kääntymään. Kokonaisuudessaan ei haukuttavaa juuri löydy, paitsi auton hinta, joka on aika reipas. Ja bensan kulutus tietysti, jos itse bensat maksaa. Ajettavuus sen sijaan on kerta kaikkisen loistava, etenkin maantiellä.
Kuitenkin....Jos omalla rahalla nyt farkun ostaisin, niin tuskin päätyisin Volvoon, koska ei sitten kuitenkaan niiiiin hyvä auto ole, että noin kallis hinta olisi perusteltu.
Se on kiva, mutta meillä valinnan manuaalin puolelle ratkaisi se, että kulutusero on 0.5-1 litraa lisää sataselle, puhun nyt isoista diesel-farmareista. Me ei haluttu maksaa tuota hintaa automaatista (30 000 km vuodessa, euro lisää jokaisesta sadasta kilometristä tekee 300 euroa...), sen myyntihinnan lisäksi.
Olen ajanut pari kuukautta vakionopeudensäätimellä ja se on ihan ehdoton! Suosittelen!
Joko leuhkivat huvikseen, tai sitten eivät oikeasti tiedä muista n. saman kokoluokan autoista mitään...... totuus on kuitenkin se, että V70 on sisällösltään aikas pieni.....
T: se joka ostaa itse Wagoninsa eikä miehensä, joten tiedän varmasti......
ja aikuinen taakse