Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi appivanhemmat eivät pidä minusta?

Vierailija
01.10.2019 |

Olen valtavan surullinen tästä asiasta. Olen ollut mieheni kanssa jo kymmenen vuotta naimisissa ja aloimme seurustella jo nuorina aikuisina. Molemmilla ollut muitakin seurustelukumppaneita, joten kumpikaan ei ole "sokkona" mennyt naimisiin.

Aiempien poikaystävieni vanhemmat ovat pitäneet minua kuin tyttärenään ja olleet myös minun vanhempieni kanssa tekemisissä. Siksi tämä nykyinen tilanne tuntuu erityisen kurjalta.

Olen kiltti, kunnollinen, korkeasti koulutettu, ns.naapurintyttö. Olen myös ihan sievä ja laiha, eli ei pitäisi olla ulkoisestikaan mitään moitittavaa. Vanhempani ovat ok tuloksia. Kaksi lastenlastakin olemme saaneet mieheni kanssa aikaiseksi appivanhempien iloksi (tosin he eivät lapsia halua hoitaa tai tehdä mitään heidän kanssaan).

Eli en oikeasti vain tiedä mikä minussa on vikana. Yritän olla aina ystävällinen ja iloinen , vaikka he eivät minua huomioi lainkaan. Mieheni veljen tyttöystävästä he taas pitävät kovastikin, ja tekevät heidän kanssaan reissuja ja kutsuvat viettämään joulua ja muitakin juhlia. En nää mitään erityistä syytä miksi tämä nainen olisi minua parempi. Hän on kouluttamaton ja hänellä on ollut mielenterveyden ongelmia (niinkuin mieheni veljelläkin). En nyt halua tätä toista näistä haukkua, mutta ihmettelen siis että mikä minussa on huonompaa.

Tämä asia häiritsee minua todella paljon ja haluaisin kuulla syitä, miksi miniä ei mahdollisesti miellytä? Voinko tehdä jotain toisin tai mitä voisin tehdä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miniä kertoo olevansa kiltti, kunnollinen, sievä, laiha ja korkeasti koulutettu, niin poistan varmistimen. Narsissi se on.

Vierailija
2/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on heidän päässään, ei sinussa. Oikeasti, appivanhempien kuuluu kunnioittaa lapsensa valitsemaa puolisoa, tietysti edellyttäen että miniän oma käytös on asiallista ollut. On erittäin huonoa käytöstä kohdella miniää halveksuvasti.

Jotkut ihmiset eivät vaan kykene hyvään käytökseen, älä anna heidän pilata elämääsi. Pitäkää kontaktit mahdollisimman vähissä mutta asiallisina, mielistelemään on turha ruveta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miniä kertoo olevansa kiltti, kunnollinen, sievä, laiha ja korkeasti koulutettu, niin poistan varmistimen. Narsissi se on.

No en kyllä todellakaan ole. Kirjoitin nämä siksi, että en halua kuulla sellaisia vastauksia, että appisi ei varmaan pidä sinusta koska et ole riittävän hyvä hänen pojalleen.

Ap

Vierailija
4/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa sinussa on. Miksi muuten kerjäisit huomioa tyypeiltä, jotka eivät halua olla kanssasi tekemisissä. Sinussa on jotain epätoivoista, jonka haistaa kauas.

Vierailija
5/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat volla golddigger ?

Vierailija
6/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ne niin pääset helpommalla. Näin minäkin olen pyrkinyt tekemään omien appivanhempien kohdalla, enkä ole ollutkaan 10 vuoteen missään tekemisissä, ei paljon enää mieskään. En voi mitään sille etteivät musta tykkää.

Vierailija
7/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi, kyllä se hänelle on kerrottu.

Vierailija
8/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he tuntevat alemmuutta sinun seurassasi. Moni vanhempi on kateellinen jopa omille lapsilleen. Se että he ulottavat tuon syrjimisen lapsenlapsiinkin kertoo mielestäni heistä sen verran että ainakaan itse en olisi tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Raukkamaista syrjiiä omaa lastaan ja lapsenlapsiaan ja yleensäkin nyt ketä tahansa.

Jätä heidät omaan arvoonsa.

Vierailija
9/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, minäkään en pidä sinusta!

Vierailija
10/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minäkin voisin kuvailla itseäni noilla sanoilla ja olen oikein hyvissä väleissä anoppini kanssa (ja kaikkien muidenkin).

Vierailija
11/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi, kyllä se hänelle on kerrottu.

Miehelläni on myös aika nihkeät välit vanhempiinsa, koska he arvostelevat kovasti perhettämme.

Ap

Vierailija
12/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen törmännyt muutaman kerran sellaiseen, että edellinen tyttöystävä on ollut mieleinen ja uudelle ei ole haluttu antaa edes mahdollisuutta. Ei ole henkilökohtaista, mutta kun ovat kokeneet ”menetyksen”, uutta puolisoa ei haluta päästää lähelle. Ikävää, mutta ei henkilökohtaista.

Ap:n tapauksessa tosin tuskin kyse tästä, kun olette jo noin kauan olleet yhdessä.

Vierailija
13/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrität liian epäitoivoisesti miellyttää heitä? Monelle epätoivoinen yrittäminen on liikaa.

Vierailija
14/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on heidän päässään, ei sinussa. Oikeasti, appivanhempien kuuluu kunnioittaa lapsensa valitsemaa puolisoa, tietysti edellyttäen että miniän oma käytös on asiallista ollut. On erittäin huonoa käytöstä kohdella miniää halveksuvasti.

Jotkut ihmiset eivät vaan kykene hyvään käytökseen, älä anna heidän pilata elämääsi. Pitäkää kontaktit mahdollisimman vähissä mutta asiallisina, mielistelemään on turha ruveta.

Ei appivanhempien mitenkään erityisesti kuulu kunnioittaa lapsensa valitsemaa puolisoa. Takerruin tuohon kummalliseen sanavalintaan. Ihan kuin appivanhemmat olisivat jotenkin velassa tai kiitollisuuden velassa lapsen puolisolle. Jotenkin velvollisia nöyristelemään.

Lasten kuuluu kunnioittaa vanhempiaan.

Vierailija
15/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olet koppava - ehkä se välittyy...

Vierailija
16/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä appivanhemmistani. Minua ei pätkääkään kiinnosta mitä he ajattelevat.

Vierailija
17/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa et ole heidän mielestään kiva ihminen. Ei kaikki tykkää kaikista vaikka nämä omasta mielestään olisivat kuinka mainioita ja kunnollisia.  Jospa seurassasi on vaikea tai raskas olla. Ainakaan aloituksesi ei ollut antanut kuvaa poikkeuksellisen miellyttävästä ihmisestä.

Ole tyytyväinen, etteivät ole sinua vastaan varsinaisesti. Niinkin voisi olla.

Vierailija
18/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, että pidät itseäsi parempana ihmisenä.. ehkä toinen miniä eli puolisosi veljen vaimo, on mukavampi eikä korosta itseään ja koulutustaan ja laihuuttaan tai muita ominaisuuksiaan.. ehkä sinun ei pitäisi verrata itseäsi muihin tai ainakaan kuvitella että olisit parempi ihminen vaikkei sinulla olisikaan mielenterveysongelmia.. eivät me tee huonoksi tai tyhmäksi ihmiseksi

Vierailija
19/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyisit suoraan veikkaan ettet saisi vastausta tai olisivat autuaan tietämättömiä. Käytös ei välttämättä ole tietoista.

Toisaalta jos olet koulutetumpi, ylemmästä sosiaaliluokasta-heidän mielestään, väärältä paikkakunnalta jne .kyse voi olla jo mainitusta alemmuuden tunteesta, joka piilotetaan välinpitämättömyyteen.

Olette tunteneet jo vuosia joten miksi enää murehtia, eivät he muutu. Tavatessanne jatka kohteliasta käytöstäsi ja ole kuin kenen tahansa hyvänpäivän tutun seurassa.

Vierailija
20/22 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyisit suoraan veikkaan ettet saisi vastausta tai olisivat autuaan tietämättömiä. Käytös ei välttämättä ole tietoista.

Toisaalta jos olet koulutetumpi, ylemmästä sosiaaliluokasta-heidän mielestään, väärältä paikkakunnalta jne .kyse voi olla jo mainitusta alemmuuden tunteesta, joka piilotetaan välinpitämättömyyteen.

Olette tunteneet jo vuosia joten miksi enää murehtia, eivät he muutu. Tavatessanne jatka kohteliasta käytöstäsi ja ole kuin kenen tahansa hyvänpäivän tutun seurassa.

Ihmiset kehittelevät mitä ihmeellisimpiä harhoja , mielikuvia , loukkaantumisia hellivät niitä vuositolkulla , "syyllisen" ollessa autuaan tietämätön.

Selvennökseksi, viittaan appivanhempiisi.